Téma: Ostré enduro- papírování a nehody
 
18.4.2012 v 09:21
Sice je pro mé otázky samostatná kategorie v sekci jak na to, ale ptám se z pohledu provozovatele ostrého endura, které ze své podstaty tvoří specifickou kategorii motorek a to patří sem.
Zajímá mne předvším: Byl už někdo z vás učastníkem nehody? Jak se to probíhá? Předpokládám, že nikdo nevozí blinkry, zrcátka, kryt řetězu nebo pneumatiky homologované pro silniční provoz(předpokládám, že motokrosové pláště nejsou, možná se pletu?)atd. Probíhá po nehodě zevrubná prohlídka motorky kde se hledají jakékoli blbosti a maličkosti aby se pojišťovna vyhnula plnění plnění. Jak je to například s "opapírovaným" strojem typu DRZE který má ve velkém TP vysloveně uvedeno, že nejde přihlásit. Bude to někdo zkoumat v případě, že má STK i malý TP a ručení? A tak dále a tak dále. Díky za vaše příspěvky.

Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 09:37 | Nahoru | #1
Tohle by me taky zajimalo. Podle me bude hodne zalezet na pojistovne.

Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 09:49 | Nahoru | #2
Nechci byt poslem spatnych zprav ale pokud mas pneu na kterych je vyslovne napsano ze nejsou pro provoz silnici (not for hiway nejak tak se to pise .-D) tak pri nehode je toto vozidlo uz z tohoto duvodu povazovano za nespusobile pro provoz na pozemnich komunikaci cili mensi spoluucast + pokuta nejaky bodiky by te asi neminuly. Proto je nekdy lepsi i vynikovy zaplatit skodu nez prijit o papíry. Neukamenujte me

Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 10:19 | Nahoru | #3
Pokud uz by se nejak prokazalo ze vozidlo nebylo zpusobile pro provoz, tak se tim pojistovna podle me ani nebude zabyvat a shodi to ze stolu.
Ale premyslim kdo by to prokazal ??? Na miste nehody, kdyz uz by se i volala policie, tak ani oni tohle preci neresi.

BTW. ne vsechny crossove pneu jsou NOT FOR ROAD

1 reakcí na tento příspěvek Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 10:49 | Nahoru | #4
myslím, že já mám na gumách napsáno Not for highway use, což neznamená že nemůžu na silnici, ale že je nemám honit na dálnici.

1 reakcí na tento příspěvek Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 10:52 | Nahoru | #5
MItas ma psany not for highway use

(reakce na) Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 10:59 | Nahoru | #6
Wiblyz> jo, jo jsou to mitasky C-02 ale myslím, že na jízdu po silnici jsou OK(teda co se zákona týče)

Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 11:17 | Nahoru | #7
Hele, na dotaz jak to probíhá dvě vlastní zkušenosti:
1, syn jel na mé mašině, neměl na ni správnou skupinu, sejmula ho baba, která mu nedala přednost před zraky policajtů. Volali mě k tomu kvůli zranění.
- kontrola řidičáku ANO, že nesedí výkon ke skupině neřešili
- kontrola OTP - ANO
- kontrola zelené karty - ANO
- shodnost OTP a mašiny - jen podle RZ (žádné VIN a pod.)
- kontrola motorky - NE (pouze povšechná obhlídka)
- podrobná fotodokumentace ANO
- kontrola platnosti STK - ANO jen podle nálepky na RZ

2, kámošku sejmulo auto o dvě křižovatky vedle o měsíc později. Tak stejně nedání přednosti autem.

- motorka zabavena a odvezena na jakousi prohlídku. Vystaveno potvrzení, provedena fotodokumentace. Na motorce nebyly žádné úpravy, nevypadala nijak podezřele. Po měsíci vrácena s posudkem, že je vše OK.

Tak si vyber. Asi je to případ od případu.

1 reakcí na tento příspěvek Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 11:28 | Nahoru | #8
Tak ja pro priklad mam Mitas C18 ,C17 comi bylo receno ze je schvalene na silnici

Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 11:44 | Nahoru | #9
zančkujuu

Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 11:58 | Nahoru | #10
Ja mel na mysli moje C04, C05 ty nejsou homologovany

Jo jinak k tematu, vim o tom taky - je to pripad od pripadu dost ruzny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 12:00 | Nahoru | #11
Firecracker> Not for highway use, což neznamená že nemůžu na silnici, ale že je nemám honit na dálnici.

Jenže highway znamená jak dálnice, tak i silnice

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 12:11 | Nahoru | #12

saty506 píše: Tak ja pro priklad mam Mitas C18 ,C17 comi bylo receno ze je schvalene na silnici


Je to tak. Cross pneu Mitas C17, C19, C21 (přední) a C02, C16, C18 a C20 (zadní) jsou schváleny pro provoz na pozemních komunikacích, protože splňují evropskou normu ECE R-75 (i americkou DOT).

(reakce na) Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 12:18 | Nahoru | #13
OldDog>
a samozřejmě mají schvalovačku i mitas řady EF.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 12:29 | Nahoru | #14

Tank píše: Firecracker> Not for highway use, což neznamená že nemůžu na silnici, ale že je nemám honit na dálnici.

Jenže highway znamená jak dálnice, tak i silnice



Hádat se nebudu ale v překladu je highway dálnice. OldDog píše že schválené jsou i když je na nich napsané teda asi něco jiného.

(reakce na) Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 12:37 | Nahoru | #15
Firecracker> Stačí se mrknout na webovky Mitasu:
Mitas C20

Kdysi jsem si na tohle téma vyměnil pár mailů s obchodním ředitelem Mitasu a ten mi to potvrdil.

1 reakcí na tento příspěvek Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 13:43 | Nahoru | #16
V tuto chvíli mám čerstvou zkušenost z evidenční prohlídky. Přihlašuju 450 EXC. Přejímací technik, mladý ambiciozní hošan měl problém s mými pneumatikami.
Dialog probíhal takto:
hošan: "Máte tam špatný kola."
já: "prosím?!?"
hošan: "No nemáte tam kola co jsou zapsaný v techničáku."
já: "Pane, vy se asi pletete, nejdu na STK, ale jen na evidenčku, a co máte na mysli těmi koly, co je na nich špatně??"
hošan: "To je jedno, pokud nesouhlasí kola, nemůžu to zaevidovat, v techničáku máte napsáno 140/80 na 18."
já: "Vždyť to jsou 140/80/18!"
hošan: "Ajó, já špatně koukal..."

A to šlo jen o evidenční prohlídku. Mít tam novou Bridgestone 120/90 co mi leží v garáži, tak by mě asi nepustil... co by se pak dělo při nehodě kdyby tam byl jinej rozměr pneumatik, byť homologovanejch?? To mám tu Bridgestonku vyhodit?? Nechápu...

Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 13:45 | Nahoru | #17
Ü evidencky nema cumet na nic jinyho nez na cisla takze jsi ho mel kopnout do riti a at dovali sefa nebo neco podobnyho. I kdyby jsi tam tu motorku dovezl bez kol.

(reakce na) Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 14:32 | Nahoru | #18

Firecracker píše: Hádat se nebudu ale v překladu je highway dálnice. OldDog píše že schválené jsou i když je na nich napsané teda asi něco jiného.



Živím se překlady pro automotive a "not for highway use"/"not for highway service" znamená "nemá schválení DOT", tj. v USA, většinou to je na gumách do terénu /krosky, bagry, rudlíky/, takže to znamená "nesmí do silničního provozu".

Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 14:34 | Nahoru | #19
Jinak kdo nevěří, tak třeba viz http://www.miksoft.cz/catis/Info/tp99.htm

Národní sportovní řády ČMF
Příloha 01
TECHNICKÉ PŘEDPISY
Český překlad

58.03.7 Pneumatiky
Musí být použity pneumatiky kategorie V nebo Z označené * E* nebo * DOT* na boku pneumatiky. Od 1.1.1998 se upřednostňují pneumatiky označené * E* . Povoleny jsou pouze pneumatiky, které jsou k dispozici v normální obchodní síti běžně dostupné široké veřejnosti a vyhovují předpisům pro běžný silniční provoz. Je-li vyhlášen mokrý závod (WET RACE) mohou se použít speciální pneumatiky označené * E* nebo * DOT* a nápisem NOT FOR HIGWAY USE (nepoužívat v silničním provozu). Hloubka dezénu v celé šíři běhounu musí být v době technické přejímky minimálně 2,5 mm.

Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 16:05 | Nahoru | #20

Joraell píše: Ü evidencky nema cumet na nic jinyho nez na cisla takze jsi ho mel kopnout do riti a at dovali sefa nebo neco podobnyho. I kdyby jsi tam tu motorku dovezl bez kol.



Pánové nejdřív si tu ověřte to o těch kolech a pak házejte rozumy - kola na evidenčce se samozřejmě kontrolujou:

Např.:
http://www.stkkonice.cz/index.php?p=4

Naposledy editováno 18.04.2012 16:06:42

(reakce na) Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 17:03 | Nahoru | #21
M6> Měl jsem úplně to samí na evidenčce. Prý máte špatný rozměr pneumatiky, máte 140/80/18 a v TP 120/90/18, říkám podívejte se do dodatků, ááá už to vidím už jsem myslel, že vám budu muset vrátit peníze. Ještě jsem mu říkal, že na evidenčce by to snad nemělo vadit i kdybych je neměl zapsaný a on to musí všechno souhlasit! Takovou dobu to okukoval.

1 reakcí na tento příspěvek Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 17:10 | Nahoru | #22
To je zajímavé, to by pak s matárdovými koly nezapsanými v TP vyhazovali taky...
Co mi udělalo radost a překvapilo- hošan mi odpustil absenci výrobního štítku- té samolepky na krku řízení co se její výroba řešila v jiném vlákně, až dnes jsem zjistil, že ho nemám. Mé alternativní vysvětlení, že ji asi odfoukla wapka vzal hoša bez potíží, což jsem po předchozím problému s gumami nečekal Asi je to případ od případu a záleží na konkrétním pracovníkovi STK jak moc si je vědom topmanažerské pozice která je mu svěřena...

Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 17:20 | Nahoru | #23
Zkušenost s nehodou na ostré naštěstí nemám, každopádně gumy obouvám raději homologované (kupodivu Trellbrog 754 homologaci do provozu má), v TP mám u EXC zapsáno vzadu 120 i 140, vepředu 90 a 100.

Kdyby k nehodě došlo a motorka něco nesplňovala, tak pojišťovna může snížit plnění, ale určitě ne se na tebe vykašlat.. Leda že by to bylo způsobeno přímo nehomologovanou věcí..

(reakce na) Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 18:22 | Nahoru | #24

M6 píše: To je zajímavé, to by pak s matárdovými koly nezapsanými v TP vyhazovali taky...
Co mi udělalo radost a překvapilo- hošan mi odpustil absenci výrobního štítku- té samolepky na krku řízení co se její výroba řešila v jiném vlákně, až dnes jsem zjistil, že ho nemám. Mé alternativní vysvětlení, že ji asi odfoukla wapka vzal hoša bez potíží, což jsem po předchozím problému s gumami nečekal Asi je to případ od případu a záleží na konkrétním pracovníkovi STK jak moc si je vědom topmanažerské pozice která je mu svěřena...


Však vyhazují pokud nejsou zapsaná v TP...

Ostré enduro- papírování a nehody

18.4.2012 v 21:06 | Nahoru | #25
Kamarád na EXC nedostal přednost na křižovatce a štrejchnul auto...off gumy, bez blinkrů, pouze světlo, v helmě na kolo (bez homologace), bez SPZ a dokladů. Policajtům řekl ,že mu spz musela ulítnout při srážce, a papíry mu dovezl táta....od pojištovny dostal asi 10 000 za vejfuk a plasty...
btw... ten den mu vrátili asi po roce papíry z čistírny.....
takže víc štěští než rozumu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist