Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
KedaR_K píše: Pokud se daj ty ocelový vložky, jak se to pak vejde do karterů? Jinak já mám natočeno 35, spodek bych určitě nedělal.
Cena záleží na těch pístech. Výbrus a vložky už je pak relativně levná záležitost
Edit: když to vezmu primitivně trojčlenkou, ta úprava by měla sama o sobě přidat cca 10kw, to taky neni žádná hitparáda
Vejde se to v pohodě, jako originál... nebo jsem nepochopil smysl dotazu...Ocel při stejné pevnosti může mít slabší stěnu válce... navíc to není tak háklivý jako nikasil, kterej u nás nikdo pořádně neudělá.
ano, výkonový nárůst nebude nijak markantní, ale o výkonu to není. Je to o krouťáku, tam bude nárůst cca o 25-30 Nm, a posune se do nižších otáček... Takže tam bude přes 100 Nm už třeba ve čtyřech tisících... ale vršek pak bude totál vychcíplej (8tis a vejš), bez dalších radikálních úprav.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Kedar> prevrta se to az ti am nic nezbude a nalisuje se tam ocelova vlozka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: Fizzer> no tzo nevim, ... jen vim, ze 04,05 a tuono 06 maji mensi ventily a rsv 06+ a tuono 07+ ma vetsi
Tak to zas nevim já No vidíš, když dáme hlavy dohromady, třeba z toho něco rozumnýho vznikne...
Ale myslim že když tam ten borec píše 140 koní, tak by se z toho těch 150 dalo zdolovat. Btw. ty úpravy od Amana 150 maj pokud si dobře pamatuju.
Naposledy editováno 27.08.2012 00:09:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: Tak to zas nevim já No vidíš, když dáme hlavy dohromady, třeba z toho něco rozumnýho vznikne...
nedavno jsme to resili s Millkem. Ale treba vacky jsou tam stejny, rozdil jen ve ventilech
Ja ted budu mit jeden motor doma navic, tak zjistim co je jinak
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: KedaR_K> ten motor je konstrukčně úplně jinde, všechno jinak, jen válce zůstaly stejné, jinak krom motoru to má širší svody, systém 2-1-2.. a dokonce se liší i motory 04-05 a 06+, na což mě upozornil dakarista
ani válce nejsou stejný... jinej materiál, jiná povrchová úprava na tom motoru je všecko uplně jiný, pokud se bavíme o rozdílech mezi 04+ a "03-"
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Plejba jr. píše: Kdyby jste to s těma stavbama big bore motorů mysleli vážně, přidal bych se.....
... jako zasloužilý uživatel V990, myslíš že je dobrej nápad posadit bigbore kit na motor co má na budíkách 80kkm (o kterejch vim)? V jakým to tak zhruba bejvá stavu, když to rozebíráš?
Plejba jr. píše: Kdyby jste to s těma stavbama big bore motorů mysleli vážně, přidal bych se.....
... a ještě by možná nebylo od věci, sestavit nějakej seznam potenciálních zájemců, a třeba to naházet do titulky... Pokud se toho autor tématu ujme.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: ... ještě mne napadla jedna věc... Koupit sadu pístů od Kaemna (prodávaj je i sólo, asi za 1000 éček) a obšlehnout je A suchý vložky nechat udělat u nás...
taky neni blbej napad. Jen to bude chtit machra aby to podle pistu vybrousil... Tak kdo bude prvni?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: taky neni blbej napad. Jen to bude chtit machra aby to podle pistu vybrousil... Tak kdo bude prvni?
Odkaz na ty písty ZDE. Jen by to chtělo někoho, kdo umí dobře šprechtit - nepíšou tam podrobnosti, a sice jestli je to včetně kroužků, čepů apod... Plus nějaké poznámky k výbrusu (vůle a tolerance, i když válec s nikasilem bude mít asi jinou roztažnost než suchá vložka...)...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: Odkaz na ty písty ZDE. Jen by to chtělo někoho, kdo umí dobře šprechtit - nepíšou tam podrobnosti, a sice jestli je to včetně kroužků, čepů apod... Plus nějaké poznámky k výbrusu (vůle a tolerance, i když válec s nikasilem bude mít asi jinou roztažnost než suchá vložka...)...
hele co myslis tim sucha vlozka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: ... jako zasloužilý uživatel V990, myslíš že je dobrej nápad posadit bigbore kit na motor co má na budíkách 80kkm (o kterejch vim)? V jakým to tak zhruba bejvá stavu, když to rozebíráš?
Nevidím v tom problém, ale uložení kliky prostě udělat musíš, ať chceš nebo ne, to je taková prevence, která materiálově stojí pár kaček........
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: hele co myslis tim sucha vlozka?
že místo výbrusu s následným nikasilem se to vybrousí o něco víc a nalisuje se tam ocelová nebo litinová vložka (vložený válec), která se pak vybrousí na požadovaný rozměr. Vyšší pevnost a životnost, a prý se to líp chladí (nebo je jen horší přestup tepla mezi vložkou a válcem, kdo ví )
Plejba jr. píše: Nevidím v tom problém, ale uložení kliky prostě udělat musíš, ať chceš nebo ne, to je taková prevence, která materiálově stojí pár kaček........
To jsem si právě myslel... Pár kaček? No nevím... přebrousit kliku, nový půlšálky do karterů a ojničního oka atd... zatím jsem cenu nezjišťoval, ale u bráchový S3 přebroušení kliky a nový šály vyšly na nějakých 35 tis (čtyřválec 5x uloženej, ale i tak si myslím, že se to pod 10 tis nedostane...)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
FiZzeR píše: že místo výbrusu s následným nikasilem se to vybrousí o něco víc a nalisuje se tam ocelová nebo litinová vložka (vložený válec), která se pak vybrousí na požadovaný rozměr. Vyšší pevnost a životnost, a prý se to líp chladí (nebo je jen horší přestup tepla mezi vložkou a válcem, kdo ví )
nejsem strojar ale samotna.ocelova vlozka tam fungovat nebude. Jedine taky potahnout. Rozhodne nepouzijes pisty na nikasil v ocelove vlozce a krouzky budou muset byt taky jine.
edit: no a jeste tendle motor uz ma i tak velkou stredni pistovou rychlost, takze to bude chtit dat nikasil i na tu ocelovou vlozku...
Naposledy editováno 27.08.2012 12:40:37
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
dakarista píše: nejsem strojar ale samotna.ocelova vlozka tam fungovat nebude. Jedine taky potahnout. Rozhodne nepouzijes pisty na nikasil v ocelove vlozce a krouzky budou muset byt taky jine.
edit: no a jeste tendle motor uz ma i tak velkou stredni pistovou rychlost, takze to bude chtit dat nikasil i na tu ocelovou vlozku...
Aha, tak to nevím...
Nicméně nevypadá to, že by na tom byl nikasil...
(obrázky půjčené z apriliafóra)
The stock bore is aluminum with Nicasil applied by plasma-spray type deposition and then diamond honed to final size, there would be no need to plate a proper spec steel bore.
The reason I went with the sleeves was some FEA (finite element analysis) done for me by LA Sleeve on a cylinder I sent them to sacrifice (cut into little bits to create a 3d model). At 102mm with a plated stock bore strength of the lower, protruding section of the now very thin aluminum was poor, at 100mm it is safe but obviously weaker than the stock 97mm hole. With the steel liners I am still stronger than stock at 102mm and MUCH stronger than stock at 100mm.
(zvýraznění doplněno)
Naposledy editováno 27.08.2012 13:38:15
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
na klice bych dal novy saly, ale s klikou bych nic dalsiho nedelal...
pisty bych asi nekopiroval, je to celkem alchymie, u takovejhle prestaveb se vetsinou pisty kupuji od nekoho kdo uz to ma vychytane... krouzky to same.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |