globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: ethanol na moto
 
21.2.2013 v 19:59
zdravim,je tu nekdo kdo zkusil predelat moto na ethanol E85?popřípade nazory na toto tema.co to udela s vykonem,startovani,spotreba,opotrebeni motoru,atd.kdyz tu ten ethanol mame proc to nezkusit.

1 reakcí na tento příspěvek ethanol na moto

22.2.2013 v 10:11 | Nahoru | #31
...ja mam smulu. U auta mi vyrobce E85 rovnou zakazal a u motorky to nemam minimalne doporucene..

(reakce na) ethanol na moto

22.2.2013 v 10:33 | Nahoru | #32

assassin píše: Chemie neni muj obor, ale tusim ze pri spalovani lihu dochazi k vyssim teplotam? Tzn je olej teplotne vic namahanej, a pak je mozny ze vznikaji slouceniny ktery chemicky drive vycerpaji ruzne antikorozni atd aditiva v oleji....



při spalování lihu vznikají kyselé sloučeniny které znehodnocují olej rychleji a líh má vyšší oktanové číslo ale nižší výhřevnost

(reakce na) ethanol na moto

22.2.2013 v 10:36 | Nahoru | #33

Bubak-z-Nemecka píše: ...ja mam smulu. U auta mi vyrobce E85 rovnou zakazal a u motorky to nemam minimalne doporucene..



Ono od vyrobce budou mit doporuceni resp povoleni jen auta co jsou na alternativni palivo z vyroby...ruzny flexfuel modely... Jinak to bude nedoporuceny u vsech...

ethanol na moto

22.2.2013 v 11:04 | Nahoru | #34
Tak e85 jsem řešil s jednou specializovanou firmou.
Na busu přestavba cca 8500Kč. Je možné potom tankovat i n95 nebo ředit jak kdo chce.
Jinak je to nerentabilní. Pokud cena Bude růst stejně jako s benzínem doposud.

Ceny podle toho jak to vidím v tomto roce.

Ben N95
spotreba 5,5*42kč*170(00km ročne)= 39 200 kč

Eth 85
spotřeba 7,5*30kč*170(00km ročne)= 38 250 kč

Jinak e85 se nemá smysl bát a neposlouchej ty řeči tady (pokud tedy máš stroj novějšího roku), ale zatím se to vůbec nevyplatí.
E85 je na výrobu hodně směšná finanční záležitost, ale zdejší prodejci si na tom ukrutně mastěj kapsu a nemusejí nic odvádět státu (rozhodně to levnější nebude)- nevztahuje se na ní spotřební daň. U e85 v čr funguje ten psychologický efekt "je to levnější" ale né zas tak levný aby se to vyplatilo.

Co se vyplatí je jedině jezdit na LPG:)

Naposledy editováno 22.02.2013 11:05:42

ethanol na moto

22.2.2013 v 11:08 | Nahoru | #35
jj, současný poměr cen už přehnali, teď se E nevyplatí
Na LPG jezdím, zařízení namontované na nové auto už se mi 2x zaplatilo

ethanol na moto

22.2.2013 v 11:16 | Nahoru | #36
já zkoušel E do aut bez úprav. jednou Punto,jednou Escort.
v obou případech to na jízdu nebylo znát, ale volnoběh kolísal a občas motor i zdechnul (u obou aut podobně).

když to bylo říznutý 50-50 s benzínem, bylo to dobrý.

každopádně ta úspora mi za to nestála a už to tam neleju...

ethanol na moto

22.2.2013 v 11:45 | Nahoru | #37
Jenom tak pro doplnění rozdíl třeba u focuse na benál a na flexifuel je v tom, že flexi má v masce zásuvku na výhřev a taky má čidlo v nádrži který díky vodivosti paliva (benál nevede, ethanol jo) spočítá poměr a podle toho se přizpůsobí jednotka a ví jak pracovat s údajem od lamby a samozřejmě upravit dobu vstřiku.

V takhle upraveném autě spotřeba stoupne, ale rozhodně ne o 30%

Další věc co se dopuručuje při přestavbě na e85 je vzít si sebou aspoň dva palivovy filtry do zásoby. Ethanol rozpouští sračky v nádrži a čerpadlo se postará o zbytek. Taky se doporučuje montáž sportovního filtru do sání, protože e85 potřebuje víc vzduchu neb má menší výhřevnost, takže protaženej vstřik a víc paliva.

Ještě poznámka pro přestavbu u staršího stroje, bacha na palivový čerpadlo, výrobci někdy spoléhali na nevodivost paliva, takže překontrolovat případně vyměnit. Potom taky některý hadice to nesnesou a naleptávaj se.

Celkově vzato se to nevyplatí. Ale pokud už to má auto z fabriky tak proč ne zvesela do toho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

22.2.2013 v 12:06 | Nahoru | #38

ybrcek píše: hele jak si stříkačka přidává vzduch ? to mě dost zajíma



to mě vcelku taky

(reakce na) ethanol na moto

22.2.2013 v 12:11 | Nahoru | #39

HornisGSX píše: to mě vcelku taky



Nahoře to psal assasin a odpověď je až překvapivě jenoduchá, používá se k tomu klapka v sání.

1 reakcí na tento příspěvek ethanol na moto

22.2.2013 v 19:56 | Nahoru | #40
poměrně vyčerpávající článek zde :

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=496

(reakce na) ethanol na moto

23.2.2013 v 23:55 | Nahoru | #41

HornisGSX píše: použiju obligátní hlášku! když na to nemáš tak na tom nejezdi!!! jinak viz. víš



1 reakcí na tento příspěvek ethanol na moto

26.2.2013 v 11:16 | Nahoru | #42
To je super hláška, to se dá vztáhnout i na to, že si každý teď musí koupit novou moto a původní ojetou zahodit Jasně, kupujte jen nové drahé, to nejdražší, co je k mání. Blbost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 11:53 | Nahoru | #43
rrss> no nastesti mas Yuki,ktera si to umi vsechno spocitat podle lamda sondy ,to ty nase japonske plecky bohuzel neumi.Asi zacnu premyslet nad implantaci tohoto vysoce sofistikovaneho motormanagmentu na svou motku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 12:32 | Nahoru | #44

JožinCZ píše: poměrně vyčerpávající článek zde :

http://skoda.panda.c....php3?id=496 [/quote]

Ten clanek je lehce receno o nicem.

Vyssi spotreba o 50 % ? Cela rodina jezdime na lih uz cca treti rok a narust spotreby je z 8,2l na 8,7l
Tohle mi vazne jako 50% neprijde. Samozrejme auta na lih upraveny.

Lehce zavadejici je nejake niceni oleje. Kdyz si udelam jen strohy pokus, na dve misky naleju na jednu lih a na druhou benzin, po zapaleni si asi kazdy udela obrazek sam co zustane na misce s benzinem a jaky ,,maras,, zustane na misce s lihem. Tudiz cim ten olej nicim ?

Fotografie rozebraneho motoru po ujeti cca 100 000 km na lih a na benzin si kazdy na googlu umi urcite vyhledat sam.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 12:36 | Nahoru | #45

kubosh píše: rrss> no nastesti mas Yuki,ktera si to umi vsechno spocitat podle lamda sondy ,to ty nase japonske plecky bohuzel neumi.Asi zacnu premyslet nad implantaci tohoto vysoce sofistikovaneho motormanagmentu na svou motku



Já myslim, že má být na co pišnej, má čínu a lambda mu očivodně funguje dobře, sám píše, že sem uspotřeba zvedla o 30% to znamená, že lambda správně hlásí chudou směs a jednotka se to snaží dohnat. Takže ve výsledku to má hodně bohatý a proto mu to žere o tolik víc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 14:39 | Nahoru | #46

Creck píše: Ten clanek je lehce receno o nicem.

Vyssi spotreba o 50 % ? Cela rodina jezdime na lih uz cca treti rok a narust spotreby je z 8,2l na 8,7l
Tohle mi vazne jako 50% neprijde. Samozrejme auta na lih upraveny.

Lehce zavadejici je nejake niceni oleje. Kdyz si udelam jen strohy pokus, na dve misky naleju na jednu lih a na druhou benzin, po zapaleni si asi kazdy udela obrazek sam co zustane na misce s benzinem a jaky ,,maras,, zustane na misce s lihem. Tudiz cim ten olej nicim ?

Fotografie rozebraneho motoru po ujeti cca 100 000 km na lih a na benzin si kazdy na googlu umi urcite vyhledat sam.



Koukám ze rozumíš i chemii ... Jde o to jaky slouceniny vznikají hořením z hlediska chemického, tzn to jestli to náhodou nejsou kyseliny a ne jestli je to čirý nebo špinavý...

A uz si videl jak pekne čistek je motor do kterýho vstrikujes vodu?

Naposledy editováno 26.02.2013 14:41:49

1 reakcí na tento příspěvek ethanol na moto

26.2.2013 v 14:49 | Nahoru | #47
chlapi a jak poznam ty vstrikovace ze to zvladnou,to tam je napsany,nebo jak?Lambdu mam,takze no problem,mozna mi pan rss poradi,jo a navic ma lih vetsi oktanovy cislo takze to musi aj lip tahat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 14:55 | Nahoru | #48

Skalik píše: Já myslim, že má být na co pišnej, má čínu a lambda mu očivodně funguje dobře, sám píše, že sem uspotřeba zvedla o 30% to znamená, že lambda správně hlásí chudou směs a jednotka se to snaží dohnat. Takže ve výsledku to má hodně bohatý a proto mu to žere o tolik víc.



kdyz pominu to ze u motorky jede lambda jen v closed loop a vetsinu času jede motorka v alpha-n režimu, tak se ten systém snazi doregulovat na stechiometrickou směs, ta skokova lambda ani nic jinyho neumi a stechiometricka směs neni pro vetsinu režimu v jakejch moto funguje to prave....

Spotřeba se zvedne buď kdyz to z nakyho důvodu špatně dunguje -třeba je i chud směs. Třeba u auta deravej vejfuk způsobuje vyšší spotřebu a asi těžko to díra ve výfuku obohati

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 15:04 | Nahoru | #49
assassin> tvl se chemii a ne spatne zivim

Vis Kefalin, ten clovek tam proste rika naproste bludy Obzvlast jeho cast okolo ekologie, kdy spalovanim lihu vznika skoro stejna zatez jako pri spalovani benzinu.

Obzvlaste bych mu tedy doporucil zakoupit treba takovy krb na biolih a spalovat v nem benzin, to by me vazne zajimalo jak dlouho by ho tohle bavilo, ale mozna jsou takovi maniaci.

Rovnice hoření ethanolu
C2H5OH + 3 O2 --------------> 3 H2O + 2 CO2

Rovnice horeni benzinu
C8H18 + 12,5 O2 --> 8 CO2 + 9 H2O

Co mi tedy ma degradovat olej ? Pokud me pamet neklame, olej ma hlavne cistit od karbonu, tim se degraduje a casem je ho treba vymenit, kdyz spalujes lih zadny karbon nevznika.

Navic dalsi hlaska, ethanol zpusobuje korozi motoru

Jako kdy ma ten motor korodovat ? Pri behu a spalovani lihu ?

Naposledy editováno 26.02.2013 15:47:18

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 15:06 | Nahoru | #50
kubosh> vstrikovace na motorce to nezvladnou, potrebujes vstrikovat o 15 - 20% paliva vic. Bude ti pripadat jako ze se motorka dusi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 15:16 | Nahoru | #51

assassin píše: kdyz pominu to ze u motorky jede lambda jen v closed loop a vetsinu času jede motorka v alpha-n režimu, tak se ten systém snazi doregulovat na stechiometrickou směs, ta skokova lambda ani nic jinyho neumi a stechiometricka směs neni pro vetsinu režimu v jakejch moto funguje to prave....

Spotřeba se zvedne buď kdyz to z nakyho důvodu špatně dunguje -třeba je i chud směs. Třeba u auta deravej vejfuk způsobuje vyšší spotřebu a asi těžko to díra ve výfuku obohati



To je zase o změněnym zpětnym tlaku v potrubí. Vyšší spotřeba není přece průvodní jev pouze natankovaného E85. Jo a na tu díru ve vejfuku to chce pořádnou americkou V8, těmhle motorům je úplně u prdele zda ti vejfuk končí katalyzátorem nebo je tam ještě kus roury a tlumič.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 16:02 | Nahoru | #52

Skalik píše: To je zase o změněnym zpětnym tlaku v potrubí. Vyšší spotřeba není přece průvodní jev pouze natankovaného E85. Jo a na tu díru ve vejfuku to chce pořádnou americkou V8, těmhle motorům je úplně u prdele zda ti vejfuk končí katalyzátorem nebo je tam ještě kus roury a tlumič.



Tys usoudil ze mu lambda maka ok ze zvýšené spotřeby, proto pisu ze to tak vůbec byt nemusí plus příklad.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 16:02 | Nahoru | #53

Creck píše: kubosh> vstrikovace na motorce to nezvladnou, potrebujes vstrikovat o 15 - 20% paliva vic. Bude ti pripadat jako ze se motorka dusi.



15-20procent obvykle zvladnou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 16:11 | Nahoru | #54

Creck píše: assassin> tvl se chemii a ne spatne zivim

Vis Kefalin, ten clovek tam proste rika naproste bludy Obzvlast jeho cast okolo ekologie, kdy spalovanim lihu vznika skoro stejna zatez jako pri spalovani benzinu.

Obzvlaste bych mu tedy doporucil zakoupit treba takovy krb na biolih a spalovat v nem benzin, to by me vazne zajimalo jak dlouho by ho tohle bavilo, ale mozna jsou takovi maniaci.

Rovnice hoření ethanolu
C2H5OH + 3 O2 --------------> 3 H2O + 2 CO2

Rovnice horeni benzinu
C8H18 + 12,5 O2 --> 8 CO2 + 9 H2O

Co mi tedy ma degradovat olej ? Pokud me pamet neklame, olej ma hlavne cistit od karbonu, tim se degraduje a casem je ho treba vymenit, kdyz spalujes lih zadny karbon nevznika.

Navic dalsi hlaska, ethanol zpusobuje korozi motoru

Jako kdy ma ten motor korodovat ? Pri behu a spalovani lihu ?



Ano mas pravdu, přesně takhle to hoření probíhá, ale neni to trosku v rozporu s tím tvým pokusem kde hoří benzin a zůstane bordel? Co tvoje tvrzení ze hořením benzinu vzniká karbon a hořením lihu ne? Kde mas v te rovnici ten karbon?

Jo a kdyz se v ekologii mluvi o zátěži, neni řeč jen o tom jak vypadaj spaliny z jednoho nebo druhého paliva, ale jde o to ze ten líh se v tomhle množství musi nějak vyrábět, a bohužel to s timahle alternativníma palivama je tak ze na jejich výrobu padne víc těch fosilních než se vyrobí těch "čistejch", ale souhlas, je to picovina a krb na biolih je toho jasnej dukaz

Jo a lidi co se živí něčím o čem prd vi je tu dost, ale spis než k chlubeni je to k placi

Naposledy editováno 26.02.2013 16:13:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 16:40 | Nahoru | #55
assassin> Prave pro tohle by sis mel o tom neco precist, skutecne naklady na vyrobu litru lihu jsou 6kc, v pohode to zvladnes i v domacich podminkach.

Naklady na vytezeni a dovoz ropy asi zname vsichni dobre ne ? Sice chapu asi spatne dnesni ekonomii, ale pokud mi tady roste za chalupou treba cukrova repa, tak urcite je lepsi se na ni vysrat a dovazet drahou ropu.

Odpoved na karbon , to CO2 je asi co ?????

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 16:41 | Nahoru | #56

assassin píše: 15-20procent obvykle zvladnou



Nezvladnou, v motorce jsem to zkousel 1:1 a uz za tehle podminek to nejede.

(reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 16:45 | Nahoru | #57

Creck píše: assassin> Prave pro tohle by sis mel o tom neco precist, skutecne naklady na vyrobu litru lihu jsou 6kc, v pohode to zvladnes i v domacich podminkach.

Naklady na vytezeni a dovoz ropy asi zname vsichni dobre ne ? Sice chapu asi spatne dnesni ekonomii, ale pokud mi tady roste za chalupou treba cukrova repa, tak urcite je lepsi se na ni vysrat a dovazet drahou ropu.

Odpoved na karbon , to CO2 je asi co ?????



Za kolik se da vyrobit lih nebudu rozporovat, nezkoumal jsem to, 6korun se mi nezda, obzvlast jestli to ma neco spolecnyho s tou repou...ta se totiz sama nezasadi, sama nevyroste, sama nesklidi...atd....

Ja myslel ze co2 je plyn, oxid uhlicity, ale nejsem chemik, budu ti verit ze je to ten karbon, ale trosku me zarazi ze v te rovnici s lihem je taky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 16:45 | Nahoru | #58
Creck> vsak ja vim chci ,sehnat ecu z te yukiny ale nevim jestli to denso vstrikovace zvladnou,ja sem koupil ignijet,mam lambdu ale serizovat se to musi na brzde ,takze pekne na hovno,drahy jak svina,a ulne zbytecny.Ecu z yuki urcite bude levnejsi,a vse naladi sama mozna budu muset sehnat i tu jejich lambdu,bo ti chuji japonsti maji tu skokovou jak pise assasin

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 16:46 | Nahoru | #59

Creck píše: Nezvladnou, v motorce jsem to zkousel 1:1 a uz za tehle podminek to nejede.



A jak si se snazil donutit davat ty vstrikovace vetsi mnozstvi? Me to slo celkem v pohode...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ethanol na moto

26.2.2013 v 16:49 | Nahoru | #60

kubosh píše: Creck> vsak ja vim chci ,sehnat ecu z te yukiny ale nevim jestli to denso vstrikovace zvladnou,ja sem koupil ignijet,mam lambdu ale serizovat se to musi na brzde ,takze pekne na hovno,drahy jak svina,a ulne zbytecny.Ecu z yuki urcite bude levnejsi,a vse naladi sama mozna budu muset sehnat i tu jejich lambdu,bo ti chuji japonsti maji tu skokovou jak pise assasin



Mas dneska dobrou naladu coz? Co se tyka funkce spalovacich motoru je dnesek opravdu plodny co do novych poznatku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist