Který model myslíte, že je nejpovedenější? Kamarádi v okolí, mi doporučují 639 nebo 640 kvůli kotoučové brzdě. Je to tak?
Rád bych kdyby jste uvedli i nějaké argumenty, kterými podpoříte své názory. Děkuji mnohokrát
1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?
na druhý straně stojí vyšponovaný ceny hezkejch kousků, shitový ND, kterejma je spousta strojů infikovanejch, potřeba intenzivního servisu, převodovka s duchem padesátejch let se vším všudy (dlouhej krok, jenom 4 kvalty...), v originále slabá elektroinstalace pro dnešní provoz....
eh, sečíst pořizovací cenu, cenu kompletního Vape, to bych snad radši zalovil a hledal nějakou zachovalou čínu....
u Jawy sice dostaneš za stejný prachy víc koní, ale normální čína (Yuki Vista, CSR.....atd) se chová víc jako normální motorka (plus startér, pětikvalt, příjemnej chod čtyřtaktu, spotřeba jak prd.....proti Jawě klidně poloviční).
Já bezprostředně po Jawě sednul na Kentuse a je to nebe a dudy. Kentus má sice menší top speed, ale jinak.....
s kvalitou zpracování je o něco nad Jawou (konkrétně srovnávám s 639), díly jsou ještě lacinější....údržba je na tom snad ještě snazší než na Jawě...
asi se tu ukážou čínofobici, takže předem se omlouvám, že budu reagovat jenom na rozumný podněty
Před ní 3 sezony a 20 tis. km na "pařezu" Jawa 50/555. A pár stovek km na fotrový J250/353 (kývačka 56´)s fotrem za zády.
Problémy?
Cca 30 tis. km - ložiska předního kola. Namontováno SKF ZZ a bylo to na věčnost (porucha na cestě do Francie - řešeno samoopravou v Yamaha Salzburk - jen mi prodali ložiska a pujčili kleště na segrovku).
36 tis. odešlo středové ložisko na motoru - odvoz na vleku z Makova dom, GO kliky a výbrus.
62 tis. - další středové ložisko + výbrus
85 tis - preventivně GO kliky a výbrus.
Ve 40 tis. jsem namontoval VAPE a motor šel klidněji, nemusel jsem co 1000 km "ladit" kladívka a co chvíli měnit kondenzátory.
Při každé GO motoru jsem vyměnil řetěz a řetězová kola.
Přední Barumku jsem měnil v neskutečných 56 tis. km, protože až při tom nájezu přestala mít legální vzorek. Zadek dal Barum cca. 20 tis., Sava pak asi 12 - 15 tis.
Olej do paliva jsem dával 1:33 M2T (prvních 20 tis. - tehdy nic jinýho v podstatě nebylo), pak minerální Sheel nebo Castrol 1:40.
Přední brzda chtěla pozornost a časté seřizování.
Na motorce jsem měl 3 kufry lisované z ABS - vyráběl to chlapík v Holešově. Sem tam praskl, tak se lepilo nebo jsem koupil jen nový díl. Panty a zámky to mělo stejné jako se dávaly na koženkové diplomatky, nanýtované trhacími nýty. Na nosič to bylo přišroubované... .
Taky jsem měl tehdy KOŽENKOVOU kombinézu za 2 litry šitou u Hubíka v obýváku...! Žádnej chránič, jen velkej ledviňák. Rukavice z konfekce, nepromok byl z pracovních oděvů.
Byl jsem na ní mockrát v zahraničí. Nejdál v r. 1996 v Pyrenejích ve Španělsku ve dvou, na 3 týdny. Velkej těžkej stan, 2 velký spacáky přivázaný kde se dalo, kočička co jela se mnou měla pod sebou podestláno aby viděla a aby se to vešlo...a s tím Grossglockner...Stelvio... . Trochu jsme to tam zakouřili, nahoře nešel chcípnout motor, dolů bobky esli to ubrzdím...
Jetli ale zakladatel vlákna chce jawku, fandím. Rozhodně víc borcovi co si to koupí za úspory a bude si na ní makat sám než frackovi co mu zazobanej fotr koupí po autoškole "R1 pyčovoe"... .
Pak byly už trochu prachy, tak udělala místo Banditovi 600S (2002 - 2007, 62 tis. km) a od 2007 proháním GSX 1400. Lak a mouchy leštím pořád stejně, ale opravy, přezutí pneu a pravidelná údržba je na odbornících.
Vloni zač. záři mi na pár hodin MR 43 půjčil Jawku 640 co si pořídil jako retro (ale novou).
Jo, kroutí se, hůř brzdí, výkon, málo místa pod prdelí....ale zajímavá vzpomínka.
1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?
A šířit tady flame jawa nebo japonec je nesmysl, jawa není pro každého..
1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
BabettakPV píše: A jakou máte zkušenost se spotřebou? Vím že je to hlavně o stylu jízdy, ale i tak by mě to zajímalo, kdosi tu psal 8 litrů nebo co
dobře seřízená s motorem 638 jezdí při normální jízdě za cca 4,5L/100km.
1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?
1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?
c.j. píše: Na spotřebu nejezdím a s rovnými výfuky to jezdí za 4,5l. S dvoukomoráky za 5l. Tohle platí za předpokladu, že je karbec OK.
Jo, přiblžně tak. S 640 (rovné výfuky) jezdím za 4,3-4,5, s 639 (dvoukomory) 5,0-5,2. Loni cestou do Holandska (roviny a pomalé tempo), si 640 vzala necelé 4 litry. Sekundární kolečko sériové (17z).1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?
1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?
1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
čoud píše: MZ 251 má konstrukčně špatnou spojku.Elektrika taky za moc nestojí.Jinak za mě -předšlat elektriku,dořešit spojku a zapalování.Za mě -na ježdění kolem baráku MZ i jo.
Všechny emzety, které jsem viděl, měly kola do štaflí. Zřejmě poddimenzovaný rám?1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
smoula555 píše: vtr78> Ano,srovnávat můžeš,ale to že sis koupil stroj,kterej byl konstrukčně z 50.tých let a čekal od něj zazráky let 90. jsi věděl a pokud ne,tak to tě taky neomlouvá.
Nečekal jsem zázraky, ale tak odfláknutý krám vydávaný za motorku (pro tebe asi retro styl) přímo z výroby jsem opravdu nečekal. Že se tyhle pekáče kroutí jsem věděl, výkon tehdejšímu provozu (1995-97) ještě také dostačoval (byť bez jakékoli rezervy), ale kvalita, spolehlivost a celkové výrobní zpracování opravdu odpovídalo 50.tým létům. Bohužel cena odpovídala 90.tým létům - za mě, vyhozené peníze.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
trigr píše: Já měl 639 a 640 a říkám 639
Já mám 639 i 640 a každá má svoje. Sedlo má pohodlnější 639 (to na 640 jsem musel nechat přešít), u 640 mi více vyhovuje posez a širší nádrž.Sema píše: Já mám 639 i 640 a každá má svoje. Sedlo má pohodlnější 639 (to na 640 jsem musel nechat přešít), u 640 mi více vyhovuje posez a širší nádrž.
Tohle souhlasí. Jen bych doplnil, že 640 má kromě jiné ergonomie také tvarovanou nádrž (pro kolena) a je díky tomu trochu lépe ovladatelná. Hranaté světlo modelu 640 také podstatně lépe svítí.
Když ten můj křáp náhodou jel, tak spotřeba kolísala 5-5,5 litru s dvoukomorovými výfuky.
Naposledy editováno 23.07.2013 22:20:20
BabettakPV> Konečně se tu sešli trochu rozumné názory co dokážou poradit a udělat si představu(Callowsick,Mirek-D,c.j. atd.) a ne jen porovnávání Jawa vs. Japonec.Klukovi se líbí a chce Jawu,tak nechápu,že mu někdo začne vnucovat,ať si raději koupí japonce,ale čemu se vlastně divím,když je to tady pořád.. Říkám,nějakou v okolí určitě seženeš,tak si to vyzkoušej.To je myslím nejlepší zkušenost,jestli se ti na tom pojede dobře a bude líbit,než tisíc napsaných rad.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
callowsick píše: Jawa má něco do sebe, to zase jo.
na druhý straně stojí vyšponovaný ceny hezkejch kousků, shitový ND, kterejma je spousta strojů infikovanejch, potřeba intenzivního servisu, převodovka s duchem padesátejch let se vším všudy (dlouhej krok, jenom 4 kvalty...), v originále slabá elektroinstalace pro dnešní provoz....
eh, sečíst pořizovací cenu, cenu kompletního Vape, to bych snad radši zalovil a hledal nějakou zachovalou čínu....
u Jawy sice dostaneš za stejný prachy víc koní, ale normální čína (Yuki Vista, CSR.....atd) se chová víc jako normální motorka (plus startér, pětikvalt, příjemnej chod čtyřtaktu, spotřeba jak prd.....proti Jawě klidně poloviční).
Já bezprostředně po Jawě sednul na Kentuse a je to nebe a dudy. Kentus má sice menší top speed, ale jinak.....
s kvalitou zpracování je o něco nad Jawou (konkrétně srovnávám s 639), díly jsou ještě lacinější....údržba je na tom snad ještě snazší než na Jawě...
asi se tu ukážou čínofobici, takže předem se omlouvám, že budu reagovat jenom na rozumný
podněty
Ty vole jenže čína je za 5 let zralá na kontejner a Jawa bude jezdit ještě sto let. Nevím kde jsi načerpal tyhle info co píšeš. Mám panelku 250 letos mám na ní najeto 3500 jezdím klasické zapalování a dobíjení, dobíjí mi to to od volnoběhu. Opravy které jsem letos musel dělat byli fakt prkotiny . Do nějaké nové 350 bych asi nešel, ale tyhle starší řady jsou super a když nepoužíváš sračkovaté replikové díly tak se není čeho bát . Spotřeba nikdy nepřesáhla 5 litrů.
Naposledy editováno 24.07.2013 07:36:03
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |