Otázka zní
Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50. Zbyl mě totiž olej 1l z minulého roku a chtěl bych dát 15w50..Namýšal bych to 3l 15w50, 0,5l 10w40... Díky za odpovědi
nevim, jak u ducati, ale na mejch starejch japanech to micham..
vzdy dam novej filtr a pak naleju neco, motocykloveho, 10W40, co je v te dobe za slusnou cenu, popr. u vyhonenyho biga davam 15W50..vyrobce nerozhoduje..
2 reakcí na tento příspěvek Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50
3 reakcí na tento příspěvek Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50
myslíte že je to dobrá volba? Výrobce udává v manuálu SAE 10 W30 SE nebo SAE 20 W40 SE. Nevím co znemená to SE na konci. Nevíte někdo jestli má raději minerál, polo nebo syntetiku? děkuji předem za radu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50
A jsme přesně u toho co jsem psal....starej Diversion ...
10W40kou asi nic nezkazíš((krom toho 40bude pro vzducháč lepší-on se v létě občas rozpaluje do běla). Jestli jezdíš jen v létě a netrápíš to v mrazech klidně přemýšlej i o výrobcem doporučeným 20W...zapřemýšlet nad hustším než jen 10W...přecijen bude mít XJ600 už něco nalítáno a možná by to lehce, lehounce mohlo pomoc ohledně spotřeby oleje přes kroužky a vodítka...ale to je spíš teorie...
1 reakcí na tento příspěvek Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50
t_freedom píše: Jandejsek>jak psal Toncek
A jsme přesně u toho co jsem psal....starej Diversion ...
10W40kou asi nic nezkazíš((krom toho 40bude pro vzducháč lepší-on se v létě občas rozpaluje do běla). Jestli jezdíš jen v létě a netrápíš to v mrazech klidně přemýšlej i o výrobcem doporučeným 20W...zapřemýšlet nad hustším než jen 10W. ..přecijen bude mít XJ600 už něco nalítáno a možná by to lehce, lehounce mohlo pomoc ohledně spotřeby oleje přes kroužky a vodítka...ale to je spíš teorie...
Proc myslis ze 20W bude hustsi nez 10W ?
5W40, 10W40 , 15W40 a 20W40 budou mit vsechny pri pracovni teplote stejnou (stejnej rozsah) viskozity.
Zimni trida (xW) urcuje jen cerpatelnost oleje za studena. Odkaz na clanek (a tabulku).
Za provozu "hustsi" bude SAE50 a "ridsi" bude SAE30. Je taky jasne videt, ze pro motorky, ktery malokdo vubec provozuje v mraze je uplne jedno, jestli je olej 10W, 15W nebo 20W, protoze u vsech je hranice cerpatelnosti hluboko pod bodem mrazu. Takze i kdyby jezdil v -10, tak je v pohode s 20W . Nicmene to sou jen bohapuste teorie, protoze takovej olej stejne bude mit vubec problem sehnat.
At tam naleje jakoukoli motocyklovou 10W40ku
Naposledy editováno 23.10.2013 08:17:38
1 reakcí na tento příspěvek Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50
Naposledy editováno 23.10.2013 08:27:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50
Jandejsek píše: AHOJ CHLAPI. mam otazecku. Mam starou klasiku xj600 r84 a chystam se tam nelejt polosyntetiku 10 w40 od motorexu protože nevím co tam lil předchozí majitel. A motorka asi 15 let nejezdila.
myslíte že je to dobrá volba? Výrobce udává v manuálu SAE 10 W30 SE nebo SAE 20 W40 SE. Nevím co znemená to SE na konci. Nevíte někdo jestli má raději minerál, polo nebo syntetiku? děkuji předem za radu.
Pokud to 15 let stálo, tak to může být, ale nemusí zadrbané. Já bych to na to co je tam teď ani nepokoušel startovat. Předtím tam mohl být nějaký friťák, já osobně bych tu výměnu udělal tak na třikrát s nějakým základním olejem na vypláchnutí. Já osobně bych vypustil to máslo co tam teď nejspíš je, nalél bych tam olej a klidně bych do něj přidal výplach (teď přijde ukamenování). Pak bych to ještě jednou protáhl něčím levnějším, pár kilometrů pojezdil vylil a pak si dal do relativně čistého motoru moderní náplň co budu používat dál. Pokud to teda nebudeš rozebírat.
2 reakcí na tento příspěvek Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50
Já zásadně 98,páč tam není řepka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50
Naposledy editováno 23.10.2013 09:50:17
1 reakcí na tento příspěvek Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50
95 se vyhýbám. Celé to po něm víc hrčí, drnčí a vibruje.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50
Adruj píše: motormichal> No jo Zlínsko je chudý národ, tady na vesničkách žádné 98 nejsů. Jen když vyjedem někam dál tož třeba u dálnice se něco najde. Ale ty ceny 42 kč To si tak vzít do batohu do zásoby. Monster má malinkatou nádržičku a při spotřebě 10 na 100
Jo tak ty bydlíš ve strašné prdeli, to je pravda, všude daleko Ale než se ti to všechno tou sračkou z družstva slepí, ucpe, zanese a zdechne, tak už to dávno nebudeš mít doma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50
Naposledy editováno 23.10.2013 10:48:25
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50
Naposledy editováno 23.10.2013 11:05:19
Adruj píše: Hockin> jojo v Kunovicách mají A jak dojedu zpět, tak je zase prázdná Asi si to nechám předělat na plyn
Stačí vyrobit nějaký slušný nosič na kanystr z té strany co nejsou výfuky. Na edvenčr GeeSách vozí pořád aspoň dva kanystry i když jedou do města na kafe nebo do kauflandu na rohlíky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50
Adruj píše: Hockin> jojo v Kunovicách mají A jak dojedu zpět, tak je zase prázdná Asi si to nechám předělat na plyn
stačí nafta už sem byl svědkem,jak jeden maník vzal do monstra diesel/hádejte jakou má od té doby přezdívku/,na štestí si to uvědomil než otočil klíčkem
Tam a zpět to máš nějakých 50km,to ti ještě zbude.Já než se mi rozvítí hladové oko najedu nějakých 220km
Nesmíš ty Buchláky tak lítat a vyřazovat z kopce,ušetříš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50
Mě když Monster sežral olej,tak sem taky radši nalil cokoli podobnýho od benzínky,než abych jezdil ještě 300km pod ryskou.Záměrně míchat by mě to ani nenapadlo.
Tady je tahle diskuze pěkně shrnutá :
http://www.oleje.cz/...syntetika--syntetika
Jo a tankuju 95-ku,bo rozdíl asi nepoznam.Podle mě je to jen hra pocitů a většina motorek tady z fóra ani na 98 a vejš nebyla konstruovaná(každopádně je to asi jedno).Radši natankuju třeba v Rakousku,protože se mi zdá ten benzín kvalitnější.
Tady jsou také slušně zodpovězeny některé otázky týkající se olejů:
http://www.liqui-mol...&voiladb=web.nsf
Překvapuje mě, že tady doporučuje výrobce i svá aditiva, např. při provozování vozu na plyn. Přitom i v hodně odborných kruzích je dodatečná aditivace oleje neslýchaný hřích poškozující vlastnosti oleje a způsobující fatální následky na motoru... A jak jsem četl někde odkazovaný článek, takovou věc nedělá naprosto žádný výrobce olejů, jenom šarlatáni.
Naposledy editováno 23.10.2013 13:56:52
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Diagnostika Monster s4r Testastretta Ducati Monster S4R Testastretta, Ducati Monster S4R ... | kaba07 | 2 | 9.4.2021 v 12:07 kaba07 |
meření na lambda sondě - je tu něja... [1, 2, 3] Ducati Monster S4R S Testastretta | prodamCBR | 74 | 6.3.2018 v 17:05 Jurawood |
Ducati "zakladni" model vs. "S" model Ducati 1098 S, Ducati Monster S4R S Testastretta, Du... | Ajny | 24 | 7.1.2017 v 11:21 Radim.Klym |
Monster a nákup poškodeného rámu Ducati Monster 620, Ducati Monster 600, Ducati Monst... | rask_777 | 13 | 2.8.2016 v 12:36 selkie |
Stocene km aneb finta ceskeho bazaristy [1, 2, 3] Ducati Monster S4R S Testastretta | cefro | 74 | 2.2.2014 v 12:10 fistron |