Na mé HSQ WRE 125 rv98 je usměrňovač napětí, dovnitř jde střídavé napětí z alternátoru a na výstupu má být stejnosměrných 5V / 12V / či jiné napětí? (moto má baterku, el je 12V, na výstupu usměrnovače mám 5V ale jde to do celé elektriky kde je 12V a to mi přijde divné).
Také bych ocenil pokud by někdo prosím měl elektrické schéma této mašiny. Nevím si rady se zapojením.
Předem díky za smysuplné odpovědi :)
Otazka jestli to nahodou nemeris blbe protoze bahnitka to maji obvykle tak ze maji dva okruhy jeden stridavej (svetlo atd) a jeden stejnosmernej (zapalko/baterka), pokud mas pripojenou baterku tak tezko muzs na vystupu namerit 5 V , takze kde to meris?
EDIT: mít hotovou elektriku tak mašinu nadlábnu a měřim rovnou na ní
Naposledy editováno 29.07.2013 18:25:50
Na výstupu usměrňovače má vždy být alespoň o 10-15% vetší napětí než je napětí baterie, tudíž pro 12V baterii by funkční vystup usměrňovače by měl mít okolo 13,5V.
Huqvarna nemá žádný dva okruhy jak tu někdo psal na světla a na baterku. Z generátoru jde střída do regulátoru/usměrňovače a z něj přímo na baterku. A z baterie na svíčku/světla atd atd atd.
Origo: 12V, 1-fázový regulátor s usměrňovačem do 100W
Vape: 12V, 1-fázový regulátor s usměrňovačem do 200W
Je o trošku větší než ten původní, a má jinou koncovku, ale tu si přendáš ze starého.
Elektrické schéma pro huqvarnu WR/WRE/SM 125 r.v. 2000-04
A. Headlamp
B. RH front indicator
C.LH front indicator
D. Left switch
E. Horn
F. Rear stop switch
G.Front stop switch
H. Regulator
I. Alternator
L. Turn signal flash
device
M.H.T. coil/ Electronic
mudule
N. Spark plug
O.RH rear indicator
P. LH rear indicator
Q.Rear light
R. Instrument lighting
S. Parking light.
kdybys potřeboval mám HQ WRE 125 r.v 05, kde je elektronika z 95% stejná.
Naposledy editováno 30.07.2013 11:04:21
1 reakcí na tento příspěvek Elektrika
Ano, prosil bych o schéma na tu novější, na tomto není el. přívěra, servo, indikace nízkého stavu oleje a indikace přehřávání chladící kapaliny (to čidlo mám také v hajzlu, to budu kupovat nové)... jinak odkazy na díly ocením.
EDIT: elektrika je celá v hajzlu... z toho regulátoru mi to jde do pojistek a z nich nejspíš do celé elektriky a ne pouze do baterie jak píšeš.
Ano, baterii mám. Mašinu jsem koupil za 25 a přestala jezdit po dvou dnech. Už stojí 11 měsíců, investice 12k a stále nejede. Odsrala to ŘJ, servo, pravý jázýček přívěry...
Je možný teda nějak zjistit jestli je ten muj regulátor stále funkční? Jsem vyučený elektrikář ale nechci to zkurvit ještě víc. Multimetr mám. Co má tedy jít za napětí na vstup a co na výstupu?
Naposledy editováno 30.07.2013 22:02:54
1 reakcí na tento příspěvek Elektrika
Pokud to nechceš rozpojovat stačí změřit baterii, nastartovat a změřit znovu pokud napětí na ní při rozsvícených světlech nebude větší než při vypnutém motoru máš jasno.
Předtím jsem to napsal špatně takže ujasnění: z Generátoru jsou 4 kabely (2 žluté jsou propojené skrz 3 cívky seriově, 2 černo-červené z zapalovací cívky).
2 žluté kabely vedou přímo do regulátoru/usměrňovače z něj pak je vývod na 1modrý(kostra) a 1červený nebo oranžový tlustší drát který vede přes 20A pojistku přímo na baterii.
2 černočervené vedou do indukční cívky a z ní přímo na svíčku.
Světla+blinkry+řídicí jednotka+servo přívěry jsou napájena čistě z baterie.
alespoň tak je to u verze WRE 05
jinak čidlo hladiny oleje/přehřátí chlad. kapaliny je pouze pro indikaci na tachometru, nijak to neovlivňuje chod motoru, takže to bych řešil jako poslední.
manuál na r.v. 98, nedisponuje celkovým ele zapojením, ale má jen takový přehled tak třeba ti to k něčemu bude viz:
servisni: http://www.husqvarn...ual/1998WRESM125.pdf
(strana 82-84, sekce 25)
užitkový: http://docs.wavenet...8%20WRE-SM%20125.pdf
Naposledy editováno 31.07.2013 10:37:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrika
Samotný regulátor nijak proměřit nejde, musíš to udělat s nastartovaným motorem, a to tak že odpojíš vystup(červený+modrý kablík) a na těchto výstupech změříš napětí.
U zkratovyho regulatoru nemuzes odpojit zatez !!! Kdyz jo posles ho pri vyssi zatezi pravdepodobne do kytek.
1 reakcí na tento příspěvek Elektrika
Nevím nechci se hádat, nicméně měřil jsem ho tak a neodešel. Pojistka mi jednou praskla při průjezdu vodou a dalších 100km+ jsem s tím jel(s odpojeným výstupem regulátoru) s stále funguje jak má.
Naposledy editováno 31.07.2013 10:57:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrika
Pravda ze treba ignitech to tam nepise ten varuje jenom pred prepolovanim.
takže jawa1cz: měř to jen tím druhým způsobem :)
Je to všechno hrozně jednoduchý.
Prvně měř při vyplém motoru: Plus musí jít všude tam kam má a vše ti musí fachcat!
Po nastartování změř kolik je na baterce, musí tam být víc. Pokud nebude,tak změř jaké ti jde napětí z alternátoru na kabel regulátoru (je střídavé a bude ho dost ( vizservisní manuál)). Z dalšího kabelu ,který je spojen neustále s plusem baterie za pojistkou ti musí jít o nich 10-15 % víc již stejnosměrného, pokud né ,je v háji regulátor.
Při odpojeném regulátoru od palubní sítě tu mašinu nevytáčej,jinak ti regler opravdu může shořet. Ale stává se to málokdy a většinou jen když už je starší.
Pokud máš už správné schéma měl by si to pochopit sám.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kde sehnat tlačítko tachometru a ma... Husqvarna WRE 125 | huhlla | 1 | 7.1.2024 v 06:58 krokoš |
Otevřená Husqvarna wre 125 Husqvarna WRE 125 | Rider372 | 1 | 26.12.2023 v 22:07 Kohlstein |
Nestartuje Husqvarna SM 125, Husqvarna WRE 125 | Majk51 | 4 | 26.10.2022 v 11:48 mito7 |
Nechce startovat - nejspíš málo sa... Husqvarna WR 125, Husqvarna SM 125, Husqvarna WRE 12... | Majk51 | 6 | 24.10.2022 v 07:12 mito7 |
kolik koleje do převodovky husqvarn... Husqvarna WRE 125 | vladik125wre | 3 | 12.8.2022 v 19:19 Ariete |