bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 16:45 | Nahoru | #151
pylot> a proc by neotocil ... kdyz to funguje jinde, tak zde taky

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 16:54 | Nahoru | #152

FiZzeR píše: pylot> Jo, ohledně tý roztažnosti jsem čekal, že se tu vyjádří assassin stejně tak není píst úplně přesně válcovej (ke koruně se zužuje) a né vždycky kulatej...

Roztaznost by se asi dala celkem snadno spocitat. On se taky pist asi zahrejva o neco vic nez valec protoze valec je narozdil od pistu z venku chlazenej vodou. I kdyz pist je chlazenej zase olejem zespoda. No je to asi vazne docela alchymie. Kdyz prevrtas motor, tak bys pak mel povrch asi honovat a tim zarucis kulatost. Proto by mel bejt novej pist kulatej. tady bych nic neresil.

dakarista> No je fakt ze jinde to asi taky utoci. Ja to cilil jeste na ten prizpevek jak jste se bavili o kompresi a kdosi tam rikal ze do 12,5 je to OK. Jednak je to citelne vetsi komprese a taky na znatelne vetsi plose, takze je potreba o dost vetsi sila na otoceni. Nicmene nezbejva nez to zkusit.

A aby ten prevrtanej motor nahore neumiral by se asi dalo docilit upravou tech vacek ne?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 17:04 | Nahoru | #153
pylot> komprese se zvedne statická, dynamická už ne tak moc

ten vršek jde nahnat jak těma vačkama, tak úpravou sacího traktu, sériový 51 mm klapky jako jsou u 03- jsou restriktivní... stejně tak hlavy do 2000 včetně (malý ventily) - tam je nutná úprava kanálů, díky které se dá dostat na hodnoty stejný jako u 01-03. Nebo to zkurvit Nejlepší se jeví v tomhle případě přehození hlav z 04+, ale ty vyžadujou úpravy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 17:07 | Nahoru | #154
pylot> ale pravda je, že bude asi nejjednodušší napsat těm talošům, eventuelně skopčákům (ten rozdíl v ceně není až tak moc brutální... a třeba by šla dojednat nějaká množstevní sleva )...

Ujmete se toho tedy někdo? Vytáhnout spijkerovic talijána na kafe?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 17:11 | Nahoru | #155
pylot> prave ze nahore jede jeste lip. koukej na grafy... jo a od kdy je dvouval o horejsku

fizzer> kdyz uz chces menit hlavy, tak.za RSV 06+ nebo Tuono 07+ to ma vetsi ventily nez rsv 04-05

Naposledy editováno 27.08.2012 17:13:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 17:15 | Nahoru | #156
dakarista> no já bych začal tím big bore kitem... zbytek postupně jak budou peníze... sice by bylo lepší to udělat naráz, ale tak jsem se s největším optimismem dostal na nějakých 80k, bez práce a bez odladění. Což jsem ti ostatně psal v PM, a nechtěl jsi mi to věřit si to všichni představujete hrozně jednoduchý... nebo si to možná já představuju moc složitý, kdo ví... ale uplně easy to nebude...

Naposledy editováno 27.08.2012 17:16:11

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 17:28 | Nahoru | #157
fizzer> tak ty chcee a musis delat plno zmen...

Ja chci jen to viz muj prispevek s tim videem s 1127ccm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 17:43 | Nahoru | #158
FiZzeR> tak nejvíc easy jsem to měl asi já... vidím na inzerci, hmm, cenovka dobrá a mám ale je fakt, že ještě by se mi hodila nějaká úprava do factorky no
pylot> ono to jede i nahoře, to se neboj...
Původní majitel

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 18:02 | Nahoru | #159
dakarista> No jasne. Celkove to jede lip, ale kdosi tady psal ze se tim BB hodne zvedne stred ale vrsek zase o tolik ne. Tak jsem jenom prihodil ze aby se podstatne zvednul i vrsek tak by mohly pomoct ty vacky. A ve srovnani s BB uz to nebude tak nakladna uprava. Spis jde o to spravne navrhnout. Motorka by mela bejt o celym pasmu. Ja to rad taham az nahoru, ikdyz RSV mam kratce a tam mi na to jeste nestacej ruce. Na SV mi ten vrch chybel. Na ctyrvalci mi zase chybi takovej ten projev jako ze to tam je hned.

Mileek> Tak ten tvuj Amman nema zdaleka jenom BB ale ma i spoustu dalsich uprav. I kdyz vacky do toho asi nepatrej. Nicmene to musi bejt peklostroj.

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 19:02 | Nahoru | #160
pylot> tak pokud hledas vrsek, tak si nekoupis dvouvalec. Pokud chces projev tak dvouval, ale nesmis se dovit, ze to nejede...

No a obzvlaste u RSV bych to nehnal do spicky. Ten motor je relativne dlouhozdvihej a ma vysokou stredni pistovou rychlost... Akorat by se znicila zivotnost...

edit:

me staci todle k radosti, ten vrsek to ani nepotrebuje a i tak je to na silnici nevyuzitelne





upravy jsou na tom tuono:

SpoonValleyRacing bigbore kit 1127
fullsystem Smaltmoto
vetsi vstrikovace 630cc
a po naladeni 141HP/10 000ot a 130Nm/6300ot (mereno na Tuono 08, origo airbox vcetne restriktoru)

na RSV 06+ slibujou 156k

Naposledy editováno 27.08.2012 19:14:45

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 19:05 | Nahoru | #161

dakarista píše: fizzer> tak ty chcee a musis delat plno zmen...

Ja chci jen to viz muj prispevek s tim videem s 1127ccm



No né že bych chtěl, ale je potřeba na to koukat komplexně, ono je to jedno s druhým. Jedna samotná úprava díru do světa neudělá... U tebe třeba samotnej bigbore kit cenu má, ale my s fosilní V990 tam máme mnoho dalších limitujících faktorů, a to je litr tady, patnáct stovek támhle, a ono se to nasčítá... Nerad bych dal jánevim 30k za bigbore a pak zjistil, že to vlastně o moc líp nejede, protože do toho nedostanu dost vzduchu (úzký TB, malý ventily, nedostačující vstřiky atd)...

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 19:08 | Nahoru | #162

dakarista píše:

No a obzvlaste u RSV bych to nehnal do spicky. Ten motor je relativne dlouhozdvihej a ma vysokou stredni pistovou rychlost... Akorat by se znicila zivotnost...



Souhlasím, u tohohle motoru, ač se říká že jede spíš ve vršku, to nemá cenu honit do červenýho. Lepší je tam kopnout o kvalt vejš a otočit heft nadoraz, v tom je jeho síla. 7-9 tis otáček, tam je mu nejlíp.

Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 19:09 | Nahoru | #163
fizzer> tak to uz je druhej pripad ... Ja mam motor na prestavbu 990 magnesium prvni generaci(rsv04-05). A taky chci sehnat tu posledni

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 19:20 | Nahoru | #164

Mileek píše: FiZzeR> tak nejvíc easy jsem to měl asi já... vidím na inzerci, hmm, cenovka dobrá a mám ale je fakt, že ještě by se mi hodila nějaká úprava do factorky no
pylot> ono to jede i nahoře, to se neboj...
Původní majitel



jj, mít nějaký vlasy, tak si je vyrvu, že jsem to tehdá nevzal...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 19:26 | Nahoru | #165
dakarista> No koukam ze 22,5 m/s pri 10 000. To je vazne docela dost. Tyjo tak to si Amman musel dat docela zalezet aby z toho vydupal 150 koni na kole...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 19:28 | Nahoru | #166

pylot píše: dakarista> No koukam ze 22,5 m/s pri 10 000. To je vazne docela dost. Tyjo tak to si Amman musel dat docela zalezet aby z toho vydupal 150 koni na kole...



tak ona zadna tadle uprava nema vykon posazenej vejs. Vzdy je to cca v 10t ot... Svedum se to povedlo jeste vic jen ta cena je ulet...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 19:31 | Nahoru | #167

pylot píše: dakarista> No koukam ze 22,5 m/s pri 10 000. To je vazne docela dost. Tyjo tak to si Amman musel dat docela zalezet aby z toho vydupal 150 koni na kole...



a co teprv ten jejich pokus s klikou na 1200 ccm... tam už to muselo bejt kua našponovaný... možná proto to taky nepustili do prodeje

Naposledy editováno 27.08.2012 19:31:33

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 19:33 | Nahoru | #168
FiZzeR> tak o tom mi ani nemluv. Ale tak amann dela upravy spis na okruh. Kdyz vidim ty sprchy a podobne. Pro smrtelniky staci nejaky ten Bigbore kit a odladit to s poradnejma svodama.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 19:34 | Nahoru | #169

dakarista píše: tak ona zadna tadle uprava nema vykon posazenej vejs. Vzdy je to cca v 10t ot... Svedum se to povedlo jeste vic jen ta cena je ulet...

Ted jsem koukal na nejaky grafy co ma na strankach a mel tam mezi 9000 a 10300 pres 150 koni. To je mazec... Treba takova SP1 ma pro pistovou rychlost 22,5 m/s otacky az 10600...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 19:39 | Nahoru | #170
pylot> jj to je to mereni na RSV, to ma krapet jine sani...

Fizzer> koukam na tvuj vycet modelu a jeden zasadni model ti tam chybi. Od ktereho se odvodily upravy 990 magnesium

chybi ti tam Rotax 990 Cosworth, delany na zavody firmou Cosworth. Par jich na svete jezdi

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 19:41 | Nahoru | #171
dakarista> to je SPčko, to je jiná liga... a pravděpodobnost, že by se s ním někdo z nás setkal, je mizivá To je zase motor co s těma našima nemá nic společnýho... Nižší zdvih, větší vrtání, uplně jinej vršek, všecko je jinde

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 19:43 | Nahoru | #172
Fizzer> ja jen pro zajimavost, ale ted jsem ho nekde videl na prodej. A ta cena nebyla zase takovej ulet

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 19:49 | Nahoru | #173

dakarista píše: Fizzer> ja jen pro zajimavost, ale ted jsem ho nekde videl na prodej. A ta cena nebyla zase takovej ulet



jo, daj se sehnat už kolem kila ono to není bůhvíjaký haló...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 20:37 | Nahoru | #174
Malinko z jiného soudku. Nešli by menší vstřikovací těla starších rsv převrtat a samotný klapky si nechat vypálit? Asi tam prostor ale nebude....

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 20:51 | Nahoru | #175
a na kolik chces vrtat?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 20:53 | Nahoru | #176

KedaR_K píše: Malinko z jiného soudku. Nešli by menší vstřikovací těla starších rsv převrtat a samotný klapky si nechat vypálit? Asi tam prostor ale nebude....

Oni ty klapky asi musej bejt pomerne presny aby dobre tesnily. Ja palim v praci na laseru a rozhodne by to pak byla jeste fuska dohotovit na pouziti v sani...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 21:05 | Nahoru | #177

dakarista píše: a na kolik chces vrtat?


Na maximum co by šlo

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 21:06 | Nahoru | #178
Nemuzu si pomoct, ale tunit takovej strep chce hodne nadseni, a nakonec i dost penez. A nakonec to bude stejne starej strep co hovno vydrzi. Takze moje rada zni -> hodit to ze skaly a proste koupit vykonnejsi motorku. Pro mene radikalni -> prodat a koupit si vykonnejsi motorku.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 21:17 | Nahoru | #179
Ozzy_>
Hele teď jsem byl na třebešovský třístovce a to bys čuměl jaký stroje zůstali daleko za mnou.... Plno R1ček gsxer a podobně a ještě dál 999 i SP1

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

27.8.2012 v 21:17 | Nahoru | #180
Ozzy_> Ma RSV nejakyho cenove dostupnyho nastpuce? 1098 zacinaj na ctvrt mici a navic ja bych radsi neco jinyho nez duchcati. Me prijde protivny jak to kazdej chce...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist