globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motorový olej navždy
 
5.4.2013 v 06:12
Tak to jsem zvědav co na to místní odborníci a profesionálové přes veškerý servis všeho na této planetě. Plus samozřejmě inteligentní anketka.


Uzavřeno 09.04.2013 v 07:44 uživatelem vech.ales


Naposledy editováno 05.04.2013 06:14:23
Anketa: Jak často měníte olej ?
Jednou za rok
39%
108
Dvakrát za rok
2%
6
Neměním olej
3%
7
Dle návodu výrobce
48%
133
Nemám v motoru olej
8%
21
Mám elektrokolo
2%
5

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:30 | Nahoru | #61
assassin> Ver mi ze v te miliontine sekundy kdy prekopavas z trojky na dvojku proste nic nesesynchronizujes.

Je to debata opet o nicem, kaslem na to, skoda nad timhle travit u tebe mladi u me stari

motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:31 | Nahoru | #62
Crecku, prosím tě, hoď sem ten odkaz na to starý vlákno, já to nemůžu najít. Tohle by mělo být o olejích a jejich výměně a ne o "meziplynování".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:34 | Nahoru | #63

Creck píše: assassin> Ver mi ze v te miliontine sekundy kdy prekopavas z trojky na dvojku proste nic nesesynchronizujes.

Je to debata opet o nicem, kaslem na to, skoda nad timhle travit u tebe mladi u me stari



Neni to miliontina a nikdo netvrdil ze něco sesynchronizujes úplne, bylo řečeno ze to tomu zařazeni pomůže

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:35 | Nahoru | #64

Creck píše: assassin> Ver mi ze v te miliontine sekundy kdy prekopavas z trojky na dvojku proste nic nesesynchronizujes.

Je to debata opet o nicem, kaslem na to, skoda nad timhle travit u tebe mladi u me stari


hovno tomu technicky rozumim,ale me na zx9 klasicky vyskakuje rychlost (slabina modelu) a ze zacatku nez jsem se naucil to srovnat to byla rana ze jsem mylsel ze rozpulim motor. praxe: jedu chci zaradit,vyskoci rychlost.zmacnu spojku a pokud bych jak nohoru tak dolu zaradil tak to da silenou ranu,staci srovnat otacky..napr radil jsem v 7-8tisicich tak se priblizit.pokud bych zaradil z volnobeznych......a to same je kryz dojizdim na krizovatku a podrazujim,nekdy to jde sametove hladce a jindy ne,ale s meziplynem ta rychlost vzdy krasne padne bez jedine mouchy a rany

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:40 | Nahoru | #65
enusim2> Samozrejme, protoze pokud mas neco dodrbane tak ti raz ktery dostane prevodka z rozdilnych hodnot otacek motoru a zadniho kola vykopne rychlost.

To same se dela kdyz nechces pri podrazeni dostat na mokru smyk, to jsou samozrejme hrozne mrdy .

O tomhle hadka ale nebyla, zkus vymacknout spojku, zaradit a pridat plyn az pak, ten samy efekt

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:43 | Nahoru | #66

assassin píše: Neni to miliontina a nikdo netvrdil ze něco sesynchronizujes úplne, bylo řečeno ze to tomu zařazeni pomůže



Zkus co ti vazne udela srovnani kolecek.

Jed na dve, vyrad na neutral , pust spojku pridej a pak dej za jedna.

Pak to zkus tvym zpusobem, jed na dve, zmackni spojku pridej a skopni to rychle na jedna.

motorový olej navždy

5.4.2013 v 09:58 | Nahoru | #67
Pěknej nekonečnej olej s carbonovým meziplynem... .

Oleje měnit +/- v intervalu, největší odchylka 1násobek doporučené výměny, u méně zatíženejch strojů, taková je má zkušenost. Nejen carbon, ale i kovový otěr atd. po delší době motoru škodí.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 10:35 | Nahoru | #68
Creck> ty tvoje názory-to je fakt síla.všichni jsou blbí,jen ty máš pravdu.....,nevím na čem jedeš-ale chci to taky!

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 10:53 | Nahoru | #69

Dolph-cz píše: Creck> ty tvoje názory-to je fakt síla.všichni jsou blbí,jen ty máš pravdu.....,nevím na čem jedeš-ale chci to taky!



Tvl tak trosku uvazujte magori

Zkusme to z jineho soudku,

Vy tvrdite ze pri zmackle spojce zvysite pridanim plynu otacky na hnaci hrideli jo ?

Tudiz nebyl by tady zpetny efekt ?

Nezvysovala by , tedy pokud by se prenasela nejaka sila pres vymacknutou spojku na motor, otacky motoru hridel hnana a motor by tak nikdy neklesnul do volnobehu ?

Ja si vazne pripadam nekdy s touhle mladezi jak idiot, jezdite na motorkach co maji 200 koni a nevite o prevodovkach a motorech lautr nic.

motorový olej navždy

5.4.2013 v 10:54 | Nahoru | #70
To je zase vasniva debata

motorový olej navždy

5.4.2013 v 10:57 | Nahoru | #71
Neměl byste někdo reklamní video na "doživotní benzín"?
Už mě sere dolévat ho po ujetí 300km !!!

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 11:03 | Nahoru | #72
Dolph-cz>
Mě jsou lidi co si stojí za svým názorm naopak celkem sympatický.
To jestli maj nebo nemaj pravdu není nakonec až tak důležitý

Jinak k věci: Nepamatuju si už kdo a proč mě kdy naučil "meziplyn" při podřazování dávat, ale prostě to tak nějak automaticky dělám. Občas mám problém držet plnou silou(to je u KLE nutnost )brzdu a ještě při tom kroutit tím plynem,ale dá se..

motorový olej navždy

5.4.2013 v 11:18 | Nahoru | #73
Čištění oleje existuje už nějaký pátek, ale stejně mi to zavání aprílem. Zekdy je to video?

Naposledy editováno 05.04.2013 11:18:36

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 11:44 | Nahoru | #74

AndělČK píše: Převodová skříň je uzavřený okruh, do kterého z venčí prakticky neproniká nic. Proto ten olej vydrží daleko více. Převodový olej se mění dle výrobce.U některých aut se mění i po 30tis. U diferenciálů se mění často po 60-120tis km. Když výrobce napíše doživotní, neznaméná to, že i po 30letech má ten olej dobré vlastnosti. Jen výrobce nepočítal, že takové vozidlo bude ještě jezdit.

Olej v motoru postupně degraduje - ztrácí množství svých aditiv, které se spotřebovávají. To má za následek i zvýšení viskozity až na takovou hranici, kdy olej nejde skoro vypustit.Je také postupně ředěn palivem.Přidřených či zadřených motorů v důsledku nedodržení výměn, jsem viděl desítky.
Naposledy Peugeot 1.6HDi. Najeto 60tis km. Výměny dodrženy a i přes to odešlo turbo.Bylo zanesené sítko do turba na tlakovém oleji, který tento motor má fakt perfektně napojený před filtrem.


Tak tak. U motoru, kde není turbo, se přejetej olej tak snadno nepozná, protože než něco odejde, bude vozidlo i motor na hranici životnosti. U turbomotorů je to něco jinýho. Pročpak asi měly první Renaultí dCi tak otřesnou pověst, a každý turbo zakukalo nejpozději ve 180tkm? Protože frajeři chtěli nalákat lidi na bezúdržbový motor a protáhli servisní interval výměny oleje na 30tkm, plus dali na motor olejový pidifiltr. Takže dosáhli akorát toho, že buď se ucpal filtr a pustil to obtokem, čímž oddělal turbo, nebo se nestihl ucpat úplně a stejně ho oddělal olej plnej bordelu. Takže u atmosférickýho motoru bych se nějakýho přejetí o pár tkm neobával, u turbomotorů bych to neriskoval a radši servisní interval naopak zkrátil, kor když už má vozidlo něco najeto.

motorový olej navždy

5.4.2013 v 11:56 | Nahoru | #75
ja v autě taky neměnil plej 5let a v cajku jezdilo než mě ho něakej moula zrušil a dalších 5 let by jezdilo, motoru prostě nic není jednalo se o VW Golf II GTD. v motorce bych to ale radši neriskoval

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 12:05 | Nahoru | #76
Creck> A co na to borci kteří by nepoužily olej po uplynutí čtyřlete expirační doby oleje v originálním obalu ani na penty u vrat? Po jaké době tedy ztrácí olej mazivost?Oleje po době spotřeby se běžně přebalují do nových pixel a borci si chrochtají jak mají nový olej.

1 reakcí na tento příspěvek motorový olej navždy

5.4.2013 v 12:48 | Nahoru | #77
Crecku, ty seš neskutečnej vocas promiň ale to jinak nejde...
Najdi si konec tý diskuse (na základě níž si mě právě na předešlý stránce nazval magorem) kde jsi nakonec postupně začal otáčet k tomu, že "čistě hypoteticky a za předpokladu konjunkce neptuna se saturnem, by eventuálně ve vyschlý, vícelamelový spojce něco takovýho šlo...ale ale...ale...bla bla..." ...ty si opravdu nevidíš do papulky pane, fakt ne. A nezačínej zase, nebo tě budu muset na stejný téma opět deklasovat...s tvým "počkáním si na nízké otáčky"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 12:51 | Nahoru | #78

Nezvysovala by , tedy pokud by se prenasela nejaka sila pres vymacknutou spojku na motor, otacky motoru hridel hnana a motor by tak nikdy neklesnul do volnobehu ?



ty už si zase všechno zapomněl, co? ...zavzpomínej... mantra "zbytkový kroutící moment přenášený i přes vystavené lamely " ...ten motorem neotočí ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 12:59 | Nahoru | #79

t_freedom píše: ty už si zase všechno zapomněl, co? ...zavzpomínej... mantra "zbytkový kroutící moment přenášený i přes vystavené lamely " ...ten motorem neotočí ...



Ho nech, budem zit dal v davovym bludu, a creck nam cas od casu prijde pripomenout jak je to ve skutecnosti

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 13:18 | Nahoru | #80

Ozzy_ píše: Ho nech, budem zit dal v davovym bludu, a creck nam cas od casu prijde pripomenout jak je to ve skutecnosti



jojo, takový oblouzněný magůrci...jsme prostě jen nosiči vody a ryb

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 13:51 | Nahoru | #81
t_freedom> Nazdaaar Tak už se tu objevila druhá strana a starý flame, může začít nanovo. Cítím se za to malinko odpovědný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 13:51 | Nahoru | #82
t_freedom> Odbočím od vašich přízemních témat, škoda, že jsem se nepodíval na tvuj profil před třičtvrtě rokem, takového Edieho teď marně sháním.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 14:03 | Nahoru | #83

Creck píše: Zkus co ti vazne udela srovnani kolecek.

Jed na dve, vyrad na neutral , pust spojku pridej a pak dej za jedna.

Pak to zkus tvym zpusobem, jed na dve, zmackni spojku pridej a skopni to rychle na jedna.



ty kokos

zaprvé v těchto dvouch větách je diametrální rozdíl

zadruhé to mám podle tebe jet 1 pak 2 vyřadit na N, pustit spojku , přidat plyn a potom (bez spojky) řadit jedna ..... ty jsi hodně na kaši

PS: až někdy budeš měnit spojkový lamely na motce, nenamáčej je do oleje, ale dej je tam suchý

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 14:13 | Nahoru | #84

MaraVFR píše:
zaprvé v těchto dvouch větách je diametrální rozdíl

zadruhé to mám podle tebe jet 1 pak 2 vyřadit na N, pustit spojku , přidat plyn a potom (bez spojky) řadit jedna ..... ty jsi hodně na kaši



ad1) jinak by to ani nepsal
ad2) jak myslíš že se řadí bez spojky nahoru?? jde to i dolů, ale z dvojky na jedna bych to nezkoušel ale varianta s neutrálem je zbytečně komplikovaná

Naposledy editováno 05.04.2013 14:15:24

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 14:18 | Nahoru | #85

susta. píše: t_freedom> Odbočím od vašich přízemních témat, škoda, že jsem se nepodíval na tvuj profil před třičtvrtě rokem, takového Edieho teď marně sháním.


Jojo, byl tu na inzerci asi 3měsíce ...pak šel do bazexu někam ke Kolínu. Byl za týden pryč. Neboj, zase se něco objeví. Jen tohle byl fakt kup, měl po 6ti letech 16500km, jako opravdovejch...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 14:28 | Nahoru | #86

Creck píše: Tvl tak trosku uvazujte magori

Zkusme to z jineho soudku,

Vy tvrdite ze pri zmackle spojce zvysite pridanim plynu otacky na hnaci hrideli jo ?

Tudiz nebyl by tady zpetny efekt ?

Nezvysovala by , tedy pokud by se prenasela nejaka sila pres vymacknutou spojku na motor, otacky motoru hridel hnana a motor by tak nikdy neklesnul do volnobehu ?

Ja si vazne pripadam nekdy s touhle mladezi jak idiot, jezdite na motorkach co maji 200 koni a nevite o prevodovkach a motorech lautr nic.



Hele ja teda kdyz mám rozjetou motorku a na hulváta tam nasypu nakej nízkej kvalt tak otacky padaj pomaleji. Jinak teda takhle otočené je to dost mimo, roztacet jeno ozubený kolečko vs celej motor, to je tak trosku nepoměr...

Ono si zkus na míste vytočit motor do červeného a cvaknout tam jedničku, kdyz se podle tebe za spojkou v prevodovce nic neděje kdyz motorka stoji.....

motorový olej navždy

5.4.2013 v 14:35 | Nahoru | #87
já na skůtru do křižovatek taky jezdím zásadně bez meziplynu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 14:36 | Nahoru | #88
assassin> hele, moderátore, neuděláme nový vlákno "CRECK's deklasing II" ...nebo tak něco?

(reakce na) motorový olej navždy

5.4.2013 v 14:41 | Nahoru | #89

t_freedom píše: assassin> hele, moderátore, neuděláme nový vlákno "CRECK's deklasing II" ...nebo tak něco?



Bude to to same ponekolikate dokola, ja se s tím ze nerozumím prevodovkam i smirim :) ono stačí ze sme zaneradili tohle vlákno :)
Ob creck vetsinou nebývá podle me mimo, jen si věc příliš zjednodussi a děla chybne závěry. Ale tak k sem v technice taky často presvedcenej o své pravdě a neni lehky mi něco vyvrátit, takže v tomhle crecka chápu.

motorový olej navždy

5.4.2013 v 14:48 | Nahoru | #90
Samozřejmně že olej vydrží i přes servisní interval.Výrobce životnost počítá při užití v extrémních podmínkách a ještě lhůtu zkracuje, aby bylo možné držet záruku.Samozřejmně čím novější auto tím je na tom hůř protože výrobci osazují sání jemnými sítky kvuli turbu a dalším věcem ,které se prostě časem zacpou karbonem.Viz Ford , Saab a další.A především stav oleje při vymněně vám dost často naznačí, že je něco v nepořádku, například hlinikové nebo mosazné šupiny.Kdyby výrobce napsal výmněnu po sto tisících, tak většina místních expertů jej nevymnění 150 tisíc a možná se ani nepodívá jestli tam vůbec nějakej je.
Téma je zamknuto


TOPlist