globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hladové oko stále svítí
Ahoj všem ve spolek.
Potřeboval bych poradit.Známý má Aprilii Pegaso 650 r.v.1995 a problém je ten,že mu stále svítí kontrolka rezervy benzínu.Jakým způsobem je to tam řešeno,je tam plovák,který když je navrchu,tak by měl asi rozepnout a dole sepnout obvod kontrolky.
Co se tam dá zkontrolovat,popřípadě co se tam může pokazit.
Díky za každou radu.



1 reakcí na tento příspěvek Hladové oko stále svítí

30.7.2012 v 21:25 | Nahoru | #1
zkusil natankovat???

(reakce na) Hladové oko stále svítí

30.7.2012 v 21:39 | Nahoru | #2
0017>

1 reakcí na tento příspěvek Hladové oko stále svítí

31.7.2012 v 08:24 | Nahoru | #3
Pegaso mi sice rukama neprošlo, tak si nemohu být jistý, ale Falco1000 má místo plováku čidlo, který po oschnutí změní odpor a tím kontrolku rozsvítí. Možná je to u Pegasa stejné, nebo podobné... co ten "návlek" na trubce pro normální polohu kohoutu?

(reakce na) Hladové oko stále svítí

31.7.2012 v 11:05 | Nahoru | #4
J.M.K.> Ten "návlek" to je ten plovák,co má nějakým způsobem spínat a rozepínat podle výšky hladiny kontrolku.
Podle všeho novější Pegasa to mají jinak.
Plovák tam není. Kontrolka je zapojená přes termistor ponořený v benzínu. Benzín ho chladí, termistor má velký odpor a kontrolka nesvítí. Jakmile termistor přestane být chlazený, ohřeje se, sníží svůj odpor a kontrolka se rozsvítí.
A ten kohout vypadá jinak.
Kohout

1 reakcí na tento příspěvek Hladové oko stále svítí

Skvělá odpověď, děkuji! 31.7.2012 v 13:45 | Nahoru | #5
Jestli je tam termistor, tak může být vadný (nekteré nekvalitní časem degradují), zkratované přívody k němu, nebo může být vada i ve vyhodnocovacím obvodu (může to být jen jednoduchý komparátor a i tam je dost součástek, které mohou kleknout). Pak nezbyde, než rozebrat přístrojovku.

Také je možné po odpojení termistoru na přívody k němu zapojit výkonový potenciometr (nejlépe drátový) a zjistit tak, při jaké hodnotě odporu se kontrolka rozsvěcí. Odpor je třeba změřit hned po odpojení, aby měření nebylo zkreslené tím, že potenciometr mezitím zchladne. Pak změřit odpor studeného termistoru a pokud je nižší, než spínací hodnota, je buď termistor vadný, nebo je rozhozený komparátor.

Pokud je možnost, dá se termistor proměřit na charakteristiku odpor/teplota a porovnat s údaji v dílenské příručce. Tím se také zjistí, kde jest zakopaný pes.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hladové oko stále svítí

31.7.2012 v 20:46 | Nahoru | #6
J.M.K.> Takové znalosti abych postupoval dle tvého návodu nemám ,tak jsme to namontovali z5 a zatím mu bude pořád svítit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hladové oko stále svítí

31.7.2012 v 20:57 | Nahoru | #7
filboy> Jestli máte nějakého známého elektrikáře, tak mu to dejte. Pro něj to bude triviální záležitost. Ke mně to máte dost z ruky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hladové oko stále svítí

31.7.2012 v 22:25 | Nahoru | #8
J.M.K.> Ty si elektrikář?Tak možná by jsi mohl vědět,proč se mi pokaždé při vypnutí klíčku vynuluje TRIP.Tady už jsem k tomu zakládal vlákno a nikdo mi v podstatě neporadil.
Nulování TRIPU
Kdyby jsi měl tušení,čím by to mohlo být.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hladové oko stále svítí

31.7.2012 v 23:31 | Nahoru | #9
filboy> Tak tam bude problém v "napájení paměti". Do přístrojovky musí vést krom hlavního napájení, které je zapnuté při zapnuté spínačce a zapalování, ještě další napájecí drát, který je stále pod napětím i po vypnutí celé motorky. Takto je paměť počitadla stále zálohována baterkou motorky, takže po odpojení baterky je vynulování počitadel normální.

Pokud se ovšem dříve počitadla nenulovala ani po odpojení baterky, pak musí být paměť zálohována nějakou externí baterkou v přístrojovce, nejspíš nějakou knoflíkovou. Podobně, jako je na základní desce PC zálohována paměť CMOS článkem CR2032:



U starých desek AT bylo zálohování řešeno "barelovou" baterkou, složenou ze tří knoflíkových článků. Je to ten zelený váleček vlevo nahoře, vedle napájecího konektoru:



Na Tvé motorce jsou tedy dvě možnosti - buď je paměť zálohována pomocným stálým napájením a to musí být někde přerušené (přelomený drát, zoxidovaný, či upadlý konektor, vadná pojistka), nebo je zálohování řešeno pomocnou baterkou v přístrojovce, která bude vybitá. Její výměna se bez rozebrání přístrojovky celkem jistě neobejde.

Naposledy editováno 31.07.2012 23:33:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hladové oko stále svítí

1.8.2012 v 16:33 | Nahoru | #10
J.M.K.> Nulují se mi jen ty TRIPY,hodiny a celkový stav zůstává.
Asi tuším,čím by to mohlo být.Někdo mi to někde radil ,nebo jsem to našel někde na nějakém foru.Zkoušel jsem se doptat i v Hondě a tam nemají tušení.
Tak problém bude asi v tom,že je v budíkách přehozeny +a-.(Back up voltage line v servisním manuálu,viz.odkaz výše)
Je to něco jako u autorádia,jde tam stálej plus kvůli paměti a přerušuješ mínus.
A tady to bude asi přepolované a přerušuje se plus a proto se pokaždé vynuluje pamět.
Jenže elektrika není moje hoby,tak do toho nerýpu a nemám kamoše,co by mi to omrknul.
Možná se jednou osmělím,zjistím jak se pozná +a- a budu se muset na to asi zkusit mrknout.
Nechce se mi za to platit někde v servisu bůhví kolik a pak to třeba ani nespraví.
To v Hondě,že se mi na to můžou mrknout a kdyby se jim to nepodařilo,tak mi dají nové budíky.

Naposledy editováno 01.08.2012 16:36:50

(reakce na) Hladové oko stále svítí

1.8.2012 v 22:53 | Nahoru | #11
filboy> Tomu přepólování bych docela věřil. U autorádia se při přehození napájení stane to, že bude fungovat stále i při vypnuté spínačce, ale nebude si pamatovat uložená nastavení.

Hladové oko stále svítí

2.8.2012 v 21:00 | Nahoru | #12
No já mám takovej pocit,protožeminulý majitel mluvil o problémech s elektrikou a natahování nové,nebo něco v takovém smyslu.

Hladové oko stále svítí

14.6.2013 v 10:50 | Nahoru | #13
Ahojky zde řešíte Pegaso 650 potřebuji poradit..a to kontrolka na benzín shořel termistor neví někdo přímo jaký typ? na GM jsou ale neznám hodnoty .potkal jsem už několik kluků co jim to nefunguje ale nikdo neví je to 15ti korunová položka než kupovat nový kde to odejde,,asi je to jejich nemoc pomalu se snažim dle teploty benzínu a různých měření k něčemu dojít ale ptám se co kdyby ho už někdo (termistor) kupoval a měnil..dík.

Hladové oko stále svítí

13.7.2019 v 14:42 | Nahoru | #14
Ahoj, dnes mne jsem si vsimnul ze kontrolka rezervy se mi rozsviti cca 15 s. po nastartovani a to jeste postupne zvysuje jas.Normalni to asi neni. Chci se proto zeptat cim to muze byt? Mam pego r. 2000.Dik za rady

Naposledy editováno 13.07.2019 14:43:06
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 ferokulda 67 26.3.2024 v 06:45 bazin.
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... Slezy28 37 20.3.2024 v 17:19 Demonient
Žárovka Aprilia Pegaso 650 Hondapcx125 6 3.3.2024 v 15:37 kokoška.
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 arky 4 3.11.2023 v 00:41 arky


TOPlist