2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
callowsick píše: nějak nechápu proč se vůbec dělají motorky pod litr.
když i začátečníky běžně omrzí šestka po měsíci ježdění a běží si koupit něco silnějšího
(to jsou zas kecy webovej rozumbradů )
Co se týče začátečníků a litr/600,tak to řeknu takhle:,,Šestikilo toho hodně odpustí.Tam,kde máš šanci to na šestce ustát,tě litr bez milosti vyválí a potrestá každou tvojí větší jezdeckou chybu,věř mi ! ''
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
BTW místo rad nováčkovi se tu kolikrát každej snaží sám před sebou obhájit, že si koupil talíře a teď na něj nemá a do světa hlásá jak to má v paži
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
bigerman píše: Haesty> Mám dotaz, co je větší jezdecká chyba? Mám pocit, že tyhle chyby končí většinou smrťákem.
Vetší začátečnická?Vymeteš nějakou nerovnost,nebo kanál,nechtěně přidáš plyn,hrábne ti kolo a už se válíš.Třeba.. Chceš další příklady?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
Jindrej píše: Haesty> a proto je jedinej spravnej objem nadlitr
BTW místo rad nováčkovi se tu kolikrát každej snaží sám před sebou obhájit, že si koupil talíře a teď na něj nemá a do světa hlásá jak to má v paži
Jedinej správnej objem je Hektolitr pičo
Já litra nikdy neměl.Párkrát jsem ho projel(Honda X11,Suzuki SV1000,Honda CBR1000R,Yamaha YZF1000R Thunderace) ale zdá se mi to zbytečně silný,kort na naše hnusný asfaltky .Stejně tak,jako bych prostě nevyužil potenciál motoru (jezdím z 80% sám a při mojí váze 75kg se mnou letí i šestka,že bych se posral )Můžeš o tom diskutovat,můžeš s tím nesouhlasit,ale to je tak jediné,co s tím můžeš dělat.Je to můj názor a co člověk to názor
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
bigerman píše: pribor> Chtěl jsem tím jen naznačit, že to není jen o velikosti obsahu. Je ve hře více faktorů, jako třeba velikost pilota,váha,předešlé zkušenosti a jestli to má v hlavě ok. Nelze jednoznačně říct co je nejlepší volba, pokud neznáme odpověďi na výše uvedené kritéria, a tudíž je tohle vlákno špatně od začátku. Borec měl napsat...kluci mám 165cm a 70 kg a nikdy jsem nejezdil co mi poradíte....a může někdo radit. Ale takhle no nevím nevím k čemu mu to bude.Proti šestkám nic nemám, jsou to krásné a rychlé stroje, nicméně pokud mám parametry svého těla jaké mám, je můj okruh motorek menší, protože se motka bude jinak chovat se mnou nežli s jezdcem, na kterého to vyrobili. A hrbit se na šestce opravdu nebudu, a proto je volba taková, že si pořídím litra, a nechám si jej přiškrtit.
Yamaha YZF1000R Thunderace (Tvůj bývalej bike) - rozvor 1430 mm, výška sedla 795mm,
Hornet 07+ - rozvor 1435 mm, výška sedla 800 mm ..... tolik k hrbení se na šestce
Naposledy editováno 17.04.2012 19:06:44
Já svůj hektolitr taky nedokážu využít a jsem si toho vědom. Prostě mi jen vyhovuje styl jízdy na vysoko objemové motorce, kdy nemusím řadit, nemusít to točit a jen vezmu za heft a vozím se na vlnách krouťáku. Dávat tý motorce za uši do milionů otáček je mi prostě proti srsti a nebaví mě to. Stejně to mám i s autem.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
1 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky
Měl jsem 600,500 a teď 125 ccm.
Tak zpět k tématu. Ve 22 letech vlez maximálně na pětikilo. Projel jsem je skoro všechny. Suzuki GS500E je nejmenší a nejhodnější, CBF 500 nejdospělejší (koupil bych s ABS) a GPZ 500S je nejzábavnější pětikule s nejlepším výkonem a ochranou proti větru.
Šestka, ať si každý říká, co chce, je silná, nebezpečná motorka, která ti moc chyb neodpustí. Už pětistovka s tebou dokáže pořádně zamávat.
Zamysli se nad nějakou 250 až 500 ccm. Takové YBR250, Ninja250 nebo CBR250 bych koupil na začátek úplně z fleku, ale asi by ti nevyšly peníze.
pribor píše: přesně tak! i šestka nakope prdel! a ti litráci a hektoliltáci co šestky pomlouvaj sou buď hovada jezdící 109 let a klobouk dolu jim, nebo telata, který by stejně nevyužili ani potenciál šestky, ale maj věk, prachy, velký koule a machrujou...
to poznáš sám dost lidí se pak na velký motorce lekne, nic se nenaučej a jak přijdou zatáčky, kluci na stopětadváce jim natrhnou prdel
No rekl clovek s Hornetem
JardaDKZ píše: nechápu na zdejším foru jednu věc kdykoliv se někdo zeptá na motorku pro začátek začínáte většinou na obsahu 600 vyjímečně 500, kategorii 600 bych zavrhnul rovnou, mě se na tom nejezdí dobře po pěti letech legálního ježdění(kvůli váze převážně, pak asi taky geometrie pak taky ty široké pneu jak to musí člověk klopit aby to zatočilo adt.)tak nevim co by na tom dělal začátečník k čemu se tedy pak vyrábí motorky pod 500? kupříkladu ninja 250 adt? to je pouze pro absolventy zvláštní školy nebo jak je to? já osobně začínal na pinskovi asi v 9 letech od 15 ti na něj noty pak v 16 ti 2T dváca a tu mám doteď a pomalu se dostávám do situací kdy mi chybí výkon i když na okreskách pořád stačí, tak nevim kde je chyba že se učim tak pomalu jinak já doporučuji právě třídu 4t 250 zrovna ninji začínaj na nějakých 60k nebo taky ta nová klx 250 začíná na cca 60k záleží co by ti lépe sedlo a co bys preferoval, případně levnější aletrativa by byla ta jawa 350 jak tu zazněla, podle mě taky přijatelná na začátek
Pokud nepocitam Jawu 250/353 coz mam ale jako veterana. Tak me nekdo dat na zacatek 250tku tak ho poplivu.) Nejsem tak bohatej abych mohl menit po pul sezone motorku ze je to slabe jako caj. Ale to je muj pripad nerikam ze je to spatne mit 250tku. Ale ja proste bych ji mit nemohl. Na KEjvacce jezdim pro Retro zazitek apohodu ale jinak je to onicem.
3 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky
Po dvou měsících hlásil, že je to na něj už slabý a ŽE SE DOSTAL NA LIMITY MOTORKY,takže bude potřebovat něco silnějšího.
tak jsme se jeli spolu projet a na okreskách jsem mu na Kentusovi (....ééé, asi 13 činskejch koní...) ujížděl.... bál se to naklopit, neuměl pořádně brzdit,neuměl pořádně vyjet ze zatáčky.... na rovince to byl king, bo jenom zatáhnul a motor to vyhrál za něj, ale jinak špatný.
tohle se mi vždycky vybaví,když si přečtu: "šestka tě za chvíli omrzí a budeš se jí po měsíci zbavovat".
mmch, proč myslíte, že v motosportu se prochází postupně od malý kubatury k velký? vždyť taková SS 6ka by s 40kilovým 13letým klukem (co by to ale musel mít v hlavě srovnaný, to dá rozum...) letěla jak utržená....
že by trenéři byli tak blbí?
callowsick píše: u takovejch témat si vždycky vybavím mýho známýho,kterej si pořídil jako první motku BMW GS 650. Pro info to má cca 50 koní.
Po dvou měsících hlásil, že je to na něj už slabý a ŽE SE DOSTAL NA LIMITY MOTORKY,takže bude potřebovat něco silnějšího.
tak jsme se jeli spolu projet a na okreskách jsem mu na Kentusovi (....ééé, asi 13 činskejch koní...) ujížděl.... bál se to naklopit, neuměl pořádně brzdit,neuměl pořádně vyjet ze zatáčky.... na rovince to byl king, bo jenom zatáhnul a motor to vyhrál za něj, ale jinak špatný.
tohle se mi vždycky vybaví,když si přečtu: "šestka tě za chvíli omrzí a budeš se jí po měsíci zbavovat".
mmch, proč myslíte, že v motosportu se prochází postupně od malý kubatury k velký? vždyť taková SS 6ka by s 40kilovým 13letým klukem (co by to ale musel mít v hlavě srovnaný, to dá rozum...) letěla jak utržená....
že by trenéři byli tak blbí?
to o čem sem psal já.... ale znáš to.. sme na fóru a ne na silnici...
1 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
.. jestli budeš vyznavačem jenom trošku sportovnější jízdy a nebudeš vyslovenej kochač, i když bych ti to nepřál, asi se taky dřív nebo později vyválíš. Bejvalo by se mi to stalo i na pětikilu, 250.. Ono je sice hezký si myslet, jak půjdeš postupně kubaturama, ale trh s motorkama v Čechách tomu prostě nepřeje.
Podle mě máš jasno v jedný věci, že obrovskou radost budeš mít z Triumpha. O tom to je.. já bych to víc neřešil a hledal slušnej inzerát, šmejdy to určitě nebudou
Jestli na tu mašinu nemáš, zjistíš posléze až si nabančíš.
Triumphy jsou obecně považovaný za dobrý motorky. Tahle šestka bude asi svělčená Daytona 600, která je zrovna považovaná za celkem shit stroj.
Zkus prohledat profily uvaživatelů který ho maj, jak se o něm vyjadřujou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
Drake46 píše: ...ale motokolo si kupovat nebudu
Klidně do šestky 70kw+ jdi, ale schválně jestli u každé z otázek níže dokážeš zodpovědět kladně
- mám samostaně najeto v ostrém provozu (moto i auto) aspoň 20 000 km (i ve městě)
- mám zažité sledování značek
- mám zažité sledování zrcátek a celkově provozu okolo sebe
- dokážu předvídat co udělají ostatní účastníci provozu
- dokážu jezdit s rozvahou, nenechám se vyprovokovat k závodění v provozu
- dokážu jezdit i s pocitem, že nevyužívám ani polovinu výkonového potenciálu stroje
- mám aspoň teoreticky zjištěno jak se chovat v krizových situacích, mám ověřeno, že v krizové situaci dokážu uvažovat racionálně a s klidnou hlavou (+mám v plánu si jet někam na letiště otestovat vyhýbací manévry, krizové brzdění atp.)
- mám respekt k motorce, vím, že její nezvládnutí může mít pro mne fatální důsledky, uvědomuju si svojí nezkušenost
- jsem fyzizcky schopný s vybraným strojem manipulovat na místě
Jestli jsi byť jen jednou odpověděl NE, zvaž jestli tu šestku kupovat. Praní se s velkou motorkou tě ze začátku hodně zaměstná a jestli bys měl řešit i další věci, koleduješ si o pořádné problémy.
I motorka pod 50 kW tě dokáže první 2 sezony spolehlivě povozit a naučíš se na ní jezdit spíš než na silnějším stroji.
Jen pro info - za tuhle sezonu je už nejméně 5 mrtvých motorkářů (+jeden spolujezdec), 3 z nich nezvládli řízení (jeden z nich neměl řidičské oprávnění na danný motocykl a další jel bez přilby), čtvrty narazil do otáčejícího se vozidla a pátý byl smeten riskantně předjíždějícímm plechovkářem.