globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč Jawa také neumí
8.8.2012 v 12:36
nějaký takový cenově přijatelný retro bike, jaký má v nabídce Yuki z továrny Qingqi? - hele na Yuki Kuky.
Vždyť dovozce dá na nádrž jen svou nálepku, tak proč by tam nemohlo být napsáno třeba Jawa? To by se muselo výborně prodávat a Jawě by to dost pomohlo! Nápady Jawy s "exkluzivními" motorkami ála Sportard jsou přece k smíchu

2 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

15.8.2012 v 21:57 | Nahoru | #241

Proč Jawa také neumí

16.8.2012 v 00:42 | Nahoru | #242
Na téma Jawa a Sportard už tu bylo tolik diskuzí .. Viděl a osahal jsem si ji na Motosalonu,nejel jsem na ni,takže jak motor nevím,ale říkám to co jsem tvrdil na začátku : Jako nejnovější Jawa dobrý,ale PROBOHA kdo vytvořil tu čelní masku ? Ta rozkoplá tlama s těmi 3 bodovkami .. Tohle prostě nemůžu skousnout !
Díval jsem se na do rejstříku kdo vlastně vlastní Jawu a pak jsem koukl na ty jména na netu .. No nevím .. ale asi se tam děly různé věci ...
Když si vemete,kolik toho prodává Honda a Yamaha a kde jsou v těch malých objemech Čín'ani,tak za ty ceny co je dnes Jawa to bude mít moc těžké ... To by musel být silný partner,poměrně rychle nabídka aspon' 5 strojů a ... Nevím,na to aby vstali z popela je podle mě už moc pozdě ...

(reakce na) Proč Jawa také neumí

16.8.2012 v 19:25 | Nahoru | #243

memphis.unv píše:


Čumim na to jako vejr už asi pět minut, ale furt to je nevzhlednej bastl, ne a ne se změnit v luxusní designovou mašinu hodnou vlhkých snů současných vládců Jawy

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

16.8.2012 v 19:34 | Nahoru | #244
Jen pro ilustraci a porovnání nudné masové japonské motoprodukce a exkluzivní lahůdky evropského výrobce s tradicí si dovoluju přidat fotku mého broučka - horní foto prosím - a Sportarda... Nechť si každý udělá obrázek sám.




Naposledy editováno 16.08.2012 19:35:31

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

17.8.2012 v 09:03 | Nahoru | #245



najdi pět rozdílů

(reakce na) Proč Jawa také neumí

17.8.2012 v 09:44 | Nahoru | #246
[quote=dr.rath]Jen pro ilustraci a porovnání nudné masové japonské motoprodukce a exkluzivní lahůdky evropského výrobce s tradicí si dovoluju přidat fotku mého broučka - horní foto prosím - a Sportarda... Nechť si každý udělá obrázek sám.

No bavíme-li se tu o vzhledu tak podle mě hornet po této modernizaci krutě degradoval..alespoň co se mého názoru týče.. přední maska taky pěkně sci-fi jak sundaná z hlavy predátora, pak zmiňme třeba ten polovýfuk trčící na pravý straně.. jako hnusnou motorku bych to neoznačil ale elegantně a uceleně na mě teda taky nepůsobí to starší hornet s klasickým kulatým světlem to byla jiná.. a když sme u toho jak na vás ostatní působí třeba nová husqvarna nuda?

Naposledy editováno 17.08.2012 09:45:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

17.8.2012 v 09:59 | Nahoru | #247
dr.rath> no pět rozdílů já vidím spíš jedinou stejnou věc než pět rozdílů a to je motor.. tvoje soutěž si myslim že by se hodila spíš při srovnání yamahy ybr 125 s yuki sport 125..


Naposledy editováno 17.08.2012 09:59:46

Proč Jawa také neumí

17.8.2012 v 10:00 | Nahoru | #248
yuki sport
E: vkládání obrázku..

Naposledy editováno 17.08.2012 10:04:24

(reakce na) Proč Jawa také neumí

17.8.2012 v 10:01 | Nahoru | #249
JardaDKZ> opravdu si myslíš, že je to otázka motoru? že ty motorky osloví kupce nebo kolemjdoucí stejně?

2 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

17.8.2012 v 10:10 | Nahoru | #250
to netvrdim, jen uvádím věci na pravou míru a to ty že yamaha a yuki mají ať se to líbí nebo ne víc společných komponent než jawa a yuki, kdysi byl test zrovna těchto tří v motoxpressua tam to bylo rozepsaný, všechny tři maj společný motor, a u yamahy a yuki tam toho bylo pak ještě o dost více, jestli je to dobře nebo špatně nad tim tu polemizovat nechci jen píšu že to tak je, podle názorů některých lidí na tomto foru skoro člověk má dojem že někteří o globalizaci v průmyslu nemají ani páru jen u jawy si toho všim každý..

(reakce na) Proč Jawa také neumí

17.8.2012 v 10:30 | Nahoru | #251
JardaDKZ> Obě dvě motorky jsem jezdil, Sportku i vlastnil, nepochybně je to to samé. nicméně podle mne ta soutěž "najdi 5 rozdílů" byla myšlena s nadsázkou, s cílem ukázat, jak se dá pojmout motorka, byť základ je vcelku stejný. Jasně, stačí obšlehnot V7 a úspěch je asi zaručen, ale stejnou možnost má i JAWA.

(reakce na) Proč Jawa také neumí

17.8.2012 v 13:58 | Nahoru | #252
JardaDKZ> sorry vole , ale jinou stopětadvacítku jsem v aktuální nabídce Jawy nenašel. Navíc se tu nebavíme o Yamaze ale Jawě a její schopnosti zplodit alespoň přijatelný dyzajn motorky - tak mě napadá, co kdyby Jawa okopírovala okopírovanou čínskou motorku? Jak oni do nás, tak my do nich . Srovnání Horneta a Sportarda trochu pokulhává, to uznávám, ale já si nezačal (navíc moje motorka je ze všech nejkrásnější )

Proč Jawa také neumí

17.8.2012 v 14:15 | Nahoru | #253
Ten chladič na 650 je tragedie... Jinak bych se tomu ani nebránil. A čočky jsou super (ale musej bejt nad sebou

Proč Jawa také neumí

17.8.2012 v 21:18 | Nahoru | #254
tvl já to řikám pořád, kdyby mi dali cca půl mega tak vymrsknu takový dělo....

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

18.8.2012 v 13:33 | Nahoru | #255
Mám JAWU 660 doma, nějakej kilák jsme na tom najel - a nic moc. Zpracování nesrovnatelný ani s italama, natož s japoncema. Proč asi tady jsou tři registrovaný Jawy 660,ale 70 Yamah XT 660?

Bejt ta Yuki aspon 250, nebo líp dvouválec 400 ccm, tak cestuje do mojí garáže!

Proč Jawa také neumí

18.8.2012 v 15:30 | Nahoru | #256
Jawa má okopírovaný vejfuky z XT a jsou pěkný, takže okopírovat víc věcí a bude to
Proti konkurenci jsou super drátěný kola a zadní kyvka, zbytek vypadá fakt nepovedeně,čočky je dobrý nápad, ale provedení vsazení do kapot tragický, každý modelář by tu kapotu s čočkama napasoval líp. A ten zbytek je snad ještě horší

(reakce na) Proč Jawa také neumí

18.8.2012 v 17:25 | Nahoru | #257

Montyjawa píše: Mám JAWU 660 doma, nějakej kilák jsme na tom najel - a nic moc. Zpracování nesrovnatelný ani s italama, natož s japoncema. Proč asi tady jsou tři registrovaný Jawy 660,ale 70 Yamah XT 660?

Bejt ta Yuki aspon 250, nebo líp dvouválec 400 ccm, tak cestuje do mojí garáže!



To až uvidí Memphis, tak mu praskne ...To´s mu neměl dělat...

S tím číňanem máš pravdu, přitom 350 dvouválec mají v Daytoně 350.

(reakce na) Proč Jawa také neumí

18.8.2012 v 20:58 | Nahoru | #258

memphis.unv píše:



suveréně jedna z nejhnusnějších motorek, která se kdy vyrobila. muj názor

(reakce na) Proč Jawa také neumí

18.8.2012 v 23:43 | Nahoru | #259

milan1963 píše: K původní otázce: toto už se tu několikrát omílalo a výsledek ? Stále stejná diskuse. Osobně jsem fandou Jawy a Čechem, takže na Jawu koukám možná trochu "pokřiveným", neobjektivním pohledem, ale pořád mi není jasné, proč někdo Jawu tak nesnáší a i kdyby vyrobila motorku ze zlata, bude špatná. Odkdy je vidět tento pohled? 10 až 15 let?
Plně chápu, že Jawa si uškodila výrobou typu 650. Ten má samé mouchy, u nás jich jezdí poměrně dost vzhledem k počtu asi 460 vyrobených kusů všech modelů. Kdo si Jawu 650 koupil, přičemž chtěl jezdit, byl těžce zklamán. Tady pověst opravdu utrpěla. Sportard 660 je úplně jiný technicky, je to spolehlivá a povedená motorka, vzhled nechme stranou, to je subjektivní věc. A cena? Podle mě přiměřená, berme v úvahu, že tato motorka nikdy nebude co do počtu vyrobených kusů na úrovni Horneta, Transalpa atd. a proto za jistou EXKLUSIVITU se platí!! Kdo toto nepochopí, nemá cenu s ním dál diskutovat. Pro porovnání: americký HD taky není vzorem spolehlivosti a vrcholem techniky a přesto za něj fandové dají podle mně dost velké peníze.
Neřekl bych tedy, že Jawa neumí.
S těmi malými kubaturami - tady je pravda, že taková 250 je moc povedená motorka a škoda, že továrna s ní letos už chce skončit. Toto rozhodnutí bych určitě přehodnotil a dál vyráběl. I ty malosériové či kusové "retra" californian, atˇuž s dvou či čtyřdobým motorem by se měly vyrábět, i když ani tady nikdy výroba asi nepřesáhne desítky kusů. Atˇuž 660, nebo 250, jsou to povedené motocykly a pokud veřejnost uvidí, že jsou spolehlivé, snad i pěkné (a zase subjektivní názor) , tak na nich může Jawa obnovovat svou pověst kvalitní , tradiční domácí značky.



Cau. To s tim prirovnanim exklusivity k HD bych neprehanel. Podle mne na to ta znacka nema, protoze narozdil od HD nevyrabi plynule to samy ( pokud beres klasicky HD ), ona ani ta znacka plynule nevyrabi. Vsak to bylo: statem rizeny co, kam a podle jakyho planu, potom rozkradacka, utlum, slabý vykriky do tmy, potom uz skoro totalni rozkradacka a ted stavej puzzle od ruznejch dodavatelu. Nemuzes se ohanet nadprumernou cenou za exkluzivitu, kdyz mas "zkazeny zuby".
On Sportard sam o sobe nebude po technicky strance nejak spatnej, ale proste to nezmeni pohled na znacku a i kdyby, tak je to porad jeden model a ve finale, co je na tom jawackyho? Uz jsem to tady psal v nejakym podobnym tematu: Jawa by si mela vzit priklad z toho, kdyz se potacela MZ a nakonec to stejne nedala ( to mela x ruznejch modelu zaroven, lepsi sit, mnohem silnejsi kupni sila nemeckyho trhu a vlastne vsechno lip... ).

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

18.8.2012 v 23:53 | Nahoru | #260
Jo a jeste trochu z jinyho pohledu. Ja mam motorku na jezdeni, ale kdybych se valel v prachach a mel motorky na sbirku, tak bych si to koupil ( ikdyz by se to nikdy nedostalo na silnici ). Tam bych pak tu exkluzivitu videl, ikdyz to by uz nebylo z takovyho toho spotrebitelskyho pohledu. Stejne tak by se mi libilo par dalsich kousku, ikdyz treba starsich a dneska uz nevyrabenejch. Nicmene, to je takovy to, co si rika kazdej...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč Jawa také neumí

19.8.2012 v 07:35 | Nahoru | #261
Wiblyz> Třiapůle je takový malý český HD.

(reakce na) Proč Jawa také neumí

19.8.2012 v 07:56 | Nahoru | #262

Kire640 píše: Wiblyz> Třiapůle je takový malý český HD.



To je pravda, po tom, co jsem se dozvěděl, že HD je zkratkou pro Horse power Deficit, tomu klidně věřím.

Naposledy editováno 19.08.2012 07:56:21

Proč Jawa také neumí

20.8.2012 v 07:53 | Nahoru | #263
No ale nákupem Jawy 660 Vám neklesá její výhledová hodnota....nehledě na kvalitu je a bude to "jednohubka". Po určité době to nebude za pár šupů jako Japonci, ale cena se udrží.
Samo to neomlová Jawu jako výrobce nebo tak ,..jen mluvím o tom že máte moto už doma v garage.

Proč Jawa také neumí

20.8.2012 v 10:09 | Nahoru | #264
To radši nepojízdnou Jawu než exkluzivního číňana.......

Proč Jawa také neumí

20.8.2012 v 14:53 | Nahoru | #265
Jawa 650 660 žádná exklusivita není, aspoň podle mých měřítek, jestli její hodnota neklesá, nebo snad stoupá ještě, tak je to ne celosvětovou poptávkou, ale tím, že si my myslíme, že to JE exklusivita. Resp se to prodávající snaží namluvit, viz jawa 500 OHC a pod.
Sukin: to s příchodem japonců asi říkali taky, pak přišla CB 750 - a prostě řekli - je to nejlepší motrka a bylo vymalováno, došly argumenty.
Jsem příznivce jawa, ale netoužím po ní teď.

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

20.8.2012 v 15:20 | Nahoru | #266
Myslím že je jedno jestli je to celosvětová nebo okresní "exkluzivita". Za 20 let to bude jedno a bude stát to co teď nová,..na rozdíl od japonce,... Je jedno jestli se ceny 500OHC nalhávají,..Když ji chceš tak 250 a moc níž to nejde....

Proč Jawa také neumí

21.8.2012 v 07:59 | Nahoru | #267
Co nová? sportard? no to bych sice každému majiteli rád přál, ale spoléhat bych na to nespoléhal. Ale možná to budou vykupovat číňani za velký prachy jako retro

(reakce na) Proč Jawa také neumí

21.8.2012 v 08:36 | Nahoru | #268

Dolin píše: Myslím že je jedno jestli je to celosvětová nebo okresní "exkluzivita". Za 20 let to bude jedno a bude stát to co teď nová,..na rozdíl od japonce,... Je jedno jestli se ceny 500OHC nalhávají,..Když ji chceš tak 250 a moc níž to nejde....



IMHO srovnání se starým půllitrem dost pokulhává. 500 OHC byl v kontextu doby jediná vyráběná velkoobjemová motorka v ČSSR (Rusa by si v té době nikdo nepořídil), dále 500 OHC získala obrovské ohlasy na zahraničních trzích a v neposlední řadě to byla česká motorka s českým motorem, nikoli (majitelé odpustí) splácanina "co svět dal".
To, že cena 500 OHC je uměle vyšroubovaná kšeftaři, jsi zmínil sám.

U sportarda navíc není IMHO možné argumentovat tím, že to "za dvacet let bude mít stejnou cenu", protože na tak dlouho si nikdo motorku nepořizuje a spotřebitele zajímá hlavně užitná hodnota teď (případně prodejní za pár let), nikoli hodnota tržní "někdy možná".

1 reakcí na tento příspěvek Proč Jawa také neumí

24.8.2012 v 19:48 | Nahoru | #269
Na oficiálních Facebook stránkách Jawy se objevila fotka s popisem:
Prototyp nového motocyklu řady 836-x

Tak co na ni říkáte ? Líbí ?

(reakce na) Proč Jawa také neumí

24.8.2012 v 19:56 | Nahoru | #270

Motoholik píše: Na oficiálních Facebook stránkách Jawy se objevila fotka s popisem:
Prototyp nového motocyklu řady 836-x

Tak co na ni říkáte ? Líbí ?



Nááádherný disajn
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved
Jawa ČZ Liberec a okolí ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 12 8.1.2022 v 17:43 Gahan37
Převod rozměru pneumatik z placů na... Jawa 125 Sport, Jawa 125 Dakar Harmi 17 3.1.2022 v 19:08 Harmi
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22
Zkušenosti s Jawa 125 Sport Jawa 125 Sport Asim123 2 20.8.2019 v 22:12 maspe


TOPlist