Téma: Stojí za přečtení
 
9.4.2012 v 21:52
Tématické zařazení do fóra byl trochu problém
článek

Stojí za přečtení

9.4.2012 v 22:29 | Nahoru | #1
Super članek autorovi

1 reakcí na tento příspěvek Stojí za přečtení

9.4.2012 v 22:41 | Nahoru | #2
hezky napsaný ale vesrkze demagogický a naivní.
Třeba se dá souhlasit, že místo STOP by stačilo dej přednost. Ale ten zbytek se zákazem předjíždění, omezenou rychlostí je strašně naivní, předpokládá že lidi jsou rozumný, ohleduplný, opatrný a inteligentní. Ale oni často nejsou. Dovedete si představit, jak by to vypadalo, kdyby nebyly omezené rychlosti a každej by jezdil podle uvážení?
Auta by jezdily v obci tak 80, mimo 140 a na dálnici děj se vůle boží (povrch dálnic v čr opravdu není jako v Německu, kde to jde). Někdo by vyjel z vedlejší a z hlavní by ho sundal člověk jedoucí dvojnásobkem současnýho limitu

A že stát má pokuty kvůli příjmům? Vždyť pokuty maj nejbohatší státy na světě, který neví co s prachama, ty maj těžko předpisy kvůli rejžování

Naposledy editováno 09.04.2012 22:44:00

1 reakcí na tento příspěvek Stojí za přečtení

9.4.2012 v 22:58 | Nahoru | #3
Mno je potřeba to brát s rezervou...Zajímavé čtení a ůvaha... Ovšem věci,společnost a lidé jsou tací jací jsou,takže praktický dopad to bude těžko mít...Asi jako všechno bude všech a všichni budeme mít jen co potřebujeme

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stojí za přečtení

9.4.2012 v 23:05 | Nahoru | #4
vonZahn> On mluvil o neomezené v extravilánu. V extravilánu neomezená v podstatě je - sice je všude devadesátka, ale velká část řidičů na ni sere a jezdí dle uvážení a troufám si říct, že dle uvážení bezpečnou rychlostí. A na dálnici? - dokud nebyly dálniční prasáty, tak se na dálnicích taky jezdilo jen dle uvážení a stejně na nich bylo minimum nehod. Neomezená je na dálnicích v Německu, kde jsou dálnice srovnatelné(myslím s těmi našimi novějšími - D1 je polní cesta) a žádné potoky krve na nich nejsou.
Spíš je naivní, že současné represálie jsou za účelem zvýšení bezpečnosti. Je to už všechno dávno za hranicí nutného omezení. Momentálně se vymýšlí "lyžařský zákon" po něm přijdou spešl zákony pro chodce a ovečky přizpůsobte se. Moc pěkně tu současnou buzeraci okomentoval Jan Skalický - nazval ji "inflací omezení" - všude třicítky a podobné zvěrstva a dopravní omezení naprosto ztrácí svoji vážnost, navíc se tu ještě uplatňuje Peltzmanův efekt.

(reakce na) Stojí za přečtení

9.4.2012 v 23:06 | Nahoru | #5

Bury636 píše: Mno je potřeba to brát s rezervou...Zajímavé čtení a ůvaha... Ovšem věci,společnost a lidé jsou tací jací jsou,takže praktický dopad to bude těžko mít...Asi jako všechno bude všech a všichni budeme mít jen co potřebujeme

Jistě, někteří nejsou svoji svobodu schopni unést, ale opakuju řečnickou otázku - nejsou ty omezení už "kapánek" přehnané?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stojí za přečtení

9.4.2012 v 23:19 | Nahoru | #6

--VinCenzo-- píše: vonZahn> On mluvil o neomezené v extravilánu. V extravilánu neomezená v podstatě je - sice je všude devadesátka, ale velká část řidičů na ni sere a jezdí dle uvážení a troufám si říct, že dle uvážení bezpečnou rychlostí. A na dálnici? - dokud nebyly dálniční prasáty, tak se na dálnicích taky jezdilo jen dle uvážení a stejně na nich bylo minimum nehod. Neomezená je na dálnicích v Německu, kde jsou dálnice srovnatelné(myslím s těmi našimi novějšími - D1 je polní cesta) a žádné potoky krve na nich nejsou.
Spíš je naivní, že současné represálie jsou za účelem zvýšení bezpečnosti. Je to už všechno dávno za hranicí nutného omezení. Momentálně se vymýšlí "lyžařský zákon" po něm přijdou spešl zákony pro chodce a ovečky přizpůsobte se. Moc pěkně tu současnou buzeraci okomentoval Jan Skalický - nazval ji "inflací omezení" - všude třicítky a podobné zvěrstva a dopravní omezení naprosto ztrácí svoji vážnost, navíc se tu ještě uplatňuje Peltzmanův efekt.


No, to co se děje mimo zastavěný území bych rozhodně nenazýval neomezenou, akorát řidiči si určili jakou pokutu jsou ochotný zaplatit, málokdo jede o víc než 20 km/h nad limit, protože pak je pokuta moc velká.
A ohledně dálnic a i silnic obecně, češi nejezdí dost slušně a obezřetně aby mohli mít neomezenou imho.
A lyžařskej zákon je jednoznačně potřeba. jak myslíš že se teď dá řešit, když jezdí někdo na lyžích pod přiopilej a nebo jako dobytek? Nijak.
A Peltzmanův efekt bych nepřeceňoval

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stojí za přečtení

9.4.2012 v 23:46 | Nahoru | #7
vonZahn> ano ano
musime s temi "piraty sjezdovek" poradne zatocit

(reakce na) Stojí za přečtení

10.4.2012 v 00:00 | Nahoru | #8

WHTRDR píše: vonZahn> ano ano
musime s temi "piraty sjezdovek" poradne zatocit


Takhle, ono by stacilo, kdyby soudy rozhodovaly podle FIS a vlekaři za prasení brali permice, ale nevim jestli se to stane

1 reakcí na tento příspěvek Stojí za přečtení

10.4.2012 v 00:58 | Nahoru | #9
příjde mi, že ty jak píše podružný omezení a nařízení prostě potřebujeme...dokážete si přestavit jak by to tady vypadalo kdyby se jezdilo jen podle těch hlavních?

(reakce na) Stojí za přečtení

10.4.2012 v 09:02 | Nahoru | #10

Alan píše: příjde mi, že ty jak píše podružný omezení a nařízení prostě potřebujeme...dokážete si přestavit jak by to tady vypadalo kdyby se jezdilo jen podle těch hlavních?

jak v Kocourkově

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stojí za přečtení

10.4.2012 v 09:23 | Nahoru | #11

vonZahn píše: No, to co se děje mimo zastavěný území bych rozhodně nenazýval neomezenou, akorát řidiči si určili jakou pokutu jsou ochotný zaplatit, málokdo jede o víc než 20 km/h nad limit, protože pak je pokuta moc velká.
A ohledně dálnic a i silnic obecně, češi nejezdí dost slušně a obezřetně aby mohli mít neomezenou imho.
A lyžařskej zákon je jednoznačně potřeba. jak myslíš že se teď dá řešit, když jezdí někdo na lyžích pod přiopilej a nebo jako dobytek? Nijak.
A Peltzmanův efekt bych nepřeceňoval

Možná tak tím vykázáním, ale rozdávat na sjezdovkách pokuty, to zase smrdí přilepšováním státních a obecních pokladen - víme jak se často policie chová?????

Argumenty typu Češi to a Češi ono mě pěkně serou, jsme snad banda křováků?? A jak se mají řidiči někam vývojově posunout, když jim zákon ukládá kdejakej prd. A s tou rychlostí nesouhlasím, prasátka jezdí mimo obce stejně jako prasátka - nepřiměřenou rychlostí, což je třeba v případě prázdné silnice rychlost při které není řidič schopen zastavit na svůj dohled, a rozumní jezdí rozumě. Prasátka stejně nemyslí na následky, takže ani na pokuty a policie je stejně nijak zásadně neproseje, akorát to pak dopadá na hodně zkušených rozumných řidičů.
Chtělo by to samozřejmě komplexní řešení - mnohem přísnější autoškoly a na nějakou dobu po autoškole třeba pět let nechat maximálku omezenou

za vůbec největší zvěrstvo považuju automatický buzerkamery, když měří policie fyzicky, dá se aspoň potom kritizovat míésto, které zvolili, Czech radar si flákne kamerku třeba deset metrů před značku konec obce a zvesela pak inkasuje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stojí za přečtení

10.4.2012 v 09:40 | Nahoru | #12

--VinCenzo-- píše: ...za vůbec největší zvěrstvo považuju automatický buzerkamery, když měří policie fyzicky, dá se aspoň potom kritizovat míésto, které zvolili, Czech radar si flákne kamerku třeba deset metrů před značku konec obce a zvesela pak inkasuje


Sohlasím. Až na to že mám podezření že Czech radar si rozhodně sám nemůže vybrat kde měřit, to může Městská Policie nebo Státní imho

(reakce na) Stojí za přečtení

10.4.2012 v 09:47 | Nahoru | #13
vonZahn> Czech radar dělá pro města a má v podstatě monopol, je sice krásné, že jim musí místa k měření schvalovat policie, ale podle zkušeností lidí to vypadá, že ty návrhy automaticky podepisuje. Já prostě s automatizovaným měřením nesouhlasím s jako takovým.

edit: veškerý místa k měření musí schválit dopravní policie

Naposledy editováno 10.04.2012 09:47:59

1 reakcí na tento příspěvek Stojí za přečtení

10.4.2012 v 10:00 | Nahoru | #14
Hele já taky nesoublasím s policejní buzerací a měřením u cedulí a na přehlednejch místech atd...ba dokonce dnešní mluvou bych spadal do kategorie oblíbeného piráta, protože mě je pětadvacet,mám na autě tmavá skla a jelikož v autě najezdím tolik až mě to krutě neba, nebudu kecat a přiznám, že podle rychlostních limitů nejezdím...Tady je spíš problém to, co určuje kdo jede rychleji a kdo už jako to prasátko. Já říkám, že jedu svižně, ale s rozumem ovšem to co je pro mě s rozumem pro jiné bejt nemusí. Tím chci říct, že ten článek to dost bere tak,jakože všichni si všechno přejem, sme hodní a ohleduplní atd. Prostě neříkám, že souhlasím s těma zfanatizovanejma kampaněma viz. jel 110km/h na selnici je to pirát lynčujme ho, ale zase prostě nechat to na uvážení řidičů si nedovedu představit.

2 reakcí na tento příspěvek Stojí za přečtení

10.4.2012 v 12:46 | Nahoru | #15
Něco na tom článku je. Předesílám, že se snažím jezdit podle předpisů, ale něco je jen buzerace. Když byly děti menší, tak jsem je vozil v sedačce a to ještě nebylo poviné, ale dělat z toho povinost je trochu přitažané za vlasy. Např. když byly u bybičky, tak je bez sedačky nemohla vzít ani do města, přestože nejede víc než 50 km/h a za našich dob se tak v vzadu jezdilo normálně a žádná jatka se nekonala. Naopak když pojedou MHD v Brně tak stojí, i když ten autobus může jet někde třeba 65 km/h. Předpokládám,že žádný rodič nechce ohrozit svoje dítě, ale já vyrostl úplně normálně i bez sedačky. Nejsem idiot, aby mi stát nařizoval jak se mám nejlíp postarat o svoje děti.

1 reakcí na tento příspěvek Stojí za přečtení

10.4.2012 v 12:51 | Nahoru | #16
Kdyby všichní uměli řídit stejně skvěle jako já, tak silniční zákon nemusí být taková bichle

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stojí za přečtení

10.4.2012 v 13:01 | Nahoru | #17

Bear8 píše: Něco na tom článku je. Předesílám, že se snažím jezdit podle předpisů, ale něco je jen buzerace. Když byly děti menší, tak jsem je vozil v sedačce a to ještě nebylo poviné, ale dělat z toho povinost je trochu přitažané za vlasy. Např. když byly u bybičky, tak je bez sedačky nemohla vzít ani do města, přestože nejede víc než 50 km/h a za našich dob se tak v vzadu jezdilo normálně a žádná jatka se nekonala. Naopak když pojedou MHD v Brně tak stojí, i když ten autobus může jet někde třeba 65 km/h. Předpokládám,že žádný rodič nechce ohrozit svoje dítě, ale já vyrostl úplně normálně i bez sedačky. Nejsem idiot, aby mi stát nařizoval jak se mám nejlíp postarat o svoje děti.


Dřív byla menší hustota provozu, lidi neměli silný káry a jezdili pomaleji (to kdysi nebyly pásy v autech by byl taky argument?). A babička sice pojede 50 ale ten kdo do ní nabourá může jet víc...
A autobus MHD je ve většině nehod vítěz, všichni sedí vysoko, tam je riziko zranění malý.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stojí za přečtení

10.4.2012 v 13:33 | Nahoru | #18

Bury636 píše: Hele já taky nesoublasím s policejní buzerací a měřením u cedulí a na přehlednejch místech atd...ba dokonce dnešní mluvou bych spadal do kategorie oblíbeného piráta, protože mě je pětadvacet,mám na autě tmavá skla a jelikož v autě najezdím tolik až mě to krutě neba, nebudu kecat a přiznám, že podle rychlostních limitů nejezdím...Tady je spíš problém to, co určuje kdo jede rychleji a kdo už jako to prasátko. Já říkám, že jedu svižně, ale s rozumem ovšem to co je pro mě s rozumem pro jiné bejt nemusí. Tím chci říct, že ten článek to dost bere tak,jakože všichni si všechno přejem, sme hodní a ohleduplní atd. Prostě neříkám, že souhlasím s těma zfanatizovanejma kampaněma viz. jel 110km/h na selnici je to pirát lynčujme ho, ale zase prostě nechat to na uvážení řidičů si nedovedu představit.

V tom článku je to trochu moc radikálně pojaté. Ale je dosti na hlavu, že tu máme skoro 50 let devadesátku, přestože
1) vznikla za účelem omezení spotřeby v době ropné krize - její stanovení nemělo s bezpečností co dělat
2) absolutně nereflektuje technický pokrok - auta mají "trochu" jiné brzdy a podvozky

taky nechápu, proč všichni "odborníci" tak hulákali proti 160ce na některých nových dálnicích, například mnou už jednou zmíněná D11...

(reakce na) Stojí za přečtení

10.4.2012 v 14:29 | Nahoru | #19
vonZahn> V něčem máš pravdu, ale v autobusu, který v 60 km/h nabourá bych nechtěl sedět a stát ani omylem, přestože je to povoleno. Autobus má výhodu jen když válcuje osobáky jinak je na tom při nárazu do pevného podstatně hůř. Na výstavišti jsem si zkusil náraz na těch saních a je to nepředstavitelná pecka.

Naposledy editováno 10.04.2012 14:31:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stojí za přečtení

10.4.2012 v 14:49 | Nahoru | #20

--VinCenzo-- píše:
1) vznikla za účelem omezení spotřeby v době ropné krize - její stanovení nemělo s bezpečností co dělat.



Jako fakt? To sem vůbec netušil,že to je podle toho....ale zase ve vicero zemích sou ty maxima obdobná...

(reakce na) Stojí za přečtení

10.4.2012 v 14:58 | Nahoru | #21

Bury636 píše: Jako fakt? To sem vůbec netušil,že to je podle toho....ale zase ve vicero zemích sou ty maxima obdobná...

Ony se taky zaváděly ve většině zemí v těch 70. letech z tohodle důvodu. Třeba v Montaně byla rychlost "safe and prudent" pak se zavedl federální limit v době ropné krize a potom zase "safe and prudent" bohužel neustál ten tlak Mirků Dušínů, tak tam mají moentálně 75 Mph - nehodovost a počet obětí nehod ovšem zůstal stejný jako před zavedením omezení(myslím, že to bylo okolo roku 2000, ale nechce se mi to teď vyhledávat)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stojí za přečtení

10.4.2012 v 15:20 | Nahoru | #22

Bear8 píše: Něco na tom článku je. Předesílám, že se snažím jezdit podle předpisů, ale něco je jen buzerace. Když byly děti menší, tak jsem je vozil v sedačce a to ještě nebylo poviné, ale dělat z toho povinost je trochu přitažané za vlasy. Např. když byly u bybičky, tak je bez sedačky nemohla vzít ani do města, přestože nejede víc než 50 km/h a za našich dob se tak v vzadu jezdilo normálně a žádná jatka se nekonala. Naopak když pojedou MHD v Brně tak stojí, i když ten autobus může jet někde třeba 65 km/h. Předpokládám,že žádný rodič nechce ohrozit svoje dítě, ale já vyrostl úplně normálně i bez sedačky. Nejsem idiot, aby mi stát nařizoval jak se mám nejlíp postarat o svoje děti.


jo todle by z tech zakonu melo vymizet. co je komu do toho jestli si dam pas nebo ne? jestli si vezmu helmu na motorku nebo ne?

(reakce na) Stojí za přečtení

10.4.2012 v 17:17 | Nahoru | #23

WHTRDR píše: jo todle by z tech zakonu melo vymizet. co je komu do toho jestli si dam pas nebo ne? jestli si vezmu helmu na motorku nebo ne?

no to taky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stojí za přečtení

18.4.2012 v 09:55 | Nahoru | #24

karf píše: Kdyby všichní uměli řídit stejně skvěle jako já, tak silniční zákon nemusí být taková bichle



Mluvíš mi z duše.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stojí za přečtení

18.4.2012 v 10:10 | Nahoru | #25
Buni> "drive jsem byval namysleny, ale ted uz jsem dokonaly"

(reakce na) Stojí za přečtení

18.4.2012 v 13:28 | Nahoru | #26

WHTRDR píše: Buni> "drive jsem byval namysleny, ale ted uz jsem dokonaly"



Přesně tak. Dřív jsem míval jednu chybu. Byl jsem namyšlený. Teď už jsem ale dokonalý.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist