Potřeboval bych poradit.Známý má Aprilii Pegaso 650 r.v.1995 a problém je ten,že mu stále svítí kontrolka rezervy benzínu.Jakým způsobem je to tam řešeno,je tam plovák,který když je navrchu,tak by měl asi rozepnout a dole sepnout obvod kontrolky.
Co se tam dá zkontrolovat,popřípadě co se tam může pokazit.
Díky za každou radu.
1 reakcí na tento příspěvek Hladové oko stále svítí
1 reakcí na tento příspěvek Hladové oko stále svítí
Podle všeho novější Pegasa to mají jinak.
Plovák tam není. Kontrolka je zapojená přes termistor ponořený v benzínu. Benzín ho chladí, termistor má velký odpor a kontrolka nesvítí. Jakmile termistor přestane být chlazený, ohřeje se, sníží svůj odpor a kontrolka se rozsvítí.
A ten kohout vypadá jinak.
Kohout
1 reakcí na tento příspěvek Hladové oko stále svítí
Také je možné po odpojení termistoru na přívody k němu zapojit výkonový potenciometr (nejlépe drátový) a zjistit tak, při jaké hodnotě odporu se kontrolka rozsvěcí. Odpor je třeba změřit hned po odpojení, aby měření nebylo zkreslené tím, že potenciometr mezitím zchladne. Pak změřit odpor studeného termistoru a pokud je nižší, než spínací hodnota, je buď termistor vadný, nebo je rozhozený komparátor.
Pokud je možnost, dá se termistor proměřit na charakteristiku odpor/teplota a porovnat s údaji v dílenské příručce. Tím se také zjistí, kde jest zakopaný pes.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hladové oko stále svítí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hladové oko stále svítí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hladové oko stále svítí
Nulování TRIPU
Kdyby jsi měl tušení,čím by to mohlo být.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hladové oko stále svítí
Pokud se ovšem dříve počitadla nenulovala ani po odpojení baterky, pak musí být paměť zálohována nějakou externí baterkou v přístrojovce, nejspíš nějakou knoflíkovou. Podobně, jako je na základní desce PC zálohována paměť CMOS článkem CR2032:
U starých desek AT bylo zálohování řešeno "barelovou" baterkou, složenou ze tří knoflíkových článků. Je to ten zelený váleček vlevo nahoře, vedle napájecího konektoru:
Na Tvé motorce jsou tedy dvě možnosti - buď je paměť zálohována pomocným stálým napájením a to musí být někde přerušené (přelomený drát, zoxidovaný, či upadlý konektor, vadná pojistka), nebo je zálohování řešeno pomocnou baterkou v přístrojovce, která bude vybitá. Její výměna se bez rozebrání přístrojovky celkem jistě neobejde.
Naposledy editováno 31.07.2012 23:33:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hladové oko stále svítí
Asi tuším,čím by to mohlo být.Někdo mi to někde radil ,nebo jsem to našel někde na nějakém foru.Zkoušel jsem se doptat i v Hondě a tam nemají tušení.
Tak problém bude asi v tom,že je v budíkách přehozeny +a-.(Back up voltage line v servisním manuálu,viz.odkaz výše)
Je to něco jako u autorádia,jde tam stálej plus kvůli paměti a přerušuješ mínus.
A tady to bude asi přepolované a přerušuje se plus a proto se pokaždé vynuluje pamět.
Jenže elektrika není moje hoby,tak do toho nerýpu a nemám kamoše,co by mi to omrknul.
Možná se jednou osmělím,zjistím jak se pozná +a- a budu se muset na to asi zkusit mrknout.
Nechce se mi za to platit někde v servisu bůhví kolik a pak to třeba ani nespraví.
To v Hondě,že se mi na to můžou mrknout a kdyby se jim to nepodařilo,tak mi dají nové budíky.
Naposledy editováno 01.08.2012 16:36:50
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 | ferokulda | 67 | 26.3.2024 v 06:45 bazin. |
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... | Slezy28 | 37 | 20.3.2024 v 17:19 Demonient |
Žárovka Aprilia Pegaso 650 | Hondapcx125 | 6 | 3.3.2024 v 15:37 kokoška. |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 | arky | 4 | 3.11.2023 v 00:41 arky |