globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Špatný olej
Zdravím, vyměnil jsem u svého Alpíka "92" olej za motorový Shell 10w40 (né do motorek). Asi po 15-ti min. jízdy jsem dal moto zpět do garáže a druhý den spojka zůstala "sepnutá" a ani jsem se nerozjel... Poté jsem zjistil že to bude nejspíš olejem, a tak se chci zeptat, jestli stačí pouze vyměnit olej nebo vyndat spojku a očistit od předešlého oleje?
Budu dávat Shell Advance AX7 10W-40 (polosyntetika)
http://www.olejmarke...dvance-AX7-10W-40-1l


Naposledy editováno 05.06.2013 16:11:56

Blokovaní uživatelé: gugo, Kamy
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující

Špatný olej

10.6.2013 v 22:31 | Nahoru | #121
No můžeš mi to objasnit. Nebo tady? str27 A myslím že volba oleje má hodně společnýho s pittingem (né pettingem) důlkovou korozí/vydrolování.

Naposledy editováno 10.06.2013 22:38:15

Špatný olej

11.6.2013 v 09:54 | Nahoru | #122
marta98: kdo to kdy viděl dávat do moto olej patřící do auta. Dobře ti tak

Špatný olej

11.6.2013 v 10:07 | Nahoru | #123
Tak to je mazec,lejt motorovej olej do motorky.To už chlapi nemáte peníze na origo olej?.To je mazec.Olej do auta má jiné mazací schopnosti jako do motorky.Neřeknu když někdo koupí jinej olej do sekačky či křoviňáku.Tam to nevadí ale motorce to vadí a to dost.



1 reakcí na tento příspěvek Špatný olej

11.6.2013 v 10:33 | Nahoru | #124
Koukam dnes je tu jeste vice odborniku nez vcera

(reakce na) Špatný olej

11.6.2013 v 14:48 | Nahoru | #125
gugo> Už je to nuda.Je to jen laická veřejnost,takže žádný přínos

1 reakcí na tento příspěvek Špatný olej

11.6.2013 v 15:23 | Nahoru | #126
Když jsem motorku kupoval v roce 2004,měla na tachometru 17tis.kilometrů.I dal jsem ji do servisu aby se vše zkontrolovalo a zároveň se udělala výměna provozních kapalin.Servisák mi doporučil olej Repsol 10W40.Neměl jsem nic proti a olej jsem nechal nalít.Po pěti sezónách bezproblémového provozu jsem se rozhodl přejít na značku Motul 5100 protože firma u které jsem objednával filtry a pneu Repsol nedělala.Po výměně jsem motorku projel a zaparkoval.Jelikož pracuji v zemědělství tak na motorku nemám tolik času.Ke všemu mě přibyla starost s motokrosovou trať protože původní nesprávce na ní hodil bobek z důvodu nedostatku financí a času.Po měsíční odstávce jsem se chtěl na motorce projet ale jaksi mě zaskočilo že při zařazení jedničky motor chcípnul.Nejdřív jsem si myslel že jsem zapoměl na stojánek ale to se nepotvrdilo.Nakonec jsem musel s 230kg vážícím strojem lomcovat tak dlouho až spojka povolila.Říkal jsem si že to nic není že je to prostě tím že si po změně ještě vše nesedlo jak má a že to bude lepší,přeci jen jsem nalil tolik opěvovanej olej.Bohužel ani po další odstávce se tato situace nezlepšovala a nakonec jsem se vrátil k původní značce.S čistým svědomím můžu říct že jsem udělal tu nejlepší věc co jsem mohl.Motorku jsem v loni hodně zanedbával a moje poslední projížďka se uskutečnila v říjnu.Před třemi týdny jsem se rozhodl že je na čase vyhnat pavouky z výfuku.Dobil jsem baterku,pomohl nastartovat přes kabely a po zahřátí jsem zařadil jedničku bez sebemenšího náznaku přilepení.Motorka má najeto 52tis.a žádné problémy s lepením nebo prokluzem jsem nezaznamenal.Jo a ještě jeden dovětek,motorku parkuji ve vytápěné garáži,takže s nějakým kondenzem by neměl být problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

11.6.2013 v 17:30 | Nahoru | #127
XTeZeto> je ti doufám jasné, že tyto lowcost oleje jsou v podstatě 1:1 ty samé oleje? Jen s jiným štítkem na balení???

ale jinak nic proti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

11.6.2013 v 17:47 | Nahoru | #128
Kamy> Já si to nedovedu vysvětlit ale takovou mám prostě zkušenost.Přece kdybych se vrátil k původnímu oleji a ta spojka se nadále slepovala,tak ten problém bude ve spojce.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

11.6.2013 v 20:22 | Nahoru | #129
XTeZeto> to nevím, vím jen to, že oleje tečou z rafinérie, doslova jakoby z jednoho kohoutku s tím, že se jen lejou do jiných balení

míra aditiv je většinou knowhow rafinérie, výrobce (motul nebo repsol) to jen od nich kupují a lepí na to svojí značku.

z principu tedy není možné aby olej stejné specifikace byl odlišný na vlastnostech... Lišit se ovšem může, pokud se to leje z jiné rafinérie... A vůbec nevyvracím, že dodavatel nekupuje z více fabrik, čímž ale zároveň chci říct, že pokud si našel nějakou záhadnou špatnou várku, stejně tak tě to může potkat i u tvého Repsolu

tím jako nic proti tvé zkušenosti.... Jen jsi prostě taková vyjímka

Naposledy editováno 11.06.2013 20:24:07

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

12.6.2013 v 08:31 | Nahoru | #130

Kamy píše: XTeZeto> to nevím, vím jen to, že oleje tečou z rafinérie, doslova jakoby z jednoho kohoutku s tím, že se jen lejou do jiných balení

míra aditiv je většinou knowhow rafinérie, výrobce (motul nebo repsol) to jen od nich kupují a lepí na to svojí značku.

z principu tedy není možné aby olej stejné specifikace byl odlišný na vlastnostech... Lišit se ovšem může, pokud se to leje z jiné rafinérie... A vůbec nevyvracím, že dodavatel nekupuje z více fabrik, čímž ale zároveň chci říct, že pokud si našel nějakou záhadnou špatnou várku, stejně tak tě to může potkat i u tvého Repsolu

tím jako nic proti tvé zkušenosti.... Jen jsi prostě taková vyjímka



Internet zkousne vše...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

12.6.2013 v 11:17 | Nahoru | #131

prackarr píše: Internet zkousne vše...


Jo jo, máš pravdu, protože ty seš toho zářným příkladem

(reakce na) Špatný olej

12.6.2013 v 12:40 | Nahoru | #132

myty_fakta píše: Jo jo, máš pravdu, protože ty seš toho zářným příkladem


Kuří oko? Nebo jsem někde napsal něco špatně?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

12.6.2013 v 17:59 | Nahoru | #133

prackarr píše: Internet zkousne vše...



Z toho si nic nedelej, ja jsem podle nej nador protoze jsem mu ztrhal jeho prispevek (o utahovani a vystredovani kol.

(reakce na) Špatný olej

12.6.2013 v 23:10 | Nahoru | #134

gugo píše: Z toho si nic nedelej, ja jsem podle nej nador protoze jsem mu ztrhal jeho prispevek (o utahovani a vystredovani kol.


Nedělám. On internet totiž fakt snese všechno.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

13.6.2013 v 08:17 | Nahoru | #135

gugo píše: Z toho si nic nedelej, ja jsem podle nej nador protoze jsem mu ztrhal jeho prispevek (o utahovani a vystredovani kol.



Ty zase perlíš
zase neumíš číst ani chápat psaný text

víš, to že jsi intelektu moc nepobral není ostuda, blbec sám nepochopí že je blbec, ale pračkař tak trošku reagoval na někoho jiného zajdi na CTčko, zda ti něco v hlavě neroste

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

13.6.2013 v 09:43 | Nahoru | #136

Kamy píše: XTeZeto> to nevím, vím jen to, že oleje tečou z rafinérie, doslova jakoby z jednoho kohoutku s tím, že se jen lejou do jiných balení

míra aditiv je většinou knowhow rafinérie, výrobce (motul nebo repsol) to jen od nich kupují a lepí na to svojí značku.

z principu tedy není možné aby olej stejné specifikace byl odlišný na vlastnostech... Lišit se ovšem může, pokud se to leje z jiné rafinérie... A vůbec nevyvracím, že dodavatel nekupuje z více fabrik, čímž ale zároveň chci říct, že pokud si našel nějakou záhadnou špatnou várku, stejně tak tě to může potkat i u tvého Repsolu

tím jako nic proti tvé zkušenosti.... Jen jsi prostě taková vyjímka



Takže když si vezmu Motul 300V a Motul 5100 10W40, tak se lišej jenom aditivama? To snad ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

13.6.2013 v 09:47 | Nahoru | #137

Stev píše: Takže když si vezmu Motul 300V a Motul 5100 10W40, tak se lišej jenom aditivama? To snad ne



Me osobne by ani trosku neprekvapilo, kdyby se lisili jen obalem a cenou. Ale tim nerikam ze to tak je.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

13.6.2013 v 09:49 | Nahoru | #138

Ozzy_ píše: Me osobne by ani trosku neprekvapilo, kdyby se lisili jen obalem a cenou. Ale tim nerikam ze to tak je.



jenže ono to tak není, byl bych opatrnej s takovejma moudrama. Stačí si sehnat bezpečnostní list danýho oleje. Dělení základovej olejů na minerál, polosyntetiku, a syntetiku pořád platí, řečeno velmi zhruba.

1 reakcí na tento příspěvek Špatný olej

13.6.2013 v 11:23 | Nahoru | #139
Technickej list jsem cetl. U 10W40 je vyjmenovano ktere normy splnuje, u 300V je napsano ze prekracuje vsechny soucasne i budouci normy

A jedine dalsi co obsahuje je viskozita pri nekolika teplotach, ktera se marginalne lisi ...

300V
5100

Edit: a rozdilny bod vzplanuti ..

Naposledy editováno 13.06.2013 11:25:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Špatný olej

13.6.2013 v 11:26 | Nahoru | #140

Stev píše: jenže ono to tak není, byl bych opatrnej s takovejma moudrama. Stačí si sehnat bezpečnostní list danýho oleje. Dělení základovej olejů na minerál, polosyntetiku, a syntetiku pořád platí, řečeno velmi zhruba.



ty bezpečnostní liste (jakmile mi někdo bude stále tvrdit něco o tom, že jsou oleje minerální polosyntetické a syntetické, nemá nárok se o olejích bavit!!!!!)

- termín polosyntetika je vědecky naprostý nesmysl... Je to jen marketingový trik, protože plebejci na to slyší!!!!!

1) píšu o lowcostových olejích (to jsou všechno oleje do 500Kč za litr ne li víc)
2) všechny tyhle oleje jsou míchané ze stejného základového oleje, tedy toho základu, co dělá olej olejem a který pak výsledně má kančí vliv na tom, aby prošel a splnil specifikaci SAE...

a už mě to docela unavuje se o tomto věčně hádat...

jako zdroj k tvému sebezdookonalení v problematice, navštiv www.oleje.cz .... Je tam tuna materiálů, přímo od samotných insiderů, tak i vysokoškolských profesorů problematikou se celoživotně zabývajíc!!!!!

smiř se s faktem, že pokud si kupuješ dražší olej, tak kupuješ jen značku... Přeji hezký den.

Naposledy editováno 13.06.2013 11:30:54

(reakce na) Špatný olej

13.6.2013 v 11:56 | Nahoru | #141
Ozzy_> psal jsem bezpečnostní list, zrovna motul to tam nemá napsaný moc jasně, ale najít se to tam dá, oddíl 3.

5100
300V

(reakce na) Špatný olej

13.6.2013 v 11:56 | Nahoru | #142
Kamy> moc zasvěcenejch řečí, málo skutečnejch znalostí

Špatný olej

11.3.2016 v 11:50 | Nahoru | #143
Zdravím. Nějakým nedopatřením se dolil do motorky starý převodový olej PP90, asi 2 deci. Myslíte, že můžu jezdit a pak jen dolít už normálním olejem?
Díky za reakci- a nešetřete mě.

Špatný olej

11.3.2016 v 12:10 | Nahoru | #144
Nestane se nic. Ale ja bych to vymenil. Proc kvuli petikilu potencialne riskovat motor/spojku.
Předchozí
1 2 3 4 5
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Gipro Honda XL 600V Honda XL 600V Transalp Robek91 2 5.6.2024 v 22:05 Cortes1079
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp sekáčmagor 11 22.3.2024 v 19:52 Destroyer
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp Miro1769 49 18.3.2024 v 18:09 callowsick
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 2 20.2.2024 v 09:08 Kongošt
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp Kongošt 1 17.2.2024 v 00:35 vilemx


TOPlist