Řeším teď dilema, zda k novým kotoučům nechat třecí materiál na destičkách srovnat do roviny na fréze a dát je tam zpět nebo desky vyhodit a koupit celou sadu kotoučů a destiček? Navíc, pokud jsou desky jako nové a takhle dodrbaly kotouče, tak jsou asi pěkně tvrdé a žerou je. Bylo by tedy lepší dát "kvalitnější" destičky, co nežerou kotouče, co?
Destičky tam bohužel dával předchozí majitel a už nepoznám, co je to za značku.
1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček
jarak píše: Ještě by šlo stočit(srovnat) kotouče,záleží kolik mají tloušťku aby jsi se nedostal pod minimum a k nim pak nové desky,to je to levnější řešení...jinak obojí vyměnit za nové.
Ee, kotouče jsou právě úplně špatný - pod minimální tloušťkou. Ty půjdou nové každopádně.
1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček
3 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček
Bytě kdyz deska sedí na polovine kotouče neznamená to ze min brzdí, brzdi to stejne jen se obojí víc opotrebovava, třecí sila totiž nezávisí na ploše.
1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček
assassin píše: Bytě kdyz deska sedí na polovine kotouče neznamená to ze min brzdí, brzdi to stejne jen se obojí víc opotrebovava, třecí sila totiž nezávisí na ploše.
Pokud to brzdí souměrně a účinek je Ok (zjistíš na zkušební stolici nebo sám musíš cítit, jak to brzdí), při brždění to netluče do volantu, tak bych to nechal dojezdit. Autoservisy by mohly mít nějaký podzimní akce, kde by se dala účinnost brzd ověřit za půl zdarma nebo si zajeď na STK a ceník na tuhle službu tam taky najdeš.
Pokud mají desky dost masa, jak píšeš, a brzdy nemají žádný jiný problém, než že se ti nelíbí, dáš na ně podle stylu jízdy klidně i 40000 km. Pokud to funguje a jen to blbě vypadá, nech to být.
mikro píše: Pokud ti nebrzí celá šířka destičky, je něco špatně nejenom v cestě kotouč destička. plave ti třemn dobře? co držák, nezkroucenej? nějaká rána třeba atd atd... pístek ti jde rovně?
Hele nevim. To jsem nezkoušel. Auto jezdí rovně i při prudkém brždění nikam netáhne. Promazání a rozhýbání se bude dělat až s výměnou kotoučů a desek. Teď jen komentuju viditelný stav.
Kotouč vypadá tak, že uprostřed třecí plochy je jen cca 3-4 cm široký pruh, který brzdí - tře se destička o kotouč. Už je vybržděné slušné "koryto" jako od řeky :) Zbytek je jen orezlý rantl. Přitom kotouč je široký snad 7 cm.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
assassin píše: Jak říká mikro, pokud rovna deska sjízdi kotouč do křiva je problém někde jinde. Zarezly vedeni trmenu, nebo ma příliš velké vule.
Bytě kdyz deska sedí na polovine kotouče neznamená to ze min brzdí, brzdi to stejne jen se obojí víc opotrebovava, třecí sila totiž nezávisí na ploše.
Takže pokud bude menší třecí plocha, tak auto brzdy budou fungovat se stejnou intenzitou a jen se budou víc opotřebovávat?? To je nějaké divné, ne? Proč by tedy na větších autech byly větší kotouče a desky?
Moje doměnka byla taková, že brzdová soustava je dimenzovaná na nějaký výkon - spočítaný koeficient tření a tím účinnost a síla brzd. Pokud je tam třecí plocha o 50 % menší, tak přece auto nemůže brzdit stejně, jako u 100% plochy.
1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček
Naposledy editováno 02.11.2012 12:35:39
1 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček
No-limits píše: Takže pokud bude menší třecí plocha, tak auto brzdy budou fungovat se stejnou intenzitou a jen se budou víc opotřebovávat?? To je nějaké divné, ne? Proč by tedy na větších autech byly větší kotouče a desky?
Moje doměnka byla taková, že brzdová soustava je dimenzovaná na nějaký výkon - spočítaný koeficient tření a tím účinnost a síla brzd. Pokud je tam třecí plocha o 50 % menší, tak přece auto nemůže brzdit stejně, jako u 100% plochy.
tak to je jasné. Ale není až tak důležitá plocha, jako brzdný obvod, bych to opsal. Proto maj buellové kotouč ná ráfku. čim dál od osy brzděného předmětu, tím menší plocha může být. Ale jelikož kotouč uchytit jinak nemlžeš než od středu tak je blbost, nebrzdit celou dostupnou plochou. Zas s tím je spojené namáhání všeho okolo, atd atd..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
assassin píše: Jak říká mikro, pokud rovna deska sjízdi kotouč do křiva je problém někde jinde. Zarezly vedeni trmenu, nebo ma příliš velké vule.
Bytě kdyz deska sedí na polovine kotouče neznamená to ze min brzdí, brzdi to stejne jen se obojí víc opotrebovava, třecí sila totiž nezávisí na ploše.
tak se zeptam proc na lepsich autech jsou ty desky i kotouce o dost vetsi nez na normal autech?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
WHTRDR píše: tak se zeptam proc na lepsich autech jsou ty desky i kotouce o dost vetsi nez na normal autech?
Větší jsou kvůli většímu průměru , ta brzdna sila působí na větším rameni. Samozřejmě ze to ze brzdna sila nezávisí na ploše neznáména ze na ty ploše nezávisí nic jiného , takže třeba větší plocha vyzari víc tepla.
Jinak co se tyče odvození výpočtu velikosti třecí sily tak odkazu na učebnici fyziky pro sedmou třídu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
HornisGSX píše: Prajsak> kdybych byl sprostej tak víš kam tě se stáčením pošlu? ttenhle džob opravdu funguje jen v čechystánu!!! koupit nový nový desky a na cca 100tis má člověk pokoj!
Cece co ti přijde na presoustruzenych kotoucich tak špatně?
Prajsak: cece 200kc na hodinu ti přijde jako supr job? Kdyz vezmes ze v tom jsou započteny energie, to ze mas soustruh, nástroje ... Atd...., a to ještě to děláš na černo bez dokladu, tzn dělat to ve velkém tak to smrdí pruserem...
2 reakcí na tento příspěvek Zfrézování destiček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zfrézování destiček
assassin píše: Větší jsou kvůli většímu průměru , ta brzdna sila působí na větším rameni. Samozřejmě ze to ze brzdna sila nezávisí na ploše neznáména ze na ty ploše nezávisí nic jiného , takže třeba větší plocha vyzari víc tepla.
Jinak co se tyče odvození výpočtu velikosti třecí sily tak odkazu na učebnici fyziky pro sedmou třídu.
je fakt ze fyzika mi nikdy moc nesla
ale chces teda tvrdit ze kdyz tlacim silou x newtonu na plose y mm2
a kdyz tlacim silou x newtonu na plose 2*y mm2 tak treci sila je stejna?
uz nemusis odpovidat
kouknul jsem na wiki mas recht to je jedna z tech veci ktery na fyzice asi nikdy nepochopim
Naposledy editováno 02.11.2012 13:29:43
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 29.4.2024 v 15:42 Bubo32 |
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 | Bubo32 | 9 | 22.4.2024 v 18:25 Malp |
sena 50s Honda CBF 1000 | Krtek215 | 17 | 10.4.2024 v 14:31 Luba007 |
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 | CBF1000ABS | 2 | 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS |
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 23.3.2024 v 23:00 kalous72 |