globalmoto_kveten





Téma: Na co si dát bacha u prvních R1?
 
21.10.2007 v 16:05
Zdravím.!
Tak v peněžence konečně nějaký ten obnos a zítra se vydávám na výlet pro jednu R1. Je to první model tzn. 98ka, na okruhu údajně nejetá... Najeto něco přes 40tis., tak se chci zeptat zda-li tyto typy byly na něco náchylné a čemu se při případné koupi vyvarovat, ať něco nepřehlédnu.
Předem díky za info!
Předchozí
1 2
Následující

Na co si dát bacha u prvních R1?

21.10.2007 v 16:47 | Nahoru | #1
treba olej kolik bere při palbě , jestli už byly dělané ventily dělají se na 42 000km, na 48 se dělá rozvoďák (nejsem si úplně jist) okoukni řetězovku apod ale to asi víš co a jak:) pak se dej info co a jak si pořídil popř nepořídil nebo sem hod inzerát ti to tady někdo posoudí i vizuálně ;)


good luck *yes*

Na co si dát bacha u prvních R1?

21.10.2007 v 17:05 | Nahoru | #2
kamos ji mel, hned mel obouchanej predni rafek kdyz dopadal ze zadniho, pak se mu zacla mrvit prevodovka (dvojka chrastila pod plynem, pak i vypadavala , spatny), na stunt forech pisou ze to je jak papir (ram, rafky atd), takze prohlidni vsechno peclive, oleje to zere asi 0.5 na 1000, to je normalni, jinak je to celkem ok, supr brzdy

Na co si dát bacha u prvních R1?

21.10.2007 v 17:36 | Nahoru | #3

(reakce na) Na co si dát bacha u prvních R1?

21.10.2007 v 17:56 | Nahoru | #4

aikon1_1 píše: Zdravím.!
Tak v peněžence konečně nějaký ten obnos a zítra se vydávám na výlet pro jednu R1. Je to první model tzn. 98ka, na okruhu údajně nejetá... Najeto něco přes 40tis., tak se chci zeptat zda-li tyto typy byly na něco náchylné a čemu se při případné koupi vyvarovat, ať něco nepřehlédnu.
Předem díky za info!


Můj názor,neznám tady cenu a další detaily - ale asi bych šel na r. 2000 a výš,a myslím,že se dají sehnat.A důvod,že ty první kusy r.98 ,dle zkušeností kamarádů,měli "trochu mouchy". /Motor,převodovka,řízení/,ale každý kus,se může chovat jinak,takže,se rozhoduj dle svého!

(reakce na) Na co si dát bacha u prvních R1?

21.10.2007 v 18:00 | Nahoru | #5
aikon1_1>Čau chlape, mám sice ročník 01, ale snad ti pomůžu. Nejdříve si pořádně vše prohlídni, plasty ( jestli jsou origo, v jakým stavu...atd ) , rám ( , jestli nebyl rovnaný...origo nástřik...u podsedlovky jestli nejsou ve svárech praskliny...), kola ( pokud budou drobné bouchance...proč? ) , prostě vše co jde. Pokud se ti něco nebude líbit, tak se ho zeptej, proč je tohle tak, nebo takhle a sleduj jeho reakce...už to může hodně napovědět. Podívej se i na šrouby, které drží brzdiče...pokud mají navrtané dirky v hlavě, tak z 90 % jezdila okruh.
Zeptej se i na spotřebu oleje...někdo tvrdí, že bere, něko ne....já takovou zkušenost nemám....0,8 l na 4500 km.
Je toho mnohem víc, ale jelikož předpokládám, že nejsi žádný začátečník, tak tady nebudu rozepisovat každou drobnost.
Každopádně už první pohled na motorku napoví, jaký je majitel a jak se k ní choval.... Tak mnoho štěstí a dobře vyber *yes*

Na co si dát bacha u prvních R1?

21.10.2007 v 18:29 | Nahoru | #6
Díky za reakce... navrc: Dík za inzerát, ale mašinu mám už vybranou a teď potřebuju jen vědět právě ty mouchy.
Kamikadze-ace: Na ten rozvoďák se určitě zeptám a na ventily taky. Jinak orientační ceny, kdyby byla potřeba výměny?
Bubrak ZX10R: Nemám v plánu na tom blbnout bůh ví jak - ty záda si samožejmě občas dávám i na předchozí mašině jsem to zkoušel, ale určitě užitečné tyto věci vědět - díky!
Feri: Díky! Mám strach právě hlavně z toho okruhu, takže to bych si docela rád pohlídal... Něco o tom vím, ale nemám naposlouchaný motor u R1 tak, abych poznal, co vše by mohlo být špatně a z toho mám strach, protože 98ka už není novinka na trhu, ale do motoru hold člověk nevidí... Jinak dorazy apod. věci jsou mi jasné.
Díky všem a za každou reakci jsem vděčný - rad není nikdy dost ;)

1 reakcí na tento příspěvek Na co si dát bacha u prvních R1?

21.10.2007 v 18:38 | Nahoru | #7
okruh je vážný nebezpečí pro motorku - když ti majitel řekne,že jela na okruhu,pokřižuj se a rychle jeď pryč :lol:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Na co si dát bacha u prvních R1?

21.10.2007 v 18:47 | Nahoru | #8
Camča_v>>
Ale to by motka nesměla jezdit vůbec,je rozdíl volné a závodní ježdění ,to ano.A kdo jezdí na okruh/hobby/,tak se většinou o moto stará - olej,řetěz,brzdy,ložiska,plasty.A zase ta motka na okruhu na "prdel" nedostává.I při běžném provozu,se může honit do maxima.A na "letišti" při "blbnutí"dostane zabrat víc.

Na co si dát bacha u prvních R1?

21.10.2007 v 18:53 | Nahoru | #9
Souhlas, ale i tak myšlenka okruh: ano, by mě asi moc nenadchla - ještě, když to maník neměl do Brna zase tak daleko :) Spíše, jak na to přijít jestli nelže, když mi tvrdí, že ne... Jak píše Fery o těch šroubech, co drží brzdiče jsem třeba nevěděl, že se vrtají... Tímto nechci říct, že bych jí nevzal jen proto, že by mi bylo sděleno - motorka na okruhu jezdila. To ne, ale tvrdí mi, že ne, tak ať vím, kam se dívat jestli to souhlasí...

2 reakcí na tento příspěvek Na co si dát bacha u prvních R1?

21.10.2007 v 20:13 | Nahoru | #10
...zajímala by mě cena těch ventilů a taky rozvoďáku - viz. kamikadce-ace... Je dost možné, že už bude potřeba investice!

(reakce na) Na co si dát bacha u prvních R1?

21.10.2007 v 20:21 | Nahoru | #11
2LEKO>>
Ale to by motka nesměla jezdit vůbec,je rozdíl volné a závodní ježdění ,to ano.A kdo jezdí na okruh/hobby/,tak se většinou o moto stará - olej,řetěz,brzdy,ložiska,plasty.A zase ta motka na okruhu na "prdel" nedostává.I při běžném provozu,se může honit do maxima.A na "letišti" při "blbnutí"dostane zabrat víc. [/quote]
asi sem to nenapsal dostatečně ironicky ;)

(reakce na) Na co si dát bacha u prvních R1?

21.10.2007 v 22:31 | Nahoru | #12
aikon1_1> rozvoďák 1648 (DID), ventily.. dle doby práce a užití materiálu (např. podložky)
a ještě by se ti mohla hodit řetězovka 5100 horší, 6200 lepší oboje DID
PS:končim neb žena čeká.. gn

1 reakcí na tento příspěvek Na co si dát bacha u prvních R1?

21.10.2007 v 22:37 | Nahoru | #13
retezovka 3100,- CZ 530 (jako stredni DID), bez prace (ta se da za 150,- ale i za 800,- mi to chteli menit)

(reakce na) Na co si dát bacha u prvních R1?

21.10.2007 v 23:47 | Nahoru | #14
aikon1_1> Ventily neřeš ty většinou přežijou motor, seřízení ventilů jak bylo psáno dle práce a jestli je potřeba měnit podložky, kámoš měl R1/99 najeto 49.000 a jen sundali víko přeměřili a řekli že není potřeba nic dělat, rozvodák cca 1.600,-, řetězovka komplet DID něco přes 4.000,-. Na okruhu byla určitě a ne jednou, stejně nic nepoznáš, nějaký vrtaný šrouby, filtr, víčko oleje, apod. tam stejně nebude to je v pravidlech akorát pro Superstock apod. závody, na nějakej CEC, Prospeed, volný to vůbec není potřeba tak nechápu proč by to někdo vrtal. Rozhodně neznamená že R1 když párkrát jede na okruhu volný jízdy je zhuntovaná, jsou to motorky dělaný na takovýto ježdění, rozhodně daleko víc dostává na prdel v normálním provozu, po různejch okreskách a hlavně při jízdách po zadním apod.
Hlavně si dej bacha na ty kapoty, rám, podsedlák, vidlice, ložiska i v krku řízení apod. věci.
Hodně štěstí ať dobře pořídíš a ježdění po okruhu na volných se neboj ;) :thmubup:

(reakce na) Na co si dát bacha u prvních R1?

22.10.2007 v 12:18 | Nahoru | #15
Bubrak ZX10R>>
nevim jestli ještě stále je u toho akce automatický mazání řetězu k tomu zdarma ;)

Na co si dát bacha u prvních R1?

22.10.2007 v 12:57 | Nahoru | #16
proč se všichni tak bojí motorky která jela na okruhu? to už tu svou nikdy neprodám, když jsem s ní 5x zajel na okruhy zablbnout a vyzkoušet co všechno snese...že měním olej dříve než je tovární interval, řetěz čistím a mažu častěji, brzdovku po každé sezóně a gumy jen jak se dotknou minima, aby na okruhu nic neselhalo, tak tím jsem si jí zneprodejnil?

Na co si dát bacha u prvních R1?

22.10.2007 v 13:37 | Nahoru | #17
...tak za půl hodinky razím a Vaše rady si beru k srdci, tak uvidíme :D P.S. po kolika děláte podtlaky? Dělají se též po 12ti tis., jak ventily? Mě známý teď trošku zmátl... Já je do teď dělal po 12ti +- samožřejmě...

Na co si dát bacha u prvních R1?

22.10.2007 v 14:28 | Nahoru | #18
podtlaky sou na volnobeh, to neni kriticky, staci jednou za 2 sezony

ventily taky, ja je nechavam delat tak po 15-20tis
rozvodak mezi 40-60tis

1 reakcí na tento příspěvek Na co si dát bacha u prvních R1?

22.10.2007 v 15:49 | Nahoru | #19
Se vždycky směju z těchhle rad ,jak na to a co prohlídnout,nic proti,nikdo nechce koupit hadr,ale je fak vtipný jako třeba když jsem měl doma kupce nabušenýho radama kamarádú na bejvalou,kerá byla super až na nějakou ťupku kerý ani nebyli vidět a kupec tam šmudlal prstem kdesi cosi,,no pak jí vzal a za 3 tejdny jí rozmrdal ve škarpě na sračky :lol: :lol:

(reakce na) Na co si dát bacha u prvních R1?

22.10.2007 v 20:34 | Nahoru | #20
Vlaha:tak to znám to se mi taky stalo....
aikon:Mám 01,koupil jsem jí letos.Měla 39tis.km zavezl jsem ji do servisu.Ventily byly jen přeměřeny,rozvoďák byl ve 2/3 tak jsem ho nechal vyměnit,seřídili se podtlaky cena 2300kč,+nový svíce(preventivně)1200kč+oil s filtrem(gps+champion)1500kč.Gumy jsem sehnal slicky obě za 2300kč s přezutím zdarma.Vzorek 4,5mm zadní vydržela cca4tis.km.přední ještě mám.Jen jezdím a za 1000km dolivam 2-3dcl oleje.Jinak šlape jak hodinky je to Yama.A naco si máš dát pozor?Na majitele.Když uvidíš hovado utíkej pryč!!!!!!

Na co si dát bacha u prvních R1?

22.10.2007 v 20:47 | Nahoru | #21
nejdřív to nastartuju :lol: a u toho koukám do techničáku :lol: , pak má cenu se zdržovat a zkoumat dál.

2 reakcí na tento příspěvek Na co si dát bacha u prvních R1?

22.10.2007 v 22:13 | Nahoru | #22
Tak je doma :thmubup: Rám naprosto bez poškození, vidle vypadají taky ok, netečou ani nic podobného. Dorazy původní - žádné sváry a to se týká i kapot - nesvařované... Lehnout si lehla, což jsem poznal, ale údajně nic víc. Tlumič řízení, rukojeti harris, komplet system acrapovic, alarm atd.. Na netu nebyla, takže mi neposílejte odkazy jestli to není tady ta či ona :))) Až příjdu na to, jak tu dát pomocí ImageShacku ten obrázek, tak ho tu hodím nebo jak se zařadím do databáze, tak dávám odkaz. Díky všem za rady a snad má ruka byla šťastná...

(reakce na) Na co si dát bacha u prvních R1?

22.10.2007 v 22:15 | Nahoru | #23
ImageShack mi nějak nejde do hlavy...

(reakce na) Na co si dát bacha u prvních R1?

22.10.2007 v 22:17 | Nahoru | #24
aikon1_1>>
Tak už se jenom raduj a v klidu jezdi.

Na co si dát bacha u prvních R1?

22.10.2007 v 22:23 | Nahoru | #25
Dík moc :) Letos už ale asi jen tak za humna a hned domů, ať nepotkám nějaký namrzlý mostek, jak to tak venku vidím... Každopádně - nemáte někdo manuál? Nejlépe v češtině? Díky!

Na co si dát bacha u prvních R1?

22.10.2007 v 22:39 | Nahoru | #26
Gratulace! :) a co predni rafek, ok ? :)

1 reakcí na tento příspěvek Na co si dát bacha u prvních R1?

22.10.2007 v 23:03 | Nahoru | #27
Na první pohled jsem se trošku leknul, ale byl to jen nakřivo nalepený proužek na kole :D na druhý pohled jsem našel trošku zatřený lak štětečkem, ale nijak doskákaný nebyl, takže snad byla ježděná víc po obou kolech :) V krku taky žádná vůle, takže... Čas ukáže - nebo zkušenější oko mechanika.

(reakce na) Na co si dát bacha u prvních R1?

22.10.2007 v 23:08 | Nahoru | #28
aikon1_1>>
To víš,nějaké "mouchy " mít musí,vždyť jezdila,a jestli první dojem zabral,tak moc nebádej..............hlavně olej,brzdy,gumy

Na co si dát bacha u prvních R1?

22.10.2007 v 23:16 | Nahoru | #29
Jak říkáš *yes* Teď jsou dojmy na prvním místě a ten první byl fakt nášup - zejména těch 5 kiláků, co jsem to jel projet... Hergot ještě mi ani pořádně nedochází, že to jsem opravdu já, komu stojí v garáži R1 - není tomu zase tak dlouho, kdy jsem měl radost z modelu, když jsem ho dostal :D

1 reakcí na tento příspěvek Na co si dát bacha u prvních R1?

23.10.2007 v 16:38 | Nahoru | #30
Co ten manuál? Nemáte někdo? Popřípadě nějaké testy R1 - právě rok 98/99... Díky!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist