Téma: Nafta kontra benzín - reálnej test
 
29.8.2012 v 21:29
Nafta nebo benzín? Věčná otázka dělící motoristy do dvou nesmiřitelných táborů statečně hájených umírněnými i ostrými zastánci. V hospodských debatách se hovoří o skoro poloviční spotřebě, renomované časopisy se pomocí složitých vzorců snaží zohlednit i vliv servisních nákladů a sazeb pojišťoven. Argumenty typu jel jsem s tédéíčkem Itálii za pět a brácha Švédsko s benzíňákem za osum mají ale velmi spornou hodnotu a tak se s kámošem u příležitosti cesty do Chorvatska rozhodujeme uskutečnit o něco objektivnější test – pojedeme spolu, stejně rychle, s podobnýma autama.
Ropáky zastupuje kámošův Pažout 307, auto roku 2002, šestnáctistovka HDI s 80kW - za benzíny bude bojovat přítulky Stilo, čtrnáctka se 70kW, auto, které v téže anketě obsadilo třetí místo. Oba motory platí ve své třídě za vyhlášené šetřílky, oba vozy jsou v dobrém stavu, hýčkané značovými servisy. 307ma je čtyřletá, má natočeno asi čtvrt sta, Fiat je sedmiletej a na tacháku má skoro o sto více, takže motor je asi už vyběhanější, což se zhruba kompenzuje tím, že Ital je pětidvéř a Fracouz kombajn s pár kily navíc. Obě auta sou shodně na gumách 205/55/16 a jsou naložený na hranici nosnosti.

Sjíždíme se časně ráno na pumpě na D1 a po dotankování vyrážíme. Po rozjezdu na dálniční limit tahám z kapsy jedinej trumf, kerej můžu postavit proti větší hospodárnosti naftovýho motoru a řadím šestku – žabožrout si musí vystačit s pěti kvalty a kámoš hlásí péemerkem otáčky 2800. Já mám na točkoměru 3200, což není až takovej rozdíl a upalujem ku Břeclavi, kde sjedem s dálnice, páč slovenský a maďarský dálnice platit nehodláme. Za Brnem si hlásíme údaje palubáků a Ital kupdivu tvrdí, že jede o tři deci levněj. Při kuřáckých zastávkách porovnáváme ručičky palivoměrů a ty asi do půlky Maďarska padají stejně, takže to vypadá docela věrohodně. Oba najednou zapínáme klimu, páč začíná bejt nějaký vedro, projíždíme kousek Slovinska a vjíždíme do Chorvaska a po chvíli najíždíme na jejich proslulej autobahn. Už toho začínáme mít plný kecky a tak stojíme častěj a vidíme, že palubák zjevně kecá a ručička benzinoměru na Fiatu začíná padat dolů. Nakonec se rožíná hladový světlo a tak dotankovávám rovnejch deset, aby se to dobře počítalo. Dojíždíme na ubytko, vybalujem – ručička itala je opět těsně nad nulou, francouz tvrdí, že má ještě skoro čtvrt nádrže. Druhej den se válíme na pláži a třetí den ráno u pumpy v Šibeniku přichází okamžik pravdy. Dotankovávávme do plna, přepočítáváme ujetou vzdálenost podle navigace, což by mělo bejt přesnější. Ropák vítězí, vychází mu to 5,12 – benzíňák zůstává těsně pod šesti litry, jel za 5,98.
Ujetou vzdálenost (dle navi 990km) ukázaly obě auta s nepatrnou chybou, francouzskej palubák ukazoval oproti skutečnosti spotřebu o 0,3 nižší, Ital kecal o 0,7 litru. Palivoměr Fiata ukazoval ke konci míň, než bylo v nádrži, Pažout naopak ukazoval víc. Zatímco kámoš frčel furt na pětku a turbo si to hezky ládovalo, já sem musel řadit na pět a několikrát i na čtyři, což mi teda nevadí, páč sem zvyklej z motky často řadit, ale uznávám, že pro někerý lidi to znamená pakárnu. V Chorvatsku je ropa skoro o desetinu levnější než benzín, kerej stojí stejně jako v Čechně, což je další výhoda pro paliče dehtu a fritovacích olejů. Docela by mě zajímalo, jak by dopadlo srovnání s koncernovejma tédéíčkama – nezkoušeli jste to někdo?

P.S. Nafta patří do kamen!!!!


Naposledy editováno 29.08.2012 21:41:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 12:06 | Nahoru | #91

KubaLC8 píše: jak se kalibrujou PP? v autor. servisu to neumeli



u bmw jsou dva zpusoby, jde primo v PP odblokovat servisni menu kde je parametr pro korekci prumerne spotreby, dalsi zpusob je pres diagnostiku nakodovat pp primo na jednotku rizeni motoru (a ostatni)... ja to delal prvnim zpusobem, nemam diagnostiku ktera by umela zapisovat data do jednotek v aute....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 12:09 | Nahoru | #92

Macek NX píše: Já si myslím, že není možný, když najedu dám příklad víceméně 300km v městském provozu, aby to ukazovalo úplně přesně, mění se režimy zátěž, kolony atd...



no jo ale tak i kdyz stoji auto na miste nebo popojizdi v kolone tak furt vstriky otvira ECU a vi na jak dlouho, tzn vi kolik tam nalila paliva... kolik to najelo km vi taky, pak uz to staci jen vydelit... nevidim duvod proc by ve meste jednotka pocitala spatne kolik paliva tam nalila a mimo mesto to pocitala dobre... ta chyba by mela byt porad stejna - nejaka chyba tam bude, v urceni toho prutoku tim vstrikovacem...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 12:15 | Nahoru | #93
assassin> když se podívám na jakékoliv auto, tak kecají snad všechny PP. Nechci se dohadovat, ale věřím tomu, že přesně to asi nejde, beru to tak, že třeba celkovou průměrnou máš třeba i na 1000km, a tam už šancí k zkreslení výsledku je dost.
Za tu dobu už vím skoro přesně kolik to spapalo, PP nePP, dá se snad věřit akorát stojanu u pumpy, ale v případě ČR ani tím si nejsem úplně jist

(reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 12:15 | Nahoru | #94
assassin> souhlas, řek bych že to mysleli spíš tak, že na delší trase má ten údaj o průměrné spotřebě větší vypovídací hodnotu. Tzn když spočítáš spotřebu na 100km po ujetí 10km, tak to nebude tak přesný jako když to spočítáš po ujetí 1000km

Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 12:16 | Nahoru | #95
Vectra B 2,5V6 125kW manuální převodovka průměr kolem 13/100
Vectra C 1,9CDTI 110kW automat průměr 6,3/100

u mě zatím vede nafta,ale rád ji nemám kdyby stal benzín do 30kč tak na naftu seru

Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 12:21 | Nahoru | #96
taky jedno přihodím..

Mondeo Mk3, 2004. 1,8 benzin, 92kW

po cca 6500 kilometrech, z čehož drtivá většina krátký skoky po městě (do práce, z práce) a průměr je 9L/100km. měřený pokaždý podle dotankování do plné, ne podle PP

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 12:32 | Nahoru | #97
KubaLC8> A na kolik si se dostal nejmíň na nádrž?
Já na 4,5 litru dle dotankování.
A co se úseku týče Hrádek Liberec a zpět cca 50km 3,5 litru (max 90 spíš míň, a Avii jsem předjížděl snad 200 metrů )

Naposledy editováno 30.08.2012 12:33:26

(reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 12:48 | Nahoru | #98

Macek NX píše: assassin> když se podívám na jakékoliv auto, tak kecají snad všechny PP. Nechci se dohadovat, ale věřím tomu, že přesně to asi nejde, beru to tak, že třeba celkovou průměrnou máš třeba i na 1000km, a tam už šancí k zkreslení výsledku je dost.
Za tu dobu už vím skoro přesně kolik to spapalo, PP nePP, dá se snad věřit akorát stojanu u pumpy, ale v případě ČR ani tím si nejsem úplně jist



ja to zas tolik neresim, ted sem to chvili pocital jak sem ladil ten palubak, ale jinak sem jen znepokojenej kdyz za petikilo nenajedu ani 120km....vic kolem spotreby nebadam

ono v aute uz clovek travi dost casu a se snahou jet co nejlevneji me to vylozene sere a ja cim sem starsi tim se snazim eliminovat kazdou hodinu ktera me sere, tzn i autem se snazim jet tak aby me to bavilo prachy budou my nebudem, fuck off spotreba...

1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 13:02 | Nahoru | #99
No jo, já ji řešil spíše ze zvědavosti než z nějaké nutnosti. Stejně ji mám pořád na stejné úrovni, takže je taky potřeba vyhnat z laufů pavouky. A minule mě na emisích sjel, že tomu houno dávám, a to jsem to trochu prohnal, ale asi málo

(reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 13:53 | Nahoru | #100

Macek NX píše: KubaLC8> A na kolik si se dostal nejmíň na nádrž?
Já na 4,5 litru dle dotankování.
A co se úseku týče Hrádek Liberec a zpět cca 50km 3,5 litru (max 90 spíš míň, a Avii jsem předjížděl snad 200 metrů )



5.64l, jezdim z 85% po dalnicich, vedu si to na sptirmonitoru

(reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 14:04 | Nahoru | #101
assassin> Na A6 3,0 TDI mně ukazoval palubní počítač průměrnou spotřebu o litr nižší než byla realita.V servisu můžou sáhnout do korekce cca 10%, takže teď mi to ukazuje skoro přesně .Jinak průměr na ujetejch 170 tis.km je 8,6 l/100.

(reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 14:14 | Nahoru | #102

Macek NX píše: No jo, já ji řešil spíše ze zvědavosti než z nějaké nutnosti. Stejně ji mám pořád na stejné úrovni, takže je taky potřeba vyhnat z laufů pavouky. A minule mě na emisích sjel, že tomu houno dávám, a to jsem to trochu prohnal, ale asi málo



jo to znam, nedavno sem si pujcoval oktavku , jel sem s ni 400km a mati rikala ze co sem ji to auto vratil tak jede lip... pavouci litali ostosest :)

1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 14:22 | Nahoru | #103
Nedá mi to a musím se připojit.Někdo tu uváděl spotřebu Bmw e39 3,0d okolo 5lt.To auto chci .Jezdím Bmw už 20let 39tek jsem mněl několik žádná něšla ani při křeči v noze pod 7 spíš 7,5.Město 10lt.Novější 5ka vlivem ekokravin ještě o litr a víc hůř.Další věcí u spotřeby je jistota natankovaných litrů a kvality paliva.Moje osobní zkušenost je že při tankování v A nebo De mám spotřebu podstatně nižší než při tankování v Čr.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 14:41 | Nahoru | #104
brmbrm> to nemá cenu řešit.

...mám BMW E46 330i jezdím za necelých 14 město a mimo se dostanu na 9-10 a pořád se najdou lidi co tvrdí že jim zrovna ta jejich 330i jezdí za 7 mimo mesto a 8,5 po dalnici pri tempomatovych 150km/h (nevím kde na to choděj, bo aktualni spotrebu mám pri tehle rychlosti tak 11)

...s tou naftou je to presne jak pises. A taky potkas lidi co ti budou tvrdit ze jezdi za 5 a kdyz by se moc snazily tak i pod 5 litru na sto

(reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 14:55 | Nahoru | #105
racek>
Máš pravdu.Nemá to smysl.Navíc tempomatová spotřeba je aspon u Bmw větší než normální.Dík za podporu uvidíš jak se na nás ted všichni sesypou že je to nohama.

1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 15:03 | Nahoru | #106
ja ne, ja to chapu. ja nemam problem napsat to, ze dvoulitrovej nafak pri plnym plynu si dlabne 14-15l ja s tim tak na dalnici jezdil

Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 16:28 | Nahoru | #107
ja mam pocit jak na nejakym TDi foru, nekterejm tady ta nata v nadrzi za jizdy dokonce pribejva ne?

znamej si taky kdysi pochvaloval jak mu TDi kokta jezdi za 4,5 a to jezdi "uplne normalne" no a pak jak sme jeli e zjistilo ze maximalka 80, a pomalicku smrdlat aby to moc nepapalo

ja osobne se teda radeji svezu nez abych byl brzda

1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 17:02 | Nahoru | #108
...jednou z nějaké akce nás vezl děda od kámošky megane scenic nebo nejekej podobne francouz v
naftě. Jel furt na 5ku, klidně 40 s tím že je to nafták, ze si to pobere

Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 18:33 | Nahoru | #109
Jsou to teda údaje z PP. Trasa Jindřichův Hradec - Tábor - Praha - Mladá Boleslav a zpět:
1. Fabia II 1,2 TSi 63 kW, model 2011, najeto celkově cca 30 tkm. Dálnice max. do 160ti, spíš cca 135-140. Mimo město do 120ti, obce stále 50, zaplá klima. Průměr 5,9.
2. Fabia II 1,2 TSi 63 kW, model 2012, najeto celkově cca 8 tkm. Dálnice max. do 150ti, spíš cca 130. Mimo město do 110ti, obce stále 50, zaplá klima. Průměr 5,6.
3. Octavia II 1,6 TDi 77 kW, model 2012, najeto celkově 1 tkm, prakticky jsem max. rychlost nikde nepřekročil, vypnutá klima, maximální snaha o úspornou jízdu. Průměr 3,9. Před Táborem kolona, než jsem vjel do kolony byl průměr 3,8.
4. Octavia II 1,9 TDI PD 77 kw, model 2006, najeto cca 200 tkm, bez DPF. Dálnice max. do 150ti, spíš cca 130. Mimo město do 110ti, obce stále 50, zaplá klima pouze cestou zpět. Průměr asi 5,5.

Trasa Jindřichův Hradec - Třeboň - České Budějovice a zpět.
1. Fabia II 1,2 TSi 63 kW, model 2011, najeto celkově cca 30 tkm. Rychlost tak do 130ti. max. Průměr bez klimy 4,8, s klimou 5. Při jiné jízdě max. snaha o úsporu, do 120ti a bez klimy 4,5.
2. Octavia II 1,6 TDi 77 kW, model 2012, najeto celkově 2 tkm. Rychlost do 130ti, obce 50, bez klimy. Průměr 4,9.

Všechny jízdy pouze řidič a max. náklad do cca 30ti kg. Smysl nafťáku vidím až při častějším dálničním provozu nebo u větších běžných aut. Jinak čitý průměr O II 1,6 TDi jen na dálnici a cca 130 je 5,5 (D1 "Humpolec" - Brno).

(reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 20:07 | Nahoru | #110

KubaLC8 píše: ja ne, ja to chapu. ja nemam problem napsat to, ze dvoulitrovej nafak pri plnym plynu si dlabne 14-15l ja s tim tak na dalnici jezdil


Mě stará Laguna ukázala na pětku při plným knedlíku maximálně 12 na sto, víc ani boha
Ale stačilo zpomalit tak na 140-150 a už tam lítaly hodnoty tak 4.5-7 podle profilu dálnice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 20:26 | Nahoru | #111

Bludevil píše: Jsem to tady radši fakt neměl číst, to opravdu existují hovada, co s rakvema s homologací do 130kmh jezdí 180+ celou cestu??
A o tom, že někdo jezdí s kolama na střeše i 200, se snad radši nevyjadřuju. Kurva to vám nedochází, že ty vaše verky na střeše při těch rychlostech můžou hladce odlétnou a např. někoho na mašině okamžitě zabít? (takhle odlétlé kolo z nosiče ze střechy jsem viděl nedávno, ten inteligent si pro něj na dálnici dokonce i couval! ).
Fakt, nemám slov.



Píšu provoz okolo Mnichova(nenapsal sem v noci...).Tzn. osmiproudá dálnice a nejbližší vozidla co 500m.Nosiče velmi kvalitní a přesto ještě zajištěno,takže by se to muselo vytrhnout ze střechy a taky píšu,že jsem se zapomněl
Až uvidíš příště odlétlé kolo z nosiče,tak si nejdřív ten nosič prohlídni a zjistíš,že to sou v naprostý většině ty žlábky za 200Kč,který vyreznou a vytrhnou se.Kámoš se svojí ženskou takhle na CéBéčku projel skrz právě ulítlý kolo ve 130km/h.Naštěstí to dali ani nevěděli jak.Auto z kterýho to odlítlo bylo nový Volvo XC90 za 1,5mega a držáky sračky za 200...
Rakev testovali a ulítla daleko za 200 km/h...

(reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 20:33 | Nahoru | #112

racek píše: ...jednou z nějaké akce nás vezl děda od kámošky megane scenic nebo nejekej podobne francouz v
naftě. Jel furt na 5ku, klidně 40 s tím že je to nafták, ze si to pobere


Já s sdičkem jezdím na pětku klidně 40-45, 13set otáček, lehká noha a nemám teda pocit, že bych dělal něco špatně, že by motor brečel. U nafty v turbu to je teda posunuté jinam, ale to už ti to auto spíše chcípne. Když nepotřebuješ zrychlovat, tak ty motory jedou v podstatě na volnoběh.

1 reakcí na tento příspěvek Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 20:37 | Nahoru | #113
mno, to smrdlani na volnobeh maj rady hlavne setrvaky a u modernejsich kousku jsou ty dvouhmoty celkem drahy

Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 20:43 | Nahoru | #114
brmbrm,racek:Doufam,že nesesypou,páč máte pravdu.Okolo mě jsou dvě 530d se stejnejma spotřebama a když jsme jeli Rakousko v X6 3.0D,tak si to vzalo asi 11,5L.Rakev na střeše,4lidi a rychlost většinou tak 20 tacho nad povolenou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 20:46 | Nahoru | #115
KarlosCZ> myslel jsem to tak, že u nafty máš 2000 a můžeš dávat většinou další kvalt. Traktor.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 20:48 | Nahoru | #116

zmulin píše: Píšu provoz okolo Mnichova(nenapsal sem v noci...).Tzn. osmiproudá dálnice a nejbližší vozidla co 500m.Nosiče velmi kvalitní a přesto ještě zajištěno,takže by se to muselo vytrhnout ze střechy a taky píšu,že jsem se zapomněl
Až uvidíš příště odlétlé kolo z nosiče,tak si nejdřív ten nosič prohlídni a zjistíš,že to sou v naprostý většině ty žlábky za 200Kč,který vyreznou a vytrhnou se.Kámoš se svojí ženskou takhle na CéBéčku projel skrz právě ulítlý kolo ve 130km/h.Naštěstí to dali ani nevěděli jak.Auto z kterýho to odlítlo bylo nový Volvo XC90 za 1,5mega a držáky sračky za 200...
Rakev testovali a ulítla daleko za 200 km/h...


Super, ale ani ty "velmi kvalitní" nosiče nikdy nebyly testovaný na rychlosti okolo 200. Je to stejná kokotina jako nazout gumy s rychlostním indexem do 170kmh a zkoušet s tím jezdit 230, "protože to jsou kvalita pirelli voe, to vydrží!". Předváděj si tohle pokud možno jinde než na silnici. Nemám nic proti tomu, ať si každej sebe ohrožuje jak chce, ale ať se vykašle na ohrožování druhých, protože prostě musí jet s kolama na střeše 200... To je fakt na facku a studenou sprchu

Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 20:53 | Nahoru | #117
Porovnej naftu turbo s benzin kompresorem...
btw na spotřebu mají vliv i zástěrky blatníků. já jsem s tím co mám neskutečně spokojen, ale neprozradím, protože tyhle debaty vždycky skončí u onanování nad TDI

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 20:56 | Nahoru | #118

Bludevil píše: Super, ale ani ty "velmi kvalitní" nosiče nikdy nebyly testovaný na rychlosti okolo 200. Je to stejná kokotina jako nazout gumy s rychlostním indexem do 170kmh a zkoušet s tím jezdit 230, "protože to jsou kvalita pirelli voe, to vydrží!". Předváděj si tohle pokud možno jinde než na silnici. Nemám nic proti tomu, ať si každej sebe ohrožuje jak chce, ale ať se vykašle na ohrožování druhých, protože prostě musí jet s kolama na střeše 200... To je fakt na facku a studenou sprchu


Hele, oba jsme se onehdá shodli, že ať si dělá každý co chce, proč by měl být někdo trestaný za něco, co neudělal. Až někoho zabije, tak ať pak zabijí oni jeho. Nějak jsi vyměknul

Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 20:56 | Nahoru | #119
Nafta kontra benzín, motorkari.cz

Jeremy Clarkson on: diesel

Diesel-powered cars are an absolute and complete waste of everybody's afternoon. First, despite what everyone says, they are a lot slower than their petrol-driven counterparts. They often cost more to buy and, if you actually do your sums, you will find that in many cases you need to do upwards of 50,000 miles before the savings start. Get this: when you've done 100,000 miles, you will be better off to the tune of £100. I lose that kind of money down the back of my sofa every time the film gets exciting.

And how much fun will you have had with your diesel as those long, tedious, and noisy miles roll by? None. On hills, you will have been able to watch the trees grow. And then die, as the smoke from your exhaust suffocates them.

At night, your neighbours, fed up with being woken up every morning by what sounds like a washing machine full of house bricks, will sneak out and urinate through your letter box. And rightly so.

At every traffic light you will have had all your fillings shaken loose by the vibrations and you will not have been able to call your dentist either because the constant wobbling will have broken your carphone.


No v tomhle s ním náhodou souhlasím

Nafta kontra benzín - reálnej test

30.8.2012 v 21:05 | Nahoru | #120
Srovnávej dve atmosféry a nebo dva přeplňovaný motory. To v první řadě. A za druhé je srovnávej v normálním režimu a ne v ultra šetřílkovském cestování na dovolenou. Já můžu porovnávat ty v současnou chvíli nejlepší motory. A to motory BMW. Když jsem jezdil 535i, tak jsem měl dlouhodobou 14. Když 535d, tak 9,6. To už je celkem rozdíl. Reálná rychlost prakticky stejná. Ano, na zakroucený okresce byla 535i agilnější a zábavnější. Ale musel bych být nesvéprávný jelito, abych si na řádění po okreskách pořizoval pětku. ..Servisní náklady? Pět let servis zdarma...Takže za mě benzín do motorky a do Z4 na léto. A zbytek roku nafta, minimálně dvě turba a spousta Nm...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist