Naposledy editováno 31.03.2013 20:52:10
2 reakcí na tento příspěvek Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte
e: jinak firmy Motopoint, Halbich atd... a u vás na Moravě toho taky bude, když tam máte okruh
Naposledy editováno 31.03.2013 15:44:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte
Naposledy editováno 31.03.2013 18:08:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte
Fidži.FZS píše: dewwil> Proto stačí, aby to nastudoval. Nikdo jinej mu to nenastaví.
On chce jen nastavit podvozek podle váhy, žádné nastavování podle stylu jízdy, stahování času na okruhu apod. A pokud se na to necítí, není důvod, aby něco studoval. Zkus tohoto člověka:
DavR1
mike.46 píše: On chce jen nastavit podvozek podle váhy, žádné nastavování podle stylu jízdy, stahování času na okruhu apod. A pokud se na to necítí, není důvod, aby něco studoval. Zkus tohoto člověka:
DavR1
Tak od Davu jsem to moto i kupoval. Vím že jezdil okruhy ale ne moc dlouho. Tak nevím jestli tomu solidmě rozumý. Zajedu za Freemotákama a zeptám se jich.
Naposledy editováno 31.03.2013 18:10:24
2 reakcí na tento příspěvek Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte
1 reakcí na tento příspěvek Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte
To není jen tak, musíš tu motorku vždy projet, něco zkusit a zase projet, znovu zkusit atd.
Není to jen o tom, že tam něco naklikáš.
Ta Kawa je na dnešní dobu spíše cesťák a nic moc od toho nečekej.
Taky záleží jak máš unavené pružiny a jaký olej.
Jinak obecně platí že podvozek na okruh musí být tvrdší,takže pružinu stlačit, pak když zapružíš vidlema musí jít dolů stejně rychle jako nahoru.Odskok seřídíš spodním útlumem.
To samo zadní tlumič.Prostě musíš to vždy zkusit a projet, zapisovat si co si udělal a jaká je změna.Je to fakt laborování a můžeš s tím strávit den.
Popustil bych celé brýle o 2cm dolů aby to šlo lépe do zatáček.
Hlavně to je to však o gumách.
Ale pokud jde o můj názor, tak bych na okruh s tím vůbec nešel
DavR1 píše: Biťák bydlí v Olomouci, ale myslím že ti nepomůže.
To není jen tak, musíš tu motorku vždy projet, něco zkusit a zase projet, znovu zkusit atd.
Není to jen o tom, že tam něco naklikáš.
Ta Kawa je na dnešní dobu spíše cesťák a nic moc od toho nečekej.
Taky záleží jak máš unavené pružiny a jaký olej.
Jinak obecně platí že podvozek na okruh musí být tvrdší,takže pružinu stlačit, pak když zapružíš vidlema musí jít dolů stejně rychle jako nahoru.Odskok seřídíš spodním útlumem.
To samo zadní tlumič.Prostě musíš to vždy zkusit a projet, zapisovat si co si udělal a jaká je změna.Je to fakt laborování a můžeš s tím strávit den.
Popustil bych celé brýle o 2cm dolů aby to šlo lépe do zatáček.
Hlavně to je to však o gumách.
Ale pokud jde o můj názor, tak bych na okruh s tím vůbec nešel
Čáu. No jo. Okruh myslím jen ze srandy , ale když se na tu mašinu kouknu ani se mě tam nechce. Strach že to zahodím atd. No právě projet zkusit a tak dále. A toho se bojím že to ani moc nepoznám. A jsme u toho že universální nastavení nikdy na běžný cesty nenajdu. Díry, hrby atd. A určitě nepojedu extra palbu abych to řešil. Takže mě šlo jen o takové cca nastavení na váhu a lehce pohnout utlumama a odskokem. Vím že ty podvozkový komponenty nejsou na té kawě žádnej zázrak ale aspon to zhruba nastavit no. Aby se mě špatně nesjížděly gumy. Biták mě nastavil kdysi tu kawu ninju 6 rok 98 a hned se s tím jezdilo pěkně. Nebyla to taková houpačka. MĚ to stačilo a na to moje ježdění jsem s tím pak už nic nedělal. Gumy budu řešit nové ale až sjedu ty co tam jsou. A nejlepší je to nastavovat na nových gumách takže si počkám až sjedu ty staré. Zatím se asi kouknu jak to je nastavené oproti manuálu. Go vidlic udělám až na podzim
Naposledy editováno 31.03.2013 18:57:26
1 reakcí na tento příspěvek Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte
DavR1=> hele a to se pozná/změří jak,když zhoupnu mašinu ,že se mi vidle vraci stejne rychle jako při stlačení
1 reakcí na tento příspěvek Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte
radi5 píše: Na nastavení pérování nepotřebuješ žádného "experta". Na to Ti stačí metr, neb dle obecných zvyklostí jsou hodnoty propružení jsou u všech supersportů stejné. Viz např. www.eagleracing.cz atd.. Tlumení nech v základu dle předpisů výrobce - tím neuděláš žádnou zásadní chybu.
Ok děkuji, takže odskok a tlumení stlačení nastavit na hodnotu podle manulálu jak to vyjelo z linky a nastavit si jen tvrdost pérování na mou váhu nebo li nastavení předpětí. Že dám kola motorky do vzduchu poznačím si metrem jak je vysoko zadek a dám pásku na přední vidlice a položím motorku na kola a pak na ni sednu a i s mou váhou by mělo pružení klesnout o cca 30% zdvihu že?
Vyčetl jsem to z té stránky na kterou dal výše odkaz Fidži.
Naposledy editováno 31.03.2013 21:56:07
1. pružiny/předpětí: zajišťujou že tlumiče pracujou ve správnym zdvihu, nastavení nebo i tuhost pružin se odvíjí od hmotnosti jezdce. Když budeš mít pracovní zdvih moc velkej, motorka se chová nestabilně protože jsou tam velký změny v geometrii. Když moc krátkej, tak to poskakuje jak koza.
Buď se nastaví původní pružiny, nebo se dávaj nový podle hmotnosti.
Nastavení předpětí je hezky popsaný tady , akorát v EN, nechce se mi to dneska překládat
2. odskok - určuje rychlost, jakou se tlumiče vrací od stlačení. Pokud je utaženej, tak kolo nestačí kopírovat povrch třeba při prudkym brždění a poskakuje. Moc povolenej zase způsobuje že necítíš co se děje s koly, není vazba mezi řídítky a silnicí.
Odskok by se měl nastavit ne nejvyšší možný návrat, ale tak abys cítil kontrolu nad strojem.
3. komprese - rychlost stlačení tlumiče. To bych řekl podle preferencí každýho, někdo rád tvrdší, někdo měkčí.
Pro jízdu na okruhu bych jen trochu utahoval kompresi, zbytek když je dobře nastavenej, funguje na silnici i na okruhu. Pokud člověk nejezdí na úrovni profi týmu, mělo by to stačit. I když v tom článku o nastavení předpětí doporučujou nižší zdvih na okruh, asi jo, já nejezdím tak abych to potřeboval.
Hodnota odskoku i komprese taky závisej na hmotnosti jezdce, ale většina moderních tlumičů by měla mít dostatečnej rozsah nastavení. Každopádně na to už nejsou univerzální hodnoty jako pro předpětí, důležitej je pocit co komu vyhovuje.
Samozřejmě bez toho, abys měl tlumiče v pořádku nemá cenu si s tím hrát. Minimálně dát do vidlic olej se správnou viskozitou a správnou hladinu, ideálně i repase centrálu.
Nastavení je taky limitovaný kvalitou a možnostma komponentů.
Naposledy editováno 31.03.2013 22:10:28
Naposledy editováno 31.03.2013 22:29:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte
Fidži.FZS píše: Nikdo ti nenastaví podvozek tak jako ty sám. Možná tak věštecká kancelář, která ví co ti vyhovuje.
dobra kravina :)
AdosR
Tu som pisal ako si jednoducho nastavit podvozok na svoju vahu. je to zakladne nastavenie
Naposledy editováno 02.04.2013 10:38:08
http://www.tmspower.cz/?akce=uvod
Jinak ty rady od nerda jsou dobré. Jen to chce čas a prostor. Protože po tom základním nastavení na tvou váhu to musíš projet. To chce mít nějaký svůj úsek 10-15 km, který opravdu dobře znáš, víš co si tam můžeš dovolit a víš jak se tam chovaly předcházející biky. Samozřejmě ne dálnice, ale nemusí to být ani šternberk. Pokud ti to po jednom či dvěma projetí sedí, raději to nech tak. Pokud máš pocit, že to ještě něco chce, pak nastává ta pomalejší etapa. Zapiš si stávající nastavení a změň ho některým směrem. Máš šest okruhů nastavení - předpětí, útlum a roztažení, v předu i vzadu. Vždy si to zapiš. nespoléhej na paměť. Projeď se opět a uvidíš, co to udělalo. A tak můžeš krok po kroku pokračovat. Jak jsem uvedl výše, chce to čas a prostor. Ale nemáš-li vůbec zkušenosti, kterým směrem se v nastavování vydat nebo pokud si nevěříš, že to rozeznáš (případně oboje), pak to nech na odbornících nebo se spokoj se základním nastavením na svoji váhu. Já měl ZX12ku a jsem ještě "urostlejší" než ty a tak jsem byl skoro na konci možností nastavení (vzadu). Ale šlo to a zůstal mi i prostor na přizpůsobení se stylu jízdy. Na "přesun" jsem to měl samozřejmě měkčí než, když jsem si chtěl někde "zařádit". Měnil jsem ale už jen tlumení. Předpětí zůstávalo stejné. Tak hodně štěstí a důvěřuj svému citu pro bike.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nastavení podvozku na moravě, Kde? Poradte
Fidži.FZS píše: nerd> Možná na Slovensku to umí. Ale osobní preference ti někdo odhadne těžko.
ten co vie nastavit podvozok nemusi byt zakonite perfektny jazdec a plati to samozrejme aj opacne.
ak sa to robi na urovni tak jazdec musi povedat co citi, ako sa motorka chova a mechanik podla toho doladi podvozok.
a so Slovenskom to nema nic spolocne