Naposledy editováno 13.10.2013 01:35:17
Ale vážně... jak už tu padlo, kývačka má kostřený (+) pól, takže baterka bude připojena "obráceně", ale hlavně je to důležité u dynama. Na dynamu to navíc je zpravidla vyznačené, pro jakou polaritu je určené.
Ale hlavně se na to své "schémátko" podívej ještě jednou a musí Tě praštit do očí jedna zásadní chyba - při sepnutém spínači bude kladívko zkratovat baterku , takže pojistka shoří a i kdyby tam nebyla, tak baterka je tak "tvrdá", že napětí by při sepnutí kladívka neklesalo tak, aby cívka mohla spolehlivě fungovat.
Když už chceš elektriku takto zjednodušít, musíš zapojit cívku sériově s kladívkem , tedy drát od spínače vést na jeden kontakt cívky a z druhého kontaktu cívky teprve drát na kladívko.
Tady se podívej, jak je okruh cívky zapojen:
Místo svorky "54" na spínačce si představ jeden z vývodů vypínače na svém schémátku, jehož druhý vývod povede přes pojistku na (-) pól baterky. Pak už dle schémátka... drát od spínače na svorku "15" cívky a ze svorky "1" cívky drát na kadívko (svorka "1" na dynamu).
Vetsi pitschovinu co se tyka motoelektriky jsem uz dlouho necetl, tady dokonce i v graficke podobe.
Tak to dopada, kdyz lidi misto toho, aby v noci zklidnili hormon, vymejslej perpeeetum mooobile!
1 reakcí na tento příspěvek zapojení zapalovacího okruhu
do cívky vedeš správně napětí ale co to kladivko pod napětím(rovná se zkrat celého okruhu,nemůžeš to srovnát s pionýrem)druhý vývod z cívky na kostru veď na kladívko a pak to bude fungovat jak jsi chtěl.
i když nevím z jakého důvodu to chceš předělávat a hlavně proč?
co se týče polarity ja mam třeba na kejvačce ČZ 250/450 i na Jawě 175 u kostřeno mínus i když na dynamu mam označení plus a mam elektronické relé a bez problému vše šlape tak jak má.
Někomu se třeba nelíbilo mít plus na kostře tak si přebudil dynamo na mínus kostru ,na netu je plno odkazu jak na to
Nicméně varianta "s ukostřeným plusem" je "prakticky přesnější" z toho hlediska, že proud ve skutečnosti teče od záporného pólu ke kladnému. Ale v praxi se všude vychází z dohodnutého směru , tedy od (+) k (-).
1 reakcí na tento příspěvek zapojení zapalovacího okruhu
ale nikdo jsme nevěděli jak to myslíš ,jen to co jsi sem dal a tak ti pár lidí poradilo správně.takže sis naběhl sám a můžeš vynadat té věci mezi klavesnicí a židlí
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 3896, 3897] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 116894 | Dnes v 06:31 dave-lister |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka | pornopoet | 3 | 9.3.2024 v 08:28 cmiral |
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka | Lithwick | 12 | 25.2.2024 v 12:11 udinar |
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 57 | 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR |