globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: GSX-R 600 - rozvody
12.9.2012 v 10:42
Zacalo mi rachtat neco v motoru, kdyz se moto zahreje a jede na volnobeh tak to zni jako rozvodak. Moto ma najeto (prej) 36000km, tak pocitam ze to bude jenom spatnej napinak - podle fora asi castej problem.
Zkousel sem origo servis, kolik by stala komplet vymena. Servisak blekotal neco o puleni motoru a 17000kc - coz mi prijde jako kravina.
Takze sem dosel k tomu ze si to udelam sam, nejdriv zkusim vymenit jen ten napinak a kdyz to nepomuze tak asi i rozvody (nebo to hodim ze skaly a bude pokoj ).

O co jde, nemam tuseni co to vsechno obnasi a na co si dat pozor...

Tak prosim o rady, nazory a pripadne o doporuceni nekoho kdo servisuje masiny v plzenskem kraji.

Diky moc

Naposledy editováno 12.09.2012 10:44:27
Předchozí
1 2
Následující

GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 10:53 | Nahoru | #1
Slysis takove malo slysitelne chrasteni, ze? Neni to zadny kovovy zvuk, pokud predpokladam spravne. Tak jsem na tom podobne a premyslim jestli retez nebo neco jineho.

GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 10:54 | Nahoru | #2
od kud ten servisák je ?

bude to napínak popř vodítka v haji
rozvoďak přeci neni problem uděla ti to kde jaky zručnější garážák
jo a toho servisáka že pozdravuju

GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 11:02 | Nahoru | #3
JJ neco takovyho, ale zni to i kovove... Uplne vidim jak se tam mele ten retez a strasne me to sere
Prijedu na krizovatku a kazdej si mysli ze mam suchou spojku

Abych ten servis uvedl na pravou miru, je to cena za komplet vymenu rozvodu (retez, napinaky atd...) Akorat sem nepochopil proc vyndavat a rozebirat motor??? Mozna to jen zkousel jestli se chytnu...

1 reakcí na tento příspěvek GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 11:21 | Nahoru | #4
Taky mi přijde že mi tam jedou rozvody jak o život Ale furt si říkám že ty jebky Suzácký jsou prostě o dost hlasitější v mechanický hlučnosti než ostatní motorky, tak doufám že se nemýlim

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 11:36 | Nahoru | #5

shifty píše: Taky mi přijde že mi tam jedou rozvody jak o život Ale furt si říkám že ty jebky Suzácký jsou prostě o dost hlasitější v mechanický hlučnosti než ostatní motorky, tak doufám že se nemýlim



Na to driv nebo pozdeji prijdes

Tohle ale neni normalni zvuk z motoru, je to vylozene takovy cinkani - a to by delat nemelo

GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 11:38 | Nahoru | #6
Tak udelej video a flakni ho sem, abych si porovnal zvuk s tim tvym. Jinak origo servis je dost drahej. Tady za vymenu oleje, filtru, brzdovky, chladici kapaliny a premapovani chteji 250 liber.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 11:43 | Nahoru | #7

SpeCZialized píše: Na to driv nebo pozdeji prijdes

Tohle ale neni normalni zvuk z motoru, je to vylozene takovy cinkani - a to by delat nemelo



Vím o způsobu jak to zaručeně přestane cinkat. Kup pořádnej otevřenej laďák bez vložky a uvidíš jak bude motor najednou tichej

(reakce na) GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 11:46 | Nahoru | #8

shifty píše: Vím o způsobu jak to zaručeně přestane cinkat. Kup pořádnej otevřenej laďák bez vložky a uvidíš jak bude motor najednou tichej



Presne takhle to resim u auta
Nejaky divny zvuky - volume doprava

GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 11:51 | Nahoru | #9
joo suzuki a jejich motory prostě jsou opravdu takové hlučnější. to nejmenší je zkusit ten napínák. kdyby to bylo auto, poradím zesílit si rádio

GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 11:53 | Nahoru | #10
Ok tak uz vim co to priblizne je
Ale to, co vsechno obnasi vymena a na co dat pozor furt nevim

Nejaka hlava pomazana co by sla zrovna kolem a poradila???

1 reakcí na tento příspěvek GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 12:18 | Nahoru | #11
v servise chtěji tolik,jelikoš musi motor půlit,protože jim dodavaj rozvoďáky v celku,a aby zarobily,tak ho rozpulej a vymění.místo toho aby ho roznýtovaly,nasadili,a složily,jinak se dá obědnat řetěz DID nebo třeba Morse. Cena okolo 1500-2000kč,přijednom bych mrknul na ventitly. U normálního mechoše cena s materiálem okolo 3500-4000kč jinak ten řetěz org.by měl,dle mých skušeností vydržet těch 50-60tis km

(reakce na) GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 12:23 | Nahoru | #12

Topper píše: v servise chtěji tolik,jelikoš musi motor půlit,protože jim dodavaj rozvoďáky v celku,a aby zarobily,tak ho rozpulej a vymění.místo toho aby ho roznýtovaly,nasadili,a složily,jinak se dá obědnat řetěz DID nebo třeba Morse. Cena okolo 1500-2000kč,přijednom bych mrknul na ventitly. U normálního mechoše cena s materiálem okolo 3500-4000kč jinak ten řetěz org.by měl,dle mých skušeností vydržet těch 50-60tis km



Diky za info...

Ja si taky myslim ze do 6000kc bych se mel se vsim vejit.
Jen resim jestli zkusit jen vymenit napinak nebo to rovnou udelat cely...

1 reakcí na tento příspěvek GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 12:53 | Nahoru | #13
Napinak vyndej a zmackni ho, pokud se lehce vraci, tak je ok.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 14:59 | Nahoru | #14

Peter7 píše: Napinak vyndej a zmackni ho, pokud se lehce vraci, tak je ok.



Hochu napínák zmáčkneš leda tak ve svěráku.
Jinak co se týče tématu.Budeš mít napínak v háji.Sradi nato trpí.
Kup novej a máš klid.A6 ho tam budeš dávat,nezapoměň,že musí být zatočený,jinak budeš dělat i rozvoďák.Kdyby něco,napiš mi zprávu.Jinak se neboj,motor půlit nemusíš.Rozvody se dají nádherně vyndat přes víko.Jsou na pravé straně motoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 17:28 | Nahoru | #15

StiefTomas píše: Hochu napínák zmáčkneš leda tak ve svěráku.


V tomhle bych oponoval. Vyndal jsem ho, vycvaknul zapadku, ktera jisti pist a zmacknul jsem ho uplne v klidu. Nevim, jak u Suzuki.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 18:33 | Nahoru | #16

Peter7 píše: V tomhle bych oponoval. Vyndal jsem ho, vycvaknul zapadku, ktera jisti pist a zmacknul jsem ho uplne v klidu. Nevim, jak u Suzuki.



Tak tím pádem bych koukal po novém napínáku.Pokud máš mechanický pružinový (ne ručně dopínatelný)tak ho ručně nezmáčkneš.Pokud máš hydronapínák,tak ano.Ten tlačí až když má tlak oleje z motoru.Kdyby jsi mechanický napínák zmáčknul v ruce,tak tam nemá žádný smysl.Při akceleraci se řetěz u napínáku hodně dopne,tlačí na lištu a pokud by neměl dostatečný tlak,tak by ti to skočilo.Nemluvě o tom,že napínáky mají už většinou rohatky proti zpětným rázům.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 19:00 | Nahoru | #17

StiefTomas píše: Tak tím pádem bych koukal po novém napínáku.Pokud máš mechanický pružinový (ne ručně dopínatelný)tak ho ručně nezmáčkneš.Pokud máš hydronapínák,tak ano.Ten tlačí až když má tlak oleje z motoru.Kdyby jsi mechanický napínák zmáčknul v ruce,tak tam nemá žádný smysl.Při akceleraci se řetěz u napínáku hodně dopne,tlačí na lištu a pokud by neměl dostatečný tlak,tak by ti to skočilo.Nemluvě o tom,že napínáky mají už většinou rohatky proti zpětným rázům.



Mam tenhle http://img.motorkar...x1000__type_jpg_.jpg a podle servisniho manualu by mel jit zmacknout po odjisteni zapadky. Pokud zmacknout nejde, tak vymenit.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 19:04 | Nahoru | #18

Peter7 píše: Mam tenhle http://img.motorkar...x1000__type_jpg_.jpg a podle servisniho manualu by mel jit zmacknout po odjisteni zapadky. Pokud zmacknout nejde, tak vymenit.



Tak to nevím hele,ale tu pružinu si myslím,že by jsi neměl rukou přetlačit.Ale řikám,možné to je

(reakce na) GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 19:11 | Nahoru | #19

StiefTomas píše: Tak to nevím hele,ale tu pružinu si myslím,že by jsi neměl rukou přetlačit.Ale řikám,možné to je



Podle trimph manualu ma pist napinaku zajet dovnitr bez drhnuti pri odjisteni zapadky. Pokud nejde, vymenit a pri instalaci noveho nic nepisou o pootoceni. U me ani pootocit napinak nejde. Asi je kazda masina jina.

(reakce na) GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 19:27 | Nahoru | #20

StiefTomas píše: Tak to nevím hele,ale tu pružinu si myslím,že by jsi neměl rukou přetlačit.Ale řikám,možné to je



...před demontáží samotnýho napínáku vyšroubuješ šroub, kterej zajišťuje pružinu, tudíž po odjištění západky se samotnou rohatkou volně pohybuješ...a ani ta pružina nemá žádnou velkou sílu, v podstatě všechnu sílu drží ta západka, pružina jen dopíná povolenej řetěz přetlačením rohatky o další zoubek...

1 reakcí na tento příspěvek GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 19:34 | Nahoru | #21
...samozřejmě se dá vyměnit rozvoďák i jinak než použitím origo snýtovanýho řetězu a tím pádem bez půlení motoru...uděláš to s motorem v rámu a snýtováním řetězu na rozvodovym kole, jen vždycky zrazuju od týhle práce lidi, který to nikdy nedělali, ale každýho volba, nechci tě podceňovat...každopádně si dej pozor na ohebnost nejtovanýho článku a při nastavení pozor na rozvody a napínák před montáží zresetuj, tj. zamačkni ho do nulový polohy bez vložený pružiny, tu vlož a zašroubuj její šroub až naposledy...

1 reakcí na tento příspěvek GSX-R 600 - rozvody

12.9.2012 v 22:37 | Nahoru | #22
Než uděláte z toho servisáka úplného debila, tak se zkuste mrknout do manuálu, dost často se ta vodící lišta obzvlášťě přední nedá vydělat bez půlení motoru, sundání válce, apod. (záleží na druhu motoru) Stačí mrknout do manuálu.
Řekl ti nejspíš maximální cenu, někdy může stačit měnit jen řetěz, někdy i napínák, někdy všechno.
Měnit napínák u 4 válce se neobejde bez kontroly časování, takže to stejně není úplně pro začátečníka. Můžeš zkusit (pokud jde o automatický napínák s pružinou) vymontovat pružinu, něčím jemně dotlačit ten napínák, současně točit rukou motorem a pakliže cvakne západka, asi je fakt špatnej napínák.
Ne, že jak jeden patmat vymontuješ napínák a nastartuješ.

GSX-R 600 - rozvody

13.9.2012 v 01:12 | Nahoru | #23
delat rozvody je sranda, akorat v pripade ze tam budes davat delenej retez tak si musis pucit nejtovacku. Sundas viko (+vyndas svicky), napinak, vacky a pak roznejtujes starej retez, nasadis novej na starej a protocis pres kliku motorem. Pak starej hodis do kose novej snejtujes nasadis na vacky (nastavis na znacky samozrejme - napinak podle typu nech bez pruziny nebo zaseklej sroubovakem - proste aby nevyjel). Pak pro jistotu protoc pomalu motor a kdyz ti po otoceni vacek o jednu otacku sedi znacky mas vyhrano :)
Nevim jak presne je to u tebe ja mam napinak kterej ma vevnitr pruzinu ktera toci se sroubem a podle toho vyjizdi napinak a tam to zajistis sroubovakem (nebo mam v manualu nakreslenej stopper tool - kousek plechu :) ) a retez u strany. Ja ho menil v celku - proste sem sundal vacky, vyvliknul dole u cidla kliky z kolecka co je na klice a zpetnym zpusobem dal novej

(reakce na) GSX-R 600 - rozvody

13.9.2012 v 08:48 | Nahoru | #24

mvmoto píše: Než uděláte z toho servisáka úplného debila, tak se zkuste mrknout do manuálu, dost často se ta vodící lišta obzvlášťě přední nedá vydělat bez půlení motoru, sundání válce, apod. (záleží na druhu motoru) Stačí mrknout do manuálu.
Řekl ti nejspíš maximální cenu, někdy může stačit měnit jen řetěz, někdy i napínák, někdy všechno.
Měnit napínák u 4 válce se neobejde bez kontroly časování, takže to stejně není úplně pro začátečníka. Můžeš zkusit (pokud jde o automatický napínák s pružinou) vymontovat pružinu, něčím jemně dotlačit ten napínák, současně točit rukou motorem a pakliže cvakne západka, asi je fakt špatnej napínák.
Ne, že jak jeden patmat vymontuješ napínák a nastartuješ.



Proc se neobejde vymena kus za kus bez kontroly casovani? Kdyz s nicim nebudu hybat, jen vyndam napinak, zkontroluju (pripadne dam novej) a zase zandam tak by se nemelo nic zmenit ne?

(reakce na) GSX-R 600 - rozvody

13.9.2012 v 08:52 | Nahoru | #25

Filous píše: ...samozřejmě se dá vyměnit rozvoďák i jinak než použitím origo snýtovanýho řetězu a tím pádem bez půlení motoru...uděláš to s motorem v rámu a snýtováním řetězu na rozvodovym kole, jen vždycky zrazuju od týhle práce lidi, který to nikdy nedělali, ale každýho volba, nechci tě podceňovat...každopádně si dej pozor na ohebnost nejtovanýho článku a při nastavení pozor na rozvody a napínák před montáží zresetuj, tj. zamačkni ho do nulový polohy bez vložený pružiny, tu vlož a zašroubuj její šroub až naposledy...



Nejdriv bych zkusil zkontrolovat a vymenit jen ten napinak, StiefTomas mi napsal kratkej navod na vymenu (- timto diky ) .

Do rozvodu bych se pustil asi az v zime az bude klid a vic casu. Urcite to nebude jednoduchy a na poprve to mozna nevyjde Ale kdo nic nedela nic nezkazi

1 reakcí na tento příspěvek GSX-R 600 - rozvody

13.9.2012 v 17:13 | Nahoru | #26
Proč? Protože na vačky tlačí ventilové pružiny a v okamžiku, kdy vymontuješ napínák, je velmi pravděpodobné, že se vačkové hřídele protočí a přeskočí řetěz.
Já bych si to bez kontroly časování nelajznul.
Nejlepší by bylo sundat venilové víko, najet si na značky, podle horní úvrati prvního válce, podívat se jestli ti sedí značky na klice a na kolech vačkových hřídelí a potom vymontovat napínák, sám uvidíš, co to udělá.
Vačkové hřídele se dají zafixovat proti protočení plochým klíčem. Na hřídeli bývá šestihran, za který se to dá chytnout a pak by to bylo jistější.

(reakce na) GSX-R 600 - rozvody

13.9.2012 v 17:27 | Nahoru | #27

mvmoto píše: Proč? Protože na vačky tlačí ventilové pružiny a v okamžiku, kdy vymontuješ napínák, je velmi pravděpodobné, že se vačkové hřídele protočí a přeskočí řetěz.
Já bych si to bez kontroly časování nelajznul.
Nejlepší by bylo sundat venilové víko, najet si na značky, podle horní úvrati prvního válce, podívat se jestli ti sedí značky na klice a na kolech vačkových hřídelí a potom vymontovat napínák, sám uvidíš, co to udělá.
Vačkové hřídele se dají zafixovat proti protočení plochým klíčem. Na hřídeli bývá šestihran, za který se to dá chytnout a pak by to bylo jistější.



Tak nejlepší jak zajistit vačky a řetěz je stáhnout zdrhovačkou.Ale nikdy se mi nestalo,aby při vyndání napínáku se pohnula vačka.Pokud nepovolíš domečky,ta vačka nemá důvod se pohnout.

GSX-R 600 - rozvody

13.9.2012 v 17:44 | Nahoru | #28
Já sem výměnu napínáku a rozvodáku vyřešil tak,že sem vyndal motor dal ho mechanikovi i s materiálem a za 2540 bylo do týdne hotovo.Motor sem fláknul zpět a během dvou otočení naskočil jako fík.

1 reakcí na tento příspěvek GSX-R 600 - rozvody

13.9.2012 v 18:13 | Nahoru | #29
No dobře, zafixuješ si řetěz ke kolům na vačce, a na klice? U 3 válce je skoro pravidlem, že povolíš napínák, řetěz se mezi kolem sací vačkové hřídele a kolem na klice prověsí a protože vačky jsou tlačeny přes zdvihátka do polohy, kdy budou ventily nejméně stlačeny, vačkový hřídel se protočí a přeskočí řetěz buď dole, nebo i nahoře. Teď bych kecal, jestli u 4 válce je to to samo? Nemůžu tvrdit, že se to stane, jen bych si to po výměně překontroloval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) GSX-R 600 - rozvody

13.9.2012 v 18:38 | Nahoru | #30

mvmoto píše: No dobře, zafixuješ si řetěz ke kolům na vačce, a na klice? U 3 válce je skoro pravidlem, že povolíš napínák, řetěz se mezi kolem sací vačkové hřídele a kolem na klice prověsí a protože vačky jsou tlačeny přes zdvihátka do polohy, kdy budou ventily nejméně stlačeny, vačkový hřídel se protočí a přeskočí řetěz buď dole, nebo i nahoře. Teď bych kecal, jestli u 4 válce je to to samo? Nemůžu tvrdit, že se to stane, jen bych si to po výměně překontroloval.



No tak asi takhle.Vačka se ti sama od sebe nepootočí.Tu vačku drží domeček tak pevně,že jediný jak s ní pohneš je když otočíš klíčem přes šestihran.Klika ti v šálkách drží taky celkem obstojně.Pokud s ní nepootočíš klíčem,nehne se.Co se týče zdvihátek,ty srad samozřejmě nemá a má ventily přes podložky.Jinak napínák je u 4válce,ale to nemá žádný vliv.Dělal jsem to na motorkách které mají napínák i ve středu motoru.Jinak když povolíš napínák,je rozvoďák na hlavě volnej.Tudíž vačka ani nemůže mít tendenci se otočit.Tendenci by měla,když by jsi ho dával nazpět nezataženej.

Naposledy editováno 13.09.2012 18:39:29
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1


TOPlist