Koupil jsem na údržbu baterie Optimate 4. Nikde jsem to tu nenašel tak mě nekamenujte. Jde mi o to jestli jestli mohu nabíjet, aniž bych demontoval baterii z motorky? Mašina je v místnosti kde teplota neklesá pod 15 stupňů. Někde jsem četl že se to prý nemá dělat, nabíjet baterii když je na motorce, ale na autě to tak dělám již léta a bez problémů. Přeci když zapojí prvně plus a potom mínus, nebudu nahazovat spínací skříňku nemůže se nic stát. Nebo se pletu? Četl jsem to tu na webu nějaký odkaz z testu těchto nabíječek. Proč by se to teda nemělo? Nějak mi to nejde do hlavy. Dík za rady a pěkný Vánoce
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie
Klinde ji tam nech.
Edit: jediny co by jitak mohlo vadit je, ze kdyz by si mel postavenou motku celou zimu jen na bocaku, tak to voschnou elektrody, ty baterce fakt neudela dobre .
Naposledy editováno 23.12.2012 22:35:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení baterie
Takže - na běžný dobíjení je zbytečný baterii vyndavat, nebo odpojovat - nic špatnýho se nemůže stát, ale pokud chceš využít všechny ty vyfikundace co ta nabíječka umí, tak je nutný tu baterku odpojit - třeba jednou za čtvrt-půl roku a nechat proběhnout celej ten nabíjecí cyklus i s nezkresleným testem. To je asi tak výcuc z návodu k nabíječce.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie
charlie.vtx1800 píše: Když to vemu ze široka - vyndat nabíjenou baterku bylo důležitý, když se nabíjela údržbová baterie obyčejnou trafonabíječkou - sundavaly se zátky, baterie tzv. "vařila" a ten aerosol kyseliny nedělal dobře těm plechům okolo. Optimate je konstruovaná tak, že v pohodě nabije baterku ve vozidle, nic neplynuje, zátky se nesundavaj. Ale - je-li baterka připojená, nespustí se ten silnější stupeň desulfatace napěťovými pulsy (aby se neohrozila instalace ve vozidle) a za druhý - trvalej odběr třeba těch hodin (nebo alarmu atd.) ti zkreslí výsledky toho testu co dělá Optimatka po nabití, kdy sleduje udržení napětí a vyhodnocuje stav baterie.
Takže - na běžný dobíjení je zbytečný baterii vyndavat, nebo odpojovat - nic špatnýho se nemůže stát, ale pokud chceš využít všechny ty vyfikundace co ta nabíječka umí, tak je nutný tu baterku odpojit - třeba jednou za čtvrt-půl roku a nechat proběhnout celej ten nabíjecí cyklus i s nezkresleným testem. To je asi tak výcuc z návodu k nabíječce.
Delat desulfataci , pokud baterka neutrpelan nejaky delsi podpeti neni potreba.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení baterie
gugo píše: Delat desulfataci , pokud baterka neutrpelan nejaky delsi podpeti neni potreba.
Ta Optimatka si stav baterie vyhodnotí sama a sama si spustí program, takže co a jak dělá neovlivníš. Jen je prostě v návodu, že pokud je baterka připojená ve vozidle, tak z důvodu ochrany vozidla naspustí ten silnější program desulfatace s vyšším napětím pulzů (nějak to pozná). K určitý sulfataci baterie dochází vždy - je to prostě jeden z projevů stárnutí a degradace baterie, podpětím a nedostatečným nabitím se to ale pochopitelně podstatně urychluje.
pPOdle me jendiny co by tak mohlo hrozit pri nabijeni baterky (a to spis v aute) vyssim proudem je ten vodik co se uvolnuje. Ale to je fuuuuuuuuuuuuk ja se ted tak pekne projel
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet vs Zephyr vs Bandit Honda CB 600F Hornet | Radysek79 | 8 | 27.4.2024 v 15:23 lenkochal |
Benzín v oleji Honda CB 600F Hornet | Paťas96 | 5 | 23.4.2024 v 20:43 holl75 |
nehází jiskru Honda CB 600F Hornet | vodnikw | 6 | 17.4.2024 v 19:08 Anti |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |