Uzavřeno 03.07.2013 v 23:12 uživatelem Blesk90
2 reakcí na tento příspěvek Ponoření vidlice v brýlích
dewwil píše: přeneseš více váhy na předek a zkrátíš rozvor tzn. jde líp do zatáček a moto je hravější, bude nestabilnější v přímém směru pod full gasem, když to vrátíš tak zas bude stabilnější v přímém směru ve vysokých rychlostech, ale do zatáček půjde o něco hůř...
Moc díky za perfektní odpověď!
dewwil píše: přeneseš více váhy na předek a zkrátíš rozvor tzn. jde líp do zatáček a moto je hravější, bude nestabilnější v přímém směru pod full gasem, když to vrátíš tak zas bude stabilnější v přímém směru ve vysokých rychlostech, ale do zatáček půjde o něco hůř...
přesně jak je psáno Honza má pravdu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Ponoření vidlice v brýlích
Je tam jeste dalsich par souvislosti, ale opet zas nic zasadniho. Pro predstavu ti postnu propocet na moji masine.
spocital sem si co se bude dit s motorkou kdyz se popusti na prednich vidlicich o 30mm dolu.
Vychozi udaje (original stav):
rozvor = 1490mm
uhel rizeni = 25°
delka predni vidlize od stredu osy kola po dolni hranu krku rizeni = 520mm
stopa = 99mm
vysledek (po uprave):
rozvor = 1477,42mm
uhel rizeni = 24°
delka predni vidlize od stredu osy kola po dolni hranu krku rizeni = 490mm
stopa = 93,68mm
rozdil (mezi originalem a upravou)
rozvor = 12,58mm coz je 1,2cm
uhel rizeni = 1°
delka predni vidlize od stredu osy kola po dolni hranu krku rizeni = 30mm coz je 3,0cm
stopa = 5,32mm coz je 0,532cm
Snizeni motocyklu v miste kolmice od krku rizeni k zemi bude 23,89mm. Coz je 2,389cm
Ocekavane snizeni motocyklu bude v dolnim miste kapotaze za prednim kolem cca 22mm coz je 2,2cm
je az s podivem o kolik se zmeni geometrie jen napinanim retezu a zas tak nicemu to nevadi :)
![](http://imgd.tipmoto.com/d/i/38/38743_1.jpg)
no a tady je docela pekne popsane a hlavne nakreslene jak se ktere rozmery berou.
http://www.chopperwe...-geometrie.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ponoření vidlice v brýlích
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Blesk90 píše: cuir> tyjo, diky moc
uzitecne informace, podle tech cisel co jsi napsal je ten centak minimum.
presne tak... mnohem vic se ti zmeni geometrie motorky tim kdyz postupne dopinas retez z minima na maximum. Tam ti to udela daleko vic nez jen kdyz zasoupnes vidle. Na blackovi to mam soupnute o ty 3cm jak sem psal a zadne kmitani nebo nejistota se mi ve vysokejch rychlostech neprojevila. Tak at to jezdi :)
1 reakcí na tento příspěvek Ponoření vidlice v brýlích
Pokud do toho chces opravdu hrabat, tak je potreba posunout zadni kolo vice dozadu, abys zachoval rozlozeni vahy. Takze delsi retez. 1 mm na brejlich je 1cm na kyvce.
Neni to z me hlavy, tak to tak ber ;)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... | čábe | 14 | 16.10.2023 v 20:06 čábe |
SV 1000 S K3 nestartuje občas Suzuki SV 1000S | misan26 | 13 | 1.11.2022 v 09:49 StB |
Suzuki SV1000 - cukání Suzuki SV 1000S | Arsener | 14 | 10.6.2022 v 11:34 Arsener |
A pak že Svčko 100tis nedá :-) [1, 2] Suzuki SV 1000S | PetrSV | 41 | 22.4.2021 v 17:33 PetrSV |
Sv1000 distanční podložka [1, 2] Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S | MarkusRetrp | 33 | 14.9.2020 v 08:45 Maxipes_Fík |