řešim divný chování. Přezul jsem nový gumy, nechal kola vycentrovat a vyvážit. Tedka při akceleraci kolem 60 km/h se mi zdá že plave zadek motorky. Když jedu konstantě, tak se mi celá motorka od řídítek celá rozkmitá. Taky jsem dofouknul maličko tlumiče. Přední kotouč je mírně ohnutej a přibržuje, třeba to dělá právě on. Co si o tom myslíte ? Díky
Naposledy editováno 06.06.2013 21:37:49
1 reakcí na tento příspěvek Vlnění
1 reakcí na tento příspěvek Vlnění
a zlepší se to si to .
To, že se u endur při vyšších rychlostí vlní předek je normální jev ,
pomůže tlumič řízení .
Otazka ty jsi to ze je to kolo vycentrovany videl na vlastni oci ? nebo ti nekdo centroval a rekl je to vycentrovany ?
2 reakcí na tento příspěvek Vlnění
2) může vibrovat ale musí držet stopu
3) novépeu, pokud je kolo dobře vyvážené nemůže způsobit kmity ani nic jiného
4) kmity v řídítkách způsobuje většinou geometrie... Pokud si jezdil na starých nějakých divně ojetých, možná někdo upravil geometrii na ně aby se na tom dalo jezdit...
- pokud ti tlumiče dokázaly udržet motorku v klidu před výměnou, nebude problém v tlumičích ani po výměně.
5) zkontroluj ložisko kyvné vidlice. Zda ti neutíká do strany kyvka.
přavděpodobně máš křivější přední osu kola, proto všechno povol, povol i brejle tyče tlumičů, na místě s tím propruž, ustav to do rádoby správné pozice ať se ti vymezí vůle a pak to začni symetricky dotahovat.....
pokud máš nakřivo kotouč, máš určitě křivě uložené přední kolo, nejprve zkus jen pootočit přední oskou, máš ji así jemně jeblou, což je tak nějak normal, ale musíš jí lépe usadit... křivý kotouč vůči čelistem je první signál špatně nasazeného kola... a to ty kmity vytváří v první řadě
Kamy píše: 1) motorka musí být schopna jet sama rovně
2) může vibrovat ale musí držet stopu
3) novépeu, pokud je kolo dobře vyvážené nemůže způsobit kmity ani nic jiného
4) kmity v řídítkách způsobuje většinou geometrie... Pokud si jezdil na starých nějakých divně ojetých, možná někdo upravil geometrii na ně aby se na tom dalo jezdit...
- pokud ti tlumiče dokázaly udržet motorku v klidu před výměnou, nebude problém v tlumičích ani po výměně.
5) zkontroluj ložisko kyvné vidlice. Zda ti neutíká do strany kyvka.
přavděpodobně máš křivější přední osu kola, proto všechno povol, povol i brejle tyče tlumičů, na místě s tím propruž, ustav to do rádoby správné pozice ať se ti vymezí vůle a pak to začni symetricky dotahovat.....
pokud máš nakřivo kotouč, máš určitě křivě uložené přední kolo, nejprve zkus jen pootočit přední oskou, máš ji así jemně jeblou, což je tak nějak normal, ale musíš jí lépe usadit... křivý kotouč vůči čelistem je první signál špatně nasazeného kola... a to ty kmity vytváří v první řadě
Ty si spal v knihovne co ?
3) novépeu, pokud je kolo dobře vyvážené nemůže způsobit kmity ani nic jiného
Nove pneu nasazene na krivej rafek , ti vyvazim ze bude jak staticky tak dynamicky vyvazeny na 0 a bude hazej vo sto pero.
4) kmity v řídítkách způsobuje většinou geometrie... Pokud si jezdil na starých nějakých divně ojetých, možná někdo upravil geometrii na ně aby se na tom dalo jezdit...
Jak se upravuje geometrie na stary krive ojety gumy - prosim porad.
přavděpodobně máš křivější přední osu kola, proto všechno povol, povol i brejle tyče tlumičů, na místě s tím propruž, ustav to do rádoby správné pozice ať se ti vymezí vůle a pak to začni symetricky dotahovat.....
Prosim jak se symetricky dotahuje predni osa ? nebo spis jak se dotahuje nesymetricky ?
Proc ma proboha nekdo touhu radit, kdyz vi pendrek.
1 reakcí na tento příspěvek Vlnění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlnění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlnění
KLASEKml píše: Bob-KLE> Podivej se na tu pneumatiku, jak ti radil DROUD.Me kdyz prezouvali kola, tak predek delal problemy, v jednom miste nechtela poradne naskocit patka. Zkousel to aj vic nafouknout a neslo to (ani nebudu psat, kolik do te gumy dal atmosfer, protoze by se tu semlela diskuze, ze by uz te gume neverili a radji by dali druhou novou), musel to znovu vyfouknout odlepit od rafku znovu namazat a zase nafouknout. Takle to opakoval celkem 4x, nez si guma sedla jak ma.
Co to bylo za gumu ? Bo jsem resil neco podobnyho s anakee2 na predku. Ale vodrazeni na podruhy , 2 lzice mejdla a 4,5 atmosfery to spravilo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlnění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlnění
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlnění
Jinak na asfaltu je to super guma na suchej terenek taky ale jakmile je trosicku mokro tak je to vo nicem.
3 reakcí na tento příspěvek Vlnění
A) když něco vyvážíš tak jak to může házet ty OSLE!!!!!
B) Když má někdo křivě kolo, není problém vedení tlumičů nakroutit tak aby to drželo stopu!!! Jak si asi ty paštiko myslíš, že se kamuflujou jeblé motorky??? násilím, čím jiným!!! A hádám, že ty asi víš, k čemu brejle a uložení předního kola slouží viď???
C) Symetricky je myšleno, utahovat momentem postupně, ale chápal bych, že to každej idiot ví, že uložení se hejbe a je nutné jej utahovat rovnoměrně a nebo rovnou, obě strany stejným momentem najednou!!! kdybys aspoň jednou pročetl nějaký servisní manuál věděl bys!!!!
idiot zůstane idiotem... Tenhle moto nádor alá gugo dělá motorkářům akorát ostudu.... Neporadil vůbec nic jen ze sebe dělá kreténa co je rád že ví jak vypadá klíč!!!
PS: ona ta přední osa ty trubko se netočí, jsou to většinou dva průměry, které mají vůči soubě házivost a časem se zvětšuje. Každé sundání a nahození z5 znamená, že hřídel otočíš, a posuneš tak vůli jinam, když osu stáhneš mnohdy ti uteče úplně šejdrem..... Když slyším jak má kotouč nakřivo, jako bych to viděl... ale co se hádat s cucákem jako gugo.
Naposledy editováno 07.06.2013 15:49:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlnění
Kamy píše: gugo: zbytečné takovému moto nádorovi jako ty něco vysvětlovat.
A) když něco vyvážíš tak jak to může házet ty OSLE!!!!!
B) Když má někdo křivě kolo, není problém vedení tlumičů nakroutit tak aby to drželo stopu!!! Jak si asi ty paštiko myslíš, že se kamuflujou jeblé motorky??? násilím, čím jiným!!! A hádám, že ty asi víš, k čemu brejle a uložení předního kola slouží viď???
C) Symetricky je myšleno, utahovat momentem postupně, ale chápal bych, že to každej idiot ví, že uložení se hejbe a je nutné jej utahovat rovnoměrně a nebo rovnou, obě strany stejným momentem najednou!!! kdybys aspoň jednou pročetl nějaký servisní manuál věděl bys!!!!
idiot zůstane idiotem... Tenhle moto nádor alá gugo dělá motorkářům akorát ostudu.... Neporadil vůbec nic jen ze sebe dělá kreténa co je rád že ví jak vypadá klíč!!!
PS: ona ta přední osa ty trubko se netočí, jsou to většinou dva průměry, které mají vůči soubě házivost a časem se zvětšuje. Každé sundání a nahození z5 znamená, že hřídel otočíš, a posuneš tak vůli jinam, když osu stáhneš mnohdy ti uteče úplně šejdrem..... Když slyším jak má kotouč nakřivo, jako bych to viděl... ale co se hádat s cucákem jako gugo.
Drahy Joudo, opet se nam tu ukazuje ze prazdny buben nejvice duni aneb, cim mene toho vim tim vic kricim a pouzivam vice nadavek.
A. Pokud budes mit sisate kolo nebo kolo, ktere bude hazet do strany dam ho na vyvazovacku a vyvazim ho tak ze hmotnostne bude vyvazene na nulu. Ale tim ze bude elipsa tak ti budou hopsat riditka nahoru dolu. Jestli tomu neveris, dojdi si do prvniho pneuservisu, nebo se zeptej nekoho tady kdo do motorek dela. Navrhuji speedyho nebo lovce nebo si vyber koho chces.
B.Tohle ti nebude delat to co popisuje autor vlakna.
C.Ukaz me prosim jak chces utahovat predni kolo o kterem byla rec, stejnym momentem z obou stran ?. Ostatne i u zadniho bych se divil kdyby to bylo v nejakem manualu popsano tak jak pises ty. Viz manual ER5 montaz predniho kola:
• Install[A] fitspeedometer gear housing so[B] in its projec-
tions
into the gear drive notches
the wheel
•
hub.
Fit the collar on the right hand side of the hub.
• Fit the speedometer gear housing stop [A] to the fork leg
stop [B].
Tighten the axle nut and axle clamp bolt.
Torque - Front Axle Nut: 88 N·m (9.0 kgf·m, 65 ft·lb)
Front Axle Clamp Bolt: 20 N·m (2.0 kgf·m, 14.
Takze nez budes nekoho obvinovat z toho ze necte manualy, precti si prosim alespon manual ke sve motorce a blbe nemachruj.
Kamy píše: gugo: zbytečné takovému moto nádorovi jako ty něco vysvětlovat.
A) když něco vyvážíš tak jak to může házet ty OSLE!!!!!
B) Když má někdo křivě kolo, není problém vedení tlumičů nakroutit tak aby to drželo stopu!!! Jak si asi ty paštiko myslíš, že se kamuflujou jeblé motorky??? násilím, čím jiným!!! A hádám, že ty asi víš, k čemu brejle a uložení předního kola slouží viď???
C) Symetricky je myšleno, utahovat momentem postupně, ale chápal bych, že to každej idiot ví, že uložení se hejbe a je nutné jej utahovat rovnoměrně a nebo rovnou, obě strany stejným momentem najednou!!! kdybys aspoň jednou pročetl nějaký servisní manuál věděl bys!!!!
idiot zůstane idiotem... Tenhle moto nádor alá gugo dělá motorkářům akorát ostudu.... Neporadil vůbec nic jen ze sebe dělá kreténa co je rád že ví jak vypadá klíč!!!
PS: ona ta přední osa ty trubko se netočí, jsou to většinou dva průměry, které mají vůči soubě házivost a časem se zvětšuje. Každé sundání a nahození z5 znamená, že hřídel otočíš, a posuneš tak vůli jinam, když osu stáhneš mnohdy ti uteče úplně šejdrem..... Když slyším jak má kotouč nakřivo, jako bych to viděl... ale co se hádat s cucákem jako gugo.
Neměl bys ses trochu uklidnit než někomu začneš nadávat do idiotů?
Nemůžu soulasit už s tím jak nahoře píšeš, že nová sada nemůže způsobovat kmity/vlnění - viz. moje odpověď v podobném tématu : www.motorkari.cz/forum-detail/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlnění
cechradovan píše: Nový kola si musí taky sednout , ujed pár desítek kiláků ,
a zlepší se to si to .
To, že se u endur při vyšších rychlostí vlní předek je normální jev ,
pomůže tlumič řízení .
No to si děláš prdel...Na enduru je normální , že se vlní předek...? A pomůže tlumič řízení...? Jel si vůbec někdy na enduru...? Jestli má v pořádku motorku , tak je to jenom gumama , ale když má ohnutej přední kotouč , tak pochybuju , že je motka v dobrým stavu celkově - na tuty by se našlo dalších pár průserů...
gugo píše: Drahy Joudo, opet se nam tu ukazuje ze prazdny buben nejvice duni aneb, cim mene toho vim tim vic kricim a pouzivam vice nadavek.
A. Pokud budes mit sisate kolo nebo kolo, ktere bude hazet do strany dam ho na vyvazovacku a vyvazim ho tak ze hmotnostne bude vyvazene na nulu. Ale tim ze bude elipsa tak ti budou hopsat riditka nahoru dolu. Jestli tomu neveris, dojdi si do prvniho pneuservisu, nebo se zeptej nekoho tady kdo do motorek dela. Navrhuji speedyho nebo lovce nebo si vyber koho chces.
B.Tohle ti nebude delat to co popisuje autor vlakna.
Takze nez budes nekoho obvinovat z toho ze necte manualy, precti si prosim alespon manual ke sve motorce a blbe nemachruj.
A-> já ti to neberu XD pokud bys měl být trouba a nebylo by ti podezřelé, že potřebuješ kilo vyvažovacího materiálu, pak určitě, ale tazatel s tímto problém neměl, motorka mu jezdila ped výměnou dobře, nyní ne.... Nauč se vnímat to co ti tazatel říká!!!!!
B-> Jéééé ty zase neumíš číst Psal jsem že buď máš utahovat náboj postupně, tak jak se utahuje například hlava válců, nebo symetricky stejným momentem.... To že je na všech motorkách každý náboj jiný, a že já mám na každé straně jiné závity i debil pochop, že tam stejný moment použít nemohu.... Ale znovu, kdybys četl pochopíš. To co bylo hlavní myšlenkou, bylo pochopení, že mírně jeblou osku, musíš dotahovat POSTUPNĚ a sledovat vychýlení kola.....
Ad: někdo k tomu pneu.... Ano, tvrdit že s novým pneu to problémy dělat nemusí je docela konzervativní tvrzení... Nicméně já takové gumy považuji za špatné, pokud na vyvážení takové gumy spotřebuju hodně materiálu, tím tuplem to smrdí zmetkem.... Pak ano, souhlasím, že pokud by jezdil na zmetcích, může být problém (u mě by takto snadno změřitelná úchylka letěla okamžitě na reklamaci)
1 reakcí na tento příspěvek Vlnění
[img]
Naposledy editováno 09.06.2013 07:52:11
1 reakcí na tento příspěvek Vlnění
1 reakcí na tento příspěvek Vlnění
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 | FormanCZE | 3 | 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE |
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 32 | 21.5.2024 v 16:52 krokoš |
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 | martucha | 11 | 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 | Balda125 | 7 | 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf |