Naposledy editováno 06.03.2013 20:43:19
J.M.K. píše: skodovak> Moja řeč... Pokud vím, tak výměna kola se v kursech probírá a popsat postup jest jednou ze zkušebních otázek. Bohužel to snad všade proberú enem teoreticky a když potym také absolvent "píchne", tož kolem teho skáče ta jak tajtrlík a jest bezradné.
Jinak samozřejmě chovat sa dle toho, co "staré békne", šak já osobně si vemu ogara, co si poradí a nebude pro každů cypovinu volat odtahovku, načež ňa faktura za odtah zrobí pěkně barovnu lajnu cez rozpočet.
1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci
No ale pokud jde o to přezouvání u osobáku, není na škodu to vědět. Jo, někdo může být zhýčkané, vozit na vše telefon, ale nic není nekonečné, peníze dojdou, Baworáka vystřídá felicie, a poslední kilo v peněžence potřebuji na benzín, no a když píchnu, nemám na "přezouváky". To si pak tím, že rezerva už dnes není povinná můžu leda utřít půlky. Souhlasím, když ta možnost je (rozuměj: mám telefon, znám číslo přezouvací služby, a MÁM NA TO ZBYTEČNÝCH pár € či kč) tak proč ne, ale u osobáku považuji volání služby na výměnu kola za zbytečnost.
skodovak píše: Přesně tak. Říkám, když jsem zaměstnanec, může mi to být jedno, prostě udělám, co řekne šéf. Před první jízdou se samo optám, co v takovém případě dělat, pokud to nemá někde napsané atd. Kdybych byl provozovatel, tak u starých strojů by se možná vyplatilo mít nějaké to základní zázemíčko vrámci podniku, protože dnešní servisy by asi Liazku nechtěly. No a v případě nových strojů, se zárukou, nešahat, to je pro servis. Protože na takovém zásahu podnik jen prodělá, tím, že přijde o záruku. Prostě jsem zaměstnanec, poslechnu nadřízeného.
No ale pokud jde o to přezouvání u osobáku, není na škodu to vědět. Jo, někdo může být zhýčkané, vozit na vše telefon, ale nic není nekonečné, peníze dojdou, Baworáka vystřídá felicie, a poslední kilo v peněžence potřebuji na benzín, no a když píchnu, nemám na "přezouváky". To si pak tím, že rezerva už dnes není povinná můžu leda utřít půlky. Souhlasím, když ta možnost je (rozuměj: mám telefon, znám číslo přezouvací služby, a MÁM NA TO ZBYTEČNÝCH pár € či kč) tak proč ne, ale u osobáku považuji volání služby na výměnu kola za zbytečnost.
2 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci
Zkrátka automobilky potřebují odbyt, tak se přes všelijaké "prostředníky" snaží starší vozy z provozu vyštípat.
1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci
1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci
E: Dejme si příklad. Jedete s osobákem přes Afriku, a píchnete kolo. Nikde žádnej servis, mobil nemá signál, nikde nikdo. Rezerva je v kufru. Co uděláte? Umíte si to vyměnit sami? A pro ty, co by napsali, že taková situace není možná, radši ani neodpovídejte. Je to čistě obrazný případ. Kdo by si to uměl vyměnit, udělá to. Kdo to neumí, nemá za tím volantem co dělat.
Naposledy editováno 23.03.2013 01:37:40
Everts72 píše: Vy co tu obhajujete stare a dobre sroty s fofrklackem a spojkou ste točili hamburg ve dvojku za 14 dni, nekdy po převratu. Doba je jina a reci jak je levny servis než aby kolo udělal řidič?
pokud se fakturuje přeprava za tunu,vozit rezervy je totální blbost,to je spočítaná věc. dneska gumy nebouchaj a tahat půl tuny zbytečně se prostě nevyplatí,stejně jako platit mýto za starou vránu.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
J.M.K. píše: Ty všelijaké "euronormonesmysly" a podobné ptákoviny jsou beztak jen výsledkem "lobby" automobilek - ale samozřejmě "psát se o tom nesmí!" Dost lidí se shodne v názoru, že co se u moderního vozu ušetří na spotřebě nafty (a potažmo tedy emisích), se pak stejně zaplatí (ba přeplatí) na vysokých nákladech na údržbu a opravy agregátu, jež jest díky těmto požadavkům pochopitelně mnohem komplikovanější a citlivější než "stará dobrá kovařina". Nemluvě o "garančních-servisních" prohlídkách, za které si rovněž nechají pěkně zaplatit a nepřijedeš na ni -> máš po záruce.
Zkrátka automobilky potřebují odbyt, tak se přes všelijaké "prostředníky" snaží starší vozy z provozu vyštípat.
skodovak píše: Já tady nechci kecat, že dnes je vše na pi.. a kdysi bylo vše lepší (byť si to myslím), jen osobně nemám rád řeči typu "naco by měl řidič umět měnit kolo, na to je servis (teď jsem to myslel u osobáku)". To rovnou můžeme říct, naco dělat autoškolu na manuál, když je už zastaralé a lepší je automat (o tom, že když v Bratislavě v lednu napadlo 30cm sněhu za dopoledne, a já se zastaralým manuálem Daewoo Matiz předjížděl SUV-čka s automatem, co se na rozježděným sněhu nerozjely, radši mluvit nebudu, osobně bych do osobáku automat ani zadarmo nechtěl). Jo, nejsem proti, kupte si to, ale řidič, který má řidičák, a jezdí, a kolo neumí vyměnit (u osobáku) (tím nemyslím, že ho musí měnit, ale umět by to měl) je u mě slušně řečeno trubka. Každý má něco. Někdo má víc času a méně peněz, někdo naopak. Já bych třeba nepřijel do servisu se sadou letních pneumatik (na ráfkách) aby mi to vyměnili, to bych se pak musel stydět. U ženské pochopím, vono s 2cm dlouhýma nehtama se toho moc neudělá.
E: Dejme si příklad. Jedete s osobákem přes Afriku, a píchnete kolo. Nikde žádnej servis, mobil nemá signál, nikde nikdo. Rezerva je v kufru. Co uděláte? Umíte si to vyměnit sami? A pro ty, co by napsali, že taková situace není možná, radši ani neodpovídejte. Je to čistě obrazný případ. Kdo by si to uměl vyměnit, udělá to. Kdo to neumí, nemá za tím volantem co dělat.
1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci
skodovak píše: Valibuk: Já tam psal, na ráfkách. To značí, že mám dvě sady i s diskama, a ještě pár kusů navíc. Hold lidi z vesnice měli po garážích, tas jsem nasyslil, zlatá škoda 105 Jo, pokud máš knoty, a umíš s nima, tak to je jako bys to vyměnil.
když na podzim zuješ letňáky a na jaře je tam dáváš zpátky zak je nenecháš převážit? je vidět,že jseš fakt znalec rezerva je stejně jen nouzovka,stejně potom musíš do servisu,nechat opravit ten defekt a přezout. poku tedy nemáš plnou stodolu obutejch letitejch kol a nedáváš je na auto nevyvážený. já bych tam maximálně v nouzi někde mimo civilizaci napral ten sprej a dofukoval,gumaři sice řvou ale to se nedá nic dělat....jo a Google nic neví a nebo je odkaz nefunkční ...a nebo jsem ajtý lempl, což je taky možný
...už jsem našel, takže dobrý
Naposledy editováno 23.03.2013 12:02:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
valibuk měl na mysli to, že s Tatrou bys jel na servis ( minimálně na olej, filtry) třeba 4x... kdežto on s novým kamionem tam jede při stejným nájezdu jednou
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
on i garážník pokud umí, má vybavení tak si nechá práci zaplatit... ale nemusí živit nájem showroomu v centru... kdybys měl dvě dílny vedle sebe (autorizovaná- "domácí") tak ten rozdíl bude minimální si myslím
Naposledy editováno 23.03.2013 17:55:20
4 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci
Co se týče těch "pomocných hovadin", tak je sice hezké, jak si človíček točí volantem jedním prstem, ale pro mě je to třeba jen další věc, která se může po*rat. To samé u ABS (říkejte si co chcete, nedostal jsem se ani s Matysem ani se Škodovkou, o motorkách nemluvě, do situace, kdy bych si říkal "kua, tady by se hodilo ABS", ba právě naopak, hodně často se mi stává, že si říkám "díky bohu, že to tam nemám"), to samé u dalších věcí, jako centrál, nebo já nevím co. Ano, je to věc pohodlí, chápu. Taky nesedím před televizí na pařezu, když mám měkké křeslo. Ale není to pro mě nepostradatelná věc. A kdo mi řekne, že bez ABS, posilovače, automatu,... se nedá jezdit, tak pro mě není řidič. Znám lidi, co jezdí léta s autem značky BMW nebo Mercedes, v tzv. plné palbě, ale když je posadím do škodovky, vědí kde je sytič, umí nastartovat, rozjet se, i zastavit. To beru. Ale když se někdo chlubí, že má papíry na auto, a jezdí nějakým BMW, ale s feldou se pomalu nerozjede, tak to fakt nechápu. To je to samé, jako se neučí žáci v programátorských školách hned na nejsložitějších aplikacích, ale začínají jednoduchostí, a není jim dovoleno si to usnadňovat, proto, aby pochopili jak to vlastně funguje. Nebo co taky nemám rád, soustružník, který sice naprogramuje CNC soustruh, ale při tvorbě programu je pro něj třeba řezná rychlost pouhým číslem, a v reálu si to neumí představit, pač v životě neměl v rukou klasickou Volmanku. Jo, jde to, ale když stavíš barák, jen vůl začíná střechou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
1 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci
Lion: Chodit pěšky je nebezpečnější, než jezdit autem či na motorce. Navíc spalovací motory mají své kouzlo. To píšu jen proto, protože nerad někomu píšu, že se musel fakt nudit, když vyprodukoval tak smysluplnou větu.
Antigos: Jak dlouho jezdí tvoje auto bez jediné závady, a jaké máš provozní náklady? A jakou má to tvoje auto vůbec životnost? Pokud si ho koupíš na to, aby vydrželo 2 roky, a pak pošleš do světa, pak tě zklamu, já mám jiný přístup.
jak dlouho jezdí auto bez závady?? kromě toho co vymění servis při garančních prohlídkách každých 30 tisíc km (olej, filtry, např. destičky když je potřeba) tak 200-250 tisíc km, dál bohužel nevím... při nájezdu 50tkm/rok je to auto bohužel fakt spotřebák
kolik má tvoje Škoda 120??
nepíšu že chození pěšky je bezpečné... píšu že tam se ti nic při dopravě nepokazí... kolik si viděl aut třeba s pokaženým posilovačem řízení?? já vím o jednom z cca třiceti aut... navíc si myslím že mechanická závada je daleko rizikovější... což myslím potvrdil i Dawe02 že elektronika je statisticky daleko méně poruchová než mechanika
Naposledy editováno 24.03.2013 01:56:21
skodovak píše: Valibuk: Jen ještě k těm gumám. Mám komplet kola letní (vyvážený při přezouvání na ráfky, od té doby jsem je nerozvážil), a komplet zimní. Takže přijde čas přezutí, hodím auto na hever, sundám jedno kolo, nandám jeho variantu pro potřebné období (samozřejmě nedám levé doprava a přední dozadu) a opakuji dohromady 4x. Celkový čas? Na dvorku s jedním ručním heverem to dávám za 30 minut, a to i s cigárem. Jelikož mám víc času než peněz, je to pro mě výhodnější řešení.
Co se týče těch "pomocných hovadin", tak je sice hezké, jak si človíček točí volantem jedním prstem, ale pro mě je to třeba jen další věc, která se může po*rat. To samé u ABS (říkejte si co chcete, nedostal jsem se ani s Matysem ani se Škodovkou, o motorkách nemluvě, do situace, kdy bych si říkal "kua, tady by se hodilo ABS", ba právě naopak, hodně často se mi stává, že si říkám "díky bohu, že to tam nemám"), to samé u dalších věcí, jako centrál, nebo já nevím co. Ano, je to věc pohodlí, chápu. Taky nesedím před televizí na pařezu, když mám měkké křeslo. Ale není to pro mě nepostradatelná věc. A kdo mi řekne, že bez ABS, posilovače, automatu,... se nedá jezdit, tak pro mě není řidič. Znám lidi, co jezdí léta s autem značky BMW nebo Mercedes, v tzv. plné palbě, ale když je posadím do škodovky, vědí kde je sytič, umí nastartovat, rozjet se, i zastavit. To beru. Ale když se někdo chlubí, že má papíry na auto, a jezdí nějakým BMW, ale s feldou se pomalu nerozjede, tak to fakt nechápu. To je to samé, jako se neučí žáci v programátorských školách hned na nejsložitějších aplikacích, ale začínají jednoduchostí, a není jim dovoleno si to usnadňovat, proto, aby pochopili jak to vlastně funguje. Nebo co taky nemám rád, soustružník, který sice naprogramuje CNC soustruh, ale při tvorbě programu je pro něj třeba řezná rychlost pouhým číslem, a v reálu si to neumí představit, pač v životě neměl v rukou klasickou Volmanku. Jo, jde to, ale když stavíš barák, jen vůl začíná střechou.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kamioňáci
J.M.K. píše: skodovak> Moje řeč a oba o tom víme své. A včíl v pondělí cestou ze Štádlu v té kalamitě se tuplem ukázalo, jak auto bez všelijakých fičur cestu v pohodě zvládlo a vyjelo i kopce, v kterých se všechny plechárny s protiprokluzem a ESP zastavily a měly po ptákách.
to je kokotina jak rampa jak uděláš to,že pošleš na každé kolo výkon podle toho,jakou má adhezi?meziplynem? a jak brzdíš každým kolem jinak? popíráš milionkrát ověřený věci. nejseš takovej mistr,jak si myslíš,elektronika to umí líp2 reakcí na tento příspěvek Kamioňáci
Co se toho oleje týče, pravda, nikdy nevíš, když kupuješ stáčený olej. Osobně dávám stáčený pouze do Jawek Mogul TSF. Jo, nemáš záruku nikdy 100%, ale jistota je to pro mě větší.
Do servisu bych to nedal, protože nemám rád servisy, kde dělají sice mechanici pomalu s VŠ, ale dělají to stylem, že ti auto napíchnou na diagnostiku, a co jim vypíše, že nepracuje správně, to vymění. Viz případy stylu vyměněného krokového motorku za nemalý peníz, když přitom stačilo očistit kontakty. A je toho víc. Navíc v autě mám většinou o nějaký ten metr drátů víc, než se uvádí v příručce, a ještě aby mi někdo šahal do mých zlepšováků, to fakt nechci.
Moji škodu 105 mám teprve od listopadu, po 3 letech stání na zahradě a troše koroze se podařilo z ní vykouzlit auto, co bez problémů prošlo technickou, a bez problémů jsem od listopadu najel kolem 1000km. Jo, nemůžu to srovnávat se tvými 50t/rok, jsem student s mizerným příjmem, a stejně 99% peněz končí v nádrži. Veškeré závady jsem odstraňoval sám, nebo za pomoci otce. V servisu by mě poslali při pohledu na původní stav (před listopadem) na vrakáč, ať to tam hodím, a koupím si něco nového. Ale řeknu ti to tak. Co u škodovky ušetřím na opravách (součástky jsou za hubičku), můžu projet.
Pak jsem si koupil na ježdění do školy Daewoo Matiz, od známého. Rok 1998, ve vcelku pěkném stavu, spolehlivého, levného na provoz. Když jsem pak dostal do rukou faktury ze servisů, kde byl servisován, tož to byla komedie. Těch peněz, co tam nechal! No co, je to jednoduché auto, tož si to budu dělat sám. Za 1000km jsem jednou nenastartoval, pak řešil jsem netěsnící víčko expanzky, a pak se mi ve vlhkém počasí ukázalo, proč jsem měsíc předtím nenastartoval. Od indukční cívky prorážela jiskra na kostru, tak jsem ji trochu vyhnul od plechu, a od té doby paráda. No co by si řekl servis za opravu té jiskřící indučky, to ani vědět nechci.
No a hele, řídit auto s posilovačem, když neběží motor (třeba když jsem tahal kámoše s neschopným Oplem Corsa (za Matizem, to byl pohled), je daleko horší, než auto bez. Osobně nemám taky problém v obou autech točit volantem jedním prstem, vůbec mi to nepřijde, ale sednout tam někdo rozmazlen posilovačem, asi má co dělat.