Téma: velké kolo pod magnetem
17.8.2013 v 23:08
Zdravím všechny nespavce a prosím o radu. Předevčírem mi přestala startovat ta moje holka. Startér se točí,magnet cvaká,ale slyšitelně nezasočí zuby kol do sebe.Včera jsem to rozmontoval a zjistil,že kolečko č.7 z notoricky známého nákresu,které se má zasunout do velkého kola pod magnetem, má sjeté zuby.viz foto. To samé i velké kolo. Nepřipadalo mi to jako fatální destrukce,ale když jsem se pokoušel ručně srovnat kola aby zapadly,bylo to skoro nemožné. Chtěl bych se poptat,jestli má smysl,pilníčkem upravit náběh zubů malého kolečka a jestli je možné velké kolo z magneta sundat a otočit. Jsem totální amatér,tak jestli je to blbá otázka,tak mě prosím nekamenujte :)
1 reakcí na tento příspěvek velké kolo pod magnetem
Jestli myslíš ty otřepy čel zubů,tak v tom bych neviděl problém,ale pilník to asi nevezme,bude to chtít flexu nebo fortunku.Co se týká velkého kola,pochybuju že bude symetrické a bude se dát otočit.Co vím,kolega z práce si nechal dělat nový.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) velké kolo pod magnetem
vousatej: Ano, oprav ty okraje zubů na malém i velkém kole. Otočit to velké asi nepůjde - oficiálně je to s rotorem magneta jeden díl, je to snýtované a vyvážené.
Časování toho startovacího mechanismu se dá vyladit, aby se nestávalo, že se kola roztočí dřív, než zuby do sebe zapadnou. Akorát je to práce na dlouho, protože se to dělá opakovaně metodou pokus/omyl.
Co je ta podložka nahoře v té sestavě na fotce? Nepamatuju si, že by tam patřila.
Časování toho startovacího mechanismu se dá vyladit, aby se nestávalo, že se kola roztočí dřív, než zuby do sebe zapadnou. Akorát je to práce na dlouho, protože se to dělá opakovaně metodou pokus/omyl.
Co je ta podložka nahoře v té sestavě na fotce? Nepamatuju si, že by tam patřila.
1 reakcí na tento příspěvek velké kolo pod magnetem
Kamoš s měl taky problémy se startováním, vzal jsem flexu a náběžný hrany toho kolečka (na fotce) jsem nabrousil do špičky tak jak to bývá u aut, od té doby nezná problém.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) velké kolo pod magnetem
1100Virago>
....Časování toho startovacího mechanismu se dá vyladit, aby se nestávalo, že se kola roztočí dřív, než zuby do sebe zapadnou. Akorát je to práce na dlouho, protože se to dělá opakovaně metodou pokus/omyl.
Co je ta podložka nahoře v té sestavě na fotce? Nepamatuju si, že by tam patřila.
Jak jsem viděl na boku ty vyvrtané dirky,tak mi došlo,že je to asi vyvážené jako celek. A co mě čeká,když budu chtít to magneto sundat a a srazit ty hrany? Nevypadne na mě nic nebo nerozhodím něco? A to vyladění synchronizace se dělá jak? času i chutě do toho mám dost :) co mi chybí,jsou prachy na nové díly. 3600,-za jedno kolečko se mi dávat nechce.
a co se týče té podložky,tak to je součást toho spirálovitého vnitřku. Mám to rozdělané poprvé,tak nevím,jestli to mají ostatní jinak.
....Časování toho startovacího mechanismu se dá vyladit, aby se nestávalo, že se kola roztočí dřív, než zuby do sebe zapadnou. Akorát je to práce na dlouho, protože se to dělá opakovaně metodou pokus/omyl.
Co je ta podložka nahoře v té sestavě na fotce? Nepamatuju si, že by tam patřila.
Jak jsem viděl na boku ty vyvrtané dirky,tak mi došlo,že je to asi vyvážené jako celek. A co mě čeká,když budu chtít to magneto sundat a a srazit ty hrany? Nevypadne na mě nic nebo nerozhodím něco? A to vyladění synchronizace se dělá jak? času i chutě do toho mám dost :) co mi chybí,jsou prachy na nové díly. 3600,-za jedno kolečko se mi dávat nechce.
a co se týče té podložky,tak to je součást toho spirálovitého vnitřku. Mám to rozdělané poprvé,tak nevím,jestli to mají ostatní jinak.
Zdravím všechny motorkáře co vlastní Yamahy virága . Tak tady píšete že máte problém ze startovánim . Tak nejsem jediný a tady tá rada mě dost zaujala a tak si zítra vemu flexu a budu brousit náběhy na zubách rotoru . Ono mě to už nebaví to roztlačovat jak magor . Dám vědet jak to dopadlo . Hodně kilometrů přeji všem . Ivan
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) velké kolo pod magnetem
vousatej: Po stažení rotoru magneta vypadne maximálně pero z drážky v klikovce, které polohuje rotor. Takže rozhodit nastavení nemůžeš, leda bys tam pero zapomněl vrátit a nasadil rotor pootočený.
Vyladění se dělá tak, že se přidávají podložky mezi solenoid, který tahá za to vahadlo které přestavuje vidličku v ozubeném kole a mezi víko motorové skříně. Znamená to pokaždé rozebrat ten vahadlový mechanismus, odmontovat a vysunout solenoid (dvě matice M6), navlíknout podložku ve tvaru těsnění které tam je, smontovat, vyzkoušet... a pořád dokola.
Jde o to, že startér se musí roztočit až v okamžiku, kdy jsou zuby mírně v sobě. A ta pozice záleží právě na podložení solenoidu i na tloušťce těsnení pod motorovým víkem. Stačí tam dát silikon místo papíru a už se načasování lehce změní.
Háček je v tom, že to ani tak nebude nikdy stoprocentní. Protože když nejsou zuby natočené tak, aby mohly zapadnout mezi sebe, solenoid stejně sepne a napne pružinu, která má po pootočení kol startérem "střelít" to přestavné kolo na místo. A pokud jsou okraje zubů roztemované, pravděpodobnost úspěchu klesá.
Vyladění se dělá tak, že se přidávají podložky mezi solenoid, který tahá za to vahadlo které přestavuje vidličku v ozubeném kole a mezi víko motorové skříně. Znamená to pokaždé rozebrat ten vahadlový mechanismus, odmontovat a vysunout solenoid (dvě matice M6), navlíknout podložku ve tvaru těsnění které tam je, smontovat, vyzkoušet... a pořád dokola.
Jde o to, že startér se musí roztočit až v okamžiku, kdy jsou zuby mírně v sobě. A ta pozice záleží právě na podložení solenoidu i na tloušťce těsnení pod motorovým víkem. Stačí tam dát silikon místo papíru a už se načasování lehce změní.
Háček je v tom, že to ani tak nebude nikdy stoprocentní. Protože když nejsou zuby natočené tak, aby mohly zapadnout mezi sebe, solenoid stejně sepne a napne pružinu, která má po pootočení kol startérem "střelít" to přestavné kolo na místo. A pokud jsou okraje zubů roztemované, pravděpodobnost úspěchu klesá.
Ahoj motorkari resim stejny problem s tou flexou me to taky napadlo takze to zbrousim uvidim. Al
e pozor jak jsem sundaval magneto tak na
me vypadlo sest pruzinek a sest valecku a uhl mi rozvot bo tokolecko co zene rozvod nema klinek a je hnane
od magneta
e pozor jak jsem sundaval magneto tak na
me vypadlo sest pruzinek a sest valecku a uhl mi rozvot bo tokolecko co zene rozvod nema klinek a je hnane
od magneta
Katana>
Ahoj,měl bych dotaz,jak hodně si ty zuby obrousil? Já jsem to nechtěl přehnat,tak jsem jen několik desetin až půl milimetru udělal náběhy,ale stejně ty kola do sebe nechcou. Tak nevím,jestli mám přitlačit nebo je problém jinde :( dík za odpověď (i ostatním)
Ahoj,měl bych dotaz,jak hodně si ty zuby obrousil? Já jsem to nechtěl přehnat,tak jsem jen několik desetin až půl milimetru udělal náběhy,ale stejně ty kola do sebe nechcou. Tak nevím,jestli mám přitlačit nebo je problém jinde :( dík za odpověď (i ostatním)
Udělal jsem to aby to z čela bylo špičatý, nemělo to plošku a tím pádem se co nejvíc eliminovalo to aby kola na sebe dosedla plochami, vrcholový úhel bych tipnul tak 70 stupňů. Byl to spíš zoufalej pokus něco s tím udělat, kterej se nakonec osvědčil a kamoš startuje už cca 4 roky bez nejmenšího problému.
1 reakcí na tento příspěvek velké kolo pod magnetem
A prosim tě to časování civky si měnil? Ja jak jsem poprvy do toho štoural tak jsem misto těsnění dal silikon
a startovalo to jeste huř
a startovalo to jeste huř
1 reakcí na tento příspěvek velké kolo pod magnetem
ja si myslim že jo protože se to fakt zhoršilo
vousatej, Tadd: Oba byste měli mít starší verzi startovacího mechanismu (postupem času se měnila) a možná by pomohla úprava toho válečku přišroubovaného torxem, za který tahá vahadlo od solenoidu:
Všimněte si rozdílu mezi "old style collar" a "new style collar" - u nového je zápich o 2 mm užší. Stačí do starého válečku nacpat vložku vyrobenou z pérové podložky, která se roztáhne, navlíkne a pak zmáčkne na příslušném místě a mohlo by to pomoci.
Všimněte si rozdílu mezi "old style collar" a "new style collar" - u nového je zápich o 2 mm užší. Stačí do starého válečku nacpat vložku vyrobenou z pérové podložky, která se roztáhne, navlíkne a pak zmáčkne na příslušném místě a mohlo by to pomoci.
Tak už jsem chtěl napsat,že se práce podařila,ale bohužel. Vyloženě pomohlo to obroušení zubu. Když jsme tím cvrkali jen tak bez zadeklování,tak bylo vše ok. Dokonce i když se přichytil dekl na tři šrouby,tak se všechno točilo jak mělo. Ale ,jen se tam foukl silikon a dekl se totáhl na fest,tak bylo po všem. Zase to bzučelo na prázdno a ještě k tomu vznikl šílený odpor. Baterka (z auta) protočí sotva jednou a pak jak by umírala. Na něco se zapomělo. Takže,zítra znovu :(
1 reakcí na tento příspěvek velké kolo pod magnetem
1100virago to neni vubec špatný nápad ale už jsem dal podložky pod cívku zítra to složím a uvidím
když to nebude fungovat tak dám podložku aj na váleček. Každopádně díki za radu :DD
když to nebude fungovat tak dám podložku aj na váleček. Každopádně díki za radu :DD
1 reakcí na tento příspěvek velké kolo pod magnetem
složil jsem to a startuje jak za mlada pod civku jsem hodil milimetrove podložky
Tadd> prosím tě,mohl bys hodit fotečku nebo mi polopaticky popsat,kam ty podložky patří? Já jsem teď vymezil tu vůli na tom vahadle ( jak popisoval výše Virago) a furt nic. stertér bzučí,vahadlo vystrkuje ,ale nezaskočí a nezaskočí :(( Už jsem zoufalý a nakáknutý
1 reakcí na tento příspěvek velké kolo pod magnetem
tak jsem si konečně pořádně přečetl zprávu od Viraga a konečně pochopil kam ty podložky patří takže foto není potřeba. Ale tady už několik dnů poprchává a já nemám kde to udělat,tak akorát čumím z okna a chytám nervy Snad už to konečně vyřeším. Ten silikon místo toho papíru asi fakt udělal rozdíl v té synchronizaci. Než se dekl dotáhl a zasilikonoval,tak to několikrát normálně zaskočilo. Taková pí... a takové problémy.
Zdar,jak už ti psal Katana,ty zuby šli do takové tupé špičky. Max 1-1,5mm plošky tam zůstaly. Kolo zaskakuje jak po másle. Jenže já nakonec zjistil,že mi odešla volnoběžka. Trochu mě zmátlo,že když byla baterka skoro KO povedlo se mi nastartovat,ale s dobitou to jen bzučelo. Nešlo vůbec o zaskakování zubů,ale volnoběžka se někdy z posledních sil chytla ,ale silná baterka ju už "utrhla"
1 reakcí na tento příspěvek velké kolo pod magnetem
Tak mým problémům asi nebude konec. Minulý týden mi vyměnili tu volnoběžku,tak už jsem jásal,ale začly mi jiné problémy. Nevím,jestli je to spíš mechanický nebo elektrický problém. Ale i s nabitou baterkou se motor tak tak protáčí a na nastartování to nestačí. Svíčky jsem vyměnil,protože se mi zdálo,že hážou hrozně slabou jiskru,ale nové jiskří úplně stajně mizerně. Když už to chytně,tak jedu chvíli jen na přední válec a motorka je přechlastaná,tak chvilku ještě střílí. Můžou cívky fungovat jen tak na půl nebo odejdou naráz? Nebo se něco zmršilo,když byl sundaný dekl kvůli volnoběžky?
vousatej> ahoj kazdopadne zmer dobijeni jak ty civky fest nenakrmis tak ti nikdy nedaj poradnou jiskru od male jiskry to nezapali vsechnu smes ve valci a proto to strili... taky jsem mel problem ze to nechtelo tocit s uplne novou baterkou byla prdla izolace na plusovem polu starteru jak to moc pritahnes a protoci se ten kontak tak to prdne
1 reakcí na tento příspěvek velké kolo pod magnetem
Zrovna včera mě kolega vyvedl z omylu. Myslel jsem,že když baterku nabiju,tak i když stará,tak dá dost šťávy aspoň na jeden dva starty a pak zase zdechne.Tahle i čerstvě nabitá,sotva protočila motor. Asi je to jasné,baterka to má za sebou. Na ten ukroucený kontakt jsem si dával bacha,už jsem toho na to téma četl dost. Motorka má bohužel instalaci v katastrofálním stavu (po minulém majiteli) tak se prokousávám tím klubkem drátů a čistím kontakty a pájím spoje a mám pocit,že i tady byly nějaké ztráty. Snad jsem na správné cestě :)
1 reakcí na tento příspěvek velké kolo pod magnetem
Zdravím všechny,vypadá to,že se z těch problémů nevyhrabu. Po výměně baterky je startování jedna radost. Teda kdybych měl jednobuch :( Z nějakého důvodu mi nejiskří zadní válec. Kabely,fajfky,svíčky i cívky jsou OK. Na tvrdo z cívky to normálně zajiskří. Tak se chci poptat. Mohlo se něco podělat,když se demontoval ten dekl kvůli volnoběžce? Nějaké dráty tam jsou,ale jestli mají něco společného i se zapalováním? Elektrika opravdu není moje hobby :( A nebo ten zapalovací modul nebo jak se to přesně nazývá? Díky za každou radu. Hrozně rád bych se už konečně projel
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... | rancher | 10419 | 26.10.2024 v 23:58 badyXV |
Vyběhaná vačka prvního válce Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago | Frantomas | 3 | 23.8.2024 v 17:02 Krautkopf |
virago Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 750 Virago | MaCoin | 0 | 5.8.2024 v 15:59 MaCoin |
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago | Pepanek | 7 | 18.6.2024 v 18:48 badyXV |
Yamaha Virago 1991 3LP Yamaha XV 1100 Virago | Pepanek | 1 | 17.6.2024 v 09:14 ja1 |