Zajímá mne předvším: Byl už někdo z vás učastníkem nehody? Jak se to probíhá? Předpokládám, že nikdo nevozí blinkry, zrcátka, kryt řetězu nebo pneumatiky homologované pro silniční provoz(předpokládám, že motokrosové pláště nejsou, možná se pletu?)atd. Probíhá po nehodě zevrubná prohlídka motorky kde se hledají jakékoli blbosti a maličkosti aby se pojišťovna vyhnula plnění plnění. Jak je to například s "opapírovaným" strojem typu DRZE který má ve velkém TP vysloveně uvedeno, že nejde přihlásit. Bude to někdo zkoumat v případě, že má STK i malý TP a ručení? A tak dále a tak dále. Díky za vaše příspěvky.
Ale premyslim kdo by to prokazal ??? Na miste nehody, kdyz uz by se i volala policie, tak ani oni tohle preci neresi.
BTW. ne vsechny crossove pneu jsou NOT FOR ROAD
1 reakcí na tento příspěvek Ostré enduro- papírování a nehody
1 reakcí na tento příspěvek Ostré enduro- papírování a nehody
1, syn jel na mé mašině, neměl na ni správnou skupinu, sejmula ho baba, která mu nedala přednost před zraky policajtů. Volali mě k tomu kvůli zranění.
- kontrola řidičáku ANO, že nesedí výkon ke skupině neřešili
- kontrola OTP - ANO
- kontrola zelené karty - ANO
- shodnost OTP a mašiny - jen podle RZ (žádné VIN a pod.)
- kontrola motorky - NE (pouze povšechná obhlídka)
- podrobná fotodokumentace ANO
- kontrola platnosti STK - ANO jen podle nálepky na RZ
2, kámošku sejmulo auto o dvě křižovatky vedle o měsíc později. Tak stejně nedání přednosti autem.
- motorka zabavena a odvezena na jakousi prohlídku. Vystaveno potvrzení, provedena fotodokumentace. Na motorce nebyly žádné úpravy, nevypadala nijak podezřele. Po měsíci vrácena s posudkem, že je vše OK.
Tak si vyber. Asi je to případ od případu.
1 reakcí na tento příspěvek Ostré enduro- papírování a nehody
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ostré enduro- papírování a nehody
Jenže highway znamená jak dálnice, tak i silnice
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ostré enduro- papírování a nehody
saty506 píše: Tak ja pro priklad mam Mitas C18 ,C17 comi bylo receno ze je schvalene na silnici
Je to tak. Cross pneu Mitas C17, C19, C21 (přední) a C02, C16, C18 a C20 (zadní) jsou schváleny pro provoz na pozemních komunikacích, protože splňují evropskou normu ECE R-75 (i americkou DOT).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ostré enduro- papírování a nehody
Tank píše: Firecracker> Not for highway use, což neznamená že nemůžu na silnici, ale že je nemám honit na dálnici.
Jenže highway znamená jak dálnice, tak i silnice
Hádat se nebudu ale v překladu je highway dálnice. OldDog píše že schválené jsou i když je na nich napsané teda asi něco jiného.
1 reakcí na tento příspěvek Ostré enduro- papírování a nehody
Dialog probíhal takto:
hošan: "Máte tam špatný kola."
já: "prosím?!?"
hošan: "No nemáte tam kola co jsou zapsaný v techničáku."
já: "Pane, vy se asi pletete, nejdu na STK, ale jen na evidenčku, a co máte na mysli těmi koly, co je na nich špatně??"
hošan: "To je jedno, pokud nesouhlasí kola, nemůžu to zaevidovat, v techničáku máte napsáno 140/80 na 18."
já: "Vždyť to jsou 140/80/18!"
hošan: "Ajó, já špatně koukal..."
A to šlo jen o evidenční prohlídku. Mít tam novou Bridgestone 120/90 co mi leží v garáži, tak by mě asi nepustil... co by se pak dělo při nehodě kdyby tam byl jinej rozměr pneumatik, byť homologovanejch?? To mám tu Bridgestonku vyhodit?? Nechápu...
Firecracker píše: Hádat se nebudu ale v překladu je highway dálnice. OldDog píše že schválené jsou i když je na nich napsané teda asi něco jiného.
Živím se překlady pro automotive a "not for highway use"/"not for highway service" znamená "nemá schválení DOT", tj. v USA, většinou to je na gumách do terénu /krosky, bagry, rudlíky/, takže to znamená "nesmí do silničního provozu".
Národní sportovní řády ČMF
Příloha 01
TECHNICKÉ PŘEDPISY
Český překlad
58.03.7 Pneumatiky
Musí být použity pneumatiky kategorie V nebo Z označené * E* nebo * DOT* na boku pneumatiky. Od 1.1.1998 se upřednostňují pneumatiky označené * E* . Povoleny jsou pouze pneumatiky, které jsou k dispozici v normální obchodní síti běžně dostupné široké veřejnosti a vyhovují předpisům pro běžný silniční provoz. Je-li vyhlášen mokrý závod (WET RACE) mohou se použít speciální pneumatiky označené * E* nebo * DOT* a nápisem NOT FOR HIGWAY USE (nepoužívat v silničním provozu). Hloubka dezénu v celé šíři běhounu musí být v době technické přejímky minimálně 2,5 mm.
Joraell píše: Ü evidencky nema cumet na nic jinyho nez na cisla takze jsi ho mel kopnout do riti a at dovali sefa nebo neco podobnyho. I kdyby jsi tam tu motorku dovezl bez kol.
Pánové nejdřív si tu ověřte to o těch kolech a pak házejte rozumy - kola na evidenčce se samozřejmě kontrolujou:
Např.:
http://www.stkkonice.cz/index.php?p=4
Naposledy editováno 18.04.2012 16:06:42
1 reakcí na tento příspěvek Ostré enduro- papírování a nehody
Co mi udělalo radost a překvapilo- hošan mi odpustil absenci výrobního štítku- té samolepky na krku řízení co se její výroba řešila v jiném vlákně, až dnes jsem zjistil, že ho nemám. Mé alternativní vysvětlení, že ji asi odfoukla wapka vzal hoša bez potíží, což jsem po předchozím problému s gumami nečekal Asi je to případ od případu a záleží na konkrétním pracovníkovi STK jak moc si je vědom topmanažerské pozice která je mu svěřena...
Kdyby k nehodě došlo a motorka něco nesplňovala, tak pojišťovna může snížit plnění, ale určitě ne se na tebe vykašlat.. Leda že by to bylo způsobeno přímo nehomologovanou věcí..
M6 píše: To je zajímavé, to by pak s matárdovými koly nezapsanými v TP vyhazovali taky...
Co mi udělalo radost a překvapilo- hošan mi odpustil absenci výrobního štítku- té samolepky na krku řízení co se její výroba řešila v jiném vlákně, až dnes jsem zjistil, že ho nemám. Mé alternativní vysvětlení, že ji asi odfoukla wapka vzal hoša bez potíží, což jsem po předchozím problému s gumami nečekal Asi je to případ od případu a záleží na konkrétním pracovníkovi STK jak moc si je vědom topmanažerské pozice která je mu svěřena...
Však vyhazují pokud nejsou zapsaná v TP...
btw... ten den mu vrátili asi po roce papíry z čistírny.....
takže víc štěští než rozumu