zajímaly by mě vaše zkušenosti s výdrží motoru. Jasně že záleží na stylu jízdy či intervalech výměny oleje atd. Pište zkušenosti a v kolika km se dostavily první vážné problémy.
fichtl - najeto nespočetně (provoz na naftu , líh, co bylo při ruce).Motor pořád šlapal.
Simson 50 ccm - najeto 15 tis. výměna pístu a začla zlobit převodovka
Mz 150 ccm - najeto 15 tis. motor super, začalo pištět ložisko v převodovce(výměna cca 3 tis.) první vlastnoruční půlení motoru
Honda NSR 125 ccm - kupoval jsem to z 23 000 km, najel dalších 10 tis. Neměnil píst, jezdil na m2t, nešetřil to. vydávalo to hrůzný zvuky ale pořád jezdilo supr.
Suzuki GSE 500 - najeto 12 000 tis(bez problémů)
Suzuki DR 650 - velkej průser(koupil jsem to údajně s 15 tis, nikdo nikdy nezjistí a po 2000 tis se rozsypala převodovka)
Honda CBR 600F - najeto 37 000 , hodně toho spolykala ale ostrý styl jízdy vemeza své.
Skoda Favorit - 250 000 na doraz a ještě šel startovat.
Felicie - 100 000 tis. špatná spojka, synchrony, tlumiče, elektrika. dost huntlá.
Ford Mustang 1989 2,3 l najeto 200 000 ccm. Vodní pumpa a motor vlastně K.O.
Oldsmobile 4.2 l kromě kaťáku(oprava řešena vykucháním) a odpálenou řídící jednotkou(samozavinění) bez problémů najeto 120 000 tis.
Bylo toho mnohem víc ale je už pozdě )
Díky za příspěvky - opravy klidně i detailnějc ať si počtem...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž motoru (poctivý km a fér příspěvky)
aprilka 50 - srala se skoro pořád - evergreen dvoutaktních malorážek
Suzuki RF 600 - dle budíků 50 tis, ale prej skutečně měla víc - velký servis kvůli spotřebě oleje - broušení ventilů, výměna gufer pod ventily, komplet seřízení
GSXR 750 - dle tacho 32 tis - mám ji rok a jen jsem měnil olej. v zimě plánuju návštěvu pana doktora Franka, tak jsem zvědavý, co řekne - potřebuje jen seřídit
z říše aut - P 306 najeto 199 tis - výměna kotoučů, vzadu bubny, v záruce odešla lambda, taky oprava ventilů - přetěsnění. Spojku má origo a tlumiče taky. Teď je na servisu s předníma čepama
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž motoru (poctivý km a fér příspěvky)
jawa 350 - koupil jsem ji s najetymi 15k km, najel na ni dalsich 40k km a pak prodal.. menil jsem kde co (dokonce i nadrz, predni kotouc, semtam neco bylo s elektrikou), ale NIKDY se nic nepodelalo v motoru, spojce ci prevodovce...... prodaval jsem ji s najetymi 55k km a zvuk mela krasny
xt600 - koupil jsem ji s najetymi 34000km, ted ma 57000km, bylo treba opravit par urvanych zavitu (asi pozdrav od minuleho majitele :puke: ), ale jinak NIC - ta motorka je snad nesmrtelna..
Fichtl se taky sral furt, no, ale že měl furt modrej lauf, tak smeknout...taky moch bouchnout ;)
Yamaha Majesty 125 najeto 30 000km bez závady.
Škoda Fabia 1,9 SDI najeto 500 000km motor pořád ok.Jednou měněna převodovka(při 400 000km starší stála 15 000Kč a jednou měněne servo asi při 300 000km.Cenu už nevím,ale byla to palba).
babetta, nájezd nevim, ma přes 15 let, krom spojek je motor originál a jede slušně
se neozývá. Závada jedna, asi na 30tis. kilometrech-odešlo axiální těsnění vodní pumpy.Změnil jsem výrobce chladicí kapaliny. Jo abych nezapomněl, mám najeto 52tisíc.
A jede to super. přesto bych to vyměnil za dvouvál.
1 reakcí na tento příspěvek Výdrž motoru (poctivý km a fér příspěvky)
1 reakcí na tento příspěvek Výdrž motoru (poctivý km a fér příspěvky)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž motoru (poctivý km a fér příspěvky)
Xjéčko..necelých 72000km, před cca 30tis km byly kontrolovány vůle ventilů-v toleranci. Teď bude chtít přetěsnit motor(asi že ji zrovna nešetřim)-sákne olej pod válcema, a preventivně zkontrolovat zase vůle, vyměnit možná rozvoďák a seřídit karbece. To je slušnej servis po takových km.. ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž motoru (poctivý km a fér příspěvky)
Kdes ho měl pučenej ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž motoru (poctivý km a fér příspěvky)
kakabus píše: pavelgs> Jak tak koukám na ty kilometry, ty máš hodně volnýho času, že.. :D
Xjéčko..necelých 72000km, před cca 30tis km byly kontrolovány vůle ventilů-v toleranci. Teď bude chtít přetěsnit motor(asi že ji zrovna nešetřim)-sákne olej pod válcema, a preventivně zkontrolovat zase vůle, vyměnit možná rozvoďák a seřídit karbece. To je slušnej servis po takových km.. ;)
Xj je nezmar.Měl jsem ho taky.Byl to dovoz a neměl budíky rv 92.Ale když jsem kdysi(2004) měnil vzduchový filtr,tak na něm byl datum(rok 1998) a nejeto 52 000km.Já jsem ho měl od roku 01.A jezdil jsem na něm skoro denně.Před rokem jsem ho prodal a jezdí ještě ted.Občas ho vidím.Takže ted bude mít snad 100 000km!
Měnil jsem na tom akorát primární řetěz(už rachotil).A to jsem měl rozpůlený celý motor motor a uvnitř byl jako nový.A samozřejmě jsem nechával dělat ventily.
XJčko je držák jak swiňa! *yes*
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výdrž motoru (poctivý km a fér příspěvky)
zásadně sám. Výměna 2 předních žárovek, 1zadní desky, přední jsou už u konce. Prvních 20tis km lehce brala olej -cca 0,1/1000km, od 20tkm si to sedlo a nyní spotřeba oleje 0.
Olej Shell 10w-40 plná synta. Při 31tkm lehké prolínání vodní hadice na levé straně motoru u výfuku - dotaženo. 32tkm to stejné na pravé straně -dotaženy všechny spony na vodních hadicich na celé motce, od té doby klid. Při 50tkm preventivně vyměněny gufera,prachovkya pouzdra v přední vidlici. Nebylo to potřeba. Každých 20tkm kontrola ventilú.Nyní při 70tkm všechny výfukové na výrobních vúlích 0,22. 3 sací na spodní hraně tolerance 0,12/ předpis 0,15/. Oproti manuálu každý rok výměna oleje v předních teleskopech, olej vždy zejména v levém teleskopu na bláto. Tlumičák Shell bláto, vždy po 7-8 tkm už netlumil a vidlice byla měkká. Po přechodu na orig Honda /Showa/ 10W tlumičák teleskopy OK celou sezonu. Spotřeba paliva 4,9 /!/-10,0 s prúměrem 5,7 a nejezdím nijak pomalu. Olej v diff preventivně každou sezonu GL-5 hypo, je tam pouze cca 2 deci. Není to nutné, ale podle barvy vypouštěného oleje je vidět že se uvnitř nic nevysírá.
Kawasaki ZX9R '98, 65tis, slape jak hodinky, spotreba oleje trochu vyssi nez u GSXR, ale to od zacatku (cca 0.2 na 1000), edit: dostavala poslednich 30tis km celkem zabrat
Kawasaki ZX10R '04, 19tis, slape jak hodinky, spotreba oleje neznatelna
cb500 98-současnost najeto 43tisíc z toho já 29kkm. lámou se blinkry...o meze a silnici *no*
v-strom 650 24000-současnost asi 26000km...nic :rolleyes: :D
škoda octavia 1.6 74kw 0-36000km bez problémů
škoda octavia 1.9tdi 0-270000km. po 160kkm potkání motoru vinou servisu - zapomněl vyměnit kladky rozvoďáku, průběžně doma mazaný stěrače, čistění větráku topení po čištění klimatizace - lepidlem co to celý zasralo, měkký při srážce s lokomotivou - na odpis
škoda octavia 2 1.9 tdi 4x4 0- součanost 13000km. nestírá zadní stěrač...při otevřených 5.tých dveřích :lol:
seat alhambra 1.9tdi 0-současnost 50000km - problém s přepadem turba po 20000km. po 40000km zanesený trysky přádavnýho topení motoru - motor v zimě neudržel 90°C
Nepřemotorované motorky by měli najet minimálně 150, spíš víc auta snad v poho kolem 500... Jestli ne, sou to jebky. *no*