globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: časté startování motoru
25.1.2012 v 16:11
Ahoj, chci se zeptat má vliv na životnost motoru časté popojíždění a startování s tím že se třeba několikrát ten motor vůbec nezahřeje? Zajímá mě to u benzínového a i naftového motoru, protože pokaždé když jdu pro něco do garáže tak musím vyjet s autem/motorku a pořád něco startuji. Nafťáky prý jsou na to horší, ale nevím co je na tom pravdy......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:10 | Nahoru | #31

BagoBorec píše: Hele a tu o sedmi trpaslíkách taky umíš?



Neni treba ji umet . Naco bych si mel obycenjy clovek kupovat diesla (ojeteho) kdyz jezdi 15tkm rocne ? ano auto ma sice nizsi spotrebu hlavne tééédééíííčka f čipu ale tj tak vsechno , problemove zimni starty nachylnost na palivo a to to nemusi byt common rail ale staci péédécko , dale diesel je tezky na predek tak je auto nedotacive , u diesla s turbem je treba po jizde dochlazovat turbo pokud nechces aby se ti odjebaly lopatky , a dalsi vec proc diesel nekoupit nafta patri do kamen

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:11 | Nahoru | #32

Beny. píše: Kdyz pojedes stou V6 jak clovek tak se do 10L plynu vejdes a pri cene 14 Kč to vychazi lepe jak diesel . a kdyz mas strach z V6 tak si zkus nakou 1.8 nebo 2.0 oproti te 1.4 v civicu to pojede vyrazne lepe my mame doma focusa 1.8 zetec a od spoda to jede jak blazen a kdyz se prehoupnes nad 3500ot tak to jede este lepe a to vsechno pri 305tkm a spotrebe 7,5l na 100km


tak prvne bych chtel videt s V6 treba trilitrem jet do 10 litru plynu a zadruhy mi rekni kde maj plyn za 14 korun a hned pro nej jedu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:14 | Nahoru | #33

Beny. píše: Neni treba ji umet . Naco bych si mel obycenjy clovek kupovat diesla (ojeteho) kdyz jezdi 15tkm rocne ? ano auto ma sice nizsi spotrebu hlavne tééédééíííčka f čipu ale tj tak vsechno , problemove zimni starty nachylnost na palivo a to to nemusi byt common rail ale staci péédécko , dale diesel je tezky na predek tak je auto nedotacive , u diesla s turbem je treba po jizde dochlazovat turbo pokud nechces aby se ti odjebaly lopatky , a dalsi vec proc diesel nekoupit nafta patri do kamen


Hele, nikdy bych neřek že zrovna já budu obhajovat diesela, ale ta tvoje pohádka o hustokrutně jednoucí osumnáctistovce vocpoda a když to překročí 3500 tak už to jede "jako píchlá svině" mě doopravdy rozesmála
Mimochodem, když teda budu mluvit za sebe a za auto se kterým mám zkušenost tak žhavení pouze 2 vteřiny a to jen když je -5°C a míň, žádný problémový starty neznám.Náchylnost na palivo neznám, nedotáčivá je každá předokolka a dochlazování turba neznám.
Ale to že nafta patří do kamen souhlasím

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:16 | Nahoru | #34

BagoBorec píše: gugo> fokusa 1.6tdci.Nevidim důvod proč to kuchat, v ničem mi to nevadí a pokud to pomůže ekologii...proč ne...

No tak u focusa treba nic lit nemusis ale u peugeota se tam musi lejt jakasi sracka na bazi mocoviny - rikaj tomu aditiva. haha.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:17 | Nahoru | #35

gugo píše: No tak u focusa treba nic lit nemusis ale u peugeota se tam musi lejt jakasi sracka na bazi mocoviny - rikaj tomu aditiva. haha.


Myslíš jako AdBlue?Tak to by mě fakt sralo že tam jednou za 15tisíc musím nalejt 10 litrů močoviny, to je hned důvod proč si to auto nekoupit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:19 | Nahoru | #36
WHTRDR> s mondeem 2.5 V6 se da jet do 10L vklidku do 130 to same BMW at uz 325i nebo 328i bavim se o modelu e46 u tech V6 staci vyuzivat kroutaku a zbytecne ten motor nevytacet a jet plynulou jizdu a ne plyn brzda a ne neustale predjizdeni honenima se s ostatnima.

Naposledy editováno 25.01.2012 19:19:41

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:22 | Nahoru | #37
BagoBorec> na ekologii bych se vysral, s tím 1,6 v naftě to nevytrhneš... to není argument. Nicméně tenhle motor znám a musím uznat, že jezdí hezky, dokonce i v těžkém autě. Jako firemní ho mám rád, ale doma bych ho nechtěl. Další otázka je, kolik máš na něm nalítáno, protože bych se obával, že po 100-150 tkm to začne být trošku drahá sranda v servisu...

Jinak s tím názorem, že 1,8 benzín jezdí jako "pichlavá svině i do 3500 otáček" je pohádka, souhlasím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:22 | Nahoru | #38

Beny. píše: WHTRDR> s mondeem 2.5 V6 se da jet do 10L vklidku do 130 to same BMW at uz 325i nebo 328i bavim se o modelu e46 u tech V6 staci vyuzivat kroutaku a zbytecne ten motor nevytacet a jet plynulou jizdu a ne plyn brzda a ne neustale predjizdeni honenima se s ostatnima.


bmw 325 ma V6?
hm dobry asi to jde kdyz to rikas
a ten plyn za 14 korun?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:23 | Nahoru | #39
BagoBorec> Staci se v tom svest a poznas co ten motor ma v sobe za potencial , jasne ze kdyz mas auto ktere je naucene jezdit jen v meste tak bude zlenivele a prd pojede . stim zhavenim se tito tedka rika dobre kdyz ten tvuj focus neni zas tak starej a 1.6 TDCI je povedeny podle DPF mas 80kw verzi , jinak stou kvalitou nafty to prijde auto zacne hure reagovat na plyn trosku cmoudit a bude vystarano an common rail vstrikovace 45k a ze neznas dochlazovani truba je tvuj dalsi problem az se ti pojebou lopatky pak budes brecet ze musis koupit nove turbo za 30k nebo repas za 15k

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:25 | Nahoru | #40
WHTRDR> vsechny bmw od 320i jsou R6 (bavim se o modelu e46) plyn za 14kc maj v bilovci mosnove a stara ves nad ondrejnici

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:27 | Nahoru | #41

BagoBorec píše: ...Náchylnost na palivo neznám, nedotáčivá je každá předokolka a dochlazování turba neznám.



no to že to neznáš to nevadí...to časem bohužel poznáš, diesel není špatný, ale má své specifika a když se tím člověk neřídí tak se pak diví

na malé nájezdy je v celkových nákladech benzín u staršího auta lepší, koupuit starší diesel a pak zjistit že člověká čeká repase turba, vstřiků a výměna dvouhmoťáku to fakt nepotěší ...protě pokud si někdo koupí moderní diesel a jezdí s ním tak šetřil za každou cenu palivo a přitom odrovná dvouhmoťák, vstřiky a nedje bože i DPF tak to je fakt potěšení ..ušetří cca 1-2 litry na 100 km a pak zapaltí pár desítek tisíc na opravách

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:27 | Nahoru | #42
Beny.> Hele, kolik toho máš odježdíno, ty experte, že to takhle všechno z hlavy víš včetně těch cen???
My už máme doma 4. turbodiesel, z toho 3.CR a nikdy jsme nic podobnýho neřešili - a to už bude věru dobrejch 600-700 tisíc na těch 4 autech najeto.Tak nevim co děláme špatně
Mimochodem, to Mondeo 2,5V6 měl můj děda a i se svým klobouk stylem měl pořád spotřebu 11.
Asi taky něco dělal špatně, ale pošlu mu na tebe kontakt, snad mu to vysvětlíš...

3 reakcí na tento příspěvek časté startování motoru

25.1.2012 v 19:28 | Nahoru | #43
Tak služební mám Octavii 4x4 1,9tdi a soukromé Volvo 850 2,0 T5 turbo benzin. Diesel 120 tis. km otřesný zvukový projev, topí to až doví kdy, pořád je to v servisu, který stojí ohodně víc než va Volvo, spotřeba 6,5-7 l/100. Volvo 155 kW, 5-ti válec, ohřev témř ihned po pár stech metrech provozní teplota, slušný zátah, levný servis, tichý chod motoru, najeto skoro 600 tis. km a spotřeba na stejných trasách 8,6 l/100. Než na plyn, tak bych to raději překopl na E 85, investice levnější, provoz vychází jako u dieselu. Naftu dom už nikdy více, to bych musel jezdit min 35 tis ročně.

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:29 | Nahoru | #44

Beny. píše: WHTRDR> vsechny bmw od 320i jsou R6 (bavim se o modelu e46) plyn za 14kc maj v bilovci mosnove a stara ves nad ondrejnici


tak to se mate, v praze uz horko tezko plyn pod 16 korun

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:29 | Nahoru | #45
Honza-TA950> Spekulace, spekulace, spekulace...
...já píšu zkušenosti
... ikdyž nechci aby to vyznělo jako že obhajuju diesel, protože jízdou je to děs...
Jen se mi nelíbí ty mýty co kolem toho panujou

Naposledy editováno 25.01.2012 19:30:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:31 | Nahoru | #46
Honza-TA950> kolik je malý nájezd? kolik je střední nájezd? Od kolika je velký nájezd? to není rýpavá otázka, jak je tady zvykem, jenom mě zajímají ty hranice rentability... já najedu autem tak 15tkm, na moto tak 10tkm ročně... tipuju, že nafta se vyplatí od 30tkm? nebo se pletu?

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:31 | Nahoru | #47
Miruss> tady je nekdo gurman na poradny motor

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:33 | Nahoru | #48
Miruss> a kolik ti to zere kdyz jedes takhle?


Naposledy editováno 25.01.2012 19:33:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:34 | Nahoru | #49

BagoBorec píše: Honza-TA950> Spekulace, spekulace, spekulace...
...já píšu zkušenosti
... ikdyž nechci aby to vyznělo jako že obhajuju diesel, protože jízdou je to děs...
Jen se mi nelíbí ty mýty co kolem toho panujou



pracovně mám zkušenost konkrétně s Berlingama - ročně tak 60tkm. motor 1.6 (tuším, že je to ten samý, co máš ve focusu) a klobouk dolů - na francouze se tomu nic zvláštního nekurví, provozní věci, motory jsou po 130tkm zatím ok, ale tuším, že ještě rok a půjde to celé do řiti...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:34 | Nahoru | #50

Miruss píše: Tak služební mám Octavii 4x4 1,9tdi a soukromé Volvo 850 2,0 T5 turbo benzin. Diesel 120 tis. km otřesný zvukový projev, topí to až doví kdy, pořád je to v servisu, který stojí ohodně víc než va Volvo, spotřeba 6,5-7 l/100. Volvo 155 kW, 5-ti válec, ohřev témř ihned po pár stech metrech provozní teplota, slušný zátah, levný servis, tichý chod motoru, najeto skoro 600 tis. km a spotřeba na stejných trasách 8,6 l/100. Než na plyn, tak bych to raději překopl na E 85, investice levnější, provoz vychází jako u dieselu. Naftu dom už nikdy více, to bych musel jezdit min 35 tis ročně.



jaké jsou klady a zápory jízdy na E 85?

časté startování motoru

25.1.2012 v 19:35 | Nahoru | #51
Jezdím furt stejnou trasu asi 100 km už pár let, 2x Peugeot 406 1,8 s LPG a teď i Mondeo 2,0 TDCI 04, P406 mají obě vstřikování kap. LPG, výkonově a spotřebou -+ stejné jako benzín, pro zjednodušení počítám 10 l/100 km a je jedno, jestli jedu, nebo valí se zapnutou klimou po dálnici 160, u toho Mondea je rozdíl, jestli jedu plynule a předvídavě nebo prostě valím...lpg v 1,8 je levnější i při těch 17,30, ve srovnání s benzínem se vyplatí po roce, dvou, provozu, s naftou jedině za předpokladu posraného turba nebo vstřiků..-

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:36 | Nahoru | #52
BagoBorec> jasný jak jinak prostě nevěř nikomu komu je nad třicet to je v pohodě

jen nevím proč oem výrobci a servisy tohle tolik řeší když jsou to jen spekulace ... DPF, dvouhmoťáky a jejich náhrady, repase vstřikovačů (i když tady se ty poslední výrazně zlepšily) ale s kvalitnou (teda nekvalitou) nafty u nás se toho tolik nadělat nedá

prostě moderní diesel je složitější a tím i náchylnější na provoz a jeho servis než starší obyčejný atmosféricky benzín, ketrý má zase horší spotřebu - prostě každé má něco

hele když jsou ty diesely tak úžasné tak proč se vlastně nedávají kromě pár výjimek do motorek?

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:37 | Nahoru | #53

pivovarsky píše: jaké jsou klady a zápory jízdy na E 85?



E85 stoji cca 24kč auto jde lepe za plynem (vetsi oktanove cislo)ale zase ma cca o litr vetsi spotrebu v zime horsi starty a dalsi hlavni problem je ten ze lih je agresivni tak rozezira plastove a gumove hadicky .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:38 | Nahoru | #54
pivovarsky> Jj, Peugeot - Citroen - Ford - ten samej motor.Jasně že to asi nedosáhne spolehlivosti nějakejch starších motorů, přecijen už to má spoustu elektroniky, ten (občas) problémovej filtr částic apod...mně je to fuk, u nás jde auto většinou po 200-250 tkm pryč - a jedinou zde vyjmenovanou závadu jsem v životě neviděl!!!
...možná bude spíš problém v tom, že si někdo koupí v AAA nějakou stočenou poslepovanou šunku ze čtyř aut s olejem konzistence vazelíny, ale hlavně že to bylo levný a pak se strašně diví že se penízky jen sypou!!!

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:41 | Nahoru | #55

BagoBorec píše: gugo> fokusa 1.6tdci.Nevidim důvod proč to kuchat, v ničem mi to nevadí a pokud to pomůže ekologii...proč ne...



Kolegovi před měsícem chcípnul filtr pevných částic ve focusovi, naštěstí se dal vyoperovat za 5k od fapoff, ale ještě jsme s tím nebyli na emisích… Kdyby tam měl jít nový, tak se dost prohneme.

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:42 | Nahoru | #56
Honza-TA950> Že je to náchylnější, o tom se nepřu, ale nechápu proč z toho někdo dělá pravidlo
Máš dvouhmoťák?Ojoj, to necháš dvakrát spadnout otáčky pod 1000 a je to na výměnu za 30.
DPF?Ojoj, to se ti zanese a je to na výměnu a 50tis.
Máš vysokotlaký vstřikovače?ojoj, česká nafta ti to zanese, oprava x tis Kč...

Víš přesně kolika autům se tohle stane???Hoď procento, pak se můžeme bavit o nějaký ne/spolehlivosti

časté startování motoru

25.1.2012 v 19:44 | Nahoru | #57
Já jen k té kvalitě nafty v jzd atd.. Dnes už jezdí spousta traktorů, strojů, které samozřejmě mají rail a VĚTŠINOU s ním žádné problémy nejsou! Konkrétně znám 2 případy. Motory mají najeto vice jak 5000mth a o nějakém common railu nikdo neslyšel. Možná zkrátka automobilky šetří a kvalita nejen vstřikování jde dolů...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:46 | Nahoru | #58

pivovarsky píše: Honza-TA950> kolik je malý nájezd? kolik je střední nájezd? Od kolika je velký nájezd? to není rýpavá otázka, jak je tady zvykem, jenom mě zajímají ty hranice rentability... já najedu autem tak 15tkm, na moto tak 10tkm ročně... tipuju, že nafta se vyplatí od 30tkm? nebo se pletu?



to je právě to co si musí kadžý spočítat sám

výhody a nevýhody jednotlivých motorů a pak celkové náklady
pokud to chceš brát přes peníze tak brát jen spotřebu je zcela mimo

celkové náklady jsou od pořízení - rozdíl pořizovací ceny benzín - nafta, přes cenu pojištění, cenu ND, spotřební materiál, předpokládané nutní opravy podle stáří (např. před nebo po výměně rozvodů) atd.

tady závisí i na konkrétním modelu - např. u jednoho auta je u těžšího dieselového motoru při jinak podobném podovozku časteji třeba měnit stabilizátory a silentbloky, má větší olejovou náplň a dražší olej, díky vyšší hmotnosti víc trpí podovzek na díry i brzdy
ale jsou auta co jsou i s dieselem v pohodě, protože jsou na to konstruovaná

prostě jde o to co chceš - pohodlí, kultivovaný chod i s vyšším spotřebou nebo minimální náklady - pak třeba O1 1,9TDI 66kw má levný provoz, ale jinak to není žádný zázrak nebo jestli potřebuješ přejíždět pár set metrů po městě tak nějakou malou krabici do města s dobrým parkováním, rychlým zahřátím motoru ale pak je to zase utrpení na delší cesty - prostě neexistuje univezální řešení

--- jinak tohle už je daleko od původního tématu ohledně startování

(reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:54 | Nahoru | #59
Honza-TA950> původní téma startování je vyřešeno... kurví to jakékoliv auto a je to <>ina

chci to, co každý = spolehlivé, velké a levné auto (jak pořízením, tak provozem i servisem)..samozřejmě...

nicméně nic takového neexistuje...

v tomhle tématu se už hrabu přes půl roku a výsledek je následující - ať žije atmosférický benzín. Jasně, má větší spotřebu, ale zbytek je razantní plus! A nejlépe s rozvodovým řetězem (ne řemenem).

To použití E85 mě zaujalo... když teda v létě vezmu řekněme půl na půl N95 a E85, je vše ok? Při tomhle poměru úspora 5kč/litr je zajímavá...a to ani nemusím jezdit takovat do Polska

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) časté startování motoru

25.1.2012 v 19:56 | Nahoru | #60

BagoBorec píše: pivovarsky> Jj, Peugeot - Citroen - Ford - ten samej motor.Jasně že to asi nedosáhne spolehlivosti nějakejch starších motorů, přecijen už to má spoustu elektroniky, ten (občas) problémovej filtr částic apod...mně je to fuk, u nás jde auto většinou po 200-250 tkm pryč - a jedinou zde vyjmenovanou závadu jsem v životě neviděl!!!
...možná bude spíš problém v tom, že si někdo koupí v AAA nějakou stočenou poslepovanou šunku ze čtyř aut s olejem konzistence vazelíny, ale hlavně že to bylo levný a pak se strašně diví že se penízky jen sypou!!!



Njn, omlouvám se, ale nemám na to, kupovat nové auto. Nebo aspoň ne takové, které by vyhovovalo mým potřebám. A trpím jakousi averzí k Dacii a Thalii...takže mi nezbývá než bazar... a do AAA bych raději zanesl výbušninu než vizitku a zájem o koupi vozu... jsou to podvodníci a loupežníci. Rumcajs s Česílkem by bledli závistí...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist