vím, že je tady hodně rad a postřehů v tématech "Jaké moto do začátku", ale z většiny z nich jsem docela jalovej a rád bych dostal jasné doporučení.
Zadání je celkem jednoduché:
Já 27 let, 87kilo, 184cm, řidičák na neomezené A začnu tento pátek. Zkušenosti s jednou stopou: MTB - celý život a hoodně km, Skútr Gilera Nexus 125 (15 koní a 180kilo) - najeto do 1000km - slabé pro dva na výlety, i proto chci něco pořádného. Ještě jsem absolvoval skútr kurz, než jsem si koupil Gileru, protože se mám rád a mám veliký respekt k jedné stopě (i na skútr jsem si pořídil komplet bezpečnostní výbavu - bundu, kalhoty, integrální helmu, boty, rukavice - i když některým pro smích :))
Co by jste doporučili "panici" jako jsem já, v hledáčku mám zhruba toto (nakedbike):
YAMAHA FZ6 ne fazer, Yamaha XJ6, Kawasaki Z750 (můj favorit, hlavně podle vzhledu) ročníky co nejmladší (dle ceny od roku 2006 výš)
Rozpočet do 120 tis.
Díky za doporučení.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku
projectill píše: z tvého výběru bych volil nejspíš FZ6. má pověst všestranný motorky a na trhu je jich dost. na XJ6 jsem seděl a přišlo mi to takový nemastný, neslaný. Z750 bych se jako první motorky asi bál (ale já nebyl vyježděnej)
...pokud bys ale chtěl sáhnout po dvouválu, tak jsem teď hodil na trh svojí ER-6n r.2009 cenou se vejde a ještě zbude
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku
Daart píše: jeden dulezity postreh - Z750 se nevyplati, pokud se ti Zed libi tak jedine Z1000 (ma lepsi podvozek i brzdy) ale jinak souhlasim s tim, ze na zacatek to rozhodne vhodna masina neni
Možná pro STŘELCE se nevyplatí - já ho mám (Z750) třetí sezonu a opravdu mi stačí a jsem s ním spokojenej. Mít teda zbytečnej peníz, tak jdu do toho novýho 800 Zeda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku
Daart píše: a tak tohle muzu podepsat. ER6tka je na zacatek urcite super i kdyz je to dvouvalec
Tak ta mi taky sedla - super lehká a obratná. Tu bych taky doporučil - a zvuk toho dvouválu s laďákem mi hooodně chybí...
parezi píše: Možná pro STŘELCE se nevyplatí - já ho mám (Z750) třetí sezonu a opravdu mi stačí a jsem s ním spokojenej. Mít teda zbytečnej peníz, tak jdu do toho novýho 800 Zeda
jop pravdu mas. mel jsem napsat v duchu "pokud mas ambice jezdit hodne svizne tak se ti 750 nevyplati"btw co mas na Zedovi za brzd. desky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku
parezi píše: Tak ta mi taky sedla - super lehká a obratná. Tu bych taky doporučil - a zvuk toho dvouválu s laďákem mi hooodně chybí...
je fakt ze me taky stve muj zvuk vysavace predevsim v porovnani s ex motorkou moji drahe polovicky - SV s Viperem1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku
Daart píše: a tak tohle muzu podepsat. ER6tka je na zacatek urcite super i kdyz je to dvouvalec
Přijde mi na jeho výšku maláHlavně ale nedej na keci, že motorku si máš koupit hned pořádnou, aby se ti neomrzela až se vyjezdíš a přestane ti stačit.
Jednak 90% nás normálních motorkářů se svým ježděním nikdy ani nepřiblíží limitům těch šestistovek co je máš v hledáčku. No a kdyby tě přece přestala za rok, za dva, za tři bavit, tak ji prodáš a vyzkoušíš něco jinýho, motorek je na trhu tolik, že se dokonce prodávají .
A to vybírání tý další a těšení se na ní, to je přece taky krásný, alespoň já to tak mám
Takže za mě, začni na tom šestikilu, jdi do 4V a pak sám uvidíš. Když tě to nebude bavit, tak jí vyměníš
YAMAHA FZ6 ne fazer
-osobně jsem řídil Fazer, strašně se mi líbil patřil mezi favorita, v té době končila výroba, celkově je těch motorek strašně moc (na srazech a všude jich je kupa) nelíbil se mi zvuk a hned dávat 10 000 za ladáky se mi nechtělo, projev dole nic pak letadlo mě taky nechytnul, jsem spíš kochací než závodník, byl hodně pohodlný a polokapota toho hodně vzala...
Yamaha XJ6
to neber, je to strašná rozpočtovka, zvuk opět nic moc, zadní stupačky jak když pořádně nedrží, všude se šetřilo, ani blatníček, bílé blikače a podobné věci nejsou v základu. zadní madla si spolucestující moc nechválila...
Kawasaki Z750
neřídil jsem.
koupil jsem ER6 f dvou-val a jedu třetí sezonu a jsem spokojen.
málokdy jezdím přes 150km/h na kochačku, silničky, zatáčky je to super, lehká, nízko sedlo. pro mě na naučení pohoda.
Zápor. nemá hlavní stojan.
Pokud nechceš 2V tak za mě YAMAHA FZ6 (počítej s výfuky pokud na něm nebudou)
Rozhodně si minimálně zkus někde na srazu (s dovolením majitele) na ně aspoň sednout protože posez je hodně důležitý a musí ti sedět...
Naposledy editováno 09.05.2013 22:13:53
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší moto do začátku
Chceš jezdit sám nebo někoho vozit?
Spíše odreagování kolem komína, nebo cestovat (v budoucnu kufry a podobné věci)?
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší moto do začátku
Tvuj bagl se drží madel???
Bily blikny ne každej bere jako bonus (jo mam to taky ale mnohem dulezitejsi je zda to blika a tvrdit ze proto, ze mam zadni svetla v serii ledkovy jsou ostatni bike rozpočtovky... no nevim)
Blatníček to samý...co to je za hlášky???? prostě ňekterá motka ho má a některá ne...tdm co koupis za 30kuli ho má, ale moje cb za uplně jiny prachy ne...
kamo nic osobního, ale nektery ty hodnocení jsou hodně přitažený za háro - tedy pro mne
Kashalama: pes je problem, ale jinak je predcasny to resit. ja poslednich 7 let travim na masine kazdou spolecnou dovolenou s mladou + litam s klukama na panske jizdy. S holkama je to prosty - bud je to chyti nebo ne a co se tyka rychlosti par bab kolem si za mne uz v zivote nesedne a par se jich jinde nudi- proste kus od kusu. Co se tyce novacek vs spolecne jizdy - i to ma sve pro a proti, ja zacal od piky s babou za sebou a slezla az postupen casu coz je v rozporu s obecnym pravidlem ze se mas njdriv ucit...nech to být, prvni motka stejne nebude finalni. nehrot to, osahej neco se nauc a ziskej nejake zkusenosti, spolu s tim potkas lidi a jine motky, ktere si treba i osahas a za 2roky muzes sedet stejne na enduru, chopperu nebo SS. Zatim (a jak je videt z vetsiny reakci jdes spravnym smerem).
Rada jakou první moto? Dobrej kup. Malý prodělek při výměně a při poškození
ER6 je dobrej strojek, ne ze neni , ale s tvyma normalne dospelyma proporcema je to maly - což jsem tu už psal a byl tu i nějaky souhlas. Udelej papiry, svez se na vsem vybranem a co se ti zalíbí si kup. (pokud chceš travit na masine spolecne chvile, vem at se na sucho vzadu uprdeli i ta tva) ... pokud ne, jak je zde na foru videt , nejaka si tam případně místo ní ráda sedne ...to je to, co většina partnerek na "motorkaření" zbožňuje
Boss.trx850 píše: K tomu zvuku u XJ6- tento týden jsem tuhle motorku slyšel s otevřenou koncovkou, a byla to paráda. FZ6 je s otevřenýma koncovkama-které musíš koupit dvě-strašný upištěný vysavač.
Samo , zvuk je otazka investice. navic co je pro jednoho sexy, je pro druheho vysavac. A je to OK, i to mít "ten svuj" patří k radosti.
Popravdě být rozumnej koupíš fazera ....jenže kuwa kdo chce bejt rozumnej, chceš mazla a nejaka spolehlivodt servis a ostatní klady jdou bokem - prostě nekupuješ kombika kterym budeš jezdit denně do práce ale MOTORKU . Ono člověk po čase zjisti, že máš rád právě ty chyby se kterymi se musíš vypořádata ketré musíš krotit - tomu já říkám duše motorky a proto mam kkt nudnou hondu ...a nechceš aby u každý hodpody stálo stejnejch 10mašin....alespoň v tom je Raptor v klidu
1)až půjdeš kolem XJ6 (2009 výš) tak si prosím zkus chytnout madla co tam jsou, samo že máš asi větší ruce než moje slečna, ale i tak je to dost nanic.
Proti Fazeru nebo ER6 je to prostě totální úlet a držet se tak delší dobu...
2) ano podle mě XJ6 Diversion F (já zvažoval celokapotu), který je plně v kapotě, tváří se jako cestovní a má věci jako zadní blatník s příplatkem chyba je. Na naháči bych to asi skousnul...
3) až potkáš Xj6 tak zkus jak pevně drží stupačky spolujezdce, pohyb směrem od kola ke kolu...
4) blinkly uznávám, to že má er6 v základu vše bílé, Led zadní světlo a vlnkové kotouče (i když je nevyužije s dvoupístkem) je prostě bonus který mě osobně se líbí…
5) možná to špatně vyznělo ale za rozpočtovku počítám i tu er6 (prostě většinu motorek 6tek co se musejí vejít v akci za cenu od 150 000 - 200 000) a až na zeda z jeho výběru rozhodně jo.
6)motorky jsem bral v základu, sám jsem chtěl novou, pokud se dají koncovky a doplní věci, nebo koupí vymazlenou starší tak je to zase trochu něco jiného...
7) velikostně je podle mě větší Fazer a Zed, Xj6 a ER6 je dost nastejno.
pak napiš
Naposledy editováno 10.05.2013 07:48:34
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší moto do začátku
Dneska jdu na první hodinu do autoškoly, po 10 letech, tak sem zvědavej, jaký to bude, držte pěsti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku
Kashalama píše: Muj bágl se i na skútru držel výhradně mě - i pro mě je lepší, když cítím svoji přímo za mnou (a netáhne mi na záda ), mladá má velice kompaktní rozměry 155cm 45kilo takže se vleze asi skoro na všechny.
Dneska jdu na první hodinu do autoškoly, po 10 letech, tak sem zvědavej, jaký to bude, držte pěsti
Přesně o tom píšu, pokud se jede maličko svižněji, ej jedno jaka jsou madla - jsou k ničenu. Jestliže bych měl přiblížit současné madlo na CB tak díky držáku kufru se nedá vůbec držet. A velikosti těch motorek ? ano jsou jine - právě proto je třea si na to sednout.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku
Ja si bývalou (nebo spis i ona se) naučil jednou rukou o nádrž a druhou vzadu.
Najezdili jsme toho moc moc, i svižně a vyhovovalo to oběma.
Nedokážu si představit ze mě 12h objímá rukama a všechnu akceleraci a brzdění tahám ja za svoje i její telo..
A kdyz se nejelo svižně, tak se nedržela vubec spokojeně vzadu spala
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku
dva_hrnce píše: FishX3> člověče musim s tebou výjimečně nesouhlasit.
Ja si bývalou (nebo spis i ona se) naučil jednou rukou o nádrž a druhou vzadu.
Najezdili jsme toho moc moc, i svižně a vyhovovalo to oběma.
Nedokážu si představit ze mě 12h objímá rukama a všechnu akceleraci a brzdění tahám ja za svoje i její telo..
A kdyz se nejelo svižně, tak se nedržela vubec spokojeně vzadu spala
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku
Daart píše: prave z toho titulu jsem hrozne rad kdyz jedu sam protoze pak muzu sahat po brzdach jak chci a staci se mi zaprit trochu rukama a sevrit stehna
Ale ja to takhle mel i ve dvou, jen se prostě musela držet tak, aby to vyhovovalo oběma stranám..
Jinak na guzzi místa dost pro oba a fakt jsem neměl s ježděním ve dvou problém, ja o ní ani nevěděl, kdyz mě zrovna nemlátila do žeber
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku
dva_hrnce píše: Ale ja to takhle mel i ve dvou, jen se prostě musela držet tak, aby to vyhovovalo oběma stranám..
Jinak na guzzi místa dost pro oba a fakt jsem neměl s ježděním ve dvou problém, ja o ní ani nevěděl, kdyz mě zrovna nemlátila do žeber
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší moto do začátku
Toť teorie, sem nepopsanej papír, takže se všechno můžu naučit dobře, žádné zlozvyky snad nemám, i páčky fakt poctivě furt držím dvěma prstama
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší moto do začátku
Ale tak i starého psa občas něčemu novému naučíš
Ale musí se chtít