Dneska jsem po 4 dnech prisel k moto, zapnul skrin, nastartoval, jen se protocila pumpa vstrikovani a nic. Dal jsem tedy nabit baterku, prubezne jsem meril napeti, chvili bylo jen na 6V, pak razem skocilo na 12V, motorku jsem nakonec nastartoval, koupil novou baterku a zatim ok. Otazka zni ovsem takto, muze tam byt jeste nejaky dalsi problem, proc se prechozi baterie vybila nebo to proste uz byl starsi kousek a nema cenu se tim zaobirat? Alarm ani jine zpusoby odberu v klidu na moto nemam.
Diky za odpoved.
1 reakcí na tento příspěvek Baterka nebo ne?
Naposledy editováno 07.05.2009 18:15:17
1 reakcí na tento příspěvek Baterka nebo ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka nebo ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka nebo ne?
Ne nevadí. Ten od koho jsi moto koupil se o baterku asi moc nestaral. Existuje proces samovybíjení a s ním související sulfatace na deskách. Přeložím do lidštiny. Pokud napětí v akumulátoru poklesne pod určitou mez, tak se začně na deskách ukládat takový hnusný blevajz. Z toho vypline menší plocha na které se elektrolit setkává s deskami a tím se snižuje kapacita akumulátoru. Tento proces je většinou nevratný. Takže pokud aku neviděla nikdy nabíjěčku, když moto nebylo v provozu (zimní pauza), tak se tímto mohla poškodit. Nižší kapacita = rychlé vybití aku. To by tvůj problém vysvětlilo. Obvzlášť když je dobíjení v cajku.
Takže jsi závadu zřejmě odstranil.
1 reakcí na tento příspěvek Baterka nebo ne?
Samozřejmě se ale může takto projevit zvýšený vnitřní odpor baterky při silné sulfataci. Zkus ji silněji zatížit (např. několik žárovek, aby zátěžový proud byl cca25A) a pokud nějaký článek začne silně vařit, pak má zvýšený odpor a je nevratně poškozený.
Poggy> Dobíjecí proud 20A? . To by šla baterka hezky rychle do kytek . Nechtěl jsi napsat "proud, který dodává magneto?"
přerušený článek, při změření ukáže 12,6V, doma vydrží svítit 90% hodinové kapacity, nabíjí se taky správně, ale při větší zátěži prásk a dává třeba jen 6V a z ničeho noc najednou blik zase 12, jako by v ní byl vypínač. Měl jsem to samý, normálně fungovala, ale jak sem přesáhl určitý proud odběru, najednou lup a dávala 6-8V ia to i po odpojení zátěže, najednou po minutě blik a dávala zas 12V. Sběrný dvůr to jistí
jo ale každopádně ji odpoj, nabij a připoj nějakou pořádnou zátěž, třeba 55W (4,5A) halogenku, napětí nesmí jít pod nějakých 11,5V
Naposledy editováno 08.05.2009 10:51:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka nebo ne?
Těch cca 20 amper je celkový proud který by měl vycházet z alternátoru při oněch otáčkách. Tzn že i pro zapalování, vstřikování... + dobíjení. Jasně, tenhle proud by samotnou baterku "uvařil". Pro moje ZXR jsou hodnoty dobíjení zde
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterka nebo ne?
Mám ve Fiatu 128 baterku TAB 55Ah, jednou mi něco seřizovali a pak zapomněli zapnutá světla a nechali to několik dnů stát!!! No baterka byla úplně mrtvá, žádný proud jsem do ní nedostal, jakoby přerušená.
Zkusil jsem ale na ní připojit 24V a po několika hodinách se začal odpor snižovat a jak tam šlo cca 0,4A, snižoval jsem i napětí, nabíjel tak do 1A. Po asi dvou dnech a pár cyklech se baterka vzpamatovala!!!!!!!!!! Startuje jako šlak a ani kapacita se nezdá být nějak snížená. Stalo se to asi před pěti lety, baterka je cca 7 let stará a furt se drží jako nová.
Nikdy bych neřekl, že takhle vycucnutý a jistě zesulfatovaný akumulátor se podaří oživit .
A to jsem elektrikář-mechatronik. Takže vím, co říkám.
Tos měl docela štěstí. Když jsme měli Fiatka Uno, tak přes zimu nejel a na jaře jsem nabíjel aku a už jsem se nedostal přes 75% kapacity. Hustota elektrolitu byla 1,24 a aku "vařila". Zkoušl jsem jí i nechat "vařit" dvě hodiny a nic. A to byla necelej rok stará. Ale nabíjel jsem to 14 voltama. 24 jsem nikdy nezkoušel.
Ale kámoš zase oživil aku ve krerej byl zmrzlej elektrolit. Kostka ledu, připojil na nabýječku a přes noc jí nabil. Sice kapacita byla mizerná, ale DR 600 má jenom nožní spouštěč, takže to nevadilo. Někdy jdou i "zázraky".
1 reakcí na tento příspěvek Baterka nebo ne?
Moc díky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | Honzik125 | 9 | Dnes v 03:36 2stroke |
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom | lukkyn29 | 3 | 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29 |
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom | pepíno4 | 8 | 22.4.2024 v 21:27 škvára18 |
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom | BTerier | 10 | 14.3.2024 v 15:44 biosák |
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom | Stromowner | 23 | 16.2.2024 v 20:26 Edyk |