paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Ponoření vidlice v brýlích
Ahoj všichni, mel bych prosbu pri dnešním jezdeni na dromu jsem zjistil, ze mám cca o jeden CM vylezle vidle z brýlí tzn. Motka ke vic nakopnuta. Me se na tom jezdi dobre az na stupačky, ale jaky ma vliv na chování tato změna? Diky.

Uzavřeno 03.07.2013 v 23:12 uživatelem Blesk90

2 reakcí na tento příspěvek Ponoření vidlice v brýlích

Skvělá odpověď, děkuji! 2.7.2013 v 22:20 | Nahoru | #1
přeneseš více váhy na předek a zkrátíš rozvor tzn. jde líp do zatáček a moto je hravější, bude nestabilnější v přímém směru pod full gasem, když to vrátíš tak zas bude stabilnější v přímém směru ve vysokých rychlostech, ale do zatáček půjde o něco hůř...

Ponoření vidlice v brýlích

2.7.2013 v 22:20 | Nahoru | #2
vylezlé vidle z brýlí? jako že je předek níž nebo výš? pokud je to puštěné níž, tak je kratší stopa, ostřejší řízení, menší stabilita...pokud víš, tak je to obráceně

kdo dřív přijde, ten dřív spamuje

Naposledy editováno 02.07.2013 22:21:01

Ponoření vidlice v brýlích

2.7.2013 v 22:22 | Nahoru | #3
první, první , ale o fous

(reakce na) Ponoření vidlice v brýlích

2.7.2013 v 22:23 | Nahoru | #4

dewwil píše: přeneseš více váhy na předek a zkrátíš rozvor tzn. jde líp do zatáček a moto je hravější, bude nestabilnější v přímém směru pod full gasem, když to vrátíš tak zas bude stabilnější v přímém směru ve vysokých rychlostech, ale do zatáček půjde o něco hůř...



Moc díky za perfektní odpověď!

(reakce na) Ponoření vidlice v brýlích

2.7.2013 v 22:42 | Nahoru | #5

dewwil píše: přeneseš více váhy na předek a zkrátíš rozvor tzn. jde líp do zatáček a moto je hravější, bude nestabilnější v přímém směru pod full gasem, když to vrátíš tak zas bude stabilnější v přímém směru ve vysokých rychlostech, ale do zatáček půjde o něco hůř...



přesně jak je psáno Honza má pravdu

1 reakcí na tento příspěvek Ponoření vidlice v brýlích

3.7.2013 v 14:12 | Nahoru | #6
a ten plnej plyn a primej smer ve vyskode rychlosti neni nic dramatickeho. Cili pokud ti to vyhovuje tak to tak klidne enchej.
Je tam jeste dalsich par souvislosti, ale opet zas nic zasadniho. Pro predstavu ti postnu propocet na moji masine.

spocital sem si co se bude dit s motorkou kdyz se popusti na prednich vidlicich o 30mm dolu.

Vychozi udaje (original stav):
rozvor = 1490mm
uhel rizeni = 25°
delka predni vidlize od stredu osy kola po dolni hranu krku rizeni = 520mm
stopa = 99mm

vysledek (po uprave):
rozvor = 1477,42mm
uhel rizeni = 24°
delka predni vidlize od stredu osy kola po dolni hranu krku rizeni = 490mm
stopa = 93,68mm

rozdil (mezi originalem a upravou)
rozvor = 12,58mm coz je 1,2cm
uhel rizeni =
delka predni vidlize od stredu osy kola po dolni hranu krku rizeni = 30mm coz je 3,0cm
stopa = 5,32mm coz je 0,532cm

Snizeni motocyklu v miste kolmice od krku rizeni k zemi bude 23,89mm. Coz je 2,389cm
Ocekavane snizeni motocyklu bude v dolnim miste kapotaze za prednim kolem cca 22mm coz je 2,2cm

je az s podivem o kolik se zmeni geometrie jen napinanim retezu a zas tak nicemu to nevadi :)



no a tady je docela pekne popsane a hlavne nakreslene jak se ktere rozmery berou.

http://www.chopperwe...-geometrie.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ponoření vidlice v brýlích

3.7.2013 v 14:27 | Nahoru | #7
cuir> tyjo, diky moc uzitecne informace, podle tech cisel co jsi napsal je ten centak minimum.

(reakce na) Ponoření vidlice v brýlích

3.7.2013 v 21:13 | Nahoru | #8

Blesk90 píše: cuir> tyjo, diky moc uzitecne informace, podle tech cisel co jsi napsal je ten centak minimum.



presne tak... mnohem vic se ti zmeni geometrie motorky tim kdyz postupne dopinas retez z minima na maximum. Tam ti to udela daleko vic nez jen kdyz zasoupnes vidle. Na blackovi to mam soupnute o ty 3cm jak sem psal a zadne kmitani nebo nejistota se mi ve vysokejch rychlostech neprojevila. Tak at to jezdi :)

1 reakcí na tento příspěvek Ponoření vidlice v brýlích

3.7.2013 v 22:15 | Nahoru | #9
Na tohle tema jsem se bavil se servisakem, v motoskole na okruhu. Bylo mi receceno, ze to neni dobre. Kdyz to chces delat, tak max o milimetr, o dva. Pretezujes tim predni gumu a muze se ti stat to, ze v dlouhe rychle zatacce, jako je treba prvni v Brne, se ti strhne dezen z pneu a spadnes na predni kolo.

Pokud do toho chces opravdu hrabat, tak je potreba posunout zadni kolo vice dozadu, abys zachoval rozlozeni vahy. Takze delsi retez. 1 mm na brejlich je 1cm na kyvce.

Neni to z me hlavy, tak to tak ber ;)

(reakce na) Ponoření vidlice v brýlích

3.7.2013 v 22:39 | Nahoru | #10
skoty81> strhne dezen? Vzdyt vahovy index je vetsinou dost poddimenzovany aby mela pneu rezervu. A jeden mm na vidli jeden CM na rouvoru, tomu se mi fakt nechce věřit, když i na laminatech se upravuje motorka v tomhle smeru o 5, 5mm do 18mm podle vahy a typu stroje. Alespoň jsem se ro dočetl na motorkarich.

Ponoření vidlice v brýlích

3.7.2013 v 23:00 | Nahoru | #11
to jsi si vsimnul po jaký době že máš popuštěno ve vidlích? seš si jistej ze to není tak v orginale?

Ponoření vidlice v brýlích

3.7.2013 v 23:06 | Nahoru | #12
Vsimnul jsem si po nejakych 4tis km no cece 100% to nevim
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
SV 1000 S K3 nestartuje občas Suzuki SV 1000S misan26 13 1.11.2022 v 09:49 StB
Suzuki SV1000 - cukání Suzuki SV 1000S Arsener 14 10.6.2022 v 11:34 Arsener
A pak že Svčko 100tis nedá :-) [1, 2] Suzuki SV 1000S PetrSV 41 22.4.2021 v 17:33 PetrSV
Sv1000 distanční podložka [1, 2] Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S MarkusRetrp 33 14.9.2020 v 08:45 Maxipes_Fík


TOPlist