CHtěla bych se zeptat, zda máte zkušenosti s Kawasaki ER 5 a Suzuki GS 500...Jaká je lepší? Zejména pro jízdu ve 2,spíše motovýlety,apod... Chápu, že každej má jinej názor,ale třeba mě to konečně donutí si vybrat...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?
Na starém autě jsem si také dodělával teplotu glykolu, tlak oleje a teplotu oleje jsem nedával jen proto, že nebylo kam rozumně dát čidlo. Stejně tak by se hodil tlak paliva, průtok (fuel flow), plnicí tlak, teplota sání, teplota spalin (EGT) a třeba i ukazatel přebytku kyslíku (dle lambdy). Podle posledních dvou se dá vyladit směs.
A mně se právě líbí, ovládat všechno manuálně. Ale v takovém případě bych už musel překopat celou palubku a to zase nechci kazit originalitu (kor když je to veterán - auto roku 1969) a pochopitelně je docela bláznivina tohle všechno chtít namontovat na motorku.
Pokud jde o ten pohled na věc, tak pochopitelně nějaký cit roli hraje - pokud to člověk zná, tak pochopí, že musí dát motoru čas a v nízkých teplotách třeba ani nehnat motorku na plno. Ale to je na nekonečnou diskusi. Já třeba jezdil na chopperu 350km v -10°C a motor si dokázal teplotu udržet (dle teploty oleje) a ještě docela příjemně hřál do nohou. Ale je to samozřejmě extrém - u vzduchem chlazeného motoru je normální, že válec je na návětrné straně i o 60°C chladnější, než na závětrné.
Každý motor je pochopitelně jiný, takže diskutovat by o tom dalo do nekonečna. A jak už tu zaznělo, že se docela často řeší zadřený motor na GS500, tak jest to obvykle tím, co jsem psal výše - nedodržením hladiny oleje a naivním spoléháním na kontrolku tlaku. Ta je u GS500 dobrá spíše k signalizaci zhasnutí motoru za jízdy (třeba při řazení), než k včasné indikaci poruchy mazání.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?
jednaminus píše: Jestli to nebude spíš tím, že majitel zanedbá kontrolu oleje. Ty motory prostě většinou žerou olej a když si to nepohlídáš, tak je to hned. To je to stejný, jako když budeš tvrdit, že u Hond odchází regulátor z důvodu absence ampérmetru.
Jestli má ER5 nějakou slabinu, jsou to spíše brzdy, hlavně při jízdě se spolujezdcem, jak píše Hofner. Osobní zkušenost.
tak s brzdama bych částečně souhlasil, ale jen částečně - protože taky opravdu hóodně záleží na tom, jaké máš desky, v jakém stavu máš kotouče, jak ti chodí prasata ve třmenu, jestli máš pancerfaust hadici a jestli jsi (vůbec) někdy měnil olej ve vidlici. Když tohle všechno dáš do pucu, tak už v základním továrním setupu jsi schopný při přímém brzdění na rovině utrhnout přední kolo tak, že za tebou zůstane rovná černá čára ...jenže většina těchhle motorek bohužel nevidělo nikdy základní údržbu podle manuálu. Ale souhlasím, že na stoppie to není a opravdu bezpečná rychlost pro rozumnou brzdnou dráhu je kolem stovky, pak už člověk musí předvídat. Ale (ikdyž jsem na GS nejel) nedělám si iluzi, že to bude nějak výrazně lepší.
Pro mě by bylo GS malé a přece jen 40kw je 40kw - určitě to poznáš, obzvl. ve dvou. A taky ty er5 asi budou v lepším stavu (tak nějak obecně) než "dochované" GS.
Jinak co se týká servisních intervalů, tak (ikdyž to nedoporučuju), dají se u kawy klidně prodloužit o polovinu až 1x tolik (např. ventily apod.), ovšem tohle taky záleží na stylu jízdy. Já mám gpz furt v 8tis.ot., takže bych si to teď asi nelajznul, ale když jsem ji kupoval, tak než jsem udělal první motorový servis (údržbu - ne opravu), tak jsem interval nevědomky překročil o jeden rok což je asi 7tis.km a dle chlapíka na brzdě byl motor akorát pěkně zajetý (najeto přes 40tis.km). Tím chci jenom říct dvě věci: 1) až koupíš motorku, udělej si hned základní servis - ne vždy je vše co prodejce tvrdí pravda - někdy je to polopravda 2) motory těchto strojů tu budou jezdit ještě dobrých 30 let, takže pokud nebyla fatálně zanedbaná údržba, jsou obyčejně ok, horší to je často se zbytkem motorky (vidlice, tlumiče, podsedlák, rám a jeho stav - koroze, brzdy a jejich stav) - na tohle bych se určitě hodně zaměřil, protože to pak nejsou úplně levné opravy (resp. ti cena může ve výsledku o nějaký ten 10tisíc vyskočit)
Do svého prvního auta jsem si kdysi též přidal spoustu kontrolek, budíků a ovladačů. Snad jen umělý horizont mi scházel . Ale bylo to jen u prvního, ty další jsem už "netunil". Jen na motku jsem si přidělal hodiny, protože stále někam spěchám. Jinak si myslím, že pravidelná údržba a cit řidiče musí stačit. Že jsou lidi hovada, to je už jejich problém, s tím nemá technika (motorka - auto)nic společného. A jestli se má něco posrat, tak se to stejně posere, budík nebudík
stassek
Olej v tlumičích jsem měnil teď v zimě, destičky zánovní, kotouč pěkný (ještě orig). Hadice orig. Možná se jen bojím na přední brzdu pořádně šáhnout
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ER 5 vs. Suzuki GS 500?
Pokud jde o ty přístrojovky, tak ta první je Porsche 935K3 (1980) a ta druhá je z Raty (I-16):
Ta měla dokonce dva teploměry oleje: "těmperatura vychód masľa" a "těmperatura vchód masľa", čili zřejmě teplota oleje vystupujícího z motoru a teplota oleje vracejícího se z chladiče. Lépe to napsat nedokážu, azbukou nevládnu.
Ale přezdívka "Rata" se k šestnáctce hodila více než dost. Kopie motoru Wright Cyclone se moc nepovedla, válce bouchaly, jak chtěly, vibroval a pro tvrdé uchycení třásl s celým letounem, což dělalo z Raty naprosto nestabilní základnu pro střelbu. Nemluvě o tom, co to bylo za makačku udržet nestabilní letoun po startu a ještě ručně vytáčet podvozek!!!
Jedinou výhodou oproti Bf-109 byla lepší obratnost v horizontální rovině. Ale Bf-19 zase exceloval ve vertikálních obratech, byl rychlejší a lépe vyzbrojený. Nicméně byl to letoun, který nic neodpouštěl!
Zajímavé je, že dvouplošná a obratnější I-153 nebyla předchůdcem I-16, ale naopak jejím následníkem.
Ad teplota opleje, ovazuju o mereni pres vypousteci sroub, navrtat do nej diru na cidlo a zalepit ho tam.
Ten voltmetr povazuju v soucasny dobe za zbytecnost a kdyz uz budu delat budik na volej na jednu stranu na drouhou bych dal taky nejaky, takze bud sezenu hodiny v 53mm budiku, nebo je do nej dobastlim a nebo tam holt pujde voltmetr.
Ale koukam jsme mimo tema takze sorry zakladateli vlakna
Při tankování množství benzínu vždycky odpovídalo tomu, co ukazoval palivoměr, takže nesdílím obecně rozšířený názor, že je k ničemu. Jízda ve dvou byla bez problémů, koule jsem si tlačil o nádrž jen tehdy, když jsem za sebou vezl na sedadlu něco velkýho(pneumatiky, nacpanej velkej bágl), co mě vyloženě tlačilo na nádrž. Sedadlo neklouzalo ani mně, ani spolujezdcům. Přední brzda by mohla bejt trochu silnější, s tím souhlasím, když to má pořádně brzdit, musí se za to fakt vzít. Zadní buben mi přišel ok.
Na GS 500 jsem jel taky, připadalo mi to podobný, jen trochu sportovnější posaz a trochu slabší motor..
gugo píše: Achjo .. tak GS500 je vzduchac (co to prinasi si vyres sam/ma) s povedenym ramem. URcite jich u nas jezdilo mene nez ER5 a podle toho taky vypada to z ceho se da vybirat. Na GS jsem nikdy nejel , takze nemuzu porovnavat. Er5 je hodna motorka, podle meho nazoru pro lidi mensiho vzrustu, protoze merim 180 a poskladat se na ni je docela problem. Ale jezdi se natom pekne, vcelku levna udrzba. Pro jizdu ve dvou, prezdiva se ji kulodrt, a to z toho duvodu, ze ten co jede vzadu se tvarovanim sedla neustale posouva na toho vepredu a pokud ten vepredu ma koule tak se mu drtej o nadrz, ale pro 2 baby by to nemuselo bejt spatny .
Asi tak pred tydnem jsem psal skoro to same do fora nekomu jinemu a bylo tam toho jeste vic. Tak nebyt linej/lina, jelikoz nevim co mas za pohlavi, protoze mas v profilu panacka, ale pises "chtela bych se zeptat" podivat se do fora a najdes. Zcela jiste i postrehy jinych lidi, co tento stroj vlastni, protoze jich tu lita jak smeti.
kulodrť nice