Přijel jsem domů a vzpoměl jsem si, že jsem zapoměl vyzvednout manželku z práce. Měl jsem tričko a trenky, do práce je to pár km, tak jsem jen obul tenisky a vyrazil jsem. Najednou se mi zdálo že zvuk motoru je takovej ostrej, občas vynechal válec a trochu to škublo. Na první křižovatce to chcíplo, smrděl benzín a volnoběh vůbec nedržel. Nastartoval jsem jen s trochu otevřeným plynem, zvuk jak traktor s děravým komínem. Bez plynu ani neškytla, jen blikalo FI.
Dorazil jsem na místo srazu a odbočoval jsem ze silnice doprava do pravého úhlu na parkoviště, jel jsem na jedničku, hodil jsem nohu pod řadičku že tam kopnu neutrál, v té chvíli mě to najednou chcíplo, a teď nevím proč se to stalo, ale najednou jsem se válel na pravým boku.
Je možný že se seklo zadní kolo a v tom malým náklonu to ustřelilo? Taky mi připadlo, že se mi nějak zkřížili řidítka nebo co. Motorku jsem jen položil, nikam se neodšoupala, zůstala na štěstí na jednom místě.
Ale:
1) Po tom co jsem ji zvedl už šla nastartovat normálně - nechápu. Domů jela normálně, zkusím radši vyměnit svíčky, ale proč se objevil ten problém se škubáním netuším.
2) spadla na brzdovej pedál kterej se bohužel ulomil, tak se chci zeptat, kde ho v Brně zavařit, novej na Partsdepot stojí přes 2 litry, to se mi zdá dost ale jinde jsem ho nenašel.
Mám SV1000, nemohl bych použít pedál z 650?
3) Při pádu jsem stačil seskočit, ale jak jsem měl tenisku pod řadičkou, tak jsem ji tím vytrhnutím dostal do polohy že trčela kolmo nahoru. Šla sice vrátit zpět, ale nevím jestli jsem něco neulomil, nějakej trn, nebo jestli se neprotočila na ose, protože se mi pak při řazení zdálo, jako by byla posazená cca o centimetr víš (možná se mi to jen zdálo, protože jsem zároveň roztrhl tenisku na nártu, tak jsem pak řadil prakticky bosou nohou)
no a jak to bývá samozřejmě že tam postávala hromada lidí, samozřejmě že jsem se svalil před auto ženské, která chtěla vyjet z parkoviště a dávala mi přednost, všichni se na mě dívali jak na idiota, včetně manželky, která se ke mě nejdřív vůbec nehlásila, a přišla teprve až se davy rozešly.
A dík klukovi na skůtru, kterej u mě zastavil a zeptal jsem jestli jsem v pořádku, i když vzhledem k okolnostem se asi neptal ani tak na stav mého těla jako spíš ducha...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot
tepna píše: V sobotu to vysvětloval Pepa Sršeň ve Sloupě . při náklonu se prudce sníží rychlost otáčení hlavně zadního kola .Vlivem jízdy po menším průmněru pneumatiky na jejím boku.Tím v malé rychlosti muže dojít k chcípnutí motöru , nebo krátkodobému zablokování zadního kola .
Jenže když motorku nakloníš a jedeš po menším poloměru, tak se otáčky motoru naopak zvýší při stejné rychlosti. Logicky
EDIT: Spíš to asi myslel tak, že kolo se točí pořád skoro stejně ale motorku to zbrzdí. Sníží se obvodová rychlost.
Naposledy editováno 14.06.2013 11:04:51
1 reakcí na tento příspěvek spadl jsem jak idiot
Netahal bych sem nějakou jízdu do oblouku ale spíš prostou fyziku kdy holt motka nebyla v rovnováze a tradá... BUM. Kdyby včas vymáčkl spojku měl šanci .... i když nic velkýho
Tj z rychlosti 00prd přešla do 00.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot
tepna píše: SVSkritek> To máš pravdu , jenže na to nemáš pohybovou energii abys ten motor roztočil . A to je ten duvod proč to chcípne . Ono tě to vlastně zabrzdí a možná až tolik co už neustojíš ty nebo motor .Pepa tam radil jezdit na nižší přev.stupeň a pod plynem , aby si to mohl regulovat .Tak se máme chovat i při jízdě v prudkých zatáčkách z kopce . Jezdit vždy pod plynem .Není to z mojí hlavy.
Zase pri jizde z kopce ti to jen tak nechcipne, ale to podrazeni je hodne dulezite
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot
Yura píše: to je dobrý, největší ocas sem já
zapomenutej kotoučák na předku - a řach sem sebou před restaurační zahrádkou plnou lidí
Proto jsi tak sprintoval u Obřího sudu k Jamirovi. Ty víš, jak se leží pod motkou.
K autorovi tohoto tématu: Buď v klidu, na ksichty kolem se vyser. Když nejde o život, jde o hovno.
Naposledy editováno 14.06.2013 11:50:52
t_freedom píše: tepna>
Zkus si někdy v ostrý zatáčce zavřít plyn na dvouválu... to uvidíš věci...
No jo. To nám už v roce 1983 instruktor v autoškole na řidičák A tloukl do hlavy, že zatáčka se projíždí (pokud možno) pod plynem, nesahá se na brzdy, nepodřazuje se, a všechny decelerační aktivity musí být ukončeny před náklonem do ní. Opravy v zatáčce zásadně náklonem, NIKDY brzdami, nebo podřazováním. Dost se mi to za ty roky vyplatilo si tohle pamatovat. Švihl jsem sebou jen dvakrát a vždy na troše písku v zatáčce, zřejmě "úkapek" z náklaďáku.
1 reakcí na tento příspěvek spadl jsem jak idiot
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot
ale taky jsem myslel, že se dozvím jestli je normální, co se mi stalo s tou řadičkou
abych oni nepřišl někde na půli cesty...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot
e: jestli se protočila jinde, to už nejsem schopnej posoudit co by se mohlo stát.
Naposledy editováno 14.06.2013 12:32:44
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot
Nemůže to souviset s tím pohnutím řadičky - jako že je tam nějakes snímač, kterej teď funguje špatně, protože řadička někde třeba přeskočila o zub ? přitom kdybych jel skutečných 70, tak bych po cestě aspoň předjel nějaký auto, což se nestalo (nebo že by všichni překračovali povolenou rychlost?)
1 reakcí na tento příspěvek spadl jsem jak idiot
Já to položil jen normálně za jízdy na štěrku v zatáčce, to už je let... musim zaklepat.
CZepelin píše: Stev> nevím jestli jsem byl tím zážitkem tak rozhozenej, ale při jízdě domů se mi pocitově zdálo, že jedu 50 km/h - a přitom na budících jsem měl 70 a k tomu i vyšší otáčky.
Nemůže to souviset s tím pohnutím řadičky - jako že je tam nějakes snímač, kterej teď funguje špatně, protože řadička někde třeba přeskočila o zub ? přitom kdybych jel skutečných 70, tak bych po cestě aspoň předjel nějaký auto, což se nestalo (nebo že by všichni překračovali povolenou rychlost?)
Ne. Hledal bych příčinu jinde.
Naposledy editováno 14.06.2013 13:05:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot
CZepelin píše: FishX3> asi tak
ale taky jsem myslel, že se dozvím jestli je normální, co se mi stalo s tou řadičkou
abych oni nepřišl někde na půli cesty...
Naposledy editováno 14.06.2013 13:09:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot
PetrL3 píše: Tak teď se tu cejtím jako neplnohodnotnej, když se mi to nikdy nestalo Jednou mi to chcíplo při rozjezdu "do strany", ale dal sem nohu na zem neupustil sem jí.
Já to položil jen normálně za jízdy na štěrku v zatáčce, to už je let... musim zaklepat.
Neboj, dřív nebo pozdějc to příde a zapadneš do party!
Půjčil jsem si od našeho mistra kolo - závodního favorita s klipsnama (pro mladší - předchudce našlapávacích stupaček), zarazil do nich pracovní boty s ocelovou špičkou a vyjel se kouknout na nedalekou zastávku busu. Přijedu na první křižovatku, zastavím a chci dát nohu na zem... no jo, jenže než jsem botu vytrhl z klipsny, tak jsem se krásně zkácel jako šraňky na bok. Nic se nestalo ani mě, ani kolu. Jen ta potupa a nechápavé pohledy okolostojících a okolojedoucích
grooll píše: na šestpade je přepákování, není ohnuté táhlo nebo čep na které je řadička nasazená? že by poskočil tisícihran se mi nezdá, je to z oceli s velkýma zubama...
čekal bych bud ohlou páčku nebo máš prostě dobitou hnátu a cítíš to jinak...
je tam tisícihran takže o nějakém přeskakování zubů asi nemůže být řeč
2 reakcí na tento příspěvek spadl jsem jak idiot
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) spadl jsem jak idiot
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nálepky na výfuk LeoVince SBK Suzuki SV 1000 | Bajvoj | 8 | 15.1.2024 v 21:06 sox |
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... | čábe | 14 | 16.10.2023 v 20:06 čábe |
Výfuky na SV 1000 Suzuki SV 1000 | PM41 | 13 | 8.1.2023 v 12:47 PM41 |
SV1000N Suzuki SV 1000 | PM41 | 1 | 29.5.2022 v 22:20 mirda777 |
Suzuki SV 650 vs SV 1000 Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000 | Kráca | 19 | 27.12.2020 v 11:23 kratkej01 |