globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rychlý nárůst teploty chladící kapaliny
19.5.2012 v 12:48
Zdar draci,
chtěl bych se zeptat na jednu věc které jsem si všiml na litrovým cébru. Zdá se mi, že se nějak rychle zahřívá nebo aspoň rychlejc než moje předešlý motorky. V pohodě zahřeju teplotu okolo 80 °C, někde kolem 82 sepne termostat a ochladí na cca 78. Takto to udělá asi 2x nebo 3x a poté již teplota celkem rychle stoupá až k cca 103, kde spíná ventilátor, který uchladí na nějakých 97 a vypíná. Toto se mi stává pouze když jedu po městě nebo se někde více šourám. Při jízdě po okreskách v cestovní rychlosti bezproblému drží teplotu kolem 80, ale třeba když zastavím na chvíli na křižovatce tak za chvíli je tam hned 90+.

Chci se zeptat zda je to normální, u R6 co jsem měl předtím mi spínal ventilátor jen výjmečně a teplota stoupala rozhodně pomaleji, díky.

Rychlý nárůst teploty chladící kapaliny

19.5.2012 v 13:32 | Nahoru | #1
srovnávat motor R6 a Litrového CeBRa?? to je jasný že se ti to zahřeje ve městě když skoro stojíš na místě...

Rychlý nárůst teploty chladící kapaliny

19.5.2012 v 13:35 | Nahoru | #2
ano, je to normální

Rychlý nárůst teploty chladící kapaliny

19.5.2012 v 13:40 | Nahoru | #3
Ahoj, no ber to tak, že tvá mašina je okruhová motorka konstruovaná pro minimum náplní(víc náplňe = víc zátěže). Proto je ten ohřev rychlejší. Nevím jak to má R6 ale mě u SRADa teplota při vedru jenom třeba když stojím na semaforu roste snad 1°C za 10s. Lehko tam pak mám 109°C a sepne ventilátor. Já osobně si myslím, že motorka chladí jak má na základě popisu.
Inspekci chladícího okruhu - pokud se ti nezdá účinnost, můžeš provést sám. Vyloučil bych termostat, ten pracuje podle tebe dobře.
1. natlakovat systém na 1.2Atm a čekat 10 sekund, jestli tlak výrazně neubývá.
2. zkontrolovat průchodnost chladiče, jestli v něm nejsou nějaký pucky. Známýmu měnili těsnění pod hlavou a nevyčistili mu systém chlazení od směsi oleje s vodou, a tyto hroudy téměř dokonale zneprůchodnily chladič Pomohlo profoukání kompresorem a propláchnutí.
3. zkontrolovat jestli na víčku oleje neni bílý šlem i po delší jízdě, případně olej ve vodě.
4. koukni se, jestli je chladič při jízdě tak nějak stejně teplý po celé ploše. Když je půlka horká a půlka jenom vlažná, je tam vzduch (prasklé těsnění nebo hlava ti fouká zplodiny a tlakuje ti systém chlazení), nebo chybí kapalina (někudy se ztrácí, buď teče kolem vodní pumpy nebo jinou dírou, nebo se "splaluje" ve válcích).
5. Zkontroluj jestli chladič není zalepený od much, případně narovnej pinzetou plíšky na chladiči.
6. Nevím jaký máš přístup k vodní pumpě, ale někdy se stane, že jsou plastový a může být upadlá jedna a více lopatek z té vrtulky = horší účinnost chlazení. Strejda měl u své 105ky snad jen 2 lopatky na vodní pumpě a divil se že se mu to hřeje .

Rychlý nárůst teploty chladící kapaliny

19.5.2012 v 21:14 | Nahoru | #4
Tak jak to popisuješ,je to normální.

Rychlý nárůst teploty chladící kapaliny

20.5.2012 v 10:38 | Nahoru | #5
Okej díky kluci i petr.machy za pěknej popis kontroly chladícího systému, zatím do toho vrtat asi nebudu když je to normál. Je to pro mě něco novýho proto se raděj ptám, než aby se něco posralo, dík.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hesd tlumič řízení cbr 1000rr Honda CBR 1000RR Fireblade octy 0 19.5.2024 v 20:20 octy
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Dynojet Honda CBR 1000RR Fireblade Chmelda1 6 19.4.2024 v 18:54 Chmelda1
Zvýšené volnoběžné otáčky Honda CBR 1000RR Fireblade AlbiAlbi 24 8.4.2024 v 11:28 AlbiAlbi
Cbr nebo big bang Honda CBR 1000RR Fireblade karloss200 1 4.1.2024 v 18:55 RTSbike


TOPlist