jel jsem trošku ostřeji na KLR a tak nějak se začlo přehřívat, vypnul jsem motor dřív než se to dostalo na červené, ale teplota nebyla normální. Dolil jsem do chladiče asi půl litru vody a zpáteční cesta byla bez problémů(jel jsem piánko) nicméně mám pocit, že se mě u chladiče netočil větráček(který se dřív točil když jsem byl třeba v koloně) Nechápu, kde zmizel půllitr chladící kapaliny(v oleji není) a taky nechápu proč se netočil větráček, může na to mít vliv vymlácená baterka ? (musím startovat nakopávačkou)
EDIT: Když odhlídneme proč se netočil větráček, tak by mě stále zajímalo kde se ztratilo cca 0,5 litru chladící kapaliny za cca 3-5 tisíc km, teoreticky se mohla ztrati mín, třeba 0,3l. Může motor žrát vodu ?
Naposledy editováno 19.03.2012 14:53:36
1 reakcí na tento příspěvek Kde se ztrácí voda ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde se ztrácí voda ?
CharlitoCZ píše: Baterka na větráček vliv mít nebude pokud jsi to měl nastartovaný
Pán píše: vypnul jsem motor dřív než se to dostalo na červené, ale teplota nebyla normální Z toho usuzuju, že mu větrák nesepnul po vypnutí motoru1 reakcí na tento příspěvek Kde se ztrácí voda ?
Rebel83 píše: Pán píše: vypnul jsem motor dřív než se to dostalo na červené, ale teplota nebyla normální Z toho usuzuju, že mu větrák nesepnul po vypnutí motoru
to je sice pravda, ale venku není takový hic, aby se to neuchladilo dřív, než to do tohoto stavu dojde...
Navíc ta voda, spíš bych to viděl na fouklý těsnění pod palicí....
Naposledy editováno 12.03.2012 13:06:22
2 reakcí na tento příspěvek Kde se ztrácí voda ?
Na bejvalce jsem vodu nedolejval, protože to byl vzducháč
Ale s nynější už mám taky pěknou řádku km a taky jsem nic nedolejval, pokud ti neteče, tak ji to papká.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde se ztrácí voda ?
CharlitoCZ píše: Ještě mě napadá, že větráček nemusel třeba sepnout, protože tam bylo málo vody a nezareagovalo na ni čidlo (to ale beru podle naší rychlovarný konvice, která taky dokáže hodiny topit když nemá vodu...)
Na bejvalce jsem vodu nedolejval, protože to byl vzducháč
Ale s nynější už mám taky pěknou řádku km a taky jsem nic nedolejval, pokud ti neteče, tak ji to papká.
napadlo mě jestli neteče, protože když jsem k ní ten den přišel tak pod ní bylo mokro, taková podivná jakoby mastná kapalina, jenže od té doby ani kapka(je možné že ta voda byla dovezená do té garáže ostatnímo auty po dešti) To že mě motorka tročku žere olej je normální a vím o tom, ale že by mě žrala vodu ... je to možný jen si nedokážu představit jak by to dělala. A ještě jedna otázka, když jsem do těch cca 1,5 litru chladící kapaliny která je tam od podzimu dolil 0,5 litru perlivé vody Clever, tak ji musím asi celou vyměnit co ?
e: zkus ten větrák napojit na 12V a uvidíš jestli to je v něm, případě odpojit čidlo teploty a spojit ty 2 drátky v konektoru, jestli se roztočí větrák..
Naposledy editováno 12.03.2012 14:30:56
1 reakcí na tento příspěvek Kde se ztrácí voda ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde se ztrácí voda ?
Taky pokud jsi se dostal do cerveneho , tak ti voda vybehne prepadem pres otevrene vicko ven.
No a nesepnuty vetrak muze mit milion pricin, me se sepina driv nez jsem v cervenem, prave proto abych se do cerveneho nedostal.
Zacal bych samotny napojenim vetraku na 12V, pokud toci tak cidlo nebo nekde preruseny kontak, popripade pojistky, ale to by asi nefungovalo jest eneco jineho.
Anti píše: Větráček se netočil třeba kvůli nedostatečné teplotě nebo ti prostě odešlo čidlo.Voda by se v takovém množství ztrácet určitě neměla.Téct může kudykoliv.
Jo to ohledně odešlého čidla nebo nedostatečné teploty mě napadlo, uvidím jak se to bude chovat dál. Nechci dělat chytrýho, ale to že může téct odkudkoliv mě taky napadlo jen bych čekal, že budu nakapaná někde venku, ale není... jediné co jsem dělal před tím než jsem spozoroval vyšší teplotu a nedostatek vody byla výměna oleje, nalil jsem ho tam asi o 400ml víc než mát být, ujel jsem na tom cca 400metrů a pak ten přebytek druhý den upustil.
Creck píše: firecracker> To ti zmizla voda poprve ? Treba ti mizne po troskach uz delsi dobu nekde pres hadici a nevenujes tomu pozornost ne ? Staci male ukapkavani nekde v netesnem spoji a mas za jednu jizdu pul litru pryc.
Taky pokud jsi se dostal do cerveneho , tak ti voda vybehne prepadem pres otevrene vicko ven.
No a nesepnuty vetrak muze mit milion pricin, me se sepina driv nez jsem v cervenem, prave proto abych se do cerveneho nedostal.
Zacal bych samotny napojenim vetraku na 12V, pokud toci tak cidlo nebo nekde preruseny kontak, popripade pojistky, ale to by asi nefungovalo jest eneco jineho.
Ano, poprvé, respektive jsem si toho poprvé všimnul, ale celkově na tý moto mám najeto jen asi 6000km ono je možné že se ztrácí už delší dobu, ale nevšimnul jsem si toho dřív. Nemůžu vyloučit že někde pokapkává, ale pod moto je sucho, takže by muselo kapat jen strašně málo. Když se dívám z obou stran tak je moto suchá, nikde není vidět, že by něco sáklo. Do červeného jsem se nedostal, před tím jsem motor vypnul a víčko jsem za chvíli na to otevřel, nic na mě nevystříklo a i chladič nebyl mokry od vody. Nejdřív určitě vyzkouším ten větrák to je jasné, spíš si říkám kam a jak se ten cca půllitr poděl.
1 reakcí na tento příspěvek Kde se ztrácí voda ?
Nebo je to jak píše Creck.Někde to ukapává ale nevěnuješ pozornost.Pak se to přehřeje z nedostatku vody,nesepne větrák a zbytek vody ti vylítne přepadem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde se ztrácí voda ?
Anti píše: Já třeba vím,že mi teče chladič kolem úchytu.Fígl je v tom,že to to teče po chladiči a stačí se to vypařit,takže nikde nemám žádné kalužinky.Proto jsem to napsal takhle blbě.Někdy je únik kapaliny docela problematické najít.
Nebo je to jak píše Creck.Někde to ukapává ale nevěnuješ pozornost.Pak se to přehřeje z nedostatku vody,nesepne větrák a zbytek vody ti vylítne přepadem.
To že to teče nějak takhle blbě je teoreticky možný chladič mám celý schovaný pod rozšířenou expediční nádrží takže bych to ani moc neviděl. Zkusím to omrknout, s baterkou. Ukapávání asi fakt nehrozí, respektive to rozhodně nekape na zem vždy když moto někdy parkuju sleduju jestli pod ní není loužička, nebo něco mokrého. Naštěstí se to nepřehřálo, nedostalo se to ani do červeného docela si tu teplotu hlídám ... ale vím, že není normální abych to měl za půlkou, respektive se tak stane jen ze začátku dokud není otevřený termostat pak to hned ale zase klesne, tohle už bylo skoro v červeném.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kde se ztrácí voda ?
Naposledy editováno 12.03.2012 15:15:49
Merhaut píše: firecracker> zkus to projet s dolitou vodou, uvidíš, jak se bude chovat. Každopádně bych vyzkoušel samotný vetrák, jestli je v pořádku, pak pátrat dál.Pokud ti to jen někde kape, tak při té teplotě vody a motoru se to na zem ani nedostane.
Po tom co jsem dolil vodu jsem normálně jel zpátky asi 13km nic se nepřehřívalo a nikde nic nekapalo ...
1 reakcí na tento příspěvek Kde se ztrácí voda ?
1 reakcí na tento příspěvek Kde se ztrácí voda ?
CharlitoCZ píše: (to ale beru podle naší rychlovarný konvice, která taky dokáže hodiny topit když nemá vodu...)
To je tím, že rychlovarná konev nevypíná podle teploty plotny, ale když začne procházet pára skrze rukojeť kolem vypínače u kterýho je termostat. Takže není voda, není pára = konev nevypíná.
Fenix píše: mě klr i v tomto počasí normálně větrák spíná. A to dost často. usuzuju že je to u tohoto druhu normální. K vodě, jsi si jistý že před projíždkou jsi to měl v normě? za nějaký čas se voda vypařit může.. Nebo vyfluše při přehřátým motoru přepadem... Ale pulitr za 3 km to je divný to by jsi asi někde vidět musel.
Půl litr za 3k km to jest za 3000km ale mohlo to být o něco víc, ale max 5000
1 reakcí na tento příspěvek Kde se ztrácí voda ?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna/vyndání tlumiče na KLR Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 13 | Včera v 22:23 Firecracker |
duplikát, prosím smazat Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 0 | 9.5.2024 v 18:58 Firecracker |
na smazání Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 0 | 9.5.2024 v 18:42 Firecracker |
Regulátor nereguluje (možná) [1, 2] Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 52 | 10.8.2023 v 20:29 Anti |
Regulátor nereguluje Kawasaki KLR 600 | Firecracker | 1 | 13.7.2023 v 18:53 spac1 |