TADY JSOU NEJVÍCE ŘEŠENÉ OTÁZKY OHLEDNĚ 650 GS
TADY JE VŠE OHLEDNĚ 650 GS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená chcipne na volnobĕh
Dovi píše: Jen pro informaci - F650GS je už hned od začátku (od r.v. 2000 včetně) s elektronicky řízeným vstřikováním, bohatost palivové směsi si řídí motocykl automaticky, a tudíž žádný ručně ovládaný sytič, který by sis mohl "vytáhnout", u něho neexistuje...
Ano, ale potom buď musí být klapka ovládaná nepřímo servem, nebo musí být kolem tělesa klapky obtokový vzduchový kanál, v nemž reguluje průtok plunžr ovládaný krokovým motorkem. Měla to tak třeba už jednotka Bosch-Monomotronic.
V případě klapky ovládané přímo lankem od plynu, kde ECU nemá možnost "doupravit" množství vzduchu, musí být "sytič", což v tomto případě je pouhé ruční pootevření klapky (nemající se skutečným sytičem nic společného), de facto vlastně "ruční plyn". Místo vytažení táhla tohoto mechanismu pochopitelně stačí při studeném startu mírně přidat plyn. S klapkou úplně zavřenou na volnoběh nemá ECU šanci nastavit dávku benzinu optimálně k množství vzduchu tak, aby studený motor udržela v chodu.
1 reakcí na tento příspěvek Studená chcipne na volnobĕh
Anti píše: Holt daň za uškrcenej motor.Já dneska nahodil svýho chobotnatce a "sytič" jsem mohl stáhnout po třech vteřinách a volnoběh držela.
Proc myslis uskrceny motor?To nemq vliv spis myslim ze twm je neco spatne a delat by to nemelo ne?
1 reakcí na tento příspěvek Studená chcipne na volnobĕh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená chcipne na volnobĕh
Nebo, v Tvém případě, tam žádné pootevírání klapky není a kolem tělesa klapky je "obtokový" vzduchový kanál, v kterém je ventil, většinou plunžr ovládaný krokovým motorkem. Pokud se při studeném startu neotevře, je málo vzduchu a způsobí to právě tuto závadu. A kor, když pomůže po naskočení motoru mírně pootevřít plyn a držet, dokud se motor mírně neohřeje.
Takže každopádně zkontroluj funkci toho obtokového ventilu. A "aditiva" do benzinu nedávej, stejně je to většinou jen placebo efekt, nebo to v horším případě naopak nadělá na motoru škody. Jediné, co uznám, je Pb-aditiv, nutný pro staré motory bez tvrdokovových ventilových sedel. Tam je nezbytný. Ovšem Tvého motoru se to rozhodně netýká.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená chcipne na volnobĕh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená chcipne na volnobĕh
Ten hluk studeného motoru je normální, zhruba těch několik vteřin právě trvá, než se tlakový olej dostane do všech mazaných míst. A jestli má motor hydroštely, tak ty jsou rovněž závislé na tlaku oleje, takže takový rozvod rovněž může být chvilku hlučný, než se natlakuje.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená chcipne na volnobĕh
J.M.K. píše: A jestli má motor hydroštely, tak
Nemá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená chcipne na volnobĕh
1 reakcí na tento příspěvek Studená chcipne na volnobĕh
Že jest chyba jasně v obtokovém kanálu, by šlo dokázat tím, že zjistíš, že jest třeba pootevřít klapku přesně na takový průtok vzduchu, jaký při zavřené klapce dovolí otevřený obtokový kanál. Ovšem změření tohoto není v praxi zrovna snadné, to už by chtělo vyloženě laboratorní podmínky.
1 reakcí na tento příspěvek Studená chcipne na volnobĕh
Marta.Viki>
Prubni toto:
"Trik, ktery jsem se docetl a ktery opravdu funguje obzvlast na modely 2000-2003 je ten, ze zapnes klicek, pockas az zmizi kontrolka teploty (2s) vymacknes spojku a bez plynu stisknes starter. Drzis ho tak dlouho, dokud otacky nevyjedou do zhruba 2000 (za studena 4-5 vterin) Pak teprve poustis starter.
Pokud nedodrzis nekterou z vyse uvedenych, tak se casto stava, ze ti motor treba chcipne pri vyrazeni a dojezdu na krizovatku nebo bude mit trhany chod v nizkych otackach - to je diky zmatene ridici jednotce ze spatneho startu. Opravdu to funguje.
Ja to tak delam od doby, co jsem se to docetl - drzim starter 4 - 5 vterin - dokud nema motor vyrovnany chod kolem cca 2000 otacek a pak teprve poustim. Od te doby mi to nikdy samovolne nechciplo ani neskublo. Pro me to funguje super."
1 reakcí na tento příspěvek Studená chcipne na volnobĕh
No, malý GS Báwo má "klasický motocyklový" starter s válečkovou volnoběžkou na principu odstředivé síly (auta většinou vysouvací pastorek starteru do ozubení setrvačníku suché spojky) a stát se v principu nemůže nic. Otáčky starteru zhruba korespondují s volnoběžnýma otáčkama motoru, a ono je stejně lepší (a hodně lidí to tak taky dělá) nechat ten motor spolehlivě starterem rozběhnout než jen tak brnknout a při prvním náznaku zapálení směsi přestat startovat s rizikem, že to bylo předčasný a že budeš muset vzápětí startovat podruhý nebo potřetí...
Přechodový stavy motoru, kdy není zajištěno optimální mazání ložisek kliky a ojnic atd., škodí z hlediska opotřebení motoru mnohem víc než když starter jede o 2 vteřiny déle než by případně bylo nezbytně nutné.
Jak Báwu F650GS (jednobuch s Rotaxem), tak boxerovi R1100Gs, které jsem měl, trvalo startování nesrovantelně déle než japoncům, a u malýho GS Báwa to bylo, pokud si vzpomínám, cca 2 až 3 sekundy od okamžiku stisknutí startéru do naskočení motoru. A po zimě i déle.
Naproti tomu japonský mašiny se vstřikama (konkrétně Honda CBF 125, Yamaha WR250X, Yamaha WR250R a Honda VT750 Shadow Spirit) mi chytaly/chytají fakt na brnknutí, odhaduju tak do půl, maximálně do jedné vteřiny, a to i po zimě.
P.S.
Takže to startování "na brnknutí" funguje u spousty motorek (třeba u všech mých minulých i současných japonských - Honda a Yamaha), ale zrovna u BMW tomu tak není!!
Naposledy editováno 18.07.2013 10:11:42
1 reakcí na tento příspěvek Studená chcipne na volnobĕh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená chcipne na volnobĕh
Marta.Viky píše: Takže těch 1500 otáček je pořádku?
U zahřátého F650GS je to OK.
Marta.Viky píše: Takže těch 1500 otáček je pořádku? I za studena.
???
Viz 18.07.2013 10:55 - četls to?
1 reakcí na tento příspěvek Studená chcipne na volnobĕh
Proč mají tak vysoký volnoběh?Většina mašin to má kolem 1200...
Anti píše: Mám Itala,ale takový obstrukce při startu dělat nemusím,zaplať pámbu.
Proč mají tak vysoký volnoběh?Většina mašin to má kolem 1200...
Těch 1200 ot/min bývá volnoběh spíš u motocyklových dvouválců, ne jednoválců.
Takto (1200 ot/min) to má výrobcem předepsán třeba můj V-éčkový dvouválec Honda VT 750 Shadow Spirit, podobně na tom byl i můj bývalý boxer BMW R1100GS.
A z jednoválců třeba moje dváca Honda CBF 125 má 1500 ot/min, a Yamaha WR 250X 1550 ot/min.
P.S.
Zde diskutovaný velkoobjemový jednoválec v BMW F650GS je už sám o sobě dost velkým vibrátorem, a těch jeho volnoběžných cca 1500 ot/min je docela tak akorát.
Naposledy editováno 18.07.2013 15:26:01
1 reakcí na tento příspěvek Studená chcipne na volnobĕh
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studená chcipne na volnobĕh
Marta.Viky píše: Tak tim startovanim to nebylo a ani to nepomohlo spis bych rekl ze to bylo horsi nez lepsi. Vecer az vychlade motor tak to zkusim znova
OK
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Čepička na zapalovací svíčku BMW F 650 CS, BMW F 650 GS, BMW F 650 GS Dakar, BMW ... | hatrson | 5 | 12.5.2024 v 07:58 jirkasirkazapal |
Chladič na BMW co nestojí 15 000kč BMW F 650 GS | RAMIR | 28 | 10.4.2024 v 11:09 ja1 |
Vymena sedla BMW F 650 GS | 720102 | 9 | 3.4.2024 v 06:51 Gahan37 |
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... | tigerhareram | 10 | 3.3.2024 v 13:33 karavanista |
Expedice za Drákulou [1, 2] BMW F 650 GS BMW 1150 GS BMW 1150 GS | sakal01 | 35 | 30.1.2024 v 07:23 Radek2107 |