globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda Transalp 650 nebo Suzuki V-strom 650

29.10.2013 v 14:51
Ahoj, chtěl bych si koupit první pořádnou motorku a rozhoduji se mezi Honda Transalp 650 a Suzuki V-Strom 650 jaký je Váš názor???? Popřípadě zkušenosti s těmito stroji ... Díky za odpověď...
1 2 3 4 5 6... 7

29.10.2013 v 15:01 | Nahoru | #1

2 reakcí na tento příspěvek Honda Transalp 650 nebo Suzuki V-strom 650

29.10.2013 v 15:06 | Nahoru | #2

29.10.2013 v 15:10 | Nahoru | #3

honza511 píše: Alpa jsem si zkoušel a nudil jsem se na tom.Je to spíše pohodový cesťák.Strom nevím ale bude asi zábavnější Nebo jestli máš finance tak Versys

Jo Versys je na silnici jeste lepsi a jeho motor me fakt bavil

29.10.2013 v 15:23 | Nahoru | #4
honza511> Záleží co na motorce umíš a co od ní očekáváš. Já se rozhodoval stejně - Transalp nebo Strom. Zkusil jsem obě, přecházel jsem z Jawy 350. Strom byl zcela jistě lepší motoricky a bral míň benzínu, ale mě padnul líp Transalp 650 a navíc se mi víc líbil. Těch 55 koní co má Transalp mi bohatě stačí, do nějakých 100 - 120 km/h to jede pěkně, jediné trošku trápení je na dálnici kde to dost točí a bere pak při 130 - 140 nějakých 6-7 litrů. Ale motorce to asi nevadí, olej nebere. Jezdím většinou jen sám. Podotýkám, že na TA jsem za 3 roky najel 30 000km (mj. Rumunsko, Černá Hora) takže už TA mohu trochu posuzovat. Zkoušel jsem i jiné motorky, např nové GS1200, jede to jak z praku, ale pro moje účely vymetat ty nejzapadlejší okresky je TA super motorka a zatím nebudu měnit.

29.10.2013 v 15:32 | Nahoru | #5

SirIndy píše: V-Strom je silnejsi a lepsi na silnici, Transalp levnejsi a lepsi v lehkem terenu.

lehký terén je polní lesní cesta a tam jsou na tom obě moto stejně.

Strom má 19" kolo vepředu, což není na enduro "to pravé"-nicméně dnešní nabídka gum na pseudoendura je dost široká a koupíš na to cokoli od silniční pneu po cenduro kostky, praská mu rám při jízdě ve stupačkách, má na hovno ovládání spojky (z svéčka) které je náchylné na zničení. Má menší světlost, která není zas tak menší proti TAčku a dá se řešit kratšíma kostma(což třeba u Versyse tak jednoduše nejde kvůli debilně řešenému tlumiči) + má nižší zdvihy než TA. Zase má 22l nádrž a umí na ní dojet i 400km+ a skvěle svítí, jenže díky tomu vypadá jako maxiskůtr(má vliv, pokud jsi teplý a řešíš to, jak motorka vypadá).

TransAlp těmito neduhy netrpí, zase více žere a má menší výkon.

Nicméně tak jako tak obě to jsou cendura, vše co má nad 150kg je v terénu dřina a obě mají přes 200kg.
Na srovnání těch dvou motorek jsou i testy http://www.autorevu...650v-transalp-duel_3

btw-versys je čistě silniční motorka, na tu snad neseženeš ani 50:50 pneu, jen čistě silniční.

Naposledy editováno 29.10.2013 15:35:41

29.10.2013 v 15:49 | Nahoru | #6
Já Alpa nechci odsuzovat,samo že je to ještě taková ta poctivá motorka která není prošpekovaná nějakými čidly atd...Já mám rád svižnější jízdu a proto mě třeba ten výkon u Alpa chyběl.Strom je víceméně taky spíš cestovatel a u Versysu to jen zkazily tím rozměrem pneu-to uznávám.v šířce 150 je toho hodně a v té 160 asi tak 4druhy pneu Design Versysu se mě osobně třeba líbil není to tak okoukané.Jinak jde asi o to co chce tazatel jezdit.jestli více terénu tak asi toho alpa

29.10.2013 v 17:06 | Nahoru | #7
V-Strom je proti TA břichoplaz, nicméně se to dá poladit. Pokud budeš víc jezdit silnici a často ve dvou, bral bych Smrka. Pokud radši nějaké Rumunsko, Albánii a podobné končiny sólo, bral bych TA.

29.10.2013 v 17:18 | Nahoru | #8
Měl jsem obě motorky ... a znovu jsem (letos) zvolil VSTROMa. O transalpu sem vlastně znovu ani neuvažoval. Jezdím převážně na silnici a tak mi 10kW navíc se hodí a to že je malinko nižší nijak netrápí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Transalp 650 nebo Suzuki V-strom 650

29.10.2013 v 18:16 | Nahoru | #9
Sema> Ve dvou nebude stačit ani V-Strom. Tedy ten malý.

29.10.2013 v 18:40 | Nahoru | #10
Záleží co Ti víc sedne. Chce to zkusit aspoň sednout, pokoukat a tak, nejlíp se svézt. Transalp je spíš víc pro začínající jezdce, V-Strom je skvělej cesťák, oproti Transalpu je asi trochu zábavnější, motor víc táhne a míň žere. Celkově si myslím vítězí V-Strom. Do výběru bych zařadil ještě Kawu Versys, ta je o dost zábavnější, pohodlí srovnatelné, ale je určena pouze na silnici...
Někde jsem viděl srovnávací test, ale už nevím kde...

Naposledy editováno 29.10.2013 18:42:12

29.10.2013 v 19:17 | Nahoru | #11

29.10.2013 v 19:49 | Nahoru | #12

Save77 píše: Sema> Ve dvou nebude stačit ani V-Strom. Tedy ten malý.

Mně přišlo, že to proti TA jede celkem pěkně. Jel jsem sám, ale vážím skoro jako dva.

Naposledy editováno 29.10.2013 19:49:18

29.10.2013 v 20:23 | Nahoru | #13
Sema> ....člověk si rychle zvykne a začne za to víc tahat Když chceš rychle předjet, ve dvou jsi v pytli

29.10.2013 v 20:27 | Nahoru | #14
Save77> Potvrzuji Kdyz jsem na Stroma sedl zpatky zvyklej na VTR 1000 tak jsem mel jedno predjeti dost natesno a prisla mi ta motorka nebezpecne slaba

29.10.2013 v 20:38 | Nahoru | #15
SirIndy> No vida. A to já nemám s čím srovnávat, protože jsem na jiný nejela. Ale fakt se mu nechce, musím podřadit z 6 na 4 a rvu to na doraz
Ale nechci měnit, mám toho stromečka děsně ráda.

29.10.2013 v 21:57 | Nahoru | #16
Na silnici bude mít V-strom navrch vždy, ale s Transalpem si užiješ srandu i na necestách, kam se V-strom nepodívá..

Takže máš rozhodnutí vlastně jen o tom co chceš jezdit ;)

29.10.2013 v 22:25 | Nahoru | #17

Tomáš_7 píše: s Transalpem si užiješ srandu i na necestách, kam se V-strom nepodívá..

Jak jsem psal výše, Smrk se dá do terénu trochu poladit.

29.10.2013 v 23:07 | Nahoru | #18
To pak můžem brát v úvahu cokoliv, v základu ale alp projede o dost víc, až sem čuměl kde se stromek v terénu zasekne a o litejch kolech a offu vůbec nemluvím, ta úprava se mi osobně nelíbí, ale co člověk to názor a kdybych chtěl něco na čem se dá cestovat a zároveň je to ještě mnohem lepší v terénu jdu do LC4 Advíka rovnou

29.10.2013 v 23:15 | Nahoru | #19
Tomáš_7>Tyfozův stroj už je extrém, ale za relativně rozumné peníze se dá Strom zdvihnout dost a projede kdeco. LC4 Advík je v terénu super, ale přesuny bych něm absolvovat nechtěl.

30.10.2013 v 00:08 | Nahoru | #20
Zdarec,
já bych o výkonu nemluvil, protože scpaplý jsou obě. Holt je to 650 a tam stáda nenajdeš. (cenduro) Jízda ve dvou bude vždy trápení a dálnice to samo. Jestli vážíš jak dva, tak se rovnou dívej jinam, protože to potřebuješ. Jestli nemáš kačky, jsme zpět u dotazu..

Strom se mi nelíbí, je to můj pohled. Já mám vůbec problém s dnešníma motorkama, protože se mi líbil styl Afrika a té je Smrk hodně vzdálenej. Řekl bych ti, kup Varadero XL1000. Budeš spokojenej, ale to je podobná píseň. Už tu padlo, že na Alpu je nudnej motůr. Osobně mi to nepříjde a snaž se brát rady hodně s rezervbou. Rok jsem před nákup Varana četl dost negativ a nakonec ho považuju za výbornou motorka na cestování po silnici! Nikdo mi to nevymluví. Až se zmotám z oprav domku, půjdu do něj znovu.
TA650 ti poskytne pohodlí a pokud nemáš dva metry, tak se i schováš před nepřízní. Světlo svítí na potkávačky výborně (jezdím denně i v noci), ale dálkový stojí za hovno. Ideální cestovní rychlost je 110km/h. Motůr musíš trošku vytáčet a pak si vyprašuje pěkně svižně. Řeči, že to nad 120 nejede, jsou přinejmenším nadsazené. Jede, ale řadíš. Na litru nebudeš. Pokud nasypeš koním obroku, co žádají, budeš tam mít 160 raz dva. Ale obrok něco stojí. Běžně jezdím okolo 6ti. Průnměr, protože lítám cukačky po městě a plnou jsem na zátah nevyjel dlouho. Myslím, že na větší vzdálenost budeš okolo 5ti litrů. Dálnici ve 160ti s toho vynech, bude to víc. Ale to se netýká jen Alpa!
Po polňačkách budeš uhánět jak vítr. U Smrka bych to tak neviděl. Mám Mitas 07 na zadku a minule jsem projel blato v lese. Lítal jsem jak na mejdle, ale nezastavil. A to bylo fakt bláto, na který Mitas07 nemá a není stavěná.
Na Alpu je cosi starého. Budíky, žádná velká elektronika, karbeci atd.. A to hraje pro něj. (můj případ)
Pokud máš zvýšený řidítka, vyhř. hefty, vysoký turist. plégo, kufry atd, tak je Alp cesťáček jak víno. Jestli jezdíš zásadně silnici, tak je de facto fuk, co vezmeš. Rozhodnutíje pak otázkou srdce, která motka se ti líbí a lépe ti sedne do ruky.. Obě dvě jsou to příjemný mašiny o tom žádná.

Salut TM

30.10.2013 v 00:13 | Nahoru | #21
omlouvám se za překlepy, píšu to v kanclu a je zde klávesnice starší než sám čas

30.10.2013 v 00:17 | Nahoru | #22
ThomsonMotorson> Jo Varan je paradni, motor z VTR se nezapre, okamzite mi sednul Oproti V-Stromu mnohonasobne lepsi ochrana proti vetru, pohodlnejsi sedlo, silnejsi a zabavnejsi motor, proste az na tu vyssi hmotnost je ve vsem lepsi. Ale zase Strom ma vyssi sedlo, takze tim se to vyrovna a pro male lidi jako jsem ja je nakonec jednodussi manipulace s tezkym Varaderem nez s vysokym Stromem.

30.10.2013 v 00:26 | Nahoru | #23
SirIndy> mluvíš o litrech, že ano

EDIT: tu ochranu proti větru i vodě má Varan fakt vymakanou. Natolik mě to zkazilo, že si nemůžu odvyknout! Alp je menší i v sedle. Mám teď manželku citelně na zádech. U Varana jsem ji kontroloval, zda tam ještě je. Alp je ve všem menší bratříček. Krev ale nezapře a určitě borec nešlápne vedle, když se pro něj přikloní. Je stejně jako Varan spolehlivost sama.. Vo tom žádná

Naposledy editováno 30.10.2013 03:29:01

30.10.2013 v 05:39 | Nahoru | #24
S ohledem na pořizovačku za cenu stromka TA 700 nepořídíš a do 650 bych nešel, mít prachy na smrka. Výkon ve 2 je na smrkovi tak akorát, není na rozdávání, ale tím, že je motor točivej, se dá jízda přizpůsobit. Menší výkon bych už asi těžko vstřebal. Pokude je jízda aspoň 70% silnice a zbytek lehčí terén, volba pro smrka je jasná. Já se na Alpa tak jak na smrka neposkládám, resp. na smrkovi se cítím posedem přirozeněji (mám 180cm). Stál jsem nedávno před tou samou volbou a nakonec to dopadlo, jak dopadlo a už bych neměnil. U nás v okolí moc smrků není a i ostatní enduráci mi to začínají nazývat gaučákem

30.10.2013 v 08:12 | Nahoru | #25
Pokud jezdíš většinou ve dvou, tak bych bral Smrka, je pohodlný a trochu výkonější. Kamarád ho má, přesedl z Tunderace1000 a byl spokojený. Teď říkal, že mu tam chybí výkon. Ale ve dvou si to upaluje solidně. Jezdí to za pusu a co dal nový laďák tak ten zvuk.... bomba. Ale je pravda, že je břichoplaz. pokud hodíš hlavní stojan, budeš s ním často škrkat. Zpomalovací prahy a pod. budeš docela počítat :) TA je prostě TA, moc se mi líbí,ale toho malého výkonu bych se bál. Taky jezdím většinou ve dvou a někdy mi Afča už moc nestačí. Ale neměnil bych :)

30.10.2013 v 08:58 | Nahoru | #26
Jee, výkon a zase výkon. Já si letos smrka koupil, jako tu na cestování ve dvou a když nepotřebuješ lítat 130 po okreskách(i když i on umí mnohem vic), tak výkonu tam je dost. Mě teda vůbec nechybí, hm teda, když jo, sednu na VTR, vyblázním se, vytahám si malinko ruce a na DL jsem krotkej a užívám si charakteru elektromotoru.
Věc druhá je ta, že když víš ve kterým pásmu otáček se u stromka držet, tak jede hodně slušně a ani to předjíždění nedělá problém a to mám metrák. uvědom si, co tu je za cesty, já ho volil kvůli mé zálibě v ježdění a vymetání zapadlých vesniček s úzkýma okreskama. Tam je jeho doména, tam si povodíš i jezdce se sportama. Spotřeba je úžasná a to že je to břichoplaz? Zatím jsem neškrtnul ani ve dvou a s bagáží cca 200kg. Nahodil jsem tam ale pro jistotu kratší kosti, takže se stromek malinko zvednul. Jediný, co mě váážně na něm sere jsou přední vidle a sériový výfuck. O vidlích se tu nebudu rozepisovat, toho je tu hodně všude a taky už mám doma ve skříni připravený progresivní pružiny. No a výfuckový tlumič dělá čest svému jménu. Kdyby si nááhodou chtěl laďák, tak je to složitějží o to, že tlumič je napevno ke svodu. Takže koupíš jen koncovku na stroma určenou.

Naposledy editováno 30.10.2013 09:23:57

30.10.2013 v 09:47 | Nahoru | #27
ThomsonMotorson> Ee, na Stromu 1000 jsem nejel, ten by mel naopak jet lepe nez Varadero.

30.10.2013 v 10:32 | Nahoru | #28
Jéžiš, holky a kluci, ani nevíte, jak mile působí tohle téma, kde se každý snaží pomoci radou a zkušenostmi a nemíchá do toho debilní kecy, jak je tu zvykem
Jinak já sedlám TA 650, je fakt, že ve dvou bych pár koníků navíc snesl, ale s batůžkem zase tak často nejezdím, takže mi absolutně vyhovuje. I když přiznávám, že se mi V-Strom hodně líbí. Kdybych měl ale znovu volit, asi bych šel do Hondy, nějak té značce věřím víc, to je ale silně subjektivní pohled. Každopádně, ať zvolíš cokoli, přeji šťastnou ruku při výběru! Všem hezký den!

30.10.2013 v 14:40 | Nahoru | #29
Save77> Já teda jezdím tak z 60 % ve dvou a s tímhle jsem nikdy problém neměl. Teda nepotřebuju něco rychle předjet ve 160. Ve 130 se to pořád dá a to mi bohatě stačí. Otázka taky je, kolik vážíš a koho vezeš. :)

30.10.2013 v 14:44 | Nahoru | #30
Ještě bych chtěl dodat, že jsem nikdy ze svým stromem spodkem neškrtl a to ani ve dvou a v terénu. Navíc mám dole kryt motoru, kterej to taky o něco snížil, ale pořád pohoda. Jezdím 70:30 silnice:terén.
Stroma můžu doporučit všema deseti. Zatím jsem na něm neměl žádnej defekt a teď jsem mu ještě dopřál Rewitec (mám natočené před a po, tak su zvědavej na rozdíl).