globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte
31.3.2013 v 13:56
Zdravím okruháři nebo závodáci. Potřebuji se zeptat zda nevíte o nějaké dobré firmě nebo zkušeném závodníkovy, co dokáží nastavit podvozek cca na mou váhu. V okolí Olomouce, Prostějova, Brna atd. Sám se do toho moc nechci pouštět. Nebudu ani pravidělně jezdit okruh. Jen málokdy ze srandy. A občas lehce sportovní jízda. Jde mě o to, aby to bylo nastavený cca na mou váhu a asi by nebylo od věci nějak poklikat s utlumama a odskokem. Aby to zas nebylo moc gumový. Mám cca 105 kg. Mám kontakt a lehce se znám s Bitákem ( Pavel Bittner) ale nevím jestli je to číslo aktuální a jestli pořád bydlí na moravě. Díky za tipy

Naposledy editováno 31.03.2013 20:52:10
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

31.3.2013 v 15:10 | Nahoru | #1
Nikdo ti nenastaví podvozek tak jako ty sám. Možná tak věštecká kancelář, která ví co ti vyhovuje.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

31.3.2013 v 15:34 | Nahoru | #2
Fidži.FZS> Pokud víš kde co nastavit tak to problém není, když nevíš tak se toho dá víc po.rat než nastavit...Někdy je třeba u větších jedinců i měnit pružiny za silnější...někdy prostě rozsah sériových pružin nestačí...

e: jinak firmy Motopoint, Halbich atd... a u vás na Moravě toho taky bude, když tam máte okruh

Naposledy editováno 31.03.2013 15:44:03

Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

31.3.2013 v 15:38 | Nahoru | #3
Nastav podle manualu od vyrobce a trochu pritvrd. Manual ma default 78 kg

Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

31.3.2013 v 15:41 | Nahoru | #4
www.faltusus.cz/ ale silnici asi nedělá, zkus se zeptat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

31.3.2013 v 17:09 | Nahoru | #5
dewwil> Proto stačí, aby to nastudoval. Nikdo jinej mu to nenastaví.

Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

31.3.2013 v 18:05 | Nahoru | #6
Ok zkusím pohledat firmy na netu zabývající se odpružením na moravě. No pokud má ninja 636 2002 rok nastavenej podvozek na 78 kg tak by lehce stačilo přitvrdit. Jenže co utlumy, odskoky atd. Já si to fakt nehodlám domastit. Ikdyž mám Manuál a vím jaké byli seriové hodnoty tak se na ně můžu kdykoliv vrátit. Jde mě o to abych něco nenastavil na houno a špatně se sjížděli gumy atd.

Naposledy editováno 31.03.2013 18:08:35

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

31.3.2013 v 18:07 | Nahoru | #7

Fidži.FZS píše: dewwil> Proto stačí, aby to nastudoval. Nikdo jinej mu to nenastaví.



On chce jen nastavit podvozek podle váhy, žádné nastavování podle stylu jízdy, stahování času na okruhu apod. A pokud se na to necítí, není důvod, aby něco studoval. Zkus tohoto člověka:

DavR1

(reakce na) Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

31.3.2013 v 18:09 | Nahoru | #8

mike.46 píše: On chce jen nastavit podvozek podle váhy, žádné nastavování podle stylu jízdy, stahování času na okruhu apod. A pokud se na to necítí, není důvod, aby něco studoval. Zkus tohoto člověka:

DavR1



Tak od Davu jsem to moto i kupoval. Vím že jezdil okruhy ale ne moc dlouho. Tak nevím jestli tomu solidmě rozumý. Zajedu za Freemotákama a zeptám se jich.

Naposledy editováno 31.03.2013 18:10:24

Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

31.3.2013 v 18:14 | Nahoru | #9
Jo a ted hledím do Manuálu a ninja 2002 je nastavená na 68 kg což je fakt málo. Už jsem se kdysi hrabal v podvozku na R1 99. A nastavil to podle rad na okruh. Ale to bylo takový na prd. Přitvrdit si motku na mou váhu bych zvládl ale určitě by nebylo na škodu nějak poštelovat i utlum a odskok. S moto hadrama, helmou a botama mám 105 kg cca.

2 reakcí na tento příspěvek Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 18:18 | Nahoru | #10

(reakce na) Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

31.3.2013 v 18:21 | Nahoru | #11

Fidži.FZS píše: http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=11492&fid=26



Dobře Ty

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

31.3.2013 v 18:24 | Nahoru | #12
Biťák bydlí v Olomouci, ale myslím že ti nepomůže.
To není jen tak, musíš tu motorku vždy projet, něco zkusit a zase projet, znovu zkusit atd.
Není to jen o tom, že tam něco naklikáš.
Ta Kawa je na dnešní dobu spíše cesťák a nic moc od toho nečekej.
Taky záleží jak máš unavené pružiny a jaký olej.
Jinak obecně platí že podvozek na okruh musí být tvrdší,takže pružinu stlačit, pak když zapružíš vidlema musí jít dolů stejně rychle jako nahoru.Odskok seřídíš spodním útlumem.
To samo zadní tlumič.Prostě musíš to vždy zkusit a projet, zapisovat si co si udělal a jaká je změna.Je to fakt laborování a můžeš s tím strávit den.
Popustil bych celé brýle o 2cm dolů aby to šlo lépe do zatáček.
Hlavně to je to však o gumách.
Ale pokud jde o můj názor, tak bych na okruh s tím vůbec nešel

Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

31.3.2013 v 18:26 | Nahoru | #13
Napadlo mě podle manuálu si to cca nastavit. Vím že je to nastavený na 70 kg. A jak jsou nastavený utlumy a odskok. Tak že bych o 2 kliky přidal všude podle továrního nastavení. A tuhost předku bych zvládl. Nemělo by to pod plným brzděním jít na doraz zdvihu na předku. Cca 1,5 cm rezerva. Ale moc se mě do toho nechce

(reakce na) Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

31.3.2013 v 18:27 | Nahoru | #14

Fidži.FZS píše: http://www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=11492&fid=26



Díkec postuduju.

(reakce na) Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

31.3.2013 v 18:32 | Nahoru | #15

DavR1 píše: Biťák bydlí v Olomouci, ale myslím že ti nepomůže.
To není jen tak, musíš tu motorku vždy projet, něco zkusit a zase projet, znovu zkusit atd.
Není to jen o tom, že tam něco naklikáš.
Ta Kawa je na dnešní dobu spíše cesťák a nic moc od toho nečekej.
Taky záleží jak máš unavené pružiny a jaký olej.
Jinak obecně platí že podvozek na okruh musí být tvrdší,takže pružinu stlačit, pak když zapružíš vidlema musí jít dolů stejně rychle jako nahoru.Odskok seřídíš spodním útlumem.
To samo zadní tlumič.Prostě musíš to vždy zkusit a projet, zapisovat si co si udělal a jaká je změna.Je to fakt laborování a můžeš s tím strávit den.
Popustil bych celé brýle o 2cm dolů aby to šlo lépe do zatáček.
Hlavně to je to však o gumách.
Ale pokud jde o můj názor, tak bych na okruh s tím vůbec nešel



Čáu. No jo. Okruh myslím jen ze srandy , ale když se na tu mašinu kouknu ani se mě tam nechce. Strach že to zahodím atd. No právě projet zkusit a tak dále. A toho se bojím že to ani moc nepoznám. A jsme u toho že universální nastavení nikdy na běžný cesty nenajdu. Díry, hrby atd. A určitě nepojedu extra palbu abych to řešil. Takže mě šlo jen o takové cca nastavení na váhu a lehce pohnout utlumama a odskokem. Vím že ty podvozkový komponenty nejsou na té kawě žádnej zázrak ale aspon to zhruba nastavit no. Aby se mě špatně nesjížděly gumy. Biták mě nastavil kdysi tu kawu ninju 6 rok 98 a hned se s tím jezdilo pěkně. Nebyla to taková houpačka. MĚ to stačilo a na to moje ježdění jsem s tím pak už nic nedělal. Gumy budu řešit nové ale až sjedu ty co tam jsou. A nejlepší je to nastavovat na nových gumách takže si počkám až sjedu ty staré. Zatím se asi kouknu jak to je nastavené oproti manuálu. Go vidlic udělám až na podzim

Naposledy editováno 31.03.2013 18:57:26

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

31.3.2013 v 20:21 | Nahoru | #16
Ja nastavoval v Motopointu podle vahy páč jsem nějakej vypapanej ,neni to nic moc slozityho,na stolici zmerily sílu pružin ,aby kdybych byl mimo rozsah vedeli jaky jsou nasledujici.Zbytek se naklikal odle manualu,a verte mi je to rozdil jako svin a vsem to doporucuju.

DavR1=> hele a to se pozná/změří jak,když zhoupnu mašinu ,že se mi vidle vraci stejne rychle jako při stlačení

Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

31.3.2013 v 20:23 | Nahoru | #17
k

Naposledy editováno 31.03.2013 20:39:01

1 reakcí na tento příspěvek Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 21:44 | Nahoru | #18
Na nastavení pérování nepotřebuješ žádného "experta". Na to Ti stačí metr, neb dle obecných zvyklostí jsou hodnoty propružení jsou u všech supersportů stejné. Viz např. www.eagleracing.cz atd.. Tlumení nech v základu dle předpisů výrobce - tím neuděláš žádnou zásadní chybu.

(reakce na) Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

31.3.2013 v 21:55 | Nahoru | #19

radi5 píše: Na nastavení pérování nepotřebuješ žádného "experta". Na to Ti stačí metr, neb dle obecných zvyklostí jsou hodnoty propružení jsou u všech supersportů stejné. Viz např. www.eagleracing.cz atd.. Tlumení nech v základu dle předpisů výrobce - tím neuděláš žádnou zásadní chybu.



Ok děkuji, takže odskok a tlumení stlačení nastavit na hodnotu podle manulálu jak to vyjelo z linky a nastavit si jen tvrdost pérování na mou váhu nebo li nastavení předpětí. Že dám kola motorky do vzduchu poznačím si metrem jak je vysoko zadek a dám pásku na přední vidlice a položím motorku na kola a pak na ni sednu a i s mou váhou by mělo pružení klesnout o cca 30% zdvihu že?

Vyčetl jsem to z té stránky na kterou dal výše odkaz Fidži.

Naposledy editováno 31.03.2013 21:56:07

Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 22:09 | Nahoru | #20
Nastavení podvozku není až taková magie, dá se to rozděli do tří oblastí.

1. pružiny/předpětí: zajišťujou že tlumiče pracujou ve správnym zdvihu, nastavení nebo i tuhost pružin se odvíjí od hmotnosti jezdce. Když budeš mít pracovní zdvih moc velkej, motorka se chová nestabilně protože jsou tam velký změny v geometrii. Když moc krátkej, tak to poskakuje jak koza.
Buď se nastaví původní pružiny, nebo se dávaj nový podle hmotnosti.
Nastavení předpětí je hezky popsaný tady , akorát v EN, nechce se mi to dneska překládat

2. odskok - určuje rychlost, jakou se tlumiče vrací od stlačení. Pokud je utaženej, tak kolo nestačí kopírovat povrch třeba při prudkym brždění a poskakuje. Moc povolenej zase způsobuje že necítíš co se děje s koly, není vazba mezi řídítky a silnicí.
Odskok by se měl nastavit ne nejvyšší možný návrat, ale tak abys cítil kontrolu nad strojem.

3. komprese - rychlost stlačení tlumiče. To bych řekl podle preferencí každýho, někdo rád tvrdší, někdo měkčí.

Pro jízdu na okruhu bych jen trochu utahoval kompresi, zbytek když je dobře nastavenej, funguje na silnici i na okruhu. Pokud člověk nejezdí na úrovni profi týmu, mělo by to stačit. I když v tom článku o nastavení předpětí doporučujou nižší zdvih na okruh, asi jo, já nejezdím tak abych to potřeboval.
Hodnota odskoku i komprese taky závisej na hmotnosti jezdce, ale většina moderních tlumičů by měla mít dostatečnej rozsah nastavení. Každopádně na to už nejsou univerzální hodnoty jako pro předpětí, důležitej je pocit co komu vyhovuje.
Samozřejmě bez toho, abys měl tlumiče v pořádku nemá cenu si s tím hrát. Minimálně dát do vidlic olej se správnou viskozitou a správnou hladinu, ideálně i repase centrálu.
Nastavení je taky limitovaný kvalitou a možnostma komponentů.

Naposledy editováno 31.03.2013 22:10:28

Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

31.3.2013 v 22:24 | Nahoru | #21
Ok tak motorka je v krásným stavu, ikdyž je starší. 25 tis km podle stavu vypadá reálných. Nový olej v předních tlumičích a kontrolu vidlic plánuji na podzim a nové gumy v létě. Gumy si budu šetřit at vydrží pěkné do jara, kdy už budou udělaný vidlice. Pak to teda má asi smysl. Zadní tlumič vypadá krásně, ale za pár let bude asi fungovat hůř. No ale zas nebudu jezdit extra palby a často kolena po zemi. Tak snad bude ten centrál ok. Postupem času bych rád udělal i ten repas centrálu. Nějak musím naspořit prašule. Zatím teda nastavím tlumiče na mou váhu ( předpětí) a odskok a kompresy dám do hodnot podle manuálu a možná přitáhnu o 1 klik. Až pořeším vidlice a gumy zas to zkusím. A po repasy centrálu opět.

Naposledy editováno 31.03.2013 22:29:38

Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2013 v 23:53 | Nahoru | #22
Zdar. Nečetl jsem vše,ale zkus nick Koolja. Nastavuje podvozky a je dost šikovnej. Má dílnu v malé zandeli kdesi u Veverské Bitýšky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

1.4.2013 v 09:43 | Nahoru | #23
Milosek.m> utáhni si spodní útlum na doraz a zatlač na vidle a uvidíš že se ti budou vracet pomaleji.Což právě má za následek to co píše kolega, že přední kolo poskakuje.

(reakce na) Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

1.4.2013 v 15:22 | Nahoru | #24
DavR1> jj to chapu jen ze je to dost nastaveni od "oka",tak jestli na to neni nejakej fígl...

Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

1.4.2013 v 16:40 | Nahoru | #25
A když poskakuje přední kolo v zatáčce, tak obvykle stačí přidat víc plynu a není potřeba s něčím kroutit.....

Naposledy editováno 01.04.2013 16:42:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

2.4.2013 v 10:36 | Nahoru | #26

Fidži.FZS píše: Nikdo ti nenastaví podvozek tak jako ty sám. Možná tak věštecká kancelář, která ví co ti vyhovuje.


dobra kravina :)

AdosR
Tu som pisal ako si jednoducho nastavit podvozok na svoju vahu. je to zakladne nastavenie

Naposledy editováno 02.04.2013 10:38:08

Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

3.4.2013 v 14:26 | Nahoru | #27
AdosR, nechceš-li si s tím hrát sám, zkus tuhle firmu. Majitel, Peťa Čech se právě podvozkům věnuje.
http://www.tmspower.cz/?akce=uvod

Jinak ty rady od nerda jsou dobré. Jen to chce čas a prostor. Protože po tom základním nastavení na tvou váhu to musíš projet. To chce mít nějaký svůj úsek 10-15 km, který opravdu dobře znáš, víš co si tam můžeš dovolit a víš jak se tam chovaly předcházející biky. Samozřejmě ne dálnice, ale nemusí to být ani šternberk. Pokud ti to po jednom či dvěma projetí sedí, raději to nech tak. Pokud máš pocit, že to ještě něco chce, pak nastává ta pomalejší etapa. Zapiš si stávající nastavení a změň ho některým směrem. Máš šest okruhů nastavení - předpětí, útlum a roztažení, v předu i vzadu. Vždy si to zapiš. nespoléhej na paměť. Projeď se opět a uvidíš, co to udělalo. A tak můžeš krok po kroku pokračovat. Jak jsem uvedl výše, chce to čas a prostor. Ale nemáš-li vůbec zkušenosti, kterým směrem se v nastavování vydat nebo pokud si nevěříš, že to rozeznáš (případně oboje), pak to nech na odbornících nebo se spokoj se základním nastavením na svoji váhu. Já měl ZX12ku a jsem ještě "urostlejší" než ty a tak jsem byl skoro na konci možností nastavení (vzadu). Ale šlo to a zůstal mi i prostor na přizpůsobení se stylu jízdy. Na "přesun" jsem to měl samozřejmě měkčí než, když jsem si chtěl někde "zařádit". Měnil jsem ale už jen tlumení. Předpětí zůstávalo stejné. Tak hodně štěstí a důvěřuj svému citu pro bike.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

3.4.2013 v 20:19 | Nahoru | #28
nerd> Možná na Slovensku to umí. Ale osobní preference ti někdo odhadne těžko.

(reakce na) Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

4.4.2013 v 10:26 | Nahoru | #29

Fidži.FZS píše: nerd> Možná na Slovensku to umí. Ale osobní preference ti někdo odhadne těžko.


ten co vie nastavit podvozok nemusi byt zakonite perfektny jazdec a plati to samozrejme aj opacne.
ak sa to robi na urovni tak jazdec musi povedat co citi, ako sa motorka chova a mechanik podla toho doladi podvozok.
a so Slovenskom to nema nic spolocne

Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte

8.4.2013 v 21:18 | Nahoru | #30
Moravamotors servisaci Mário a Pepik, oba jezdi závody a jsou to fakt machri. Opravdu osobni přístup a dá se domluvit cokoliv. Muzu jen a jen doporučit.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist