Rozvody resit nemusis, pisty maji vybrani na ventily takze se to nepotka.
Na co bacha je koroze - jakmile jsou chycene lemy, pujde do haje cele auto, ale to neni nic co by melo akutni vliv na jizdu. Ale co ma vliv na jizdu a casto se sere je uchyceni zadni napravy. Fiat vymyslel pseudo nezavisle zaveseni, ktere odchazi - loziska a takova plastova pouzdra. Poznas to tak, ze kdyz aut zvednes na hever, nesmi se zadni kola jakkoliv hzbat kdyz s nema budes chtit pohnout. Vymena moc narocna neni, ale prece jen vyjde na nejakych 5-6000.
za 15 tycek to auto musi byt ve velice dobrem stavu
Co se týče motoru, tak jestli je to ten 1108ccm, osmiventil s jednobodovkou, tak s 80000km je prakticky nový, pokud tedy nebyl týrán řidičem rádobyzávodníkem. Je potkánívzdorný a krom svíček ke všemu dobrý přístup, na úniky oleje netrpí. Jen časem zreznou a přetrhnou se ty 3 šrouby, držící spojku parohů a svodu ke kaťáku, ale to je oprava za pár korun.
Pozor také na kulové čepy - vůli v nich na jízdních vlastostech ani nepoznáš, ale na deskách při kontrole už se ukáže. Pozor také na vyklochtané čepy zadních ramen a možná budou na výměnu (kvůli korozi) brzdové kotouče.
Také pro sichr bude lepší sundat zadní stěrač a namáznout osu motorku, jinak může přireznout a zadřít se (v pohodě tam pasuje motorek z Bravy, jen pozor na to, že stěrač pak "parkuje" vlevo). Totéž vložky zámků - občas máznout a hlavně párkrát do měsíce se všemi třemi zámky zahýbat klíčem, jinak vložky časem "zarostou" už s nimi neotočíš.
Dále, je-li ve volantu airbag, tak téměř jistě bude propadlý termín pro výměnu pyropatrony (je to vyznačeno na žluté nálepce v kastlíku), ale to bude asi případ každého takového Punta - nikdo to neřeší.
Na couračky do města je to ideální přibližovadlo, ale v pohodě zvládne i dlouhé trasy a uveze i plné naložení i s károu. Jestli nebude sežraný spodek, tak za tu cenu není nad čím váhat.
Koroze - pokud je chycene tak spatne, ale obecne na tom nejsou tak spatne, snad uz tomu davali pozink.
1 reakcí na tento příspěvek Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?
Eko na něj je 3000.
Už je jiné auto, ted stojí na dvoře a čeká na kupce. Jo, koroze absolutně nikde! (jen výfuk a kola)
Naposledy editováno 21.10.2013 21:02:21
DJwasabi píše: ...že jak jsou prohnilý, tak se to pak i blbě zvedá na hever a tak...
Znám, byla to pěkná alchymie to zvednout v pneuservisu, kor, když se přední opěry musely dát víc dozadu a předek se pak dost převažoval. Práh sice stojí pakatel, ale ta práce pak napočítá náklady. Naštěstí jsem našel kupce, jenž jest shodou okolností svářeč, takže pro něj bylo hračkou spodek opravit a auto mu slouží jako víno.
Labakov> Pozink tam není, ale nějaké ochrany na plechu jistě jsou, když si výrobce troufl dávat pětiletou záruku na proreznutí kastle a tříletou na lak. Je ale pravdou, že pokud se kastle nikde mechanicky nepoškodí (a nenaruší se tak vrstvy), tak jen tak reznout nezačne. Hlavně hlídat nástřik na spodku.
S.M-A-RT> V případě toho motoru 1108ccm SPI, 55k/80Nm je možné jet za 4, nebo i za 10l/100km, záleží na tom bazmeku mezi sedačkou a volantem. Ale vážně - běžná spotřeba mezi 6 - 7l/100km, když jezdíš rozumně a a hlavně je třeba pamatovat na malý objem motoru = umět řadit, zbytečně nepodtáčet.
A co se týče jednoduchosti a rád sám opravuješ, tak tohle auto bude jako ušité - kolem motoru je dobrý přístup, přístrojovka i středový panel lehko demontovatelné, tapecy dveří jakbysmet, výborný přístup i ke světlům při výměnách žárovek, snad jen nádrž ostřiku včetně čerpadla - tam musíš sundat kolo a kryt podběhu. Ale čerpadlo prakticky vůbec neodchází. A ohledně elektriky to také není nic těžkého - až na řídicí jednotku zapalování a vstřiku je celá instalace jednoduchá, předhledná a klasicky řešená, bez sběrnic a podobných složitých fičur. A i kdyby ECU odešla, tak stačí naroubovat na sání karbec Weber 32ICEV, nebo podobný (zkrátka pro motor cca 1200ccm), zápalko si vyrobit jednoduché TCI s řízením předstihu dle otáček a auto bude jezdit dál. Ba při správném seřízení má někdy s karbcem i menší spotřebu, jak s tou původní jednobodovkou.
2 reakcí na tento příspěvek Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?
1 reakcí na tento příspěvek Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?
Che píše: ty problémy s pokroucenou hlavou se vyskytujou většinou kolem 150ti až 200 tisíc - chce to udělat go hlavy určitě se srovnáním a spodek většinou jede dál - u ojetiny je dobrý zkontrolovat funkci ventilátoru páč když nejde tak se to může uvařit a palice se zkroutí dřív - kdo si s tím rád hraje tak parádní je tam hodit šestikvalt ze stila
jj, při 170ti, oprava za pár šušní. I tlumiče, repas za 400. Vše za pár kaček.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?
Che> Ten šestikvalt se dával i do Punta, ale u nás se na něj prakticky nenatrefí. Nejpíš byl určen hlavně do horských úseků, kvalty jsou docela krátké. Ten 55k motor se tam na dvojku rozjíždí prakticky stejně, jako na jednotku s pětikvaltem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Fiat Punto 1,1,r.v.97,80 tis.km,koupit?
Za tie 4 roky, boli poruchy:
- indukčná cievka, riešené vrakoviskom za 20€,
- prasknutá poloos, muselo sa jednať o výrobnú vadu, lebo to prdlo v strede tisíchranu a prišlo sa na to náhodou, 36€,
- upchaný termostat, auto po pár km začalo normálne strieľať, výmena za 20€,
- menil som chladič, ale už neviem či praskol, alebo skorodoval, 70€
a potom už len klasické spotrebné veci, tlmiče boli na odpis po 100t. km aj s uloženiami (je to Fiat, no), výfuk cca 70€, brzdové platničky a podobné pizdoviny, všetko za pár drobných.
Olej tomu stačí aj valvoline 10W40 za 15€, nemá hydroštely, tak nepotrebuje drahú seleniu ako ostatné Fiaty.
Naposledy editováno 25.10.2013 07:55:48
Jinak, co mám doma Accenta s motorem 1399ccm MPI DOHC, tak u toho by se šestikvalt na "lepších" úsecích hodil víc, než dost.
Dr.Houba> Jasně, to bezesporu. Jen už to není tak "uživatelsky přívětivé" pro člověka, co rád sám opravuje a třeba i vylepšuje (třeba jsem do něj dodělával předehřívák motoru, LED V-metr a DO k centrálu - na jedničkovém Puntu se dá "vyřádit" skoro jako na Trabantu).
A pak byla svolávačka kvůli čemusi, co mohlo auto způsobit neovladatelným.
Jinak fajnový auto (i to jedničkový) a na pidiauto je uvnitř opravdu prostorný.