Téma: Kamioňáci
 
6.3.2013 v 20:23
Tak se nám udělalo hezky a na silnice vyrazily motorkáři a ač jsem jeden z nich (yamaha fazer 1000)tak mě nedávno jeden pěkne vyděsil když mě předjížděl velkou rychlostí! Až do teď než jsem začal jezdit kamionem sem si vůbec neuvědomoval jak rychle se dokáže přiblížit aniž bych ho registroval. Na druhou stranu když to vezmu zpětně já si na mašině dřív nepřipouštěl že ten předemnou o mě vůbec neví. Hold dvojí pohled, pro mě dost dobrá zkušenost. Jak jste na tom vy kolegové truckeři a motorkáři? Já když teď jedu na motorce tak si dávám velkej pozor hlavně na křižovatkách kde ten kamion je pomalej a dlouhej v autoškole by tě na jízdách měli posadit do všeho co jezdí abys si uvědomil rizika auta ,náklaďáku,motorky a vleku.(Fazer 1000,Mercedes actros,Iveco stralis,pit bike 150,S11, Zahradní rider)


Naposledy editováno 06.03.2013 20:43:19

(reakce na) Kamioňáci

22.3.2013 v 15:12 | Nahoru | #151

J.M.K. píše: skodovak> Moja řeč... Pokud vím, tak výměna kola se v kursech probírá a popsat postup jest jednou ze zkušebních otázek. Bohužel to snad všade proberú enem teoreticky a když potym také absolvent "píchne", tož kolem teho skáče ta jak tajtrlík a jest bezradné.
Jinak samozřejmě chovat sa dle toho, co "staré békne", šak já osobně si vemu ogara, co si poradí a nebude pro každů cypovinu volat odtahovku, načež ňa faktura za odtah zrobí pěkně barovnu lajnu cez rozpočet.

dneska už ani není rezerva povinná,tak na co se učit přezouvat kolo,když je mobilních gumařů jako sraček. u máklaďáků,kde se platí za tunu a nikdo tě nepřeloží ani o kilo je blbost vozit dvě rezervy,což je i v případě hliníkových ráfků a lehkého držáku ninimálně 600kil,při ceně 40 eur za tunu si můžeš ten servis bohatě zavolat a nesrat se s tím,když potom stejně musíš ke gumaři na opravu toho defektu. dokonce se vyplatí přezouvat někde,kde zrovna řidič dělá pauzu,než aby se štrachal ke gumařům a trávil tam půl dne. je to prostě spočítaný a kutil s heverem je k ničemu,jen proděláš prachy. možná to má význam někde u té tatry,která roztrhá v lomu dvě gumy do týdne.

1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

22.3.2013 v 17:49 | Nahoru | #152
Přesně tak. Říkám, když jsem zaměstnanec, může mi to být jedno, prostě udělám, co řekne šéf. Před první jízdou se samo optám, co v takovém případě dělat, pokud to nemá někde napsané atd. Kdybych byl provozovatel, tak u starých strojů by se možná vyplatilo mít nějaké to základní zázemíčko vrámci podniku, protože dnešní servisy by asi Liazku nechtěly. No a v případě nových strojů, se zárukou, nešahat, to je pro servis. Protože na takovém zásahu podnik jen prodělá, tím, že přijde o záruku. Prostě jsem zaměstnanec, poslechnu nadřízeného.
No ale pokud jde o to přezouvání u osobáku, není na škodu to vědět. Jo, někdo může být zhýčkané, vozit na vše telefon, ale nic není nekonečné, peníze dojdou, Baworáka vystřídá felicie, a poslední kilo v peněžence potřebuji na benzín, no a když píchnu, nemám na "přezouváky". To si pak tím, že rezerva už dnes není povinná můžu leda utřít půlky. Souhlasím, když ta možnost je (rozuměj: mám telefon, znám číslo přezouvací služby, a MÁM NA TO ZBYTEČNÝCH pár € či kč) tak proč ne, ale u osobáku považuji volání služby na výměnu kola za zbytečnost.

(reakce na) Kamioňáci

22.3.2013 v 18:15 | Nahoru | #153

skodovak píše: Přesně tak. Říkám, když jsem zaměstnanec, může mi to být jedno, prostě udělám, co řekne šéf. Před první jízdou se samo optám, co v takovém případě dělat, pokud to nemá někde napsané atd. Kdybych byl provozovatel, tak u starých strojů by se možná vyplatilo mít nějaké to základní zázemíčko vrámci podniku, protože dnešní servisy by asi Liazku nechtěly. No a v případě nových strojů, se zárukou, nešahat, to je pro servis. Protože na takovém zásahu podnik jen prodělá, tím, že přijde o záruku. Prostě jsem zaměstnanec, poslechnu nadřízeného.
No ale pokud jde o to přezouvání u osobáku, není na škodu to vědět. Jo, někdo může být zhýčkané, vozit na vše telefon, ale nic není nekonečné, peníze dojdou, Baworáka vystřídá felicie, a poslední kilo v peněžence potřebuji na benzín, no a když píchnu, nemám na "přezouváky". To si pak tím, že rezerva už dnes není povinná můžu leda utřít půlky. Souhlasím, když ta možnost je (rozuměj: mám telefon, znám číslo přezouvací služby, a MÁM NA TO ZBYTEČNÝCH pár € či kč) tak proč ne, ale u osobáku považuji volání služby na výměnu kola za zbytečnost.

většina lidí to kolo stejně nevymění,nebo spíš napáchaj škody a co se týká provozování liazek,tater a podobnýho šrotu,tak je to v podstatě vyloučený už jen proto,že se dostaneš do mínusu už jen kvůli mýtu a silniční dani,dneska je minimum euro 4,jinak platíš státu jako debil.

Kamioňáci

22.3.2013 v 21:09 | Nahoru | #154
Tak dneska jsem se vrátil ze Slovenska a u Koclířova u Svitav jsem potkal kolegu na motorce, na to že všude je ještě sních a foukal vítr tak Ale já byl fakt rád že sedím ve vyhřátý kabině a nemrznu na motce

Naposledy editováno 22.03.2013 21:24:13

2 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

23.3.2013 v 00:18 | Nahoru | #155
Ty všelijaké "euronormonesmysly" a podobné ptákoviny jsou beztak jen výsledkem "lobby" automobilek - ale samozřejmě "psát se o tom nesmí!" Dost lidí se shodne v názoru, že co se u moderního vozu ušetří na spotřebě nafty (a potažmo tedy emisích), se pak stejně zaplatí (ba přeplatí) na vysokých nákladech na údržbu a opravy agregátu, jež jest díky těmto požadavkům pochopitelně mnohem komplikovanější a citlivější než "stará dobrá kovařina". Nemluvě o "garančních-servisních" prohlídkách, za které si rovněž nechají pěkně zaplatit a nepřijedeš na ni -> máš po záruce.
Zkrátka automobilky potřebují odbyt, tak se přes všelijaké "prostředníky" snaží starší vozy z provozu vyštípat.

1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

23.3.2013 v 00:50 | Nahoru | #156
Vy co tu obhajujete stare a dobre sroty s fofrklackem a spojkou ste točili hamburg ve dvojku za 14 dni, nekdy po převratu. Doba je jina a reci jak je levny servis než aby kolo udělal řidič?

1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

23.3.2013 v 01:35 | Nahoru | #157
Já tady nechci kecat, že dnes je vše na pi.. a kdysi bylo vše lepší (byť si to myslím), jen osobně nemám rád řeči typu "naco by měl řidič umět měnit kolo, na to je servis (teď jsem to myslel u osobáku)". To rovnou můžeme říct, naco dělat autoškolu na manuál, když je už zastaralé a lepší je automat (o tom, že když v Bratislavě v lednu napadlo 30cm sněhu za dopoledne, a já se zastaralým manuálem Daewoo Matiz předjížděl SUV-čka s automatem, co se na rozježděným sněhu nerozjely, radši mluvit nebudu, osobně bych do osobáku automat ani zadarmo nechtěl). Jo, nejsem proti, kupte si to, ale řidič, který má řidičák, a jezdí, a kolo neumí vyměnit (u osobáku) (tím nemyslím, že ho musí měnit, ale umět by to měl) je u mě slušně řečeno trubka. Každý má něco. Někdo má víc času a méně peněz, někdo naopak. Já bych třeba nepřijel do servisu se sadou letních pneumatik (na ráfkách) aby mi to vyměnili, to bych se pak musel stydět. U ženské pochopím, vono s 2cm dlouhýma nehtama se toho moc neudělá.

E: Dejme si příklad. Jedete s osobákem přes Afriku, a píchnete kolo. Nikde žádnej servis, mobil nemá signál, nikde nikdo. Rezerva je v kufru. Co uděláte? Umíte si to vyměnit sami? A pro ty, co by napsali, že taková situace není možná, radši ani neodpovídejte. Je to čistě obrazný případ. Kdo by si to uměl vyměnit, udělá to. Kdo to neumí, nemá za tím volantem co dělat.

Naposledy editováno 23.03.2013 01:37:40

(reakce na) Kamioňáci

23.3.2013 v 07:24 | Nahoru | #158

Everts72 píše: Vy co tu obhajujete stare a dobre sroty s fofrklackem a spojkou ste točili hamburg ve dvojku za 14 dni, nekdy po převratu. Doba je jina a reci jak je levny servis než aby kolo udělal řidič?

pokud se fakturuje přeprava za tunu,vozit rezervy je totální blbost,to je spočítaná věc. dneska gumy nebouchaj a tahat půl tuny zbytečně se prostě nevyplatí,stejně jako platit mýto za starou vránu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

23.3.2013 v 07:26 | Nahoru | #159

J.M.K. píše: Ty všelijaké "euronormonesmysly" a podobné ptákoviny jsou beztak jen výsledkem "lobby" automobilek - ale samozřejmě "psát se o tom nesmí!" Dost lidí se shodne v názoru, že co se u moderního vozu ušetří na spotřebě nafty (a potažmo tedy emisích), se pak stejně zaplatí (ba přeplatí) na vysokých nákladech na údržbu a opravy agregátu, jež jest díky těmto požadavkům pochopitelně mnohem komplikovanější a citlivější než "stará dobrá kovařina". Nemluvě o "garančních-servisních" prohlídkách, za které si rovněž nechají pěkně zaplatit a nepřijedeš na ni -> máš po záruce.
Zkrátka automobilky potřebují odbyt, tak se přes všelijaké "prostředníky" snaží starší vozy z provozu vyštípat.

máš představu o servisních intervalech nových aut ty kovařino? podle mě nemáš nejmenší tušení.

(reakce na) Kamioňáci

23.3.2013 v 07:32 | Nahoru | #160

skodovak píše: Já tady nechci kecat, že dnes je vše na pi.. a kdysi bylo vše lepší (byť si to myslím), jen osobně nemám rád řeči typu "naco by měl řidič umět měnit kolo, na to je servis (teď jsem to myslel u osobáku)". To rovnou můžeme říct, naco dělat autoškolu na manuál, když je už zastaralé a lepší je automat (o tom, že když v Bratislavě v lednu napadlo 30cm sněhu za dopoledne, a já se zastaralým manuálem Daewoo Matiz předjížděl SUV-čka s automatem, co se na rozježděným sněhu nerozjely, radši mluvit nebudu, osobně bych do osobáku automat ani zadarmo nechtěl). Jo, nejsem proti, kupte si to, ale řidič, který má řidičák, a jezdí, a kolo neumí vyměnit (u osobáku) (tím nemyslím, že ho musí měnit, ale umět by to měl) je u mě slušně řečeno trubka. Každý má něco. Někdo má víc času a méně peněz, někdo naopak. Já bych třeba nepřijel do servisu se sadou letních pneumatik (na ráfkách) aby mi to vyměnili, to bych se pak musel stydět. U ženské pochopím, vono s 2cm dlouhýma nehtama se toho moc neudělá.

E: Dejme si příklad. Jedete s osobákem přes Afriku, a píchnete kolo. Nikde žádnej servis, mobil nemá signál, nikde nikdo. Rezerva je v kufru. Co uděláte? Umíte si to vyměnit sami? A pro ty, co by napsali, že taková situace není možná, radši ani neodpovídejte. Je to čistě obrazný případ. Kdo by si to uměl vyměnit, udělá to. Kdo to neumí, nemá za tím volantem co dělat.

když pojedu přes afriku,vezmu si dvě rezervy ale v zemích eu je to blbost. dokonce nemám v autě ani na rezervu místo,je tam jen nějaká škatulka s knotama,sprey a kompresorek. co se týká přezouvání letňáků na diskách,tak je stejně musíš nechat převážit,tak já už při té příležitosti to nechám i přezout,nemám rád práci.

1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

23.3.2013 v 07:43 | Nahoru | #161
Valibuk: Já tam psal, na ráfkách. To značí, že mám dvě sady i s diskama, a ještě pár kusů navíc. Hold lidi z vesnice měli po garážích, tas jsem nasyslil, zlatá škoda 105 Jo, pokud máš knoty, a umíš s nima, tak to je jako bys to vyměnil.

(reakce na) Kamioňáci

23.3.2013 v 08:02 | Nahoru | #162

skodovak píše: Valibuk: Já tam psal, na ráfkách. To značí, že mám dvě sady i s diskama, a ještě pár kusů navíc. Hold lidi z vesnice měli po garážích, tas jsem nasyslil, zlatá škoda 105 Jo, pokud máš knoty, a umíš s nima, tak to je jako bys to vyměnil.

když na podzim zuješ letňáky a na jaře je tam dáváš zpátky zak je nenecháš převážit? je vidět,že jseš fakt znalec rezerva je stejně jen nouzovka,stejně potom musíš do servisu,nechat opravit ten defekt a přezout. poku tedy nemáš plnou stodolu obutejch letitejch kol a nedáváš je na auto nevyvážený. já bych tam maximálně v nouzi někde mimo civilizaci napral ten sprej a dofukoval,gumaři sice řvou ale to se nedá nic dělat.

Kamioňáci

23.3.2013 v 11:00 | Nahoru | #163
...hele šoféři, uplně mimo téma, nevíte kde rychle stahnu manual k německý obu jednotce Grundig??? ...a případně seznam servisních míst??? ...tu oficiální příručku co kdysi rozdávali na pumpách jsem někde potratil a šofér mi tvrdí, že manual v autě nemůže najít

...jo a Google nic neví a nebo je odkaz nefunkční ...a nebo jsem ajtý lempl, což je taky možný

...už jsem našel, takže dobrý

Naposledy editováno 23.03.2013 12:02:34

(reakce na) Kamioňáci

23.3.2013 v 11:48 | Nahoru | #164
J.M.K.> u tech Tater sem tam něco praskne (trubky), olej se mění snad každej rok, díly už na to pomalu ani nejsou.... něco se repasuje

a GO motoru taky není levná... nějakých 200 tisíc

Naposledy editováno 23.03.2013 13:52:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

23.3.2013 v 17:04 | Nahoru | #165
valibuk> Možná si v těch intervalech nerozumíme, ale také mám doma moderní vůz (2007)a po dobu záruky jsem musel každoročně na "servisní" prohlídku a ta rozhodně zadarmo nebyla. Teď začalo občas (náhodně) vypínat servo a vypadá to nejspíš na nějaký snímač polohy na sloupku nebo na tyči a v nejhorší variantě to bude oprava na 15 klacků! a nejméně 3 dny na dílně! Čert aby spral tyhle pomocné hovadiny.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

23.3.2013 v 17:13 | Nahoru | #166
J.M.K.> to že musíš na garanční prohlídky je věc záruky... to platí ve všech oborech (elektronika, auta atd.) ... taky můžeš jestli ke garážníkovi, tvoje věc

valibuk měl na mysli to, že s Tatrou bys jel na servis ( minimálně na olej, filtry) třeba 4x... kdežto on s novým kamionem tam jede při stejným nájezdu jednou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

23.3.2013 v 17:28 | Nahoru | #167
Lion> Což to je pravda, ale u Tatrovky vyměnit olej a filtry zvládne trochu zručný řidič na prakticky "domácí" dílně (spíše v areálu firmy - zatím jsem neviděl moc takových, které by vlastní dílnu neměly, alespoň základní) a nemusí jezdit na autorizovaný a drahý servis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

23.3.2013 v 17:37 | Nahoru | #168
Lion> liazka a tatra jsou jako nevěrný holky,jak se jim jeden den nevěnuješ,začnou se kurvit

(reakce na) Kamioňáci

23.3.2013 v 17:51 | Nahoru | #169
J.M.K.> taky je otázka zda by se dílna vyplatila... ty kamiony dnes maj na servis opravdu velký čísla, valibuk by mohl říct frekvenci kolikrát tam ten kamion je...

on i garážník pokud umí, má vybavení tak si nechá práci zaplatit... ale nemusí živit nájem showroomu v centru... kdybys měl dvě dílny vedle sebe (autorizovaná- "domácí") tak ten rozdíl bude minimální si myslím

Naposledy editováno 23.03.2013 17:55:20

4 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

23.3.2013 v 20:17 | Nahoru | #170
Valibuk: Jen ještě k těm gumám. Mám komplet kola letní (vyvážený při přezouvání na ráfky, od té doby jsem je nerozvážil), a komplet zimní. Takže přijde čas přezutí, hodím auto na hever, sundám jedno kolo, nandám jeho variantu pro potřebné období (samozřejmě nedám levé doprava a přední dozadu) a opakuji dohromady 4x. Celkový čas? Na dvorku s jedním ručním heverem to dávám za 30 minut, a to i s cigárem. Jelikož mám víc času než peněz, je to pro mě výhodnější řešení.

Co se týče těch "pomocných hovadin", tak je sice hezké, jak si človíček točí volantem jedním prstem, ale pro mě je to třeba jen další věc, která se může po*rat. To samé u ABS (říkejte si co chcete, nedostal jsem se ani s Matysem ani se Škodovkou, o motorkách nemluvě, do situace, kdy bych si říkal "kua, tady by se hodilo ABS", ba právě naopak, hodně často se mi stává, že si říkám "díky bohu, že to tam nemám"), to samé u dalších věcí, jako centrál, nebo já nevím co. Ano, je to věc pohodlí, chápu. Taky nesedím před televizí na pařezu, když mám měkké křeslo. Ale není to pro mě nepostradatelná věc. A kdo mi řekne, že bez ABS, posilovače, automatu,... se nedá jezdit, tak pro mě není řidič. Znám lidi, co jezdí léta s autem značky BMW nebo Mercedes, v tzv. plné palbě, ale když je posadím do škodovky, vědí kde je sytič, umí nastartovat, rozjet se, i zastavit. To beru. Ale když se někdo chlubí, že má papíry na auto, a jezdí nějakým BMW, ale s feldou se pomalu nerozjede, tak to fakt nechápu. To je to samé, jako se neučí žáci v programátorských školách hned na nejsložitějších aplikacích, ale začínají jednoduchostí, a není jim dovoleno si to usnadňovat, proto, aby pochopili jak to vlastně funguje. Nebo co taky nemám rád, soustružník, který sice naprogramuje CNC soustruh, ale při tvorbě programu je pro něj třeba řezná rychlost pouhým číslem, a v reálu si to neumí představit, pač v životě neměl v rukou klasickou Volmanku. Jo, jde to, ale když stavíš barák, jen vůl začíná střechou.

(reakce na) Kamioňáci

23.3.2013 v 20:59 | Nahoru | #171
skodovak> choď pěšky, tam se nic neposere...

Naposledy editováno 23.03.2013 21:06:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

23.3.2013 v 21:55 | Nahoru | #172
skodovak> Promiň ale co píšeš je uplný nesmysl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

23.3.2013 v 21:59 | Nahoru | #173
skodovak> Moje řeč a oba o tom víme své. A včíl v pondělí cestou ze Štádlu v té kalamitě se tuplem ukázalo, jak auto bez všelijakých fičur cestu v pohodě zvládlo a vyjelo i kopce, v kterých se všechny plechárny s protiprokluzem a ESP zastavily a měly po ptákách.

1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

24.3.2013 v 00:36 | Nahoru | #174
JMK: Přesně tak, jak píšeš. Já nikomu neberu spoustu pomůcek (když je potřebuje, já třeba berle nenosím jen proto, abych nemusel namáhat nohy když je zatím (ťuk ťuk ťuk) mám funkční), ale já je nepotřebuji a nechci. Moje auta za dobu co s nima jezdím nenavštívily servis, skútr taky, ostatní motorky taky (až na opravu Virgla po bouračce). Rozvoďák vyměnit je na chvilku věc, o seřízení ventilů nemluvě, karbec neumí vyčistit jedině člověk, co neví, co je účetní nebo přes počítače. O výměně oleje nemluvě. Radši si vyměním olej sám, a vím, že když tam naleju motul, je tam motul, a když naleju castrol, je tam castrol. Servisům nevěřím, pač pravidlo "co si sám neudělám, to nemám" platí stále. Možná je to tím, že žádný auto ani motorku neberu jako spotřebák, ale jako člena rodiny, který by mi měl vydržet co nejdéle.

Lion: Chodit pěšky je nebezpečnější, než jezdit autem či na motorce. Navíc spalovací motory mají své kouzlo. To píšu jen proto, protože nerad někomu píšu, že se musel fakt nudit, když vyprodukoval tak smysluplnou větu.

Antigos: Jak dlouho jezdí tvoje auto bez jediné závady, a jaké máš provozní náklady? A jakou má to tvoje auto vůbec životnost? Pokud si ho koupíš na to, aby vydrželo 2 roky, a pak pošleš do světa, pak tě zklamu, já mám jiný přístup.

(reakce na) Kamioňáci

24.3.2013 v 01:42 | Nahoru | #175
skodovak> to že koupíš motul a v sudu/flašce je motul?? co když se při plnění někdo splete?? nám chodí olej v sudu Castrol, Paramo, bez označení... jen nálepka na sudu značí typ a viskozitu... ale firma co to stáčí je jedna...

jak dlouho jezdí auto bez závady?? kromě toho co vymění servis při garančních prohlídkách každých 30 tisíc km (olej, filtry, např. destičky když je potřeba) tak 200-250 tisíc km, dál bohužel nevím... při nájezdu 50tkm/rok je to auto bohužel fakt spotřebák

kolik má tvoje Škoda 120??

nepíšu že chození pěšky je bezpečné... píšu že tam se ti nic při dopravě nepokazí... kolik si viděl aut třeba s pokaženým posilovačem řízení?? já vím o jednom z cca třiceti aut... navíc si myslím že mechanická závada je daleko rizikovější... což myslím potvrdil i Dawe02 že elektronika je statisticky daleko méně poruchová než mechanika

Naposledy editováno 24.03.2013 01:56:21

(reakce na) Kamioňáci

24.3.2013 v 08:14 | Nahoru | #176

Antigos píše: skodovak> Promiň ale co píšeš je uplný nesmysl

uplně všechno

(reakce na) Kamioňáci

24.3.2013 v 08:18 | Nahoru | #177

skodovak píše: Valibuk: Jen ještě k těm gumám. Mám komplet kola letní (vyvážený při přezouvání na ráfky, od té doby jsem je nerozvážil), a komplet zimní. Takže přijde čas přezutí, hodím auto na hever, sundám jedno kolo, nandám jeho variantu pro potřebné období (samozřejmě nedám levé doprava a přední dozadu) a opakuji dohromady 4x. Celkový čas? Na dvorku s jedním ručním heverem to dávám za 30 minut, a to i s cigárem. Jelikož mám víc času než peněz, je to pro mě výhodnější řešení.

Co se týče těch "pomocných hovadin", tak je sice hezké, jak si človíček točí volantem jedním prstem, ale pro mě je to třeba jen další věc, která se může po*rat. To samé u ABS (říkejte si co chcete, nedostal jsem se ani s Matysem ani se Škodovkou, o motorkách nemluvě, do situace, kdy bych si říkal "kua, tady by se hodilo ABS", ba právě naopak, hodně často se mi stává, že si říkám "díky bohu, že to tam nemám"), to samé u dalších věcí, jako centrál, nebo já nevím co. Ano, je to věc pohodlí, chápu. Taky nesedím před televizí na pařezu, když mám měkké křeslo. Ale není to pro mě nepostradatelná věc. A kdo mi řekne, že bez ABS, posilovače, automatu,... se nedá jezdit, tak pro mě není řidič. Znám lidi, co jezdí léta s autem značky BMW nebo Mercedes, v tzv. plné palbě, ale když je posadím do škodovky, vědí kde je sytič, umí nastartovat, rozjet se, i zastavit. To beru. Ale když se někdo chlubí, že má papíry na auto, a jezdí nějakým BMW, ale s feldou se pomalu nerozjede, tak to fakt nechápu. To je to samé, jako se neučí žáci v programátorských školách hned na nejsložitějších aplikacích, ale začínají jednoduchostí, a není jim dovoleno si to usnadňovat, proto, aby pochopili jak to vlastně funguje. Nebo co taky nemám rád, soustružník, který sice naprogramuje CNC soustruh, ale při tvorbě programu je pro něj třeba řezná rychlost pouhým číslem, a v reálu si to neumí představit, pač v životě neměl v rukou klasickou Volmanku. Jo, jde to, ale když stavíš barák, jen vůl začíná střechou.

takže na podzim zuješ letní a na jaře je tam zase flákneš,protože si je nerozvážil? pokud si na nich jezdil,tak vyvážený nejsou,schválně to zkus. i když u škodárny a maize je to jedno.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci

24.3.2013 v 08:24 | Nahoru | #178

J.M.K. píše: skodovak> Moje řeč a oba o tom víme své. A včíl v pondělí cestou ze Štádlu v té kalamitě se tuplem ukázalo, jak auto bez všelijakých fičur cestu v pohodě zvládlo a vyjelo i kopce, v kterých se všechny plechárny s protiprokluzem a ESP zastavily a měly po ptákách.

to je kokotina jak rampa jak uděláš to,že pošleš na každé kolo výkon podle toho,jakou má adhezi?meziplynem? a jak brzdíš každým kolem jinak? popíráš milionkrát ověřený věci. nejseš takovej mistr,jak si myslíš,elektronika to umí líp

2 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci

24.3.2013 v 08:31 | Nahoru | #179
Lion: Já se nepřu o tom, že by mechanika byla dokonalá. Jen konstatuji, že mechanickou závadu odstraníš většinou s daleko menšími náklady, než elektrickou. U moderního auta nemáš místo mechaniky elektroniku, takže mechanická závada je tam stejně riziková. Navíc po pár zkušenostech s odstraňováním závad u moderních aut, radši jezdím staršími ročníky. Ale když se ti vys*re něco elektronického (teď nemyslím korozi kontaktů, i když.. a k tomu se dostanu níž), kolik stojí oprava??
Co se toho oleje týče, pravda, nikdy nevíš, když kupuješ stáčený olej. Osobně dávám stáčený pouze do Jawek Mogul TSF. Jo, nemáš záruku nikdy 100%, ale jistota je to pro mě větší.
Do servisu bych to nedal, protože nemám rád servisy, kde dělají sice mechanici pomalu s VŠ, ale dělají to stylem, že ti auto napíchnou na diagnostiku, a co jim vypíše, že nepracuje správně, to vymění. Viz případy stylu vyměněného krokového motorku za nemalý peníz, když přitom stačilo očistit kontakty. A je toho víc. Navíc v autě mám většinou o nějaký ten metr drátů víc, než se uvádí v příručce, a ještě aby mi někdo šahal do mých zlepšováků, to fakt nechci.
Moji škodu 105 mám teprve od listopadu, po 3 letech stání na zahradě a troše koroze se podařilo z ní vykouzlit auto, co bez problémů prošlo technickou, a bez problémů jsem od listopadu najel kolem 1000km. Jo, nemůžu to srovnávat se tvými 50t/rok, jsem student s mizerným příjmem, a stejně 99% peněz končí v nádrži. Veškeré závady jsem odstraňoval sám, nebo za pomoci otce. V servisu by mě poslali při pohledu na původní stav (před listopadem) na vrakáč, ať to tam hodím, a koupím si něco nového. Ale řeknu ti to tak. Co u škodovky ušetřím na opravách (součástky jsou za hubičku), můžu projet.
Pak jsem si koupil na ježdění do školy Daewoo Matiz, od známého. Rok 1998, ve vcelku pěkném stavu, spolehlivého, levného na provoz. Když jsem pak dostal do rukou faktury ze servisů, kde byl servisován, tož to byla komedie. Těch peněz, co tam nechal! No co, je to jednoduché auto, tož si to budu dělat sám. Za 1000km jsem jednou nenastartoval, pak řešil jsem netěsnící víčko expanzky, a pak se mi ve vlhkém počasí ukázalo, proč jsem měsíc předtím nenastartoval. Od indukční cívky prorážela jiskra na kostru, tak jsem ji trochu vyhnul od plechu, a od té doby paráda. No co by si řekl servis za opravu té jiskřící indučky, to ani vědět nechci.
No a hele, řídit auto s posilovačem, když neběží motor (třeba když jsem tahal kámoše s neschopným Oplem Corsa (za Matizem, to byl pohled), je daleko horší, než auto bez. Osobně nemám taky problém v obou autech točit volantem jedním prstem, vůbec mi to nepřijde, ale sednout tam někdo rozmazlen posilovačem, asi má co dělat.

(reakce na) Kamioňáci

24.3.2013 v 08:36 | Nahoru | #180
skodovak> Hele bavíš mě, dost. Připadáš mi jak ten zhulenej saxofon v jiném vlákně
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist