Který model myslíte, že je nejpovedenější? Kamarádi v okolí, mi doporučují 639 nebo 640 kvůli kotoučové brzdě. Je to tak?
Rád bych kdyby jste uvedli i nějaké argumenty, kterými podpoříte své názory. Děkuji mnohokrát
1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
bledemon píše: japonec nebo jawa z devadesátýho, oboje bude na go a hádejte co bude levnější na opravu.
Nechám se podat. Ale zkus to trochu rozepsat....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
KubaLC8 píše: Jde o to, ze Jawa je v ocich mnoha lidi porad povazovana jako levna motorka jak na porizeni tak na provoz. Realita je ale nekde jinde, o to se snad prit nebudeme. Za J350 ktera nebude uplne KO das jen o malo min penez nez za mnou vyjmenovane alternativy, pokud chces udelat GO motoru (ktery se na Japoncich az na vyjimky moc nedela) tak do toho zahucis neskutecne prachy a uz jsi davno za cenou Japonce. A to pouze v pripade, ze se ti poodari sehnat kvalitni dily, ne turecke nebo indicke, ale tomu zase odpovida cena. ve finale mas porad motorku, do ktere jsi nasypal dost penez v domneni ze je vychytana, ale porad bude trpet tim, cim trpi, bohuzel pro majitele fatalnimi problemy - zadirani pistu, praskani pistu, klika a kdo vi co jeste. Ale porad mas motorku ktera nebrzdi, krouti se ji ram a nejede.
Pokud by byl opravdovej fanda, tak si koupi nejaky starsi model, max 634, ale ne ty nove.
Ta ten zblecht o KTM ani reagovat nebudu.
proč se sereš do diskuzí o jawě,když tomu absolutně nerozumíš? kde si přišel na praskání pístu? zadirani? pokud někdo nevyuhluje kliku tak možná,nebo když nějaký šašek namíchá rejsink oil 1:100...nebrzdí?Jel jsi někdy na 640 s plouvocím kotoučem? Na tu motorku brzdí dostatečně.Akorát po čase odejde ta vložka v kyvce za 100Kč kterou nikdo nevymění a potom tady brečí jak mu jawa plave.A že to potom skládají borci kladivem a klika jim potom háže v desetině a rozmrdá to ložiska a vybruje to jak piča tak za to nemůže motorka..Prosím už nepiš,jsi akorát k smíchu.nebo jo,aspoň se zasmějem
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
bledemon píše: Dave81> dvoutakt má v sobě jaksi méně dílů a na jawu stojí 2-5x méně než na japonce
Vezmu to ze svého pohledu, zkus to pak rozporovat:
Motor - 2takt na Jawě skutečně moc nevydrží, v případě že bude nutná GO pár tisíc to bude, 4takt na japonský motorce (rozuměj CB500, GS500, XJ600 apod) je podle mě při normál zacházení a údržbě nesmrtelnej, max.necháš udělat ventilový vůle a vyměníš olej.
I v případě, že by se vlivem špatnýho zacházení vysral, koupíš jinej za pár tisíc.
Tlumiče - pokud budou KO, něco to stát bude (nemusíš dělat hned a na Jawě to nemusíš dělat nikdy, protože jsou nefunkční i když jsou nový) - tady tedy Jawa vede
Spotřební materiál jako řetěz, pneu, brzdový desky, příp.kotouče jsou si cenově hodně podobný, o tom nemá cenu polemizovat.
Provozní náklady: Jawa bere tak 6litrů + olej, CB500 bude jezdit do 5ti a bez oleje(navíc nemusíš být mechanik, aby ses v pohodě vrátil domů).
Jawa z 90týho je skoro to samý jako Jawa ze 60týho roku. Prostě nesnese srovnání ani s nejlevnějšíma Japoncema z 90tých let.
E: jo a to jsem úplně zapomněl na ten komfort, že každá normální motorka má taky el.starter....
Naposledy editováno 23.07.2013 10:55:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
Na menší pojistce, životnosti a ceně mitasů a dalších dílů se provoz poměrně dost zlevní, žádné ventilové podložky, rozvoďáky, případně vodní okruh. Kdo počítá každou korunu (student) a má okolo 20tkč na motku, měl by jít dle mě do jawky, kdo má 35-40 samozřejmě do mladšího pětikila.
dostal94 píše: proč se sereš do diskuzí o jawě,když tomu absolutně nerozumíš? kde si přišel na praskání pístu? zadirani? pokud někdo nevyuhluje kliku tak možná,nebo když nějaký šašek namíchá rejsink oil 1:100...nebrzdí?Jel jsi někdy na 640 s plouvocím kotoučem? Na tu motorku brzdí dostatečně.Akorát po čase odejde ta vložka v kyvce za 100Kč kterou nikdo nevymění a potom tady brečí jak mu jawa plave.A že to potom skládají borci kladivem a klika jim potom háže v desetině a rozmrdá to ložiska a vybruje to jak piča tak za to nemůže motorka..Prosím už nepiš,jsi akorát k smíchu.nebo jo,aspoň se zasmějem
je dobry, ze si to vsechno umis obhajit ale jo, jsi srdcar
2 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?
K typům: Jak tu psali někteří předemnou kotouč je hodně znát oproti bubnovce.Novější motor 634,638 je už na jehlách,takže vydrží víc než jen na pouzdře a 638 má ještě o jedno středové ložisko na klice víc.Rám je stejný jak na 634 tak 638,9,40 jízdní vlastnosti tím pádem taky stejný.
To jak ti bude spolehlivě sloužit bude jen na tobě,jak se o ni budeš starat a zacházet s ní.Ber,že to je motorka určená hlavně jako pracant do práce kolem 100 km/h.Ne jí pořád honit v 5 tis./ot.A srovnávat ji s japoncem nejde,protože to by jste pánové museli tak možná v 50-tých letech a to byli japonci víte kde.. Dneska je to samozřejmě o něčem jiném..
A jinak,každá motorka je obrazem majitele,ať už japonec nebo cokoliv jinýho.Pokud má obě ruce levé,tak to podle toho vypadá..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
bledemon píše: Dave81> ona ta představa, že kdykoliv seženu náhradní ojetý japonský motor v dobrém stavu a za pár tisíc nemusí často vyjít. Starší tlumiče a kotouče zrovna tak. Spotřebu jsem měl úplně stejnou. Jestli vydrží jawa plácnu 80tkm do go a pětikilo třeba 150tkm je už jedno, stejný ročník má najeto většinou víc.
Na menší pojistce, životnosti a ceně mitasů a dalších dílů se provoz poměrně dost zlevní, žádné ventilové podložky, rozvoďáky, případně vodní okruh. Kdo počítá každou korunu (student) a má okolo 20tkč na motku, měl by jít dle mě do jawky, kdo má 35-40 samozřejmě do mladšího pětikila.
dobre, ale porad budes mit daleko mensi pozitek z jizdy, motoru, podvozku, ovladani a tak nejak vseho.
Ještě je zajímavé, že 640 se mi zdá oproti 638-9 nějak lépe zatáčivější (jestli je podvozek stejný, musí to být jiným posazem, blíže k řídítkům)
1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?
Nerikam, ze me obcas nechyta takova ta nalada, kdy bych se rad projel zase na necem, co nekouri, startuje se cudlitkem a vic jede, nicmene to sou jen chvilkovy pochody a Jawa s prehledem plni moje naroky a jeji PRO v mem pripade jasne prevazuji nad PROTI Avsak uplne nejlepsi by bylo mit v garazi Jawku i japoncika
Zakladatel vlakna se ocividne mezi nas "divny" radi taky, takze si myslim, ze veskery proflakly a stale se opakujici dohady japonec vs. Jawa sou trosku zbytecny.
Jak tu nekdo zminoval, ze k cene benzinu, ti navic naskakuje jeste cena oleje, tak to neni ani tak moc pravda. Za olej do Jawky dam za sezonu stejny prachy, jako sem daval za olej do Xjcka. Akorat ho neliju do prevodovky, ale do nadrze
Ktere typ Jawky vzit, ti ale neporadim, protoze mam zkusenosti jenom s 640.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
smoula555 píše: Dám ti hlavně jen jednu radu a to: Svez se na tom a uvidíš sám,jestli ti bude vyhovovat.
K typům: Jak tu psali někteří předemnou kotouč je hodně znát oproti bubnovce.Novější motor 634,638 je už na jehlách,takže vydrží víc než jen na pouzdře a 638 má ještě o jedno středové ložisko na klice víc.Rám je stejný jak na 634 tak 638,9,40 jízdní vlastnosti tím pádem taky stejný.
To jak ti bude spolehlivě sloužit bude jen na tobě,jak se o ni budeš starat a zacházet s ní.Ber,že to je motorka určená hlavně jako pracant do práce kolem 100 km/h.Ne jí pořád honit v 5 tis./ot.A srovnávat ji s japoncem nejde,protože to by jste pánové museli tak možná v 50-tých letech a to byli japonci víte kde.. Dneska je to samozřejmě o něčem jiném..
A jinak,každá motorka je obrazem majitele,ať už japonec nebo cokoliv jinýho.Pokud má obě ruce levé,tak to podle toho vypadá..
Jawu 640 jsem koupil novou v roce 1995. Zda jsem měl tehdy levé ruce je otázkou, nicméně motorka byla v záruce v servisu víc než doma, přestože jsem ji opatrně zajel. Neustálé problémy s elektrikou i elektronikou zapalování, během prvního roku vysypaná ložiska v předním kole, krku řízení a jedno na klice. Po roce sólo ježdění praskl ráfek zadního kola a svar držáku na "laděném" dvoukomorovém výfuku. Na novou motorku toho bylo až dost - chci jezdit a ne opravovat (na to mám pro chvíle volna veteránskou jawku). Ihned po záruce jsem se toho "národního" křápu zbavil a dodnes rozhodnutí koupit novou jawu lituji.
Srovnávat jawy 639-640 s japoncem klidně lze, protože byly v prodeji ve stejné době a dnes jsou k mání za podobné peníze - že jawa posledních 50 let spala na vavřínech je sice politováníhodné, ale není to omluva (je to výmluva).
A pokud je opravdu motorka obrazem svého majitele, tak provozovatel jawy mi splývá s majitelem staré Guzzi - ruce od šmíru až po lokty a před cestou modlitba bay dojel .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
Ojetý kousky jsou už několikrát padený a při havárii se ráda deformuje zadní kyvka, která je vyrobená z trubky. Takže jízda na většině ojetých třiapůlí se podobá jízdě na štaflích...
Třinda je pěknej veterán, ale dnes už je to zkrátka pasé...
1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |