Téma: spadl jsem jak idiot
musím se s váma podělit o svůj včerejší trapas, ale zajímá mě hlavně proč se mi to stalo.
Přijel jsem domů a vzpoměl jsem si, že jsem zapoměl vyzvednout manželku z práce. Měl jsem tričko a trenky, do práce je to pár km, tak jsem jen obul tenisky a vyrazil jsem. Najednou se mi zdálo že zvuk motoru je takovej ostrej, občas vynechal válec a trochu to škublo. Na první křižovatce to chcíplo, smrděl benzín a volnoběh vůbec nedržel. Nastartoval jsem jen s trochu otevřeným plynem, zvuk jak traktor s děravým komínem. Bez plynu ani neškytla, jen blikalo FI.
Dorazil jsem na místo srazu a odbočoval jsem ze silnice doprava do pravého úhlu na parkoviště, jel jsem na jedničku, hodil jsem nohu pod řadičku že tam kopnu neutrál, v té chvíli mě to najednou chcíplo, a teď nevím proč se to stalo, ale najednou jsem se válel na pravým boku.
Je možný že se seklo zadní kolo a v tom malým náklonu to ustřelilo? Taky mi připadlo, že se mi nějak zkřížili řidítka nebo co. Motorku jsem jen položil, nikam se neodšoupala, zůstala na štěstí na jednom místě.

Ale:
1) Po tom co jsem ji zvedl už šla nastartovat normálně - nechápu. Domů jela normálně, zkusím radši vyměnit svíčky, ale proč se objevil ten problém se škubáním netuším.
2) spadla na brzdovej pedál kterej se bohužel ulomil, tak se chci zeptat, kde ho v Brně zavařit, novej na Partsdepot stojí přes 2 litry, to se mi zdá dost ale jinde jsem ho nenašel.
Mám SV1000, nemohl bych použít pedál z 650?
3) Při pádu jsem stačil seskočit, ale jak jsem měl tenisku pod řadičkou, tak jsem ji tím vytrhnutím dostal do polohy že trčela kolmo nahoru. Šla sice vrátit zpět, ale nevím jestli jsem něco neulomil, nějakej trn, nebo jestli se neprotočila na ose, protože se mi pak při řazení zdálo, jako by byla posazená cca o centimetr víš (možná se mi to jen zdálo, protože jsem zároveň roztrhl tenisku na nártu, tak jsem pak řadil prakticky bosou nohou)

no a jak to bývá samozřejmě že tam postávala hromada lidí, samozřejmě že jsem se svalil před auto ženské, která chtěla vyjet z parkoviště a dávala mi přednost, všichni se na mě dívali jak na idiota, včetně manželky, která se ke mě nejdřív vůbec nehlásila, a přišla teprve až se davy rozešly.
A dík klukovi na skůtru, kterej u mě zastavil a zeptal jsem jestli jsem v pořádku, i když vzhledem k okolnostem se asi neptal ani tak na stav mého těla jako spíš ducha...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 10:54 | Nahoru | #31

tepna píše: V sobotu to vysvětloval Pepa Sršeň ve Sloupě . při náklonu se prudce sníží rychlost otáčení hlavně zadního kola .Vlivem jízdy po menším průmněru pneumatiky na jejím boku.Tím v malé rychlosti muže dojít k chcípnutí motöru , nebo krátkodobému zablokování zadního kola .


Jenže když motorku nakloníš a jedeš po menším poloměru, tak se otáčky motoru naopak zvýší při stejné rychlosti. Logicky

EDIT: Spíš to asi myslel tak, že kolo se točí pořád skoro stejně ale motorku to zbrzdí. Sníží se obvodová rychlost.

Naposledy editováno 14.06.2013 11:04:51

1 reakcí na tento příspěvek spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 11:01 | Nahoru | #32
Jak jsem pochopil, měl zavřenou motku do oblouku, samo že nakloněnou a ta chcipla - jak chcipla, zastavilo se zadni kolo a tim i cela motka, logicky ji nic nebránilo aby zbuchla.

Netahal bych sem nějakou jízdu do oblouku ale spíš prostou fyziku kdy holt motka nebyla v rovnováze a tradá... BUM. Kdyby včas vymáčkl spojku měl šanci .... i když nic velkýho

Tj z rychlosti 00prd přešla do 00.

(reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 11:02 | Nahoru | #33

SirIndy píše: Ja se zase kdysi neuspesne snazil rozjet se zamkem v zadnim kole

No já se úspěšně rozjel . Naštěstí pro mě byl zámek nějaká sračka , jen to cvaklo a byl na dva kusy .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 11:03 | Nahoru | #34
SirIndy> no ja sem zase rozflakal blatnik se zamkem na prednim kole. Jak to odpadlo u tebe? :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 11:08 | Nahoru | #35
SVSkritek> To máš pravdu , jenže na to nemáš pohybovou energii abys ten motor roztočil . A to je ten duvod proč to chcípne . Ono tě to vlastně zabrzdí a možná až tolik co už neustojíš ty nebo motor .Pepa tam radil jezdit na nižší přev.stupeň a pod plynem , aby si to mohl regulovat .Tak se máme chovat i při jízdě v prudkých zatáčkách z kopce . Jezdit vždy pod plynem .Není to z mojí hlavy.

(reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 11:22 | Nahoru | #36

tepna píše: SVSkritek> To máš pravdu , jenže na to nemáš pohybovou energii abys ten motor roztočil . A to je ten duvod proč to chcípne . Ono tě to vlastně zabrzdí a možná až tolik co už neustojíš ty nebo motor .Pepa tam radil jezdit na nižší přev.stupeň a pod plynem , aby si to mohl regulovat .Tak se máme chovat i při jízdě v prudkých zatáčkách z kopce . Jezdit vždy pod plynem .Není to z mojí hlavy.



Zase pri jizde z kopce ti to jen tak nechcipne, ale to podrazeni je hodne dulezite

spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 11:24 | Nahoru | #37
joo to já si takhle jednou podřadil v zatáčce, a nechtěně sem rychle pustil spojku :D byl to jednobuch takže komprese udělala svoje a zadní kolečko se poroučelo do boku :D hodil sem pěknýho drifta a docela pobavil kamaráda co jel zamnou :D

(reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 11:25 | Nahoru | #38

babynek píše: SirIndy> no ja sem zase rozflakal blatnik se zamkem na prednim kole. Jak to odpadlo u tebe? :)



Zamek (retez) zaseklej mezi kolem a kyvkou, vubec jsem to nemohl odblokovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 11:48 | Nahoru | #39

Yura píše: to je dobrý, největší ocas sem já
zapomenutej kotoučák na předku - a řach sem sebou před restaurační zahrádkou plnou lidí



Proto jsi tak sprintoval u Obřího sudu k Jamirovi. Ty víš, jak se leží pod motkou.

K autorovi tohoto tématu: Buď v klidu, na ksichty kolem se vyser. Když nejde o život, jde o hovno.

Naposledy editováno 14.06.2013 11:50:52

(reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 11:57 | Nahoru | #40

t_freedom píše: tepna>
Zkus si někdy v ostrý zatáčce zavřít plyn na dvouválu... to uvidíš věci...



No jo. To nám už v roce 1983 instruktor v autoškole na řidičák A tloukl do hlavy, že zatáčka se projíždí (pokud možno) pod plynem, nesahá se na brzdy, nepodřazuje se, a všechny decelerační aktivity musí být ukončeny před náklonem do ní. Opravy v zatáčce zásadně náklonem, NIKDY brzdami, nebo podřazováním. Dost se mi to za ty roky vyplatilo si tohle pamatovat. Švihl jsem sebou jen dvakrát a vždy na troše písku v zatáčce, zřejmě "úkapek" z náklaďáku.

1 reakcí na tento příspěvek spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 12:17 | Nahoru | #41
Taky se mi to stalo, při rozjezdu do kopce a se zalomenýma řiditkama doprava mi to zdechlo a už jsem ležel.Ale horší bylo, když jsem jako borec vjel mazi zaparkované mašiny sundal přilbu podíval se na motorkáře co seděli všude kolem na lavičkách a bavili se a vystoupil jsem z mašiny aniž bych vykopl stojánek. Málem to popadalo jak domino a všichni instinktivně vyběhli ke svým strojům, aby je pro případ jistili. To jsem byl za idiota

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 12:23 | Nahoru | #42
FishX3> asi tak

ale taky jsem myslel, že se dozvím jestli je normální, co se mi stalo s tou řadičkou
abych oni nepřišl někde na půli cesty...

spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 12:27 | Nahoru | #43
je možné, že to zase chcíplo a zaseknutí zadního kola tě mohlo prakticky okamžitě zastavit v malé rychlosti.

můj nejlepší pád se konal, když jsem zapomněl sundat zámek z kotouče při odjezdu z parkoviště. ujel jsem 30cm a pak šipka přes řídítka

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 12:31 | Nahoru | #44
CZepelin> řadička se mohla protočit na tisícihranu, jestli jsem to dobře pochopil. Povol to, natoč si páčku kam potřebuješ, a utáhni.

e: jestli se protočila jinde, to už nejsem schopnej posoudit co by se mohlo stát.

Naposledy editováno 14.06.2013 12:32:44

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 12:39 | Nahoru | #45
Stev> nevím jestli jsem byl tím zážitkem tak rozhozenej, ale při jízdě domů se mi pocitově zdálo, že jedu 50 km/h - a přitom na budících jsem měl 70 a k tomu i vyšší otáčky.
Nemůže to souviset s tím pohnutím řadičky - jako že je tam nějakes snímač, kterej teď funguje špatně, protože řadička někde třeba přeskočila o zub ? přitom kdybych jel skutečných 70, tak bych po cestě aspoň předjel nějaký auto, což se nestalo (nebo že by všichni překračovali povolenou rychlost?)

(reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 12:40 | Nahoru | #46
CZepelin> tady já už končím, musí nastoupit někdo s technickejma znalostma

spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 12:49 | Nahoru | #47
Nemá snímač rychlosti v předním kole jako je to u SV650??

spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 12:49 | Nahoru | #48
Teda - dobře se bavim při čtení o těch našich držkopádech!

1 reakcí na tento příspěvek spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 13:04 | Nahoru | #49
Tak teď se tu cejtím jako neplnohodnotnej, když se mi to nikdy nestalo Jednou mi to chcíplo při rozjezdu "do strany", ale dal sem nohu na zem neupustil sem jí.
Já to položil jen normálně za jízdy na štěrku v zatáčce, to už je let... musim zaklepat.

(reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 13:04 | Nahoru | #50

CZepelin píše: Stev> nevím jestli jsem byl tím zážitkem tak rozhozenej, ale při jízdě domů se mi pocitově zdálo, že jedu 50 km/h - a přitom na budících jsem měl 70 a k tomu i vyšší otáčky.
Nemůže to souviset s tím pohnutím řadičky - jako že je tam nějakes snímač, kterej teď funguje špatně, protože řadička někde třeba přeskočila o zub ? přitom kdybych jel skutečných 70, tak bych po cestě aspoň předjel nějaký auto, což se nestalo (nebo že by všichni překračovali povolenou rychlost?)



Ne. Hledal bych příčinu jinde.

Naposledy editováno 14.06.2013 13:05:50

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 13:08 | Nahoru | #51

CZepelin píše: FishX3> asi tak

ale taky jsem myslel, že se dozvím jestli je normální, co se mi stalo s tou řadičkou
abych oni nepřišl někde na půli cesty...

na šestpade je přepákování, není ohnuté táhlo nebo čep na které je řadička nasazená? že by poskočil tisícihran se mi nezdá, je to z oceli s velkýma zubama...

Naposledy editováno 14.06.2013 13:09:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 13:22 | Nahoru | #52

PetrL3 píše: Tak teď se tu cejtím jako neplnohodnotnej, když se mi to nikdy nestalo Jednou mi to chcíplo při rozjezdu "do strany", ale dal sem nohu na zem neupustil sem jí.
Já to položil jen normálně za jízdy na štěrku v zatáčce, to už je let... musim zaklepat.


Neboj, dřív nebo pozdějc to příde a zapadneš do party!

(reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 13:28 | Nahoru | #53

charlie.vtx1800 píše: Neboj, dřív nebo pozdějc to příde a zapadneš do party!



Je mi to jasný. Mezi náma, jestli mě čeká jen takto drobnej pád, tak v tu chvíli to nasere, ale vlastně o nic nejde. Hlavně zdraví aby to neodsralo.

(reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 13:42 | Nahoru | #54

Yura píše: to je dobrý, největší ocas sem já
zapomenutej kotoučák na předku - a řach sem sebou před restaurační zahrádkou plnou lidí


To sme dva , nastesti sem sebou neprasknul pred lidma

spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 13:59 | Nahoru | #55
Tak to já se přidám se svojí historkou... Sice to bylo na kole, ale taky jsem se cítil jako pako
Půjčil jsem si od našeho mistra kolo - závodního favorita s klipsnama (pro mladší - předchudce našlapávacích stupaček), zarazil do nich pracovní boty s ocelovou špičkou a vyjel se kouknout na nedalekou zastávku busu. Přijedu na první křižovatku, zastavím a chci dát nohu na zem... no jo, jenže než jsem botu vytrhl z klipsny, tak jsem se krásně zkácel jako šraňky na bok. Nic se nestalo ani mě, ani kolu. Jen ta potupa a nechápavé pohledy okolostojících a okolojedoucích

(reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 14:17 | Nahoru | #56

grooll píše: na šestpade je přepákování, není ohnuté táhlo nebo čep na které je řadička nasazená? že by poskočil tisícihran se mi nezdá, je to z oceli s velkýma zubama...



čekal bych bud ohlou páčku nebo máš prostě dobitou hnátu a cítíš to jinak...

je tam tisícihran takže o nějakém přeskakování zubů asi nemůže být řeč

2 reakcí na tento příspěvek spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 14:42 | Nahoru | #57
Zapomenutej zámek kotouče na předním je nepříjemnej(to se mi naštěstí nikdy nestalo), ale aspoň ta motorka nestačí nabrat rychlost. Moje Jawa 350 tenkrát stačila nabrat docela slušnou, navíc jsem před dvěma krásnejma holkama, který šly kolem, chtěl odstartovat s plnou parádou. Odstartoval jsem krásně, ale když máte zamčený řídítka, tak daleko nedojedete Vyválel jsem se tam jak debil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 14:47 | Nahoru | #58
Hroch_cz> Tak myslim, že zamčený řídítka suveréně vedou. to si ani neumim představit, jak tohle může někdo přehlídnout .

spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 14:59 | Nahoru | #59
Jinak co se té řadičky týče, znám osobně chlapa co na SVčku ztratil řadičku. Vyklepala se mu zajišťovací ségrovka, řadička se vysunula a vyšroubovala z táhla. Všiml si toho až po několika kilometrech (holt úsek bez řazení) Samo jí nenašel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot

14.6.2013 v 15:16 | Nahoru | #60
Hroch_cz> Přece se nerozjedeš, když máš řídítka do levýho rejdu... Ještě bych to pochopil rozjezd do levý zatáčky, pak už to holt nenarovnáš, no
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nálepky na výfuk LeoVince SBK Suzuki SV 1000 Bajvoj 8 15.1.2024 v 21:06 sox
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
Výfuky na SV 1000 Suzuki SV 1000 PM41 13 8.1.2023 v 12:47 PM41
SV1000N Suzuki SV 1000 PM41 1 29.5.2022 v 22:20 mirda777
Suzuki SV 650 vs SV 1000 Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000 Kráca 19 27.12.2020 v 11:23 kratkej01


TOPlist