Hanz.D. píše: Když chtějí retro, tak ať to dělaj pořádně. třeba jako tohle
Mám jawu rád, ale to co udělaj si koupí jen pár fandů, ještě spíš za hranicema. Firmu s takovým přístupem nikam neposunou...
Moje řeč.Design nového Enfieldu viz nedávný článek má šťávu,je vidět že se někdo o něco snaží a má to výsledek.
Rád bych viděl kanceláře v té slavné Jawa továrně- buď tam sedí ti samí lidi co v roce 71, píšou na psacích strojích,počítají na velkých ruských zeleně podsvícených kalkulačkách, účetnictví vedou v papírových krabicích,do práce chodí na 6tou, končí striktně o půl druhé,v rádiu hraje marie rotrová,standa hložek a nemají ponětí o světě kolem nebo prostě jednoduše někdo nemá zájem o to , aby se tam cokoliv dělo. vivat Venca Konopník.
Naposledy editováno 19.09.2013 13:29:34
2 reakcí na tento příspěvek Jawa zase perlí
Dolin píše: Jenže Enfield a jiné "retra" jako Kawa, Honda a tak mají 4 dobé (mnohdy víceválce) a to Jawa nemá! A koupit motor, brzdy, tlumiče a seskládat to do..do čeho? Do toho rámu 634/640? Vyplatí se to pak nakonec cenově? A bude to "fungovat"?.....
Hmmmmm...pravda.
A obavam se ze jawa funguje na úplne jinejch principech ekonomiky - alespoň dělat ze něco delam a brát na to dotace, to se vyplatí nejvíc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí
Ví někdo kolik se vlastně vyrobilo těch nových jaw s rotaxem a kolik se jich kde prodalo?
Naposledy editováno 19.09.2013 20:06:53
1 reakcí na tento příspěvek Jawa zase perlí
Hanz.D. píše: Dolin> Jawa takovej motor nemá, ale i do retardu-sportardu ho kupuje, tak proč nekoupit i nějakej vzducháč do retra? Takovej Kawasaki W650 v něčema jako Jawa 500 Ohc? Cenově by toa si bylo hodně jinde než za 634 s katalyzátorem, to nepopírám, ale snad by to mohlo v evropě ohlas mít. Vždyť jawa má spoustu příznivců v Německu a Anglii, tak snad by se tam i u nás nějaká malá série prodala.
Ví někdo kolik se vlastně vyrobilo těch nových jaw s rotaxem a kolik se jich kde prodalo?
Jawa s motorem Kawasaki by stála víc než Kawasaki (malý výrobní série). jev podobnej jako Sportard x XT 660.
Zil píše: formy a lisy prakticky na všechno jsou prej někde v Turecku, takže JAWA nevyrobí nic...
kdyby se vzalo třeba 7 chytrých a nadšených lidí z čvut, dal se jim kancl, počítač, plotr, kafe, redbull a wasabi oříšky, tak musej vyvinout novej funkční otestovanej motor do půl roku a mělo by to hlavu a patu...
Trošku je problém v tom, že absolvent ČVUT nemusí byt automaticky dobrý konstruktér.
K tomu je potřeba neco jiného...seděl sem v kanclu s průmyslovákem, kerý hravě strčil do kapsy velešéfkonstruktéra...akorát neměl červenů knížku a měl výhrady k rokům 48 a 68 (jako my všichni)...ve vedlejší cimře byla "kádrová rezerva" s metrem titulů před aj za ménem a ten neuměl vymyslet a namalovat ani futro ložiska...
Když dojdeš v Jawě do konstrukce, případně za někým z technického vedení a prstem ukážeš, co by se dalo zlepšit (případně to aj sám uděláš a předvedeš jim to), majů milión argumentů, proč to nejde (aj když je navrhovaná změna levnější).
Motivace jak sviňa.
Připomíná mě to situaci v jednom podniku, kde jednomu zlepšovák zamítli, ale druhý mu ho ukradl a použil.
Naposledy editováno 20.09.2013 10:47:03
Naposledy editováno 20.09.2013 10:54:41
Daver84 píše: co je na ní špatné ..cchtěl bych jezdit jako Venca Konopník!
Špatné je to, že už to právě není "Konopník".
Spolehlivost je v troubě, na tomto stroji se dnes vykudlí věci, které se v minulosti u historiků nikdy neporouchaly. Je to ušité rychlou jehlou a původ dílů je z těch nejlevnějších zemí.
Asi jako v prodejně ND Jawa v Turecku asi tak 10 let zpět:
"tyhle díly jsou z Týnce - ty si neberte pane=jsou drahé a poruchové. Tyhle jsou zase levné čínské, ale jednou fungují a dvakrát ne. Já bych Vám doporučil tyhle Taivan-ské, ty fungují vždy a cena je také slušná".
Tak asi tak.
Naposledy editováno 20.09.2013 19:23:02
Tak co takhle ten motor uvnitř přepracovat, vnější vzhled v rámci možností ponechat, potom upravit rám zejména ohledně tuhosti, totéž kyvka atd. a "zbytek motorky" (=vzhledové komponenty) ponechat, nebo alespoň upravit tak, aby se co nejvíc podobaly originálu. Zejména nádrž se spínačkou a ammetrem. To by potom byla motorka, jaká by měla šanci na úspěch.
Bohužel se současným přístupem dávno prakticky neexistující a zaprodané značky jest toto spíše fantasmagorickou představou.
Jinak ta zmínka o "schopnostech" absolventů ČVUT rozhodně není daleko od pravdy. Že někdo prolezl "elitní" školou, rozhodně neznamená, že bude skutečně dobrým konstruktérem.
Áca1 píše: Dyt ta 350tka byla retro uz v 80 letech.Od kejvacky a automatiku neprislo z Tynce nic novyho. Jen samy retro kejvacky....
Co se vam zastancum na tom krome nostalgie tolik libi? Spodovej nevykonej dvoutakt povalecny koncepce?
Ackovej ram?
To assassin: V Tynci nemusely ani oprasovat,kdyz furt vyrabi. Kdyz udela jakakoliv jina firma Retro,tak je to novy. A ne ze zastaralou produkci zacnu vydavat za Retro. At prijdou s OHC retropullitrem a postavim se do fronty.
O mrtvici na ktery jezdil uz muj 80letej otec fakt zajem mit nebudu ani kdyby byla zadara....
P.S.
Jen by me zajimalo,jestli by se tady ta motorka tak skvele prodavala kdyby tu existovala konkurence jinych vyrobcu motorek.....
Pokud si vzpominam,tak uz jen pouha EMzeta si Jawu mazala na prsa.
2 reakcí na tento příspěvek Jawa zase perlí
Rozhovor vypadal asi takto:
Kámoš(K)- Máte tedy to kolo?
Manager(M)- Na skladu momentálně žádné takové kolo nemáme!
K- A bude?
M- Ne!
K- Tak byste mi mohli prodat nějaké kolo z výroby...
M- Ne! Máme je přesně spočítané.
K- Aha. A co když někdo se Sportardem nabourá a bude ho potřebovat?
M- To nesmí!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí
Nad tímhle zůstává rozum stát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa zase perlí
J.M.K. píše: Keek> Takže filozofie současného vedení je taková, že "nebudeme vyrábět žádné díly navíc - nabouráš motorku... hmmm, tak si kup celou novou!" Hezká představa zisku nesrovnatelně většího, než z prodeje jednoho náhradního kola... ovšem to mají o kunčaftech dosti naivní představy.
Nad tímhle zůstává rozum stát.
Mám dojem, že je někde uzákoněno, že fabrika musí mít určitý procento ND vůči počtu celkově vyrobených a prodaných kusů a musí je skladovat po dobu života výrobku. Teda u aut a motorek možná taky. Někde jsem to slyšel, ruku do ohně za to nedám. Jestli fabrika prodá motorku a nemá náhradní díly, tomu se mi snad ani nechce věřit. Ale v případě Jawy... Už bych jí nechal konečně odejít.
Jo jo na pullitra nic nemá
Jo půlitr je krásnej zvuk skvělej ale zrovna vzor spolehlivosti a dokonalosti to nebyl.
A tahle Jawka ji nebrat jako retro.Ovšem cena je naprosto mimo realitu za ty prachy bych radši koupil péráka tem má větší kouzlo a to byla skutečně nejlepší motorka co Jawa ksy vyrobila.
E: SLAY> Ohledně zvuku je podle mě mnohem lepší 350OHV, 500OHC zní tak trochu jako lux. A s pérákem souhlas - to bylo jedno z nejlepších, co kdy z Jawy vylezlo. Hlavně ta jednoduchost - je to jen rám, nádrž, kola, sedlo, světlo a motor. Další typy už byly víceméně jen inovace péráka. A coby retro by se hodil i 500 rumpál - to by byl unikát.
Naposledy editováno 21.09.2013 22:27:40
PS: nebylo by víc retro udělat JAWA 500 OHC :)
Naposledy editováno 22.09.2013 13:00:04
2 reakcí na tento příspěvek Jawa zase perlí
....asi jako Škoda Plzeň, ČKD Praha (Kolben/Daněk), Škoda Auto (Laurin/Klement), Sigma Lutín, Zbrojovka Strakonice, Zbrojovka Brno, OKD, MU....zlatý poklad repubiky(státní zlatou rezervu mimochodem danou dohromady také z darů občanů!) ......
Co říkáš už dávno není pravda a kamarádi si svým přístupem ke starším strojům tak nějak připomínají dobu, kdy to byla pravda a realita, nu a kdy také byli mladší.
Mimochodem - našel jsem onehdy zmínku o továrním Jawa letadlovém motoru pro rogalo, 500ccm, dvouválec do "hvězdice" - série vyráběny od 70.let pro svazarm - podle četnosti objednávek, maximální inifikace dílů.
Byla to jiná fabrika a jiná doba, ale fungovala také tržně a jak je vidět, když byla na světě objednávka-cestou nejmenšího odporu byla uspokojena:
Pokud by z východu měli zákazníci zájem o statisíce čtyřtaktních motocyklů a byli schopni je zaplatit = dostali by je. Oni chtěli jednoduché levné, s maximální kompatibilitou dílů = inu dostaly dle objednávky takové.
Na prvorepublikovou fabriku F.J., ale ani na poúnorovou nelze plivnout.
Naposledy editováno 22.09.2013 23:56:33
Stehlajslada píše: Mě se líbí,je to dokonalá klasika co se u nás může najít.Bral bych hned,a ty motorkáře okolo mě co znám postupně sedlají zpět na Jawu a starší ČZ.Prostě Jawa je tady doma a nějaký mladý klouček co píše,že Jawa zase perlí asi neví co se za stroje kdysi vyrábělo Ty stroje k nám čechům patří a nenecháme si vzít
Píšeš že bys ji bral hned, takže zásadní otázka: MÁŠ JI UŽ OBJEDNANOU? (případně kdy ji jdeš objednat???) protože pokud ji nekupuješ, tak jen dáváš za pravdu tomu "kloučkovi" a sám jen plácáš do vody.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |