http://www.motorkari...l-enfield-14823.html
Od té doby se o to pokusily další skupiny lidí, ale prý se to už nikomu nepovedlo. Protože sehnat na neexistující motorku české značky, velký techničák a carnet není jednoduché, zkusíme využít jiné legální prostředky.
O tento zážitek je stále velký zájem, proto bysme mohli dát hlavy dohromady a zkusit najít jiná řešení. Dle informací z května 2012 lze v Lahore v Pákistánu získat Temporary Import Licence, díky které můžeme indickou motorku s indickými značkami převézt přes Pákistán i bez Carnetu. Více info zde: Federal Board of Revenue (goverment of Pakistan)
http://www.cbr.gov.p...38&ArticleID=547
Další legální varianta je zakoupení Enfielda v Nepálu, kde se dá sehnat Carnet bez problému.
Já osobně chci v Delhi koupit motorku starší 25ti let (benzin, nebo diesel), přepsat ji na své jméno, kupit povinné ručení a vyrazit s ní známou cestou až do Brna. V ČR ji pak přihlásit na veteránské značky.
Mám první sadu otázek:
1. Přepíše Ind motorku na mé jméno a vystaví mi OTP, povinné ručení atd?
2. Když projedu Pákistánem s Temporary Import Licence do Íránu, nebudou tam po mě chtít opět Carnet?
3. Projedu Turecko a Bulharsko bez Carnetu, když budu mít v každé zemi koupení jejich povinné ručení?
4. Pustí mě s Enfieldem do Evropy (Bulharsko)?
Děkuji za Vaše názory a připomínky.
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Enfielda v Indii, cesta do ČR po vlastní ose
nepátrali jsme takhle podrobně - jeli jsme na jistotu ....
každopádně - držím palce .....
připravte se na eskortu v iránu - do cca bamu .... záleží jak moc je budete srát- nás nechali potom už napokoji ...
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Enfielda v Indii, cesta do ČR po vlastní ose
Pokud bych chtěl Enfielda, tak v Německu se jich prodává dost přihlášených na Německé papíry, okolo 50 litrů. Přihlášení stroje s EU papírama ale bez typového schválení v ČR je sice taky trochu adventure, ale úplné nic v porovnání s tím, do čeho se chcete pustit.
Raději bych koupil a přihlásil přihlásitelný stroj z EU a pak se na něm třeba vydal na výlet skrz Indii.
jet to na nějakém endůru by mě fakt nebavilo .... touhle motorkou tak nějak splineš s okolním provozem .... pokud jsem zde na motorkářích sledoval cestopisy z průjezdu těmito zeměmi - tak všichni tam vypadaj jak mimozemštani ....
chce to trošku ubrat plyn a zkusit jen tak prostě - JET ...
A k tomuto nám přišel právě enfield nejvhodnější .... jede tak akorát , dá se spravit kladivem a voblečení a vybavení na jízdu nemusí bejt zrovna z motošhopu ...
pro nás to byla především - JÍZDA ...
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Enfielda v Indii, cesta do ČR po vlastní ose
Podle toho, co jste psali, mi příjde jednodušší a možná i levnější koupit přihlásitelného ojetého Enfielda v Německu, co už má EU papíry a na něm se vydat do Indie a zpět. Pokud je to se vším tím papírováním tak jak píšete, tak si za ušetřené prachy za všechny ty papíry můžete dát tu cestu směrem tam navíc.
2 reakcí na tento příspěvek Koupě Enfielda v Indii, cesta do ČR po vlastní ose
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Enfielda v Indii, cesta do ČR po vlastní ose
V pátek 8. 6. 2012 odlétáme do Indie pro Enfieldy. Zda se nám je podaří dovézt, se dočtena na našem blogu:
http://www.hynekobor...ie-brno-enfield.html
Těšíme se na Vaše komentáře. Hynek a Martin z Brna
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Enfielda v Indii, cesta do ČR po vlastní ose
Cíl je jen jeden, ale cest k němu jsou tisíce. Také jsi byl za "hranicemi našich všedních dnů", takže asi víš o čem mluvím...
Chápu, že se Freshynek jen ptal a ty jenom odpovídáš podle svých zkušeností. Ale jestli je správnej řízek, tak to dokáže
P.S. Mám pocit, že správnej řízek je
Naposledy editováno 08.06.2012 21:12:11
www.hynekoboril.com/cs/indie-brno-enfield/royal-enfield-novinky.html
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Enfielda v Indii, cesta do ČR po vlastní ose
Proč ale diesly? Neberte to jako rouhání, ale i když je to legenda, tak mi se prostě nelíbí (ten stacionární diesel agregát v rámu motorky..), přihlásit to na normální SPZ nepůjde, složité startování (teda co jsem hodně dávno četl, tak se musí vytáhnout špunt z hlavy a na první start stříknout benzín?), nízká maximálka.. No ale o tom to určitě není, jízda na tom může být nezapomenutelná a cestu klukům vážně závidím. Ten zbytek (úřady atd.) už rozhodně ne..
Tak držím palce, ať to vše zvládnete
jo - taky vím že to jede max 50-60... ale víc nepotřebujou .... akorát mám obavu - aby to vydržely - jak stroje - tak lidi .... ( vím jak vypadá cesta - a někde budou potřebovat sakra zrychlit - a někde si nejsem jistej zda nepadnou nudou )
Naposledy editováno 10.06.2012 10:33:09
Přímo na motorkářích je pěkný testík 350 dieslu , 500ka by měla uhánět až 105km/h, ale stoupání rychlost srazí asi až na polovinu.
Ale asi bych tomu přišel na chuť..
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Enfielda v Indii, cesta do ČR po vlastní ose
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Enfielda v Indii, cesta do ČR po vlastní ose
Cesty se nebojime, ale to vedro nas zabiji. Tak nam drzte palce. Cau Hynek a Martin z Brna.
http://www.hynekobor...enfield-novinky.html
Naposledy editováno 10.06.2012 20:28:20
..tak jsem koukal na tu trasu, vrátíte se ještě letos?
Naposledy editováno 12.06.2012 16:27:12
Jsme v Pákistánu
Úterý, 19 Červen 2012 17:48
Byl to hrozný boj, ale podařilo se. Dostali jsme se legálně do Pákistánu bez Carnetu s motorkou na indických značkách. Bylo to vyjednávání na 4 dny. Dva dny na indických hranicích a dva dny na pákistánských. Namísto Carnetu jsme použili Temporary Import Licence by a Tourist. Celý postup vysvětlíme níže.
Teď jsme v Lahore a chystáme se motorky naložit na vlak do Quetty. Máme špatný internet a málo času, takže více informací později.
Dnes jsme vstali v 8 hod. ráno, v 9 hod. byli na pákistánské celnici řešit papíry. Papíry jsme řešili ještě ve 21 hod. v Lahore s úředníkem, který nás vozil vlastním autem a hledal kopírku :) Během dne chtěl po nás asi desetkrát pas, aby ho mohl okopírovat. Nakonec jsme mu začali říkat "The Copy Man" Podepsali jsme totiž asi 8 papírů, které neustále 4 x kopíroval pro všechny možné účely. Takovou byrokracii jsme nečekali. Ale na indické celnici to nebylo o moc jednodušší.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Technické údaje do TP Royal Enfield Bullet 350 | Mayk | 4 | 25.4.2024 v 09:58 Slow |
Mototobrašny samodomo ČZ 175/450, Royal Enfield Bullet 500 Jawa ČZ | Hery22 | 14 | 21.4.2024 v 11:54 krokoš |
Do Indie na enfieldy, zkušenosti Royal Enfield Bullet 500 | Hery22 | 2 | 29.1.2024 v 13:07 Hery22 |
Royal Enfield převodovka Royal Enfield Bullet 350 | 1Bandit | 12 | 27.6.2022 v 09:28 1Bandit |
Náhradní díly Royal Enfield Bullet 500 | venture | 6 | 12.2.2022 v 20:12 docent |