Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: už i ta je hacknutá... dá se tam normálně nahrávat mapa přes kabel
ale jeste to nevypustil do sveta jak na to ... Taky to sleduji
Jinak nove info k BB
prevlozkovani je realne, pisty jsou realne... Takze kolik stejnych blaznu bude?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: ale jeste to nevypustil do sveta jak na to ... Taky to sleduji
Jinak nove info k BB
prevlozkovani je realne, pisty jsou realne... Takze kolik stejnych blaznu bude?
Čím více lidí, tím nižší cena? Chápu to dobře?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
carlos38 píše: Čím více lidí, tím nižší cena? Chápu to dobře?
jak se to vezme
dakarista píše: ale jeste to nevypustil do sveta jak na to ... Taky to sleduji
Jinak nove info k BB
prevlozkovani je realne, pisty jsou realne... Takze kolik stejnych blaznu bude?
... já bych do toho šel, ale celkem reálně uvažuju o možnosti "jen" 100 mm pístů. To je podle všeho "bolt-on, drop in", zatímco s těma 102 by se u starších millek muselo víc experimentovat... a nevím jestli na to mám buňky (neříkám skill, ten totiž nemám, takže by to byla metoda pokus-omyl-naděje /že budu moct udělat druhej pokus / )
edit: každopádně pokud by vyšlo finančně líp 102 mm, šel bych do nich. pokud ne, jel bych sám za sebe s těma 100 mm/1060.
Naposledy editováno 30.08.2012 14:15:24
dakarista píše:
Pylot> mam takovej dojem ze ta 190/55 se do stare Mille nevejde bez demontaze blatniku
clovece vejde, ale nevim v cem je rozdil, nebo v cem to tkvi. Moje melo vpredu o zub min, nevim zda a jak to natahne retez.
Do moji RSV se vesla!
190/55 Power Pure top temer 270 kmh), D211 GP NanoTec (1:52 v Moste)
200/55 D211 Racer top 245 kmh, mela divny chovani tak jsem s tim asi vic nejel, ale zadny brouseni jsem nezaznamenal.
Ale! vim ze Brabenec kuli 180/60 Super Corsa musel blatnicek sundat.
Tady obecne urcite hraje roli delka retezu
dakarista píše:
Pylot> mam takovej dojem ze ta 190/55 se do stare Mille nevejde bez demontaze blatniku
A na čem myslíš, že jezdím Nikdy nebyl problém. Zato 90% 190/50 mají dost zásadní problém - drhnou mi o řetěz
Ale je fakt, že ten blatníček má zespoda vyleštěnou plošku, no
Naposledy editováno 30.08.2012 14:20:05
3 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Zatim to asi vidim tak, že s kitem skončím sám ... Ale zjišťuji čím dál více, že němci na tom maji pěknej rabat a ty Švédové jsou magoři...
ladiči, má někdo doma sundanej válec? Potřebuji ho změřit kolik má vnější průměr....
Naposledy editováno 30.08.2012 14:24:55
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: Fizzer> koukam, ze nejak mekneš , stoji ta prdel za 60ccm?
Zatim to asi vidim tak, že s kitem skončím sám ... Ale zjišťuji čím dál více, že němci na tom maji pěknej rabat a ty Švédové jsou magoři...
ladiči, má někdo doma sundanej válec? Potřebuji ho změřit kolik má vnější průměr....
Hele, 1060 tam hodím bez jakýchkoli dalších úprav, a tím myslím i PC III A nárůst krouťáku je tam znatelnej.
U 1103 už bych musel řešit spoustu dalších věcí, jiný hlavy, časování ventilů, vstřiky, commander, brzdu etc etc, tam je otázka, zda by těch pár šemíků navíc oproti 1060 vyplatilo (v přepočtu Kč/HP)
Ale jak říkám, pokud bude výhodnější cena, když se svezu s někým dalším, jdu do těch 1103.
A vůbec, vy s novejma rsvčkama jste za vodou... ale co my chudáci s fosíliema
Naposledy editováno 30.08.2012 14:47:53
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: já tu udělám vychcaně a přidám se, až uvidím, že to dané osobě jede... aspon teda nějakých 1000km bez rupnutí jednoho z válců
budou kovové
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: dakarista> To si jen myslíš, kraviny s vačkama (časováním) dělal i ten tvůj 1127 idol
když myslíš , to už mám ošefovaný, že ne... Pošli, kde jsi zjistil, že jo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: když myslíš , to už mám ošefovaný, že ne... Pošli, kde jsi zjistil, že jo
... říkejte mi špijonátor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot píše: FiZzeR> Ja si myslim ze pro tebe je nejlepsi tuning za 40 prodat to tvoje a za 80 koupit 04+. Mozna to vyjde draz nez BB, ale narust vykonu bude jeste znatelnejsi a budes to mit bez rizika kleknuti motoru.
Hm, u 04+ za 80 bude to riziko myslím tak nějak stejný. Krom toho se mi 04+ nelíbí (u faktorky bych možná zvratky zadržel, ale ta zas není za 80 ).
Každopádně pokud bych RSV prodal, kupuju S4R/S2R.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: ... říkejte mi špijonátor
hmm, jdu to počíst... Šédové mlčeli a on taky... uvidíme co zjistím...
ale to nemění skutečnost, že to udělám
Naposledy editováno 30.08.2012 15:15:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: hmm, jdu to počíst... Šédové mlčeli a on taky... uvidíme co zjistím...
ale to nemění skutečnost, že to udělám
No mě bylo hned divný, že by ti předali zcela nezištně veškerý know-how
Každopádně u tebe je to otázka hodinky s dremelem. U mě je to otázka koupě půl motorky jiný.
FiZzeR píše: No mě bylo hned divný, že by ti předali zcela nezištně veškerý know-how
Každopádně u tebe je to otázka hodinky s dremelem. U mě je to otázka koupě půl motorky jiný.
zjistuji v cem spociva ta uprava vacek, ale zatim to vychazi jen ve zmene nacasovani , toz si s tim pohrajem
Pokud opravdu rád pracuješ zadarmo
Takhle bych to asi nezobecnil, ale jo, v určitých situacích a pro určitý lidi jo. Navíc taková dřina to zase není, a když mi to nebude zabírat nějakou podstatnou část volnýho času, tak proč ne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: Fizzer> koukam, ze nejak mekneš , stoji ta prdel za 60ccm?
Zatim to asi vidim tak, že s kitem skončím sám ... Ale zjišťuji čím dál více, že němci na tom maji pěknej rabat a ty Švédové jsou magoři...
ladiči, má někdo doma sundanej válec? Potřebuji ho změřit kolik má vnější průměr....
Na kolik to teda vyjde?co těsnění,taky bude nějaké spešl?origo by to nemuselo ustát?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: ManiaC> do 20t by jsme se pry meli vejit i s tesnenim pod hlavu. V zari to necham dat do vyroby a bude se vedet vic...
A do výroby dáš co přesně? (jaký vrtání, jak to bude s těma vložkama, jakou budou mít povrchovou úpravu, co koruna pístu, budou oba písty stejný, nebo pro každej válec extra? znovu připomínám ofset pístního čepu, jen pro sichr)... Než se k něčemu upíšu, rád bych znal přesné podrobnosti.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Vrtani jdu na tech 1127ccm. Valce budou prevlozkovany na kovovou vlozku a pisty budou potazeny kvuli treni jako maji SpoonValleyRacing
Naposledy editováno 30.08.2012 20:53:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
YOSH_BOY píše: dakarista> Hele a co plánuješ za jednotku a kde budeš ladit?
jednotku asi na 90% Powercommander V a mozna ze i Autotune
A ladit jeste nevim, musim najit nekoho sikovneho a kdo si troufne... Nejradeji asi Murkina, aspon zde ma nejlepsi reference... Ale otazka jestli do toho bude chtit jit
Edit> pokud mas nejake navrhy, tak sem s tim... Necham si poradit...
zde je to precasovani puvodnich vacek
Naposledy editováno 30.08.2012 21:58:08
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |