globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne
 
11.11.2007 v 13:10
Zdar lidi, nemate nekde know-how jak stimhle zatocit. Clovicek od ktereho jsem to kupoval si s tim nevedel rady, ale rikal, ze nekdo mu volal a rikal, ze to je nejaka prkotina.

Moje otazka tedy zni. Jaká je ta prkotina :D Ted to musim pekne vytlacit nakopec a hurááááá ... tepla uz chytne na slapnuti.

díky za radu
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

15.11.2007 v 16:57 | Nahoru | #31
KOVBOJ 2000 já bych se taky zaměřil v první řadě na svíčku a skoušel laborovat, už nevim jakou sem tam měl já, ale za dva roky sem s ní nic nedělal :cool:

(reakce na) Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

15.11.2007 v 16:59 | Nahoru | #32
LUKAZKISS--- *yes*

2 reakcí na tento příspěvek Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

17.11.2007 v 19:12 | Nahoru | #33
Takže se nenašel nikdo kdo by věděl jak ten problém vyřešit? krom těch rad s karbecem a svíčkou které sem stokrát zkoušel

(reakce na) Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

17.11.2007 v 19:25 | Nahoru | #34
akú máš vzdialenosť elektród sviečky(odtrh)?

(reakce na) Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

17.11.2007 v 22:17 | Nahoru | #35
Takže svíčka vymenena dle user manualu ... odtrh 0,5 dle user manuálu ... a ani hovno. Nicméně je svíčka mokrá a mastná, takže příští zimní sobotu budu ladit dle manuálu karbec.

1 reakcí na tento příspěvek Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

18.11.2007 v 00:52 | Nahoru | #36
nevim zda to nekomu pomuze, ale kdyz jsme vytahli cizu po dedovy tak jseme ji taky za boha nemohli naslapnout, srali jsme se s tim jak kkti a protoze to hazelo jiskru tak jsme rikali ze to musi bejt v poho a roztlacit se taky dala a nakoc byl chyba v tom ze jedna civka ze zapalovani byla v tahu, tak jsme ji vymenili a pohodicka

(reakce na) Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

18.11.2007 v 13:25 | Nahoru | #37
JohnyQuatro>>
také si myslím že to bude slabé zapalování nebo i ten karbec ale to samo o sobě ani možná ne protože při cca 10 nakopnutich už může bých uchastaná i s dobrým karbecem

Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

18.11.2007 v 19:46 | Nahoru | #38
Zdary, já jsem viděl už mraky 2T motokrosů, který přesně takle nechtěly naskočit.. Podle mě je zde problém ve svíčkách a v zapalování, které trpí spalováním příliš bohaté směsi. Problému ještě přispívá chladné počasí, ve kterém se motory podchlazují a nepracují dostatečně ohřáté. Tyto vysoko laděné dvoutakty pracují s mnohem bohatší směsí, než je zapotřebí k dokonalému spalování. Jsou proto dva důvody:
1) Píst se směsí chladí, takže ta je hodně bohatá, aby byly chladící účinky co největší. Proto komu se povede rozhodit nastavení karburátoru a ochudit směs, tak propálí píst, protože se nechladí (viděl jsem už několikrát, nic neobvyklého).
2) Na mazání motoru jsou u cross-2T vysoké nároky, směs je proto připravována bohatá, aby se motor dostatečně mazal.
Je to právě svíčka a zapalování, které nesnese tuto bohatou směs. Při startu se svíčka uleje směsí benzínu a oleje, elektrody jsou mastné a pro průraz prostředí pod tlakem a přeskok elektrického výboje je pak zapotřebí vyšší napětí, které zapalování při našlapování není schopno dodat (alternátor má malé otáčky). Izolátor střední elektrody je vlivem bohaté směsi a podchlazeného motoru zakarbonovaný, karbon je vodivý (uhlík), tím je napětí z elektrody odváděno ke kostře a k přeskoku a zapálení směsi vůbec nedojde. Takže rada: Zakrýt část plochy chladičů tak, aby se motor ohřál (nutno vyzkoušet kolik plochy zakrýt). Na zahřátém válci se nesmí nechat ani chvíli udržet ruka, když má správnou pracovní teplotu. Než motor zastavím a motorku uklidím, nechám motor naplno ohřát. Nezastavím a neodstavím moto s nezahřátým motorem. Když bude motor ohřátý, svíčka bude suchá, karbon bude vypálený a při nasledném startu je svíčka plně funkční. Při pracovní teplotě má svíčka samočistící schopnost a nezanáší se mastnotou a karbonem. Takže dbát na to, aby byl se motor nepodchlazoval. Pokud už je svíčka mastná a ulitá, lze ji zachránit opatrným vypálením kyslíko-acetylenovým plamenem, butánkem nebo hodně silnou horkovzdušnou pistolí. Karbon na izolátoru pak shoří a motor naskočí hned.
Toť moje zkušenosti s 2T-cross.. Hodně zdaru

1 reakcí na tento příspěvek Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

18.11.2007 v 20:41 | Nahoru | #39
Skús spaviť toto :
1.) Vyber sviečku a z vysokonapäťového kábla daj dolu fajku . Prilož kábel k valcu (kostre) tak , aby medzi nimi zostala medzera asi 1-1,5 cm a popros niekoho aby skúsil prekopnúť motor . Ak preskočí iskra , tak zapaľovanie je v poriadku ( podľa toho ako to opisuješ tak v cievkach by problém nemal byť ) .
2.) Kúp si sviečku BRISK L15YC a uvidíš tvoj problém zmizne .

Dúfam že ti nebude vadiť , že v Honde budeš mať obyčajnú Brisku , ktorú som mimochodom dával do CR, EXC,RM a od vtedy som nemal s nakopávaním žiadne problémy .
Inak mados to presne opísal . Jednoducho potrebuješ sviečku s nižšou tepelnou hodnotou .

(reakce na) Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

18.11.2007 v 21:35 | Nahoru | #40
hsb501>s tim prezkocenim jiskry to neni az tak jisty ze je to v poradku, venku ti to hazet muze, ale ve valci pri kompresi uz nemusi, hlavne ta jiskra musi mit modrou barvu, takou ako ti hodi napr zapik, jak je nafialovela tak je neco spatne tot moje zkusenost

Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

18.11.2007 v 22:04 | Nahoru | #41
hsb501> Jojo, vyzkoušet jestli zapalovací napětí prorazí 1,5 cm vzduchu mezi kabelem a válcem je dobrá metoda ke zjištění velikosti zapalovacího napětí, ale pozor na některé koncové stupně (hlavně TBCI), kde takto můžeš lehce oddělat koncový stupěň zapalování. Také jsou tímto vysokým napětím velmi namáhána vinutí zapalovacích cívek, ale ta by na to měla být projektována (co když ti upadne kabel..)
Jinak jiskra by měla být modrá a tenká, rovná a jediná (ne dvojitá, trojitá..). Rovněž pokud je jiskra tlustá a bílá, je svíčka zakarbonovaná nebo mastná a motor nenaskočí, chce to ji vypálit..
Se svíčkami brisk jsem experimentoval v nouzi, ale zde se mi stalo pár problémů. YZ 125 nešla do otáček za přívěrou, nevim proč, neměřil jsem průběhy ani velikost napětí, ale s předepsanou svíčkou motor běžel dobře. Dále pozor na dlouhý závit - je li hlava vyrobená pro montáž svíčky s krátkým závitem, mohla by se svíčka s dlouhým závitem srazit s pístem, tak pozor na záměnu. Několikrát jsem viděl takto zdemolovaný motor.
Svíčka s nižší tepelnou hodnotou je dobrý nápad, ale chce to s mírou, pokud někdy motor poběží opravdu v plné zátěži, mohou se elektrody přehřívat a vyvolat předčasné zápaly nebo detonační hoření, popř. se mohou rovnou utavit. Tento problém ale nehrozí např. u CR 500, která má podstatně menší otáčky než stopětadvacítky, a dlouho v plné zátěži jsem ji jet ještě neviděl, protože kdo by to prubnul tak by s nim byl ámen.. Takže pro CR 500 bych osobně teplejší svíčku zkusil.

1 reakcí na tento příspěvek Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

18.11.2007 v 23:04 | Nahoru | #42
Přidám zkušenost kamaráda, koupil si RM 250 99 jako svoji první motorku a pořád mu odcházeli svíčky, kupoval co bylo předepsané. Pak dal obyčejnou Brisk L15 (je podstatně teplejší) a jezdil celý rok. Uvedený problém je v tom, že když se jezdí volněji tak se svíčka nestíhá vypalovat a časem odejde.

(reakce na) Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

19.11.2007 v 18:41 | Nahoru | #43
Michal #5> To co píšeš je přesně ono. Tepelná hodnota svíčky je projektovaná od výrobce pro plné zatížení motoru, a když se jede volněji, nejsou elektrody svíčky dostatečně zahřáté a svíčka ztratí samočistící schopnost, zakarbonuje se a je zde problém, kterej tady řešíme a je vysvětlen v předchozích příspěvcích.. Podle mě pomůže karton přes chladič, pokud bude prohřátý motor na pracovní teplotu bude svíčka fungovat určitě líp.. A pokud někdo jezdí opravdu volněji, tak bych asi fakt zkusil teplejší svíčku..

1 reakcí na tento příspěvek Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

19.11.2007 v 19:56 | Nahoru | #44
S těma svíčkama opatrně, rozhodně bych tam nedával nějakou z favorita atd., kdyz se tomu nedává tak je svíčka ok ale při nějaké delší rovince by mohla ukápnout, raději tam dát svíčku co tam patří a zvýšit teplotu motoru.

(reakce na) Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

19.11.2007 v 20:41 | Nahoru | #45
CRr> Tak tak.. Přesně to jsem říkal o stránku zpět.. Taky bych měl strach že svíčku z favorita utavim..

1 reakcí na tento příspěvek Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

19.11.2007 v 21:50 | Nahoru | #46
Jo a s tím studeným startem, zkus ještě pustit benzín a naklonit motorku až z přepadů vyteče benzín, zvedni sytič ,pak to jde nakopnout líp, je to takovy detail, ale možná to pomůže.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

20.11.2007 v 10:31 | Nahoru | #47
CRr>Tomu nerozumiem, z akých prepadu má vytect benzin?
Naklonit motorku myslis jak? uplne polozit na zem?

Sviečka je po jazde čierna, začadená, takže v tom bude asi problém, skúsim teplejšiu sviečku. Na CR500 sa nedá jazdiť na plný výkon v žiadnom prípade, to by bolo amen....jak písal mados. Termostat na udržanie teploty motora na Hondach CR bohužial neni, čo je myslím dosť veľký nedostatok. Na valci v pohode udržím ruku, tak je zrejmé že motor pracuje pri nízkej teplote.(max 50 st.C)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

20.11.2007 v 14:32 | Nahoru | #48
kovboj2000> Třeba až na zem, z těch hadiček, které ti vedou z karburátoru ti trochu cákne benzínu na zem, to zmamená že se benzín dostal do všech mist v karburátoru a jak to narovnáš zpátky, tak se ustálí hladina, v podstatě ty hadičky ti odvedou přebytečné palivo, aby se to nepřechlastávalo, když to někde při jízdě položíš, no a za studena to působí trochu jako sytič, protože vždycky tam trocha zůstane, ale sytič zvedni.
To že se ti to nehřeje, vyřeš tak, že zakryješ z části chladič, protože správná teplota motoru je základ nebo pokud tomu nesypeš tak to ochud' na jehle.

Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

20.11.2007 v 16:34 | Nahoru | #49
Tak tak.. Podle me bude nejlepší zakrýt chladiče a nechat třeba jen polovinu jednoho chladiče nezakrytou, aby se prostě ohřál na 80°C.. Motor bude ohřátý a svíčka nebude černá a zakouřená. Bude pěkně čistá a motor potom pujde nahodit bez problemu.

Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

6.12.2007 v 07:57 | Nahoru | #50
Tak já už to tak nějak vyřešil měl sem málo dotažené (nové) těsnění pod hlavou tak se mi tam dostávala voda. Jinak to pak chytlo i když karbec byl úplně rozštelovaný. Ted když je hodně kosa tak je taky dobré motorku naklonit jak už tu někdo radil aby se do sání dostalo víc benzínu a dá se nastartovat v pohodě. :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

7.12.2007 v 10:28 | Nahoru | #51
CRr>
Tak som nakoniec prišiel na to čím to je.... Po naštartovaní mi dosť často motor dusilo, prejavovalo sa za studena tzv. čtyřtaktování, za studena nešiel dobre do otáčok, strieľal do výfuku, bola bohatá zmes!

Ak ide motor dlhšiu dobu na príliš bohatú zmes odnesie to sviečka, zanáša ju olejom a nečistotami zo spalín oleja, čím sa zhoršia podmienky pre vznik dobrej iskry. Vyzerá OK ale nehádže dobrú iskru a môže sa stať že vonku z valca iskru hádže ale v motore pod tlakom nefunguje.

Keďže trysky som mal podľa predpisov, pomohlo spustenie ihly uplne dole (povodne bola na tretom záreze) a povolenie šróbu pre bohatosť zmesi o 2 otáčky od uplneho zataženia (povodne bol povolený len o 1 otáčku, čiže ešte o jednu som ho povolil.). Motor startuje a aj za studena ide omnoho lepšie.

Inak zaujímavá stránka: gizmo.vprdeli.com/svicka.htm

Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

9.12.2007 v 15:50 | Nahoru | #52
no sláva!! taková blbost. *yes* *yes* :rolleyes:

Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

10.12.2007 v 17:12 | Nahoru | #53
Měl jsem CR250, rok 1995, což se moc nelyší od 1996, problémy byly stejné a na vině bylo u mě "načatý" zapalování. Nedostatečný výkon aby to vůbec šlo nakopnout, musel jsem to vždycky roztláčet, pak jsem to prodal jednomu chlapíkovi s touto závadou který zas měl doma to samé CR ale se špatným motorem, prohodil zapalování a vše OK *yes*

Fajn že už si to vyřešil Tak ať ti šlape

www.offmoto.cz

Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

19.12.2007 v 22:01 | Nahoru | #54
Ono to ale nebolo také jednoduché...

Čím dalej tým horšie startovala a nakoniec v poslednom čase už nechcela isť ani na roztlačenie. Tak som to nechal pred týždňom odborníkovi rozhodiť a diagnóza::: Treba vymeniť moc opotrebené guferá na klukovke a vodnom čerpadle lebo to prisáva vzduch, olej a možná i vodu.
Pri guferách mi odporúčal vymeniť už aj ložiská na klukovke. Sú to netypizované ktoré nikde inde nenájdete, stoja ložiská 900 a guferá 700 Sk/pár. Do vodného čerpadla tam už ide bežný typ ložisko+gufero asi 100 za korun. Takže behom týždňa to má prísť, po výmene napíšem skúsenosti ako to chytá za studena na kopnutie.

Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

29.12.2007 v 19:56 | Nahoru | #55
Já měl ten samej problém s CR500. Nakonec jsem zjistil, že to má špatnou kostru, pod očkem to bylo poctivě natřený barvou. Takže očistit, vyčistit všechny (3) konektory a bylo po problému. Teď chytá na první kopnutí i v týhle zimě, zrovna dneska jsem to byl prohnat Ale fakt by mě zajímalo, jak u CR500 chcete štelovat předstih. Zapalko tam je kompletně natvrdo a nic se stím dělat nedá. Ostatně, CR500 mám už cca 7 let a nikdy jsem to nastavovat nemusel. Na nastavení karbce jsou tabulky, to není žádnej problém.

Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

30.12.2007 v 17:40 | Nahoru | #56
jo s tím zapalováním máš pravdu, taky si ted vzpominám že tam žádné štelování nebylo. ;)

Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

30.12.2007 v 17:49 | Nahoru | #57
A nepridavate si plyn pri startovani? :D

(reakce na) Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

30.12.2007 v 17:52 | Nahoru | #58

kovboj2000 píše: CRr>
Tak som nakoniec prišiel na to čím to je.... Po naštartovaní mi dosť často motor dusilo, prejavovalo sa za studena tzv. čtyřtaktování, za studena nešiel dobre do otáčok, strieľal do výfuku, bola bohatá zmes!

Ak ide motor dlhšiu dobu na príliš bohatú zmes odnesie to sviečka, zanáša ju olejom a nečistotami zo spalín oleja, čím sa zhoršia podmienky pre vznik dobrej iskry. Vyzerá OK ale nehádže dobrú iskru a môže sa stať že vonku z valca iskru hádže ale v motore pod tlakom nefunguje.

Keďže trysky som mal podľa predpisov, pomohlo spustenie ihly uplne dole (povodne bola na tretom záreze) a povolenie šróbu pre bohatosť zmesi o 2 otáčky od uplneho zataženia (povodne bol povolený len o 1 otáčku, čiže ešte o jednu som ho povolil.). Motor startuje a aj za studena ide omnoho lepšie.

Inak zaujímavá stránka: gizmo.vprdeli.com/svicka.htm


Tak uz vim pro jsme na KX 500 za 14 dni vymenili asi deset svicek :D

Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

30.12.2007 v 20:01 | Nahoru | #59
Kámoš teď měl dobrou závadu, skříplý plynový lanko mezi nádrží a krkem řízení. Takže to docela nezavíralo a tím i nechytalo a ulejvalo.

Honda Cr 250 1996 - studena proste nechytne

27.3.2008 v 22:50 | Nahoru | #60
zkus vyměnit fajku me se na yamaze stalo tohle"montovali mi měřič motohodin apropíchli mi gumu co je v ní svička a od te doby mi to blbě startovalo a odcházeli mi svíčky vem si fajku do ruky za ten plast a kopni nesmí te to kopnout já jsem na to takhle došel.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist