Chtěl bych se zeptat na zkušenosti se spotřebou oleje po výbrusu.Na jaře jsem dopřál motorce výbrus a generálku hlavy,protože loni ke konci roku brala neuvěřitelné množství oleje.Spotřebu oleje jsem ze začátku neřešil.Po několika stovkách km jsem absolvoval cca 400km výlet.Při cestě tam jsem po 100km doléval,potom dalších 300 bylo v pohodě.Teď to mám tak nějak střídavě,někdy je to v poho,někdy "zblajzne" i dvě decky na 200km.Začínám mít ale tušení že nejvíc ji chutná Repsol,Motul jí moc nejede.Teď mám cca 2000Km po výbrusu a čekám co bude dál.Jestli bude spotřeba klesat,nebo budu muset začít kupovat olej jiné značky,případně budu muset dovnitř...
Tím brala dost myslím 1-2 dc na 100 km. A to jsem používal olej 15W50 a po nastartování jsem byl vždy ke studenému motoru ohleduplný.
Výměna gufer na ventilech nepomohla tak jsem si nakonec nechal u motogelnar udělat výbrus a koupil píst WISECO. Pro jistotu když už jsem to dělal tak jsem znovu dal nové gufírka.
No a výsledek byl přesně takovej jakej popisuje Anti. Ačkoliv jsem po výbrusu najel cca. 3500 km tak motorka pořád brala olej a to jen o málo méně než před výbrusem. Ikdyž mi přišlo že v tom byla trochu náladovost - brala pořád ale někdy víc a někdy mín ale jakoby bez ohledu na jizdní režim. Nicméně tentokrát motorka občas zakouřila.
Motorku jsem pak prodal (to měla asi tak těch 3500 km po výbrusu) takže nevím jak to dopadlo.
Do ted občas přemýšlím čím to mohlo být.
Myslím že taková spotřeba může být dána jedině problémem ve skupině píst válec protože přes ventily si myslím toho oleje zase tolik neproteče i kdyby tam ty gufera vůbec nebyly. Ale můžu se mýlit.
Pak tedy je bud "špatnej" výbrus a bud si to ještě sedne (nebo taky ne) nebo je problém s pístními kroužky - špatně složené nebo praskl při montáži.
Každopádně by mě tedy zajímalo jak to s tou mojí bejvalou motorkou vlastně bylo.
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje při záběhu
Hlava je po GO-ventily,gufera nové,takže tudy to žrát nebude.Motorka nekouří.
Udělám experiment.Teď je náplň Repsol,pokusím se změřit přesně hladinu a dolévat Motul.Uvidíme jestli bude rozdíl.
Anti píše: Když budu vycházet z toho,že před tím výletem byla náplň Repsol-po 100Km mi chybělo-dolil jsem Motul apo 300Km nic nechybělo,tak to vypadá jednoznačně.
Hlava je po GO-ventily,gufera nové,takže tudy to žrát nebude.Motorka nekouří.
Udělám experiment.Teď je náplň Repsol,pokusím se změřit přesně hladinu a dolévat Motul.Uvidíme jestli bude rozdíl.
Tak jak to dopadlo ?
Kdo ví, co se tam stalo, těžko soudit bez rozdělání. Asi ti to moc nepomohlo, ale já si ulevil, protože jsem to aspoň svalil na ten repsol
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje při záběhu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje při záběhu
2 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje při záběhu
Jádro "pudla" bude v jízdním režimu.Prvních 200 km byla kombinace jízd po okolí v lehkém terénu s jízdou do práce.Posledních 150 km byl trap 120km/h na jeden zátah...
Naposledy editováno 31.01.2012 20:19:04
Poznatky:
Výbrus má cca 2 tisíce,přesto už má citelný "rantl" a ten je podle umístění vybroušený mazacím! kroužkem.Největší je v dolní úvrati.Rantl je sice citelný,ale na vůli kroužku to dělá cca 1-2 desetiny navíc oproti původnímu rozměru.Těsnící kroužek je už v háji-1 mm vůle na vyjetém povrchu,cca 0,8 na původním rozměru.Stírák je na tom nejlépe,má cca 0,5 mm na původním rozměru,o desetinu víc na vyjetém,a další desetinu v dolní úvrati.Mazací kroužky už se téměř neudrží ve válci,jejich vůle je hodně přes milimetr.
Zvažuji několik možností.
1.Nikasil+Kroužky.Nejnákladnější,ale nejjistější varianta
2.Výbrus do jiné vložky s ponecháním původních dílů
3.To samé,ale s novými kroužky
4.Složit to a sehnat si zdroj levného oleje.
Přemýšlel jsem hlavně proč k tomu došlo.Napadá mě opět několik variant.
1.Nekvalitní olej
2.Špatný záběh
3.Špatné vybroušení válce
4.Vada na mazacím okruhu
Zdá se,že ta vložka je hodně měkká,což ale nevysvětluje velké opotřebení těsnícího a mazacího kroužku,spojené s minimálním opotřebením stíracího.Také je pro mne nepochopitelné,proč rantl vytvořil mazací,ale ne těsnící nebo stírací kroužek.
Z toho by plynulo,že platí varianta číslo 1-nekvalitní olej.
Rozměry pístu a válce jsem měřil nahrubo posuvkou,a zdají se bít v pořádku.Píst cca 100,9a něco,válec 101,což by odpovídalo toleranci danou výrobcem pístu(0,06).
Naposledy editováno 02.02.2012 16:29:13
Po chvilce přemýšlení jsem naznal,že kroužky určitě nové,a tu vložku dám taky.Ale pro sichr někam jinam.Píst vypadá naprosto v pořádku,v podstatě se jen ošudlal ten grafit na něm,jinak máš všude ještě zachovalé drážkování.Vložku mám jednu náhradní v originálním rozměru.Jen ji přelisuju do obalu..
Jel jsem s vyběhaným válcem k Holátkovi.Ten naznal že je to dobrý a jenom ho přehonoval.Ve válci zůstaly dole drážky od mazacího kroužku,což se mi vůbec nelíbilo.Takže jsem sbalil a valil do MkQuatra.Chlapík vzal úchylkoměr nebo jak se tomu nadává a měřil.Nahoře plus dvě stovky,dole mínus pět.Píst mínus dvě stovky.Dohodli jsme se že přelisuje vložku a udělá nový výbrus.Něco přes týden a jel jsem pro něj.Vybroušené se to zdálo dobře,pěkně hrubě.Při placení jsem se smál pod vousy(270,- výbrus včetně přelisování vložky,u holátka byl jen výbrus za 700,-),odjel domů,zapiloval kroužky a namontoval.Mám zatím jen cca 500 km,jezdím na tom do práce.Zdá se to dobrý.
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje při záběhu
Já se pomalu blížím k tisícovce a olej je v cajku,takže výbrus ti doporučuju.
Co se týká ceny za výbrus,tak koukni sem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje při záběhu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje při záběhu
Naposledy editováno 01.05.2012 22:02:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spotřeba oleje při záběhu
Pístní sada 4450,-
Výbrus od 350,-
Přidej poštovné tam a zpátky a máš jasno.
Motor z nové by tam zřejmě pasoval,díval jsem se na partsdepot a podle všeho jsou bloky identické.Otázkou zůstává kde bys ho sehnal.Oficiálně se nová KLR do EU nedováží a dotaženou z USA jsem viděl v inzerátu snad jedinou.
1 reakcí na tento příspěvek Spotřeba oleje při záběhu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 6 | 9.5.2024 v 15:19 Anti |
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 6 | 19.2.2024 v 21:27 KubAiS |
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 8 | 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM |
Díra v plechové nádrži skrz Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 11 | 16.5.2023 v 20:13 Julip2 |
výfuk Leo Vince x3 na čtyřkolku Suzuki DR 650, KTM LC4 640, Kawasaki KLR 650, Suzuki... | Perkz | 2 | 24.10.2022 v 14:02 Eddie83 |