globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tlumic rizeni...?
 
6.1.2007 v 23:09
Cau,chci se zeptat jak funguje tlumic rizeni na motorce,vcera jsme s kamaradem na jeho motorku R1 jeden montovali,ale zda se nam ze to jde porad lehce hejbat s riditkama at dame jakykoliv stupen,teda je to na miste-projet sme to nemohli,ale tezko bude asi ten tlumic rychlosti tuhnout nebo se pletu??Jak to teda funguje?Diky

Jo je to klasickej tlumic mezi nadrz a krk rizeni.

Tlumic rizeni...?

7.1.2007 v 00:39 | Nahoru | #1
asi je neco spatne...jasne ze je to znat...zvlast nadoraz dotazene....byl novej?

Tlumic rizeni...?

7.1.2007 v 06:07 | Nahoru | #2
Jo novej a dokonce je to z "Vasi" vyroby... :rolleyes: tohle se pise v navodu :Pokud vše funguje jak ma,tak při pohybu řízením na mistě zaznamenate jen minimální rozdil v odporu řizeni.

Jenze me se zda,ze at tam je nejtvrdsi nebo nejmekci,tak je to stejny(na miste)a taky neni potreba ta tycka zastrcit dovnitr(teda spis to proste ani nejde)ale je znat podle cvakani ze pri pootoceni se neco deje,to je asi v poradku.Nevim,je to prvni tlumic a treba je to normalni,jen jsem cekal,ze to rizeni pujde dost ztuha i na miste,coz se nedeje.Je to normalni,nebo je neco teda spatne?Diky

Ted mne napadlo,jestli to neni jen tou packou,ze nejde zastrcit dovnitr,takze se treba ten utlum nemeni :rolleyes:

Tlumic rizeni...?

8.1.2007 v 23:58 | Nahoru | #3
Hm,tak zmena,ono to je celkem znat ten rozdil pri pohybu riditky na miste s tlumicem a bez, kor kdyz je tlumic nadoraz,dnes jsme to znova zkouseli,jen jsem si myslel,ze kdyz dam ten tlumic nadoraz,ze pujdou riditka uz hodne tezce,ale oni jdou tak nejak stredne.
Je to nas prvni tlumic,tak jsme asi cekali neco jinyho a v provozu bude snad plnit funkci OK,jak moc ztezka Vam jde otocit riditkama na miste kdyz mate tlumic na max.?Dik

1 reakcí na tento příspěvek Tlumic rizeni...?

9.1.2007 v 08:31 | Nahoru | #4
kolda: hele ono to ze ti pri zataceni na miste(i za jizdy) jdou ztuha riditka je vlastne negativni vliv tlumice....kdyby tohle nedelal byla by to parada, ale je to jeho konstrukci.....
proste tlumic ma brzdit pohyb riditek pokud se riditka pohybujou rychle - dostali nejakej raz, hrozilo by rozkmitani..... pokud riditkama otacis pomalu, tzn jako bys normalne zatacel, mel by byt vliv tlumice co nejmensi......

proste ucel tlumice neni to aby ti slo ztuha rizeni......

uvidis az se projedes.....kdyz se ti bude zdat ze to tlumi malo jde jako do kazdeho tlumice(treba v odpruzeni) nalit olej s mensi viskozitou a tim ho pritvrdit.....

(reakce na) Tlumic rizeni...?

9.1.2007 v 08:35 | Nahoru | #5
kolda: jinak ta regulace nefunguje tak ze kdyz otacis koleckem(tim padem i kusem pistnice) ze zalejza pistnice do tlumice nebo z nej.... to je normalni.......

1 reakcí na tento příspěvek Tlumic rizeni...?

9.1.2007 v 09:35 | Nahoru | #6
Dobry,diky,tak jsme meli asi zbytecny obavy :)

(reakce na) Tlumic rizeni...?

6.2.2007 v 16:27 | Nahoru | #7
kolda>Dobrá rada zní: začít si zvykat na tlumič postupně od prvního nejlehčího stupně, jinak ti garantuju, že stou mašinou lehneš při manévrování ve velmi malé rychlosti. Nevýhodou klasického hydraulického tlumiče řízení je jeho velký vliv v malé rychlosti. Při vyšších rychlostech se negativní vliv na kvalitu řízení vytrácí.
Správné nastavení by mělo být takové, aby měl tlumič pokud možno co nejnižší útlum, který bude zachytávat první impuls rozkmitu řízení při akceleraci, nebo přejezdu nerovností. Někdy je potřeba doladit tlumič, aby si lépe rozuměl s aktuálním nastavení podvozku. *yes*

3 reakcí na tento příspěvek Tlumic rizeni...?

6.2.2007 v 18:00 | Nahoru | #8

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumic rizeni...?

6.2.2007 v 18:16 | Nahoru | #9
mirek: nic proti ale k cemu je tlumic kdyz jde tak z tuha ze nemuzes pohnout riditkama?
samo jde dat do kazdeho tlumice hustej olej (jako do vidli) ale zase je blbost udelat 2/3 poloh tlumice zcela nepouzitelnych tim ze jsou moc tuhe.....

hyperpro neni nic extra zvlastniho...navic je to obyc jednokomorovej......

(reakce na) Tlumic rizeni...?

6.2.2007 v 18:33 | Nahoru | #10
Mirek12>Věř tomu, že za jízdy, pokud nepojedeš hodně rychle, tak s takto silně tlumícím tlumičem nepohneš a je to jasný pád. I při vyšší rychlosti by byl rychlejší přechod do náklonu tak spomalen, že bys byl v zatáčce příliš dlouhý.
Takto tuhé řízení je v praxi naprosto nepoužitelné a velmi nebezpečné.
Varování!!! Před každou jízdou si nastavení tlumiče zkontrolovat, hlavně na motosrazech, protože čumilové a kamarádi si rádi nastavování vyskouší a většinou utáhnou na max.!!! Není nic horšího, než si před davem diváků ustlat nejlépe na stanu vašeho souseda. :lol: :lol:

(reakce na) Tlumic rizeni...?

6.2.2007 v 18:36 | Nahoru | #11
hm jak říkáš, ale já to jednou málem pěkně vykotil kvuli tomu že ten tlumič byl jako blato, tak tak sem to ustál, a s tímlhe to bylo vyborné a kvuli tomu že tento efekt rozkmitání stále na kapotách hrozí jsem pořád na enduru,naše silnice sou naprd

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlumic rizeni...?

6.2.2007 v 18:41 | Nahoru | #12
ja vezl ted v zime (zrovna byla dost kosa) motorku na jedno disko jako dekoraci a mel jsem tele pres noc v garazi a malem jsem lehnul hned u baraku...olej byl ztuhlej a neslo skoro zatocit.... celkem sem se s tim pral celou cestu:)

mirek ja kdyz rozhulakam bratrovo te410 na spuntech co to jede (cyklo tacho ukazuje cca 140) tak to taky dela celkem zajimavy veci...... a na motardy uz se tlumice davaj bezne....

(reakce na) Tlumic rizeni...?

6.2.2007 v 18:44 | Nahoru | #13
tak na motardu sem ho teda neviděl, ale to bude tím, že sem se nedostal někam, kde bych ho mohl vidět :rolleyes:
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist