Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: pylot> Jo, ohledně tý roztažnosti jsem čekal, že se tu vyjádří assassin stejně tak není píst úplně přesně válcovej (ke koruně se zužuje) a né vždycky kulatej...
Roztaznost by se asi dala celkem snadno spocitat. On se taky pist asi zahrejva o neco vic nez valec protoze valec je narozdil od pistu z venku chlazenej vodou. I kdyz pist je chlazenej zase olejem zespoda. No je to asi vazne docela alchymie. Kdyz prevrtas motor, tak bys pak mel povrch asi honovat a tim zarucis kulatost. Proto by mel bejt novej pist kulatej. tady bych nic neresil.dakarista> No je fakt ze jinde to asi taky utoci. Ja to cilil jeste na ten prizpevek jak jste se bavili o kompresi a kdosi tam rikal ze do 12,5 je to OK. Jednak je to citelne vetsi komprese a taky na znatelne vetsi plose, takze je potreba o dost vetsi sila na otoceni. Nicmene nezbejva nez to zkusit.
A aby ten prevrtanej motor nahore neumiral by se asi dalo docilit upravou tech vacek ne?
ten vršek jde nahnat jak těma vačkama, tak úpravou sacího traktu, sériový 51 mm klapky jako jsou u 03- jsou restriktivní... stejně tak hlavy do 2000 včetně (malý ventily) - tam je nutná úprava kanálů, díky které se dá dostat na hodnoty stejný jako u 01-03. Nebo to zkurvit Nejlepší se jeví v tomhle případě přehození hlav z 04+, ale ty vyžadujou úpravy.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ujmete se toho tedy někdo? Vytáhnout spijkerovic talijána na kafe?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
fizzer> kdyz uz chces menit hlavy, tak.za RSV 06+ nebo Tuono 07+ to ma vetsi ventily nez rsv 04-05
Naposledy editováno 27.08.2012 17:13:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Naposledy editováno 27.08.2012 17:16:11
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Ja chci jen to viz muj prispevek s tim videem s 1127ccm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot> ono to jede i nahoře, to se neboj...
Původní majitel
Mileek> Tak ten tvuj Amman nema zdaleka jenom BB ale ma i spoustu dalsich uprav. I kdyz vacky do toho asi nepatrej. Nicmene to musi bejt peklostroj.
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
No a obzvlaste u RSV bych to nehnal do spicky. Ten motor je relativne dlouhozdvihej a ma vysokou stredni pistovou rychlost... Akorat by se znicila zivotnost...
edit:
me staci todle k radosti, ten vrsek to ani nepotrebuje a i tak je to na silnici nevyuzitelne
upravy jsou na tom tuono:
SpoonValleyRacing bigbore kit 1127
fullsystem Smaltmoto
vetsi vstrikovace 630cc
a po naladeni 141HP/10 000ot a 130Nm/6300ot (mereno na Tuono 08, origo airbox vcetne restriktoru)
na RSV 06+ slibujou 156k
Naposledy editováno 27.08.2012 19:14:45
dakarista píše: fizzer> tak ty chcee a musis delat plno zmen...
Ja chci jen to viz muj prispevek s tim videem s 1127ccm
No né že bych chtěl, ale je potřeba na to koukat komplexně, ono je to jedno s druhým. Jedna samotná úprava díru do světa neudělá... U tebe třeba samotnej bigbore kit cenu má, ale my s fosilní V990 tam máme mnoho dalších limitujících faktorů, a to je litr tady, patnáct stovek támhle, a ono se to nasčítá... Nerad bych dal jánevim 30k za bigbore a pak zjistil, že to vlastně o moc líp nejede, protože do toho nedostanu dost vzduchu (úzký TB, malý ventily, nedostačující vstřiky atd)...
dakarista píše:
No a obzvlaste u RSV bych to nehnal do spicky. Ten motor je relativne dlouhozdvihej a ma vysokou stredni pistovou rychlost... Akorat by se znicila zivotnost...
Souhlasím, u tohohle motoru, ač se říká že jede spíš ve vršku, to nemá cenu honit do červenýho. Lepší je tam kopnout o kvalt vejš a otočit heft nadoraz, v tom je jeho síla. 7-9 tis otáček, tam je mu nejlíp.
Mileek píše: FiZzeR> tak nejvíc easy jsem to měl asi já... vidím na inzerci, hmm, cenovka dobrá a mám ale je fakt, že ještě by se mi hodila nějaká úprava do factorky no
pylot> ono to jede i nahoře, to se neboj...
Původní majitel
jj, mít nějaký vlasy, tak si je vyrvu, že jsem to tehdá nevzal...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot píše: dakarista> No koukam ze 22,5 m/s pri 10 000. To je vazne docela dost. Tyjo tak to si Amman musel dat docela zalezet aby z toho vydupal 150 koni na kole...
tak ona zadna tadle uprava nema vykon posazenej vejs. Vzdy je to cca v 10t ot... Svedum se to povedlo jeste vic jen ta cena je ulet...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
pylot píše: dakarista> No koukam ze 22,5 m/s pri 10 000. To je vazne docela dost. Tyjo tak to si Amman musel dat docela zalezet aby z toho vydupal 150 koni na kole...
a co teprv ten jejich pokus s klikou na 1200 ccm... tam už to muselo bejt kua našponovaný... možná proto to taky nepustili do prodeje
Naposledy editováno 27.08.2012 19:31:33
dakarista píše: tak ona zadna tadle uprava nema vykon posazenej vejs. Vzdy je to cca v 10t ot... Svedum se to povedlo jeste vic jen ta cena je ulet...
Ted jsem koukal na nejaky grafy co ma na strankach a mel tam mezi 9000 a 10300 pres 150 koni. To je mazec... Treba takova SP1 ma pro pistovou rychlost 22,5 m/s otacky az 10600...1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Fizzer> koukam na tvuj vycet modelu a jeden zasadni model ti tam chybi. Od ktereho se odvodily upravy 990 magnesium
chybi ti tam Rotax 990 Cosworth, delany na zavody firmou Cosworth. Par jich na svete jezdi
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
KedaR_K píše: Malinko z jiného soudku. Nešli by menší vstřikovací těla starších rsv převrtat a samotný klapky si nechat vypálit? Asi tam prostor ale nebude....
Oni ty klapky asi musej bejt pomerne presny aby dobre tesnily. Ja palim v praci na laseru a rozhodne by to pak byla jeste fuska dohotovit na pouziti v sani...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: a na kolik chces vrtat?
Na maximum co by šlo
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |