tak mam za sebou prvni pad na mokru a jsem z toho trochu nesvuj, protoze ani nevim, proc jsem spadl. Predtim jsem jezdil na Suzuki GS 500F s pneu Michelin Pilot Activ a na vode jsem se citil docela jiste, ted mam Yamahu XJ6 F s Dunlop Roadsmart a pocit jistoty je pryc, subjektivne se mi zda, ze guma klouze. Mrknul jsem na testy a hodnoceni ma pritom dobry.
Co se tyce padu - na Cortinou d'Ampezzo po desti mi ujel predek v cca 60 km/h, nemel jsem velky naklon, prede mnou kamos na CBF 600 s Michelin Pilot Road II zatacku v pohode projel ve stejne rychlosti, v zatacce jsem nebrzdil, nepridaval plyn, gumy jsou zajete, nebyl tam zadny bordel.
Svihl jsem sebou bez varovani, tak to asi na mokru chodi, nicmene ted jsem totalne prisel o duveru v gumy i kdyz je mi jasne, ze gumama to asi neni :(
Pokud mate podobnou zkusenost, podelte se o svuj nazor jak jste svou duveru obnovili. Mozna bude nejlepsi zmenit gumy - ne protoze by tyto byly spatne, ale proste kvuli hlave...
1 reakcí na tento příspěvek Pad na mokru, pneu
2 reakcí na tento příspěvek Pad na mokru, pneu
1 reakcí na tento příspěvek Pad na mokru, pneu
Naposledy editováno 05.08.2013 14:08:48
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pad na mokru, pneu
PetrL3 píše: V náklonu máš mít přidáno, aby to bylo ideální.
Ano, jinak predek zbytecne pretezujes, motorka bez plynu brzdi -> zbytecne moc vahy jde na predek.
Ale v tomto pripade bych zvazil opravdu ten bordel. Ona takova mala olejova/naftova skvrna v desti videt ani neni, a stejne je to jak kdyz ti nekdo ukradne predek.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pad na mokru, pneu
Koštěbuch píše: nemusel byt bordel, mohl byt jen olejovej film na cestě... diky průměrnému stáři našeho vozového parku co se plechovek týče (tim nerýpu jelikož ho splňuji taky ) tu z těh starých pleček teče kde co
píše, že se mu to stalo při výjezdu na Cortinu ďAmpezzo.....
xtom - Jinak mám obutý Roadsmart 2 - a v poho (předtím Roadsmart).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pad na mokru, pneu
Ozzy_ píše: Ano, jinak predek zbytecne pretezujes, motorka bez plynu brzdi -> zbytecne moc vahy jde na predek.
Ale v tomto pripade bych zvazil opravdu ten bordel. Ona takova mala olejova/naftova skvrna v desti videt ani neni, a stejne je to jak kdyz ti nekdo ukradne predek.
ano ucebnicova teorie, ale pokud clovek ma motorku v cajku,dobrou gumu, a vi ze neudelal zadnou hovadinu tak neni zadny duvod aby mu motorka samovolne ustrelila a on cumel jak pero z gauce.takze proste bud guma na prdlacku a nebo skratka bordylek na ceste.at uz "neviditelna" skvrna od oleje, hladky klouzavy asfalt atd. (takze souhlasim s ozzym!) nepriklanel bych vinnu sobe....na dovolene se to kamaradovi stalo taky.teda ne pad a ne v zatacce.ale jel jsem za nim a jeli jsme stabilni rychlsoti a z niceho nic na rovince dostal smyk az dostal highsider. asfalt rovny cisty, rovinka,on nepridaval,nebrzdil.proste jel.nakoplo ho to pul metru vysoko a pokracoval dal a ja to sledoval ze zadu a totalne nechapal co se stalo...
Naposledy editováno 05.08.2013 14:26:08
parezi píše: píše, že se mu to stalo při výjezdu na Cortinu ďAmpezzo.....
xtom - Jinak mám obutý Roadsmart 2 - a v poho (předtím Roadsmart).
Jj, taky je mám, letos v Alpách celý den v dešti, a v pohodě, dost jsem jim věřil. Při teplotách kolem a pod 10 stupňů už teda na mokru žádnej šlágr - ale to by asi bylo podobný se všema gumama...
zažil jsem klouznutí nebo smyk nebo jak to nazvat jak předního tak i zadního kola. u předního to bylo vždy při nájezdu do zatáčky resp v momentě naklápění, kdy jsem se dostal do takového náklonu, že se to už gumě nelíbilo. vždy jsem to řešil tak, že jsem jakoby víc zatočil, tím motorku narovnal.
zadní mi podjelo vždy na výjezdu - řešil jsem to lehkým ubráním.
jestli jsi padnul bez varování, tak jsi buď varování nezaznamenal a nebo najel na nějaký bordel...to se ti může stát na suchu taky.
když už máš tu motorku odřenou, tak se zkus projet někde na parkovišti za mokra, zkoušej náklony a brždění. pak jí oprav a jezdi dál s jistotou
1 reakcí na tento příspěvek Pad na mokru, pneu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pad na mokru, pneu
Jeste doplnim: k padu doslo zhruba v pulce zatacky (ale naklon vazne nebyl velky), asfalt byl trochu kluzsi nez je obvykle, nicmene prave prede mnou kamos nemel pri identickem prujezdu problem (jel ve dvou). Plyn jsem nepridaval, ale jel pod plynem, nezpomaloval, zatacka byla do kopce. Gumy byly v ramci moznosti zahrate, predtim jsme uz hodinu jeli.
Dalsi vec je nastaveni motorky - kvuli snizeni ji mam na predni vidlici o 1cm pustenou dolu, zadni tlumic je na 1.
No a jeste jedna poznamka - predtim tentyz den na Grosglockneru za sucha a slunecna se mi zdalo, ze mi predek taky klouze, v jedne zatacce jsem si diky tomu skrtl stupackou, ale chytl se. V nekterych zatackach citim na predku nejistotu, zvlast kdyz jsou tam trochu nerovnosti, mam pocit, ze predek plave.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pad na mokru, pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pad na mokru, pneu
1 reakcí na tento příspěvek Pad na mokru, pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pad na mokru, pneu
Asi to byla proste nejaka blba shoda nahod - kombinace asfaltu, neviditelnych necistot... uvidim, na mokru asi budu radsi jezdit jak snek :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pad na mokru, pneu
čert ví,jaký to má úhel řízení v základu,tím,že jsi tu vidli zpustil níže si to řízení ještě přiostřil-motorka je pak méně stabilní a rychleji mění směr jízdy...
chtělo by to,aby si na tom sjel někdo fakt hodně zkušený,kdo umí naladit podvozek a řekne ti své pocity....,případně to vrátit vše do sérióvého nastavení a vyzkoušet,jaké to bude...
2 reakcí na tento příspěvek Pad na mokru, pneu
Když mám sračku, taky se snažím prdnout opatrně, abych neměl bláto na hřišti a neztratil důvěru v moje trenky..
1 reakcí na tento příspěvek Pad na mokru, pneu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pad na mokru, pneu
honzajendabenda píše: Prostě když je to mokrý tak holt uberu... přijde mi že tu všichni ty gumy přeceňují....
Když mám sračku, taky se snažím prdnout opatrně, abych neměl bláto na hřišti a neztratil důvěru v moje trenky..
Takže jezdíš max 10 km/h aby ses nepokálel?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pad na mokru, pneu
Jen prostě nerozumím co chce autor článku slyšet, že je chyba v gumě, jinak by sebou neplácnul??
honzajendabenda píše: Danielos> kdepak, sračka s rychlostí nemá co dělat, to se zvládnu posrat i v 5kh/h
Jen prostě nerozumím co chce autor článku slyšet, že je chyba v gumě, jinak by sebou neplácnul??
Je to brainstorming nad tím, proč si ustlal, nic víc.
Osobně si myslím, že to bylo zřejmě nějakým "špatným" asfaltem, možná pod tím byla rozježděná nafta nebo co. Když dle něj neudělal žádnou chybu a rychlost byla přiměřená..
To, že se mu zdá divný předek by se na tom chtělo projet.
honzajendabenda píše: Prostě když je to mokrý tak holt uberu... přijde mi že tu všichni ty gumy přeceňují....
Když mám sračku, taky se snažím prdnout opatrně, abych neměl bláto na hřišti a neztratil důvěru v moje trenky..
Tak to je strasny :) Ja se tu smal lidem v praci do gezichtu jak jsem to cetl :)
Jinak pro autora: Kouknul bych na nastaveni tlumeni, jestli to ma blbej uhel tak si tak predstavuji ze se ti to kolo dostava pod sebe a tim si usteles jedna basen. Ale jestli to byla necim pohnojene tot jina otazka. Napr na Dube si casto pan myl auto hnedka u nejostrejsiho bodu v zatacce, a to pak jsi jel jak namydlenej :) :)
Ale při výjezdu na Cortinu mi taky pěkně ustrelovalo. Přičítám to teplotě, vlhkosti a bordelu z aut (Diablo roso corsa)