budou to lidi jako já, který už nebaví brousit stupačky a výfukový kolena tam kde se může namotat každé pumpičkářské blbec atd
a tak jsme dali hlavy dohromady a shodli se na tom, že by určitě chtělo pokusit se mezi pár lidima domluvit a na nějaké menší okruh vyrazit.
jednalo by se o skupinu nadšenců co by chtěli protáhnout jawu, pravděpodobně třipade
vzhledem k tomu že je k tomu přistupovat rozumně přichází v úvahu bu´d vysoký mýto nebo sosnová, to by se vidělo podle domluvy a lídí co by měli zájem.
vzhledem k těm strojům předpokládám že to bude hodně velká prdel
a nejsmělejší člověk vyjádřil myšlenku že by nemuselo byt špatný pokusit se vytvořit nové závodní seriál
takže abych se dostal k podstatě věci, důvod proč tuhle diskuzi zakládám je ten že bych chtěl ulovit nějaký další duše, další zájemce a případně se začít domlouvat a dat tomu nějaký jasnější rysy
v ruce,bude(??)to na těch motokárovejch tratích"platit"víc,než makačka od závodu k závodu
na "ladění"(Jawy 350/364,638,639,640)
Měl jsem to v tom mým "pravěkým závodění" podobně,když jsem T350 po závodě znovu"osvětlil"
a jezdil na ní až zase do následujícího Přeboru JMK(Moravy,atd),
no a mí soupeři sedli na jejich závoďáky(Jawa,ČZ,Yamaha) až teprve tam... Nemluvě
o těch případech,když oni zadřeli(písty,kliku),nebo spadli a opravy jednak "něco"stály
a především někdy trvaly(a vynechali příští závod!)...
To říkával už pan Vincenc Staša,tata Bohuša:jezdit,jezdit,jezdit!Rasance se dostaví sama .
A že FichtlCup už dnes jezdí"přístroje" za 100tis Kč ? K tomu si myslím v JawaCupu nedojde,
protože přirozený vývoj jízdy na "dospělým"motocyklu má daleko blíž k ambicím jezdit na
přírodních okruzích,než na nějakým superfichtlu provždy "jen"na motokárových
JAWA(ČZ,MZ)Cup snad bude hlavně zkouškou, zda na ten další postup mám, či ne
a nebudu tudíž investovat do(pro další rok už?) neperspektivního materiálu
a bude tak rekrutovat další začátečníky,kteří se prostě nějak MUSÍ seznámit s reálnou
jízdou po okruhu(a ne jen v provozu na silnicích,kde dnes jde především bajkerům doslova
o život).
reklama:
zájemcům mužeme provest změření výkonu, optimalizaci bodu zážehu a palivové mapy
Naposledy editováno 25.01.2012 11:57:44
a kdo má šrajtofli nabitou, namontuje třeba nějaký Brembo(NE nový!) s velikým kotoučem
a bude zpomalovat daleko líp O motoru a šásku (tlumiče!) ani nemluvě ...
To je cesta, na kterou se JawaCup vydá, když se nepřidrží maximální sériovosti
2 reakcí na tento příspěvek Jawa na okruh
TECHNICKÝ PŘEDPIS PRO SILNIČNÍ ZÁVODY MOTOCYKLŮ TŘÍDY JAWA-CUP
1. Třída JAWA-CUP
Třída je vypsána pro dvouválcové dvoutaktní motocykly se sáním řízeným pístem a výroby JAWA, které vycházejí z otypovaného provedení. Povolený nejvyšší zdvihový objem 350 cm, přitom je možné zvětšit objem motoru nad tuto hranici zvětšením vrtání při zachování zdvihu sériového motoru. Je předepsáno použít motor Jawa s původními díly pro tento motor. Je povoleno tyto díly libovolně upravovat odebráním materiálu. Přidání materiálu a součástí není povoleno, vyjma zaplnění otvorů částí klikové hřídele. Startování motoru může být provedeno libovolně, startovací páka může být demontována nebo libovolná. Ložiska jsou libovolná.
2. Minimální hmotnost
Minimální hmotnost motocyklu Jawa-cup je 100(?) kg. K docílení minimální hmotnosti smí být použito závaží, které je bezpečně přichyceno k rámu motocyklu. Při závěrečné kontrole po závodě budou motocykly váženy ve stavu, v jakém dokončily závod. Nic nesmí být na motocykl přidáno, včetně oleje, paliva nebo např. výměny pneumatik. Při kontrole po závodě je povolena 1% tolerance hmotnosti.
3. Číslové tabulky
Startovní čísla musí být upevněna vepředu a na obou stranách motocyklu tak, aby byla zřetelně viditelná pro diváky a činovníky. Číslové tabulky musí mít obdélníkový tvar o minimálních rozměrech 285 mm x 235 mm. Jedna tabulka musí být připevněna v přední části s maximálním sklonem 30°směrem vzad od svislé osy. Ostatní musí být umístěny po obou stranách motocyklu. Tabulky musí být připevněny takovým způsobem, aby byly zřetelně viditelné a nesmí být zakryty kteroukoli částí motocyklu nebo jezdcem sedícím v závodní poloze. U přední číslové tabulky mohou být otvory mezi číslicemi. Ovšem, za žádných okolností nesmí být perforována plocha samotných číslic. Namísto samostatných tabulek může být plocha odpovídajícího tvaru a rozměrů natřena matnými barvami nebo nalepena na motocykl nebo jeho kapotáž.
4. Palivo
Motocykly Jawa musí pracovat na bezolovnatý benzín, dostupný na čerpacích stanicích.
SPECIFIKACE MOTOCYKLU
5. Hlavní rám
Rám musí vycházet z rámu sériového stroje Jawa 350 s dvouválcovým dvoutaktním motorem. Rám může být libovolně vyztužen přidáním materiálu nebo doplněn držáky kapotáže a příslušenství. Je zakázáno měnit úhel přední vidlice, měnit držáky uložení motoru, uložení zadní vidlice a uchycení zadní pružící jednotky. Je povoleno odstranit přebytečné držáky příslušenství, odstranit hlavní a boční stojan s držáky.
6. Přední vidlice
Přední vidlice musí zůstat sériová Jawa 350 včetně uložení vidlice (brýlí). Jsou zakázány jakékoli úpravy přední vidlice vyjma pružin, které mohou být zaměněny. Je povoleno zařízení na seřízení tuhosti pružin, úprava podložením je možná. Doraz vidlice je možno upravit, musí však být umožněno minimálně 15 stupňů vychýlení předního kola od středové osy motocyklu vlevo a vpravo. V krajních polohách řidítek od dorazu zabezpečí mezi nádrží a řídítky 30 mm volný prostor. Tlumič řízení není povolen.
7. Zadní vidlice (kyvné rameno)
Pro konstrukci vidlice platí, že musí být zachována včetně úchytů pružících jednotek.
8. Tlumiče
Zadní tlumiče odpružení motocyklu Jawa-cup musí vycházet z typu používaného pro sériové motocykly Jawa 350. Je dovoleno upravit vnitřní část tlumiče. Úprava pružiny broušením není povolena.
9. Kola
Nejmenší šířka ráfku kol je 1.80“ Největší šířka ráfku kol je 2.15“. Nejmenší průměr kola je 16“.
10. Brzdy
Motocykly Jawa-cup musí mít nejméně jednu brzdu na každém kole. Brzdy musejí pracovat nezávisle na sobě. Všechny díly brzd a nábojů kol musí být sériové Jawa. Kola z lehkých slitin nejsou povolena. Ovládací bowdeny, lanka a páčky jsou libovolné. Též je libovolná brzdová pumpa a vedení kapaliny. Třmen hydraulické brzdy musí být Jawa sériový.
11. Pneumatiky
Musejí být používány pouze pneumatiky se vzorkem, které jsou schváleny pro silniční provoz. Nejmenší šířka pneumatik je 2.75“ nebo ekvivalent v mm. Nízkoprofilové pneumatiky nejsou povoleny.
12. Stupačky a nohou ovládané páky
Umístění stupaček je libovolné. Je povoleno kamkoli připevnit držáky stupaček, řazení a brzdy. Stupačky mohou být libovolné výroby, pevné i sklopné. Sklopné však musí mít zařízení, které je samočinně vrátí do původní polohy a konce stupaček musí být zakončeny integrálním krytem. Nesklopné kovové stupačky musí být vždy opatřeny trvale upevněnou zátkou vyrobenou z plastu nebo pod.
13. Řídítka a páčky
Řídítka a ovládací prvky jsou libovolné. Upevnění řidítek je možno měnit. Šířka řídítek je nejméně 450 mm, nejvíce jako šířka sériových řidítek Jawa a jejich zakončení musí být kryto zátkou z pevného materiálu nebo pryže. Šířka řídítek je definována jako vzdálenost měřená mezi vnější hranou rukojetí řídítek nebo otočné rukojeti plynu. Páčky nesmí být delší než 200 mm měřeno od bodu otočného čepu. Na řídítkách musí být umístěn spínač vypnutí motoru.
14. Kapotáž
Kapotáž je libovolná. Přední kolo s výjimkou pneumatiky a části zakryté blatníkem musí být z každé strany jasně viditelné. Žádný prvek kapotáže nesmí vpředu přečnívat svislou rovinu vedenou nejpřednější částí přední pneumatiky. Při měření musí být odpružení motocyklu zcela uvolněno (motocykl nezatížen). Blatníky nejsou za kapotáž a nejsou povinné. Hrany předního ochranného štítku a všechny vyčnívající hrany kapotáže musí být zaobleny. Sklon v přední části v místě připevnění číslové tabulky nesmí překročit 30°směrem vzad od svislé osy. V jakékoli poloze řídítek musí zůstat volný prostor nejméně 20 mm mezi kapotáží a konci řídítek nebo jiného systému řízení, včetně jakéhokoli na nich namontovaného příslušenství. Hrana předního ochranného štítu a všechny vyčnívající hrany kapotáže musí být zaobleny.
15. Palivová nádrž
Palivová nádrž je libovolná. Uzávěry plnícího hrdla nádrže po uzavření nesmí dovolit unikání paliva. Navíc musí být bezpečně zajištěny, aby se zabránilo jejich náhodnému otevření. Nádrž musí být opatřena palivovým kohoutem umožňujícím uzavření přívodu paliva do karburátoru.
16. Sedlo
Sedlo a jeho upevnění je libovolné.
17. Chladič motoru a olejový chladič
Chlazení motoru kapalinou není dovoleno. Ke zlepšení proudění chladícího vzduchu je možno použít přídavné prvky. Chladič oleje převodovky a spojky není povolen.
18. Těleso čističe vzduchu (i Airbox)
Čistič vzduchu je libovolný a může být též odstraněn úplně.
19. Karburátor/zařízení pro přípravu směsi
Karburátor je libovolný. Více než jeden karburátor není povolen. Není povolen karburátor s více jak jedním difuzorem. Vstřikování paliva je povoleno.
20. Vedení paliva
Palivové hadice musejí být zcela těsné a musí být zajištěny proti vyvléknutí.
21. Převodová skříň
Počet převodových stupňů je nejvýše čtyři. Není povoleno použít jiné součásti převodovky, než sériové Jawa. Primární převod řetězem musí být zachován. Spojka je libovolná. Páky pro řazení jsou libovolné.
22. Výfukový systém
Výfuk je libovolný. Konec výfukového potrubí nesmí sahat dále než k svislé rovině procházející okrajem zadní pneumatiky. Konec výfukové trubky v minimální délce 30 mm musí být vodorovný a rovnoběžný se středovou osou motocyklu s tolerancí +/-10 stupňů.
23. Elektrická a zapalovací soustava
Elektrická a zapalovací soustava motocyklu je libovolná.
24. Zařízení, kterými motocykl MUSÍ BÝT vybaven:
1. Motocykly musí být vybaveny funkčním vypínačem zapalování nebo tlačítkem namontovaným na libovolné straně řídítek (v dosahu ruky položené na rukojeti), které je schopné zastavit běžící motor.
2. Ovládače plynu se musí automaticky zavřít nejsou-li drženy rukou.
3. Bezpečnostní rámy, centrální a boční stojany, jsou-li namontovány, musí být odstraněny.
4. Výpustná a nalévací zátka převodového oleje musí být zajištěna drátem.
5. Je-li motocykl vybaven namontovaným předním světlometem, zadním světlem a ukazateli směru, musí být demontovány nebo zajištěny proti ztrátě částí při rozbití. Případné otvory po nich musí být zakryty vhodným materiálem.
24. DOPLŇKOVÁ VÝBAVA :
Je povoleno použití libovolných přístrojů pro měření rychlosti a otáček a dalších provozních údajů.
V případě sporu týkajícího se předpisu je konečným rozhodnutím stanovisko Technického komisařem Jawa-cup.
Naposledy editováno 25.01.2012 13:32:11
motocentrum-cb píše: jen tak to tipnu:
neumím přesně odhadnout namalování, zaformování,odlití a opracování karteru,válce , hlavy
zapalko - 10000,-
karburátor - 8000,-
klika - 10000,-
převodovka 5st - 15000,-
válec - ? 20000,-?
hlava - 3000,-
výfuk - 15000,-
karter 5st - ? 20až30000,-?
primár - 5000,-
spojka,koš - 10000,-
celkem 115000,- a ještě to nevrčí a nemá podvozek
MG
komentujte to je ti co někdy si nechali na závody vyrobit aspoň jedno ozubený kolečko
Zapalko a karburátor asi polovční cena... Jinak nevěř tomu, že to někdo někde regulerně platí.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa na okruh
Naposledy editováno 25.01.2012 15:15:33
1 reakcí na tento příspěvek Jawa na okruh
2 reakcí na tento příspěvek Jawa na okruh
stačily dva"kroky", aby (jak píšeš "Social RD"z Týnce)byla motocyklem na velice slušné
úrovni! Jenže to by se všechno(95%)nesmělo vyvážet před a za Ural s tím,že žádný vývoj není
nutný,jen dostatek ND...
První krok - pětikvalt,aby nedostávala"kouř" i od MZ250 a měla slušnou spotřebu i při
rychlé jízdě a
druhý krok - "co válec to karburátor" !! Dvouválec s jedním karbecem prostě nemůže mít
výkon ani "nadohled"od japonských dvouválců...
Rám, i když těžkej(chrom a molybden byly strategický materiály!!), kejvačka, před.teleskopy,
paprskový kola, dvoukomoráky, kapotáž, to vše už "docela šlo" a vývoj by určitě ještě
zlepšil. Co však nikdy neodpustím konstrukci v Týnci, jsou koncovky kývačky,která svou šíří
byla už taky na úrovni : "splácnutá"trubka, kroutící se gyroskopem kola při jízdě po nerov-
né silnici. To PuchM50Jet mých synků (6PS, 70kg, 100km/h na šestku) měl sice konce kyvny
TAKY jen splácnutý, ale uvnitř vložený"plocháče".....
Naposledy editováno 25.01.2012 17:07:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa na okruh
Edit. jen bych zakázal vstřikování a přikázal originální počet kanálů.
Naposledy editováno 25.01.2012 18:08:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa na okruh
KedaR_K píše: laďa prášil> Ty pravidla jsou super !!
Edit. jen bych zakázal vstřikování a přikázal originální počet kanálů.
Počet kanálů je k diskusi, pokud bude původní válec... ale je fakt, že by to mohlo vést k tomu, že si někdo bude dělat speci písty a to není žádoucí. Mělo by byýt možný pokud možno bez rozborky ověřit, jestli je vše OK. Vstřikování jsem tam nechal, jeden na foru ho vyvíjí , tak ať to někdo zkusí, ne? Pak si to dáme do seriovek
tomas: 638 válce mají samostatné sání. Jak jsem řekl, tenhle motor je sice podobné koncepce jak 634, ale přece jen o půl generace novější. Dva karbce není problém. Ale i kývačka, pérák s jedním a starým motorem může jet až nebezpečně...
- zkrácení podsedlového rámu o ? 20 cm ?
- min váha 80 kg to dovažování by se muselo kontrokovat
- počet kanálu se blbě kontroluje a ubírání mat. je povoleno
čím se toho musí míň kontrolovat tím lépe. 1 kontrola 10 min a při 5 kusech je problém
1 reakcí na tento příspěvek Jawa na okruh
Prostě motocykl československé nebo české výroby o obsahu 125-350 ccm do roku výroby 1995 který byl sériově vyráběn.
Šasi: Původní konstrukce včetně uložení odpružení, tlumiče a vidlice libovolné. Kola libovolná, brzdy vpředu libovolné, vzadu originální bubnové s možností úpravy bubnu.
Motor: Musí být použity originální kartery, převodovka, kliková hřídel a spojka. Lamely ve spojce mohou být libovolného typu(korek, ferodo). Válec musí vycházet ze sériového, maximální povolené vrtání co se do originál vložky vejde, zdvih musí zůstat sériový. Rozvod a plnění libovolné. Výfuk libovolný, maximální hlučnost 105 dB.
Takhle je to jednoduchý a přehledný. Navíc i pokud si někdo nahrabe na motoru o pár koní víc tak na technické trati nebude velký rozdíl, je to spíš o odvaze jezdce.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa na okruh
moje představa
rám........J634............ČZ smolík 250
motor......J250/623........ČZ smolík 250 oba zdvih 54mm
písty......J350............ČZ 350 60 mm
vidlice př.J640............Čz je stejná
brejle....................ČZ 350 AL
kyvka......J350 Tramp......ČZ 350 AL
kola.......J350 AL.........ČZ 350 AL
z ČZ dílů to nebude vůbec špatný
MG píše: Čz ano nebo ne toď otázka
moje představa
rám........J634............ČZ smolík 250
motor......J250/623........ČZ smolík 250 oba zdvih 54mm
písty......J350............ČZ 350 60 mm
vidlice př.J640............Čz je stejná
brejle....................ČZ 350 AL
kyvka......J350 Tramp......ČZ 350 AL
kola.......J350 AL.........ČZ 350 AL
z ČZ dílů to nebude vůbec špatný
Přesně tak, ale možnou používat jenom díly ze sériový produkce, nikoliv motokrosů a závoďáků.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa na okruh
1 reakcí na tento příspěvek Jawa na okruh
A ty pravidla jsou fajn až na to vstřikování a váhu mota-nejmín 100 kg ?
udělám neco na ten spusob jako je foto na první straně
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa na okruh
KedaR_K píše: Sojky> Vím že chceš závodit se svým strojem,ale ty tvoje pravidla jsou nesmysl. Myslím že záměrem je udělat ty stoje co NEJLEVNĚJI. Ty pravidla co jsi napsal přesně sedí na tvoje úpravy
Já bych jel na oškubenej sériovej čz 175 jenom kvůli spolehlivosti
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Umístění propanbutanové láhve Jawa 350/632 | Johny_Servis | 27 | 16.12.2023 v 09:43 JMan |
pretočenie valcov na jawa 350 /632 ... Jawa 350/634, Jawa 350/632 | sadimil | 12 | 24.10.2023 v 11:03 kokoška. |
Jawa 350, oprava motoru, hledám na ... Jawa 350/632 | Weret | 4 | 26.9.2023 v 21:24 Weret |
Plechový držák světla na Jawu Bizon... Jawa 350/632 | Weret | 1 | 27.5.2023 v 09:07 2stroke |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |