tak E: v nějakým vlákně mi tehdy někdo radil.. jehož jméno sem zapoměl, na mysli mám kompletní postup lakování a broušení včetně rozleštění, v minulosti v praxi sem to dělal všelijak, ale teď bych to porpvé chtěl pořádně a 100%ně..
Takže zbrousím původní lak, zakituju vělký díry, vybrousím, nanesu bezbarvej základ, vybrousím , nanesu plnič a vybrousím zrcadlově, pak už jen barvu, lak a rozleštění.
Je postup správně ?
Ptám se tedy na jednotlivé, tučným písmem vybrané, kroky jakými hrubostmi každý krok, a jakým úběrem - jestliže mám možnost si ho nastavit, případně otáčkama u rotačky.
Prosím o radu jak pro excentr (hrubost), tak i pro rotační (hrubost+otáčky), ať to mám ucelený - nechť to poslouží dál.
Děkuju za rady!
Naposledy editováno 04.02.2013 01:28:19
Ten kdož mi radil, říkal ať seženu extentr s regulací otáček, a proto jsem se ptal jakým otáčkama - úběrem to dělat. Nemám postupovat od hrubýho papíru po jemnej?
Naposledy editováno 04.02.2013 01:29:48
...jestli máš o tomhle všem ale nulový povědomí, jak se zdá, tak nevím jestli je rozumný se do toho vůbec pouštět
Naposledy editováno 04.02.2013 10:19:39
1 reakcí na tento příspěvek Broušení plastů
NEPOUŽÍVAT ŽÁDNÝ SPREJE (co je ve spreji je většinou k ničemu). Co se standartního postupu týká je to cca takhle (myšleno se standartním vybavením)
umejt všechen bordel (je jedno jestli je to mastný nebo ne)
místa který jsou poškozený obrousit 180kou na excentrický brusce
vykitovat co je třeba (já používám klasický 2složkový polyesterový tmel)
na větší díry fousáč (s laminátovými vlákny - vetšinou je do zelena)
a na menší potom soft (jemnej kit - vetšinou do žluta, bílej a pod.)
Dělá se i kit přímo na plasty, je pružnější než standartní tmely, jen se mi s ním né uplně dobře dělalo tak ho moc nedoporučuju (je u něj větší spotřeba brusiva, protože zalepuje papír)
Kit brousit podle vrstvy většinou jsem začínal 120 pak 180 a pak už jen vyhladit bruskou 240.
Až bude vše vykitovaný tak celej díl vzít bruskou 320 abys to vyhladil pod plnič. Pokud ti bude někde koukat holej plast tak nastříkat základem na plasty (ten se nebrousí). Na povrchu nesmí být vidět škrábance od hrubších papírů. Když je tam necháš, tak se ti do do nich časem zpropadá a bude to vidět na laku.
Potom dát 2-3 vrstvy plniče a nechat do druhého dne schnout.
Obrousit plnič, nejdřív lehce strhnout 320 na brusce a pak 600 pod vodou. Můžeš to vzít i 1000 ale to už je celkem zbytečný. Když to uděláš správně 600 tak po umytí a usušení bude ten díl skoro lesklej.
Tím končí příprava a můžeš lakovat.
Před lakováním odmastit. Použij nějakej dobrej odmašťovač, jinak si to dělal celý zbytečně.
Otřít antistatickou utěrkou od prachu a jinýho bordelu. Díl musí být uplně čistej.
No a pak už můžeš začít lakovat. Pauzy mezi vrstvama jsem dělal většinou na cigáro (u mě je to cca 7-10min) Když budeš používat metalízu a základní báze cca 2-2.5 vrstvy a nechat uschnout dokud se to celý nezmatní (při správném uschnutí se na to dá opatně sahat). Nejlepší je nastříkat nejdřív hrany a pak plochy. Hrany poravdu pěčlivě aby ti pak někdě neprosvítal plnič. Znovu opatrně otřít antistatikou a můžeš dát lak. První vrstvu laku dej lehkou (né úplně nalejt do lesku), nech to cca 10 minut přischnout (když to neuděláš a narveš tam rovnou plnou vrstvu, tak je riziko že ti to steče) a pak dej jednu plnou. Nechat zase chvíli být a poslední. Pak je třeba od toho utéct a nechat to napokoji. Nechoidit kolem toho a zbytečně nevířit prach.
Pokud to budeš dělat akrylem (barva která se nelakuje, je lesklá sama osobě), tak je to stejný jako když dáváš jen lak.
Kdyby se ti nedej bože přeci jen stalo že ti to někde steče tak kapku opatrně (abys to neprobrousil na plnič) ubrousit 1500 (musíš to mít na tvrdé kostičce abys brousil jen kapku) pod vodou. Potom už jen obroušené místo vyleštit kvalitní leštičkou a pastou (třeba 3Mko dělá dobrý pasty na leštění)
no taklhe nějak to probíhalo
1 reakcí na tento příspěvek Broušení plastů
Naposledy editováno 07.02.2013 18:43:03
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zapalovací cívky Honda CBR 600F | gogo25 | 3 | 24.5.2024 v 22:53 Milda69 |
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F | Novasek21 | 3 | 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750 |
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F | juri23 | 23 | 8.5.2024 v 21:14 juri23 |
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F | Mxbike | 6 | 8.3.2024 v 17:48 Mxbike |
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F | GaučMaster | 7 | 6.3.2024 v 03:41 kokoška. |