tohle tu možná už někde bude, ovšem nemám příliš času prohledávat celou databázi fóra. Mám malý dotaz ohledně svojí mašinky...Na jaře jsem si koupil Suzuki GS 500 E 1995. Má najeto 36tkm, takže je v docela slušném stavu. Co mě trápí je, že přesto že v technickém průkazu je napsáno 33Kw, tak motorce se nechce přes hranici 130 km/h. Nevím jestli je to již stářím motorky, nebo zda je někde problém. Druhá věc je, že mi hází zadní kolo .. v zatáčkách ve vyšší rychlosti podkluzuje a nedrží tak jak by mělo..
Za každou radu budu vděčný Děkuji :)
Tu niečo o tej motorke nájdeš, oplatí sa to prelúskať celé: http://www.motorkar...&fid=5&pgr=1
předchozí majitel tvrdil, že karburátory nechal seřizovat loňskou sezónu, takže uvidíme. Co se týče zadního kola, jsem sice začátečník, ale při jízdě jsem to moc nepoznal, byl jsem upozorněn svým spolujezdcem a kamarádem, který jel v autě. Když jsem kolo kontroloval na stojanu, tak drželo a v osách se nehýbe...
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 E maximálka
A znáš historii motorky? Jestli byla dovezena ze zahraničí a máš už jen český TP, tak už nedopátráš, zda nebyla v minulosti škrcena na 34k (25kW) a později opět "otevřena". Takovému výkonu totiž maximálka 130 - 140km/h odpovídá a bohužel zřejmě u Tebe půjde o klasický případ u GS500 - karbce jsou krom jiných trysek (a snad i podložek v sání, to už nevím jistě) škrceny i výřezy v šoupátkách . Při odškrcení by se měla šoupátka správně vyměnit za neškrcená, bez výřezu, ovšem ta nejsou zrovna levná, takže se to často obchází tím, že se výřezy v původních šoupátkách zkrátka zalepí. Tlaskance lepidla se ale za čas odtrhnou, vletí do motoru (kde naštěstí shoří a žádnou škodu nezpůsobí), výřez se znovu "objeví" karbec se tím "rozšteluje" a motorka pak opět má snížený výkon a navíc stoupne spotřeba, která pak nejde dostat pod cca 4.2l/100km.
Správně seřízený motor GS500E má 46k/9000RPM, spotřebu při klidné jízdě 3.5l/100km (při ostřejší sportovní jízdě se dostane na 5l/100km) a motorku dokáže v pohodě rozjet na 170 - 175km/h a kolem 130km/h ještě celkem svižně akceleruje.
A to zadní kolo jsi zkoušeli protáčet na stojanu a skutečně obvodově hází? To bude v nejlepším případě v háji guma, hází-li radiálně (při pohledu zezadu se při otáčení "kýve" do stran), může být ráfek bouchnutý, nebo vůle v ložiskách.
Jinak si ale od jízdních vlastností moc neslibuj - GS500 je sice taková mrštná koza, dobrá jak na kochačku, tak i na sportovní pojetí jízdy, ale podvozek kvalit čistě sportovní motorky zdaleka nedosahuje. Vlnění ve větším náklonu je celkem normální a přední vidle jsou relativně měkké a hlavně při prudkém brzdění se dost "potápějí".
2 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 E maximálka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500 E maximálka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500 E maximálka
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 E maximálka
Co se týče spotřeby motorka si vezme kolem 5-6l/100km takže je to dost pravděpodobné.
Zadní pneu je už dost sjetá, na konci sezóny budu měnit obě dvě gumy a novou řetězovou sadu, takže to co jsem "ušetřil" při koupi dám za tyto opravy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500 E maximálka
Na druhé GS500 (1994) jsem žádný štít neměl a žádný rozdíl jsem nepozoroval.
Toren> Nediv se... za 20000Kč to bude pěkně "vylítaná vrána", kde by bylo naivní neočekávat nutné investice. Nakonec se bohužel můžeš po všech opravách dostat ne cenu, za jakou bys pořídil zachovalejší kus. každoádně nech prohlédnout a seřídit karbce, dost pravděpodobně budou otevřené výřezy v šoupátkách a možná také budou zpuchřelé membrány, které už také nepracují, jak by měly.
S tím zadkem nevím. Na GS je obecně hodně měkký a na horší cestě, nebo při špatné práci s plynem se hodně vlní a kámoš co jel za mnou mi říkal to stejné, že mi šíleně léta zadní kolo. Přitvrdil jsem zadek a dost to pomohlo.
Maximálka tam je hodně sporná. Maximum jsem z toho dostal 195. Ten kámoš říkal, že si nemám vymýšlet, že jel vedle mě a ukazovalo mu to 180 (CB500). Když jsem doma kouknul na záznam z GPS, tak podle té jsem jel maximálně 160...
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 E maximálka
Sice se mi to moc nezdá,ale mělo by to jet cca něco málo přes 200km/h
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500 E maximálka
Haesty píše:
Sice se mi to moc nezdá,ale mělo by to jet cca něco málo přes 200km/h
Ale aby to nebylo jak s tou mou. Budík ukazuje 195, GPS 160. A v TP je maximálka 180, patrně myšlena tachometrová.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Suzuki GS 500 E maximálka
Jo a naučit se řadit. Z pětky na šestku to chce skočit svižně a až kolem 8-9 tisíc.
Naposledy editováno 05.08.2013 10:46:43
kubacech píše: Ale aby to nebylo jak s tou mou. Budík ukazuje 195, GPS 160. A v TP je maximálka 180, patrně myšlena tachometrová.
Já taky beru videa z youtube s rezervou
Každopádně kolem dvou kil by měla valit snad každá pětistovka
J.M.K. aky vzdy perfektné prispevky
1 reakcí na tento příspěvek Suzuki GS 500 E maximálka
Pavouk106 píše: Jen napíšu, že kámošovi valila 180 bez předního štítku a 190 s ním (zajímavý, jakej to má vliv) - podle tachometru, reálná rychlost neznámá
otázka je taky posez Pokud leží na nádrži schovaný za budíkama, nebo na tom normálně sedí
J.M.K. píše: Kilometrům natočeným na počitadle nevěř, prakticky každá taková motorka je "stočená". Vycházelo by to na průměrně 2000km/rok, což sice není nemožné, nicméně málo pravděpodobné.
A znáš historii motorky? Jestli byla dovezena ze zahraničí a máš už jen český TP, tak už nedopátráš, zda nebyla v minulosti škrcena na 34k (25kW) a později opět "otevřena". Takovému výkonu totiž maximálka 130 - 140km/h odpovídá a bohužel zřejmě u Tebe půjde o klasický případ u GS500 - karbce jsou krom jiných trysek (a snad i podložek v sání, to už nevím jistě) škrceny i výřezy v šoupátkách . Při odškrcení by se měla šoupátka správně vyměnit za neškrcená, bez výřezu, ovšem ta nejsou zrovna levná, takže se to často obchází tím, že se výřezy v původních šoupátkách zkrátka zalepí. Tlaskance lepidla se ale za čas odtrhnou, vletí do motoru (kde naštěstí shoří a žádnou škodu nezpůsobí), výřez se znovu "objeví" karbec se tím "rozšteluje" a motorka pak opět má snížený výkon a navíc stoupne spotřeba, která pak nejde dostat pod cca 4.2l/100km.
Správně seřízený motor GS500E má 46k/9000RPM, spotřebu při klidné jízdě 3.5l/100km (při ostřejší sportovní jízdě se dostane na 5l/100km) a motorku dokáže v pohodě rozjet na 170 - 175km/h a kolem 130km/h ještě celkem svižně akceleruje.
A to zadní kolo jsi zkoušeli protáčet na stojanu a skutečně obvodově hází? To bude v nejlepším případě v háji guma, hází-li radiálně (při pohledu zezadu se při otáčení "kýve" do stran), může být ráfek bouchnutý, nebo vůle v ložiskách.
Jinak si ale od jízdních vlastností moc neslibuj - GS500 je sice taková mrštná koza, dobrá jak na kochačku, tak i na sportovní pojetí jízdy, ale podvozek kvalit čistě sportovní motorky zdaleka nedosahuje. Vlnění ve větším náklonu je celkem normální a přední vidle jsou relativně měkké a hlavně při prudkém brzdění se dost "potápějí".
Pod tohle se můžu z vlastní zkušenosti podepsat a odsouhlasit